Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Stajanje u avionu - pravi low cost

elitemadzone.org :: MadZone :: Stajanje u avionu - pravi low cost

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 14242 | Odgovora: 63 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Wi-Fi

Član broj: 260194
Poruke: 195
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+208 Profil

icon Stajanje u avionu - pravi low cost01.07.2010. u 22:09 - pre 168 meseci
http://www.dailymail.co.uk/new...ing-passengers-use-toilet.html
Pretpostavljam da ce Indijci ponuditi jos napredniju varijantu, "stajaca" mesta + dodatna mesta na krovu...
 
Odgovor na temu

Miroslav Cvejić
Technical Lead
Revel Systems UAB
Vilnius, Lithuania

Član broj: 802
Poruke: 6610
*.adsl-a-1.sezampro.yu.



+536 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost01.07.2010. u 22:14 - pre 168 meseci
http://www.snotr.com/video/4658


 
Odgovor na temu

tdjokic
Tomislav Djokic
u penziji
Beograd

Član broj: 6736
Poruke: 8305
212.200.241.*

Sajt: www.distrowatch.com


+210 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost01.07.2010. u 23:32 - pre 168 meseci
Skupoceni trkacki konji, rasna goveda za rasplod, skupocene ovce slicnih osobina, sve se to prevozi stojeci i niko se nije zalio . Sto se ne bi i mi prevozili tako? Voznja gradskim prevozom, pogotovu kod nas, moze da bude mnogo opasnija nego voznja avionom, pa ipak imamo stajanje. Cak mi se cini da bi covek bio sigurniji ako je poduprt na 2 mesta, kao u "stojecem sedistu", nego klasicno vezivanje oko pojasa, koje se recimo u automobilu uopste ne koristi, da ne pricamo o onim pojasevima oblika H, koji drze oba ramena.

Sa "stojecim sedistima" postoji jedan drugi problem - nema odgovarajuceg nacina povezivanja sa avionom. Koliko je meni poznato, klasicna sedista i sva ostala izmenljiva oprema u putnickim avionima se vezuje za pod, gde postoje odgovarajuce veze za njih. A ova stojeca su visoka i tamo gore nema nacina da ih negde zasrafis i slicno.

Iskreno, vise bih voleo da stojim u avionu nekih 45 minuta, nego da stojim na jednoj nozi u pretrpanom vozu nekih 6 - 8 sati na istoj relaciji, sto sam vise puta doziveo. Budu praznici, pretrpano sve zivo - i ekspresni i obicni i onda je putovanje pravo mucenje.
Na svetu postoje samo 2 OS-a: 1. Mint, 2. svi ostali!
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost01.07.2010. u 23:41 - pre 168 meseci
Ako takva "sedista" zadovoljavaju sigurnosne zahteve onda ne vidim u cemu je problem - svaka roba ima svog kupca.

Bas kao sto ima ljudi koji su spremni da plate 5 puta skuplju kartu za vise prostora i mogucnost lezanja - tako ce biti i ljudi koji su spremni da stoje ako je karta jeftinija.

Bizarno, ali takva "sedista" su verovatno i zdravija od obicnih jer forsiraju coveka da se bar malo krece i da stoji u polozaju koji ne moze da proizvede trombozu (DVT).
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost01.07.2010. u 23:53 - pre 168 meseci
To se neće desiti zbog oštrih bezbednosnih propisa koje IATA (srećom!) nameće kompanijama, koje će za profit početi da nude i pedale putnicima, kako bi okretali motore.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost02.07.2010. u 10:58 - pre 168 meseci
Hehe, ovo daje novi dimenziju terminu "economy class"
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

madamov
Milan Adamov
vlasnik
Adamov Konsultacije d.o.o.
Beograd, Srbija

SuperModerator
Član broj: 21939
Poruke: 4414
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.adamov.rs


+138 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost02.07.2010. u 11:00 - pre 168 meseci
Jednom sam "stajao" od Zagreba do JFK-a, JAT pogrešio i prebukirao za nekih šest mesta ili je neko nešto zeznuo u Zagrebu (avion je došao iz Beograda), pa da ne bi ljudi ni krivi ni dužni stajali, par njih je prebačeno u prvu klasu (tako se nekad zvala business klasa), a nas par koji smo se vodili kao JAT-ova deca smo ustupili mesta ostatku putnika, jednog su smestili i u kabinu (tako sam jednom putovao do Toronta). Delili smo pomoćna sedišta sa stjuardesama, bilo je tu i sedenja u krilu prilikom poletanja i sletanja, tako da su mi od tog "stajanja" ostale čak i lepe uspomene, da ne pominjem posle trodnevno druženje u Njujorku. B)
 Certified Trainer Mojave 101 macOS Support Essentials 10.14
http://www.adamov.co.rs http://milan.adamov.rs http://www.infinitum.rs
 
Odgovor na temu

Exodusbgd
Founder
Sourcing Wizards
Beograd

Član broj: 44862
Poruke: 167
*.mediaworksit.net.

Sajt: www.sourcing-wizards.com


+98 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost02.07.2010. u 22:44 - pre 168 meseci
Ma ovo je klasicna slika maksimalnog rabljenja resursa u kapitalizmu.

Vec vidim kroz neko vreme polozene krevete za putnike, i tako jedno 6 nivoa u vis, a na svakom sedistu pise upozorenje: "Molimo Vas uvucite stomak, treba jos 5 ljudi iznad Vas da legne."

Uz rekordnih 1500 putnika po letu :)

A evo i nove ideje: kupite ronilacka odela putnicima, i strpajte ih u rezervoar.
 
Odgovor na temu

tdjokic
Tomislav Djokic
u penziji
Beograd

Član broj: 6736
Poruke: 8305
212.200.241.*

Sajt: www.distrowatch.com


+210 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost02.07.2010. u 22:45 - pre 168 meseci
Citat:
StORM48: To se neće desiti zbog oštrih bezbednosnih propisa koje IATA (srećom!) nameće kompanijama, koje će za profit početi da nude i pedale putnicima, kako bi okretali motore.
Svaka cas ostrim propisima, ali mi se cini da malo ljudi prezivi pad aviona SAMO zato sto je bila vezana za svoje sediste. I gde su bili ti ostri propisi godinama, dok je Konkord poletao kao tempirana bomba - tockovi su se redovno razletali na parcice a tanki rezervoari vrlo blizu i na kraju je puklo u Parizu!

Ne kazem da stajanje treba uvesti za linije London - Sidnej, ali za Ljubljana - Bgd., Bec - Balkan, Pariz - Balkan, sto da ne, tu je duzina leta reda velicine 1 sat ili malo vise / manje.

Ljude prevoze i vojnim transportnim avionima i tamo se izmedju ostalog desilo da su se otvorila ona velika vrata, ona po kojima u avion ulaze dzipovi islicno, ona sto legnu na zemlju, i tu je nastradalo nesto ljudi, pa su se konacno setili da na kuke kojima se vrata zakacinju stave poprecnu civiju! A u tim avionima se sedi bog te pita kako - na podu, popreko na smer letenja, svasta ima.
Na svetu postoje samo 2 OS-a: 1. Mint, 2. svi ostali!
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost02.07.2010. u 22:54 - pre 168 meseci
Citat:
Exodusbgd: Ma ovo je klasicna slika maksimalnog rabljenja resursa u kapitalizmu.

Vec vidim kroz neko vreme polozene krevete za putnike, i tako jedno 6 nivoa u vis, a na svakom sedistu pise upozorenje: "Molimo Vas uvucite stomak, treba jos 5 ljudi iznad Vas da legne."

Uz rekordnih 1500 putnika po letu :)


Cekaj, sta je tacno problem? Ta "klasicna slika maksimalnog rabljenja resursa u kapitalizmu" tj. Ryanair je omogucio letenje za male pare.

I svaka im cast na tome.

Zahvaljujuci Ryanairu ljudi mogu da lete za smesne pare na odmor. Ryanair je doneo revoluciju u taj biznis i zahvaljujuci toj revoluciji ljudi sa niskim primanjima konacno mogu za svoj budzet da odu na letovanje ili da posete neka dalja mesta za vikend.

Nije dovoljno komforno? Nema problema - postoje i druge kompanije, postoji biznis klasa, kozna sedista i sokovi cedjeni.

Svaka roba ima svog kupca.

Sve je to milijardu puta bolje od starih LOSIH vremena, gde je svaka zemlja imala svoju "nacionalnu" avio kompaniju sa kompletnim monopolom i gde je putovanje avionom bilo luksuz - za one "jednakije" medju jednakima u socijalizmu ;-)
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Exodusbgd
Founder
Sourcing Wizards
Beograd

Član broj: 44862
Poruke: 167
*.mediaworksit.net.

Sajt: www.sourcing-wizards.com


+98 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost02.07.2010. u 22:58 - pre 168 meseci
Citat:
tdjokic: Svaka cas ostrim propisima, ali mi se cini da malo ljudi prezivi pad aviona SAMO zato sto je bila vezana za svoje sediste. I gde su bili ti ostri propisi godinama, dok je Konkord poletao kao tempirana bomba - tockovi su se redovno razletali na parcice a tanki rezervoari vrlo blizu i na kraju je puklo u Parizu!


Ali ovo mi je slicno onoj argumentaciji: ljudi koji nisu vezivali pojas u automobilu imaju vecu sansu da prezive prilikom upadanja automobila u kanjon ili neku uvalu, jer ce ispasti kroz prozor ili vrata.

Mislim da meni uopste ne bi bilo prijatno da stojim (iako cvrsto vezan pojasevima) dok avion prolazi kroz neku oluju, a od turbulencija mi se tresu noge.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost02.07.2010. u 23:01 - pre 168 meseci
To je ipak pitanje za bezbednosne eksperte u avijaciji.

Inace, primera radi - dokazano je da je orijentacija sedista takva da ljudi budu okrenuti ledjima smeru kretanja bila DALEKO bezbednija.

Medjutim, zbog toga sto bi to bilo "cudno" niko tako ne konfigurise avion.

Ako je moguce razviti sistem za stajanje koji je uporediv po bezbednosti sa klasicnim sedistem, ne vidim sta je problem u tome... Ko zeli da sedi ce uvek moci da sedi, a ko zeli da prodje jeftinije i nema problem sa stojanjem - to bi bila opcija za njega.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost02.07.2010. u 23:02 - pre 168 meseci
Citat:
tdjokic: Svaka cas ostrim propisima, ali mi se cini da malo ljudi prezivi pad aviona SAMO zato sto je bila vezana za svoje sediste.

Ovo potpuno nije tačno.
U najvećem broju slučajeva su teške nesreće preživeli baš oni koji su bili vezani i zauzeli "brace" položaj.

Citat:
I gde su bili ti ostri propisi godinama, dok je Konkord poletao kao tempirana bomba - tockovi su se redovno razletali na parcice a tanki rezervoari vrlo blizu i na kraju je puklo u Parizu!

Ni ovo nije tačno. Konkord, koliko god ga Ti ili ja ne voleli (pretraži moje postove na tu temu ovde, na MZ-u, pisao sam baš puno), uopšte nije pravio toliko problema, koliko je promptno oteran iz vazduha.

Citat:
Ne kazem da stajanje treba uvesti za linije London - Sidnej, ali za Ljubljana - Bgd., Bec - Balkan, Pariz - Balkan, sto da ne, tu je duzina leta reda velicine 1 sat ili malo vise / manje.

Postoje situacije koje su izuzetno nepredvidive - turbulencije prilikom poletanja, stvorene mlazovima prethodno poletelih aviona, snažni bočni vetrovi prilikom sletanja i druge (danas sve češće) situacije koje bi razbacale putnike svud unaokolo.

Uostalom, bezbednosne standarde su pisali učeni, a ne priučeni ljudi i to su radili vodeći se nekim istraživanjima i ispitivanjima. Da nije bilo njih, ko zna na šta bi avijacija danas ličila. Eto recimo, mnoge kompanije su na sav glas protestovale zbog nedavne zabrane letenja u jeku najjačih eruptivnih aktivnosti islandskog vulkana, iako je u prošlosti više puta dokazan izuzetno negativan uticaj pepela i vulkanske prašine na rad mlaznih motora. NATO je poslao dva F-18 u opitni let i vratili su se ošmirglani kao vodeničnim kamenom, sa listovima turbina devastiranih do neprepoznatljivosti.

Ne treba ni reći da su gospoda iz KLM-a, RyanAir-a i sličnih kompanija na sav glas graktale kako je zabrana nepotrebna, ne bi li namakli još koji evro.

Pozdrav

[Ovu poruku je menjao StORM48 dana 03.07.2010. u 00:13 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost02.07.2010. u 23:09 - pre 168 meseci
Yep - Konkord je bio savrseno bezbedan avion.

To sto mu se desilo u Parizu bi potencijalno unistilo i bilo koji drugi avion.

Izbacen je na brzinu jer je to bio najbolji izgovor da ga izbace, a ne zato sto nije bio bezbedan za let. Sigurnosni istorijat Konkorda je bio na vrlo visokom i zavidnom nivou.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Izvoljski

Član broj: 254951
Poruke: 102
..9-r.retail.telecomitalia.it.



+43 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost03.07.2010. u 00:01 - pre 168 meseci
stosta mi nije jasno oko biznis modela ryanaira.

Sto me najvise cudi je, sta ce se postici ovim ? Ugurace umesto 100 ljudi 125 pa ce zaraditi 200-300 evra vise ? Wtf ?! Avion ne moze da poleti ako je zaledjen, a pranje aviona toplom vodom kosta 3000 evra znaci Ryan Air ako doleti u Moskvu u januaru, bolje da nije ni isao.
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+6455 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost03.07.2010. u 00:17 - pre 168 meseci
Citat:
Izvoljski: stosta mi nije jasno oko biznis modela ryanaira.

Sto me najvise cudi je, sta ce se postici ovim ? Ugurace umesto 100 ljudi 125 pa ce zaraditi 200-300 evra vise ? Wtf ?! Avion ne moze da poleti ako je zaledjen, a pranje aviona toplom vodom kosta 3000 evra znaci Ryan Air ako doleti u Moskvu u januaru, bolje da nije ni isao.

Ryanair kao i ostale low cost kompanije se trude da smanje operating troškove što bliže sirovoj ceni sata leta aviona. To postižu tako što nemaju kancelarije svuda, što koriste sekundarne aerodrome, što ništa ne dele za džabe (hranu, piće, prtljažni prostor...) ...

Cena sata na Boeingu 737-300 je reda veličine 5000 evra, što uključuje amortizaciju aviona, održavanje, gorivo, osiguranje, registraciju... Sve fiksne troškove vezane za avion. Na to imaš varijabilne troškove, recimo aerodromske usluge, da kažemo poletanje/sletanje + sve ostalo još oko 1000 evra, i da kažemo da imaš još 1000 evra za troškove posade i kancelarijske ekipe.

Dakle sat letenja ba B737-300 je okvirno 7000 evra. U taj avion staje 137 sedišta ako je sve ista klasa (a low cost jeste, oni čak spakuju i nešto više sedišta, al to je sad manje bitno).

Uzmemo onda za primer let Beograd-Beč koji traje 1.5 sat, što znači da taj let avio kompaniju košta 10500 evra, odnosno 77 evra po putniku. Dakle Ryanair mora da naplati u proseku 77 evra po putniku da bi bio na nuli, stim što nekome let naplate 30 evra, nekome 200 evra u zavisnosti od vremena kupovine karte i popunjenosti samog leta, tako da u proseku sasvim sigurno dođu na pozitivnu stranu...
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost15.09.2010. u 08:44 - pre 165 meseci
Haha, evo ga improved design Necete da stojite u low-budget avionu al cete da jasete rudu

SkyRider: new 'saddle' seat allows airlines to 'cram' more passengers




Srecom pa su bar ovi iz airline safety-a jos uvek prizvani mozgu

“To our knowledge, no airlines or other operators have made an application for stand-up seats,” a spokesman said. “What they are proposing would be unprecedented and highly unlikely to be certified in the near future.” No approval has been granted.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Count Zero

Član broj: 32400
Poruke: 203



+406 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost15.09.2010. u 09:21 - pre 165 meseci
Uf, bolje je i stajanje nego ovo. Skroz je neprirodno, nekako nategnuto - kao kad se oni likovi takmiče u brzom hodanju :(
 
Odgovor na temu

srdjee

srdjee
Član broj: 5097
Poruke: 673
*.uns.ac.rs.



+25 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost15.09.2010. u 09:36 - pre 165 meseci
Kontam da ce zene poceti da obozavaju turbolenciju s ovom "rudom"
nije GOTOVO
 
Odgovor na temu

maliradojca

Član broj: 55393
Poruke: 242
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+132 Profil

icon Re: Stajanje u avionu - pravi low cost15.09.2010. u 10:05 - pre 165 meseci
Pa ova devojka na slici sedi, nege joj se savijaju u kolnima i zauzima malo manje mesta nego sa obicnim sedistem.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: Stajanje u avionu - pravi low cost

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 14242 | Odgovora: 63 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.