Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Solarni avion sleteo posle 26 sati

[es] :: Nauka :: Solarni avion sleteo posle 26 sati

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 24654 | Odgovora: 89 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

ventura

Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6455 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 17:08 - pre 168 meseci
Citat:
a1200
Potrazi na netu koliko konjskih snaga imaju zbirno motori A380 pa onda izracunaj koliko bi solarnih panela bilo potrebno za takav avion. Daleko je ta prica od izvodljive. Treba pomoci industriju tako sto ce se solarna energija koristiti tamo gde ima SMISLA, i gde provereno radi...

Ljudi su i za "Wright Flyer I" davali slične komentare... Pa ipak, od toga je sve krenulo, i trenutno stiglo do A380...

 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 17:13 - pre 168 meseci
Obratiti pažnju na malu težinu+ veliki raspon krila (velika sila uzgona) = mala potrošnja energije. Ono što bih ja uradio je da ugradim te panele na helijumski balon. E to bi bio pravi potez. Dobijaš veću nosivost, uzlećeš i slećeš odakle hoćeš jedioo što je sporiji :)
 
Odgovor na temu

peromalosutra
Ivan Rajkovic
Software engineer
Luxoft
Berlin

Član broj: 54774
Poruke: 878
*.teol.net.



+148 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 17:23 - pre 168 meseci
@stil: Mislis na solarni cepelin? :)

To onda vise nije avion, a cepelini imaju prilicno ogranicenu upotrebu, previse su krhki i veoma osjetljvi na vjetar ..

 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 18:23 - pre 168 meseci
Leti kroz vazduh jel' , jedini problem ti je upravljanje. Može da nosi čudo jedno. Kako to mislis krhki ? :)
 
Odgovor na temu

a1200

Član broj: 28980
Poruke: 200
87.250.40.*



+744 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 18:25 - pre 168 meseci
@Ventura: samo sto nisu poceli da prave i stigli do nivoa A380, F-22 Raptor i PAK FA T-50, a onda krenuli na avion brace Wright...

Nema nikakvih problema da kad tehnologija stigne do nivoa upotrebljivosti, da moze da bude glavni izvor napajanja za A380, da to i bude. Do tog momenta treba je razvijati i upotrebljavati tamo gde ima smisla... za avion koji jedva drzi sebe u vazduhu, koji leti 35 km/h i koji gotovo sigurno ne moze da podnese nikakvu oluju ili jaci vetar, i to se zna od pocetka projekta - mislim cemu, jedino kao propagandni stunt... odnosno kao dokaz da to moze da se uradi na jedan vrlo specifican nacin... bez neke realne upotrebne vrednosti. Super, svaka cast... ali mene ipak vishe zanima realno koriscenje solarnih celija i tehnologije.

...
Cepelin + solarni paneli je ideja USA vojske. Tj. vishe bi licio na nekakav leteci tanjir/veliki disk, imao bi cvrsto telo, napunjeno helijumom... a na gornjoj strani bio bi poplocan solarniom celijama koje bi obezbedjivale napajanje za elektroniku i motore. Upotreba takvog cepelina je zaista extra pametna, jer bi to bio ustvari komunikacioni hub, i zamenjivao bi satelit, a imao mnogo bolji odziv i signal... leteo bi na 10 000 metara. Pricalo se da bi to moglo da se koristi i za mobilnu telefoniju, i sta-sve-ne u civilne svrhe. Sve u svemu jako pametna ideja. Mrzi me sad da trazim clanak, ali pisalo se o tome pre par godina.

[Ovu poruku je menjao a1200 dana 08.07.2010. u 19:37 GMT+1]
 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 18:30 - pre 168 meseci
Rusi su tu daleko dogurali, biće toga uskoro više jer je poenta u maloj potrošnji goriva velikoj nosivosti i velikim manevarskim sposobnostima.
 
Odgovor na temu

peromalosutra
Ivan Rajkovic
Software engineer
Luxoft
Berlin

Član broj: 54774
Poruke: 878
*.teol.net.



+148 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 18:37 - pre 168 meseci
Pa krhki u smislu da je za neku upotrebljivu kolicinu korisnog tereta njihova velicina prilicno velika, sto zahtjeva upotrebu lakih materijala. Ako ojacas konstrukciju, to povlaci za sobom jos vecu zapreminu gasa (helijuma) da bi se izaslo na kraj sa povecanom tezinom, a ova povecana zapremina trazi jos vecu konstrukciju i to onda ide u krug.

Prilikom sletanja cepelin je veoma problematican jer se njegova ogromna povrsina ponasa kao jedro, pa ga i najmanji povjetarac zanosi sa prilicno velikim momentom sile. Koliko znam, letovi cepelinom se provode samo u veoma mirnim vremenskim uslovima, kada je vjetar ispod odredjene nominalne vrijednosti.

Upotreba koju je a1200 spomenuo mi na prvi pogled ima smisla, jer ukoliko bi sluzio kao komunikacioni relej, cepelin ne bi morao cesto da slece, mozda samo prilikom servisiranja i nadopunjavanja gasom (jer cini mi se da sam procitao da helijum uvijek polako curi kroz vanjski plast, makar se provlacio kroz pore u materijalu, te ga vremenom treba dopunjavati). A solarni paneli bi mu sluzili za napajanje.

Jedino nisam siguran kakvi su vjetrovi na visinama iznad 10km, cak i ako nisu previse burni morali bi da postoje neki motori koji bi cepelinu omogucili da bude geostacionaran, jer se zbog trenja vazduh sporije krece na vecim visinama, pa cepelin ne moze jednostavno da pluta i da stoji iznad iste tacke, vec mora da ulaze energiju da bi isao u korak sa njom.







 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 19:04 - pre 168 meseci
Citat:
ventura: Ljudi su i za "Wright Flyer I" davali slične komentare... Pa ipak, od toga je sve krenulo, i trenutno stiglo do A380...


Ventura, efikasnost solarnih celija je apsolutno mizerna u odnosu na efikasnost turbofan motora i tako ce ostati jos dugo vremena, cak i uz najoptimisticnije procene razvoja te tehnologije.

Pricamo o bar nekoliko decenija razvoja. I na kraju krajeva, vrlo je moguce da elektrohemijski pogon uopste ne moze biti efikasniji od prostog sagorevanja nekog goriva - koje uopste ne mora biti fosilnog porekla.

Mislim, lepa je ovo demonstracija ali je svakom jasno da je ona prilicno daleko od bilo cega za komercijalnu upotrebu.

Ono sto moze biti korisno je koriscenje solarnih celija za umanjenje potrosnje nekih drugih sistema u avionu - elektricnih sistema npr... Tu svakako ima smisla razvijati neke kompozitne materijale za trupove aviona koji bi ukljucivali i solarne celije.

Ali da solarne celije zamene turbinske motore... taj film necemo skoro gledati, ako uopste... Pricamo o fundamentalno manje efikasnoj tehnologiji od sagorevanja - dok je za neke druge stvari ta manja efikasnost sasvim OK, za komercijalne avione koji moraju da oslobode ogromne kolicine energije je taj gubitak jednostavno nepraktican.

Neko je pomenuo svemirske stanice - ljudi, svemirske stanice su u hebenom vakuumu, i za njihove potrebe je potrebno daleko manje energije nego za savladavanje gravitacije zemlje i otpora vazduha... Ono sasvim razliciti redovi velicine, i tu razliku tesko da moze da nadomesti i najoptimisticniji R&D u efikasnosti elektrohemijskih procesa.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

ventura

Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6455 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 19:13 - pre 168 meseci
@Ivan Dimkovic:

Ja uopšte nisam ni spominjao da bi ovaj solarni avion trebao/mogao da zameni klasične turbofan avione, već da ne treba odmah na početku otpisivati bilo šta, jer je nešto tako jadno i bedno poput Wright Flyera čij se payload ogledao u jednom mršavijem pilotu, i dužna leta u sekundama, iznedrilo čitavu revoluciju gde njegovi naslednici transportuju stotine ljudi i tone tereta sa jednog kontinenta na drugi...

Solarni avion verovatno neće zameniti A380, ali će njegovi naslednici verovatno naći neku primenu... Ni braća Rajt nisu razmišljala o A380 kada su projektovali svoje avione, ali su pokrenuli revoluciju do koje se stiglo do toga..
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 19:26 - pre 168 meseci
Naravno - ali vidis, ovde se provlaci jedna stvar koja mene izuzetno nervira (i ne samo mene ;-)

Naime, sa ovakvim vestima gomila ljudi pogresno pretpostavlja neke vrlo vrlo netacne stvari - kao, eto - imamo avion na solarni pogon, malo razvoja i to je to... nemamo vise zavisnost od nafte.

Ljudi, da se ne lazemo - ako se na papir stavi koliko energije zahteva jedan najobicniji Boeing 737 i kada se uporedi efikasnost sagorevanja goriva vs. efikasnost elektrohemijskog procesa - dolazimo do vrlo jednostavnog zakljucka da je vrlo vrlo malo verovatno da ce u nekoj doglednoj buducnosti te stvari biti zamenjive jedna drugom sto se komercijalne avijacije tice. Mozda u nekim malim segmentima tipa letece meteoroloske stanice, nadgledanje u vojnoj i sigurnosnoj primeni... ali prenos ljudi i tereta? Teeesko.

Ja sam skroz za koriscenje obnovljivih izvora energije gde god je moguce i gde god ima smisla tj. gde sami obnovljivi izvori energije ne zagadjuju zemlju vise od onih drugih... ali neke stvari su jednostavno over-hypeovani PR firmi koje imaju investiran interes u dobijanju $$$-a za R&D i treba ih uzeti sa debelom dozom rezerve.

Solarna energija je UPRAVO jedan od tih domena gde je danas prisutna ogromna kolicina hype-a i gde je potreban jedan dobar reality check, cisto kako neki ne bi dobili potpuno pogresnu sliku o stvarima koje nas cekaju.

Bas kao sto sad nemamo letece automobile, a te stvari su "prognozirane" pre 30-40 godina.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Slobodan Miskovic

Član broj: 4967
Poruke: 5814
*.koelnet.com.



+105 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 20:21 - pre 168 meseci
Treba razmisljati u smeru masovnosti. Mozda nije moguce napraviti avion tipa A380 na solarnu energiju ali je moguce napraviti 150 aviona koji ce moci da prevezu 5 putnika. :)
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 20:29 - pre 168 meseci
To jednostavno nema nikakvog komercijalnog smisla (videti: leteci automobili).

Cak i kad nestanu fosilna goriva, verovatno ce biti efikasnije koristiti solarnu energiju za sintezu ugljovodonicnih jedinjenja koja ce biti koriscena u avionskim motorima.

Sagorevanje jednostavno oslobadja daleko vise energije i pogodnije je za generisanje potiska od elektricne energije.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

a1200

Član broj: 28980
Poruke: 200
87.250.40.*



+744 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 20:33 - pre 168 meseci
Citat:
... ali je moguce napraviti 150 aviona koji ce moci da prevezu 5 putnika. :)

Ja sam vishe za geneticare - ono, nadju gen rasta za golube, modifikuju ga, i na kraju dobiju pticu velicine A380 :)... za nju posle kace sta 'oce, nema piste :), jede prirodne stvari, ne zagadjuje vec djubri!

Ima cak i napredan AI, koji bezgresno procenjuje najbezbedniju putanju, izbegavanje objekata, i klimatske uslove, cak je moguce dresirati ga i opremiti fly-by-wire kontrolama (zabiti elektrode u mozak i kontrolisati kretanje). E to bi bila nova revolucija, na nivou brace Wright... :D
 
Odgovor na temu

maksvel

Član broj: 107376
Poruke: 2417

Jabber: maksvel
Sajt: maksvel.in.rs


+161 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 20:37 - pre 168 meseci
Citat:
Bas kao sto sad nemamo letece automobile, a te stvari su "prognozirane" pre 30-40 godina.

Gledah sad neki dan na TV-u neki prototip odobren za masovnu proizvodnju u USA: ne deluje nimalo bezbedno, ni stabilno. U stvari, olakšan je zbog letenja, ali na zemlji je posle slab. Videćemo kako će se pokazati u eksploataciji.
Citat:
ne zagadjuje vec djubri!

Kažu da je sreća koga zadesi ptičji drek: ne i u ovom slučaju extralarge pidgina :)
 
Odgovor na temu

ventura

Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6455 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 21:55 - pre 168 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic: Naravno - ali vidis, ovde se provlaci jedna stvar koja mene izuzetno nervira (i ne samo mene ;-)

Naime, sa ovakvim vestima gomila ljudi pogresno pretpostavlja neke vrlo vrlo netacne stvari - kao, eto - imamo avion na solarni pogon, malo razvoja i to je to... nemamo vise zavisnost od nafte.

Hype postoji u bilo kom segmentu industrije, samo je pitanje količine hype-a i količine love koja se sliva zahvaljujući tom hypeu...

Ja pozdravljam ovakva istraživanja, ne zato da bi jednog dana solarni avioni zamenili A380 (mada možda budu mogli ko zna šta će biti za 100 godina), već zato što će verovatno iz toga izniknuti sijaset korisnih tehnologija... Za početak možda čak i razviju bolju iskoristivost solarnih ćelija recimo... Ili uspeju da izrade solarne ćelije u obliku avionskog krila, ili tako nešto... Pa mic po mic, možda i nastane nešto korisno iz toga...

Ni od CERNA danas nema neke opipljive koristi, ali se uprkos tome pumpaju milijarde u ta istraživanja... I ko zna, možda će nešto da nastane iz toga, a možda i neće... Ko je pretpostavljao 30-tih godina prošlog veka da će neka tamo nuklearna kontrolisana lančana reakcija na kojoj radi neki nebitni Fermi da stvori totalno novi izvor energije, na koji će se čovečanstvo faktički prešaltati jednog dana... Ne kažem da i ovaj avion ima takav potencijal (sasvim sigurno da nema), ali od desetina hiljada ovakvih projekata, pa možda se i nađe neki koji će ubosti pravu stvar...
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 22:07 - pre 168 meseci
Ja solarnu energiju na avionima vidim pre svega kao dobro bezbednosno unapređenje, kao dodatak na mini-turbinu koja obezbeđuje napajanje u slučaju iznenadne smrti generatora. Na taj način bi redudantnost napojnih sistema bila povećana, a time i bezbednost, barem u nekoj meri.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 22:11 - pre 168 meseci
Citat:
ventura
Hype postoji u bilo kom segmentu industrije, samo je pitanje količine hype-a i količine love koja se sliva zahvaljujući tom hypeu.


Hype u "alternativnim izvorima energije" je jedan od onih koji su vrlo dobro povezani sa novcem poreskih obveznika.

Nemam ja nista protiv kada neki glupi investitori ulazu novac u, recimo, dotcom gluposti... Njihova lova, njihova stvar.

Medjutim, kada se radi o alternativnim izvorima energije, tu se radi o jednoj sasvim drugoj vrsti hype-a sa posledicama koje su sire od losih privatnih investicija ;-)

E kada se o TOME radi, ipak bih vrlo zeleo da javnost bude obavestena o realnoj upotrebljivosti ovako necega (vrlo maloj, danas) nego da im hype-ovanje ovako necega anestezira mozak i olaksa prihvatanje ideje da im oporezuju "matoru prljavu energiju" jos vise - jer, zaboga, vidite da i avioni mogu da lete na solarnu energiju...

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 22:17 - pre 168 meseci
@ peromalosutra

U pitanju je novi koncept koji se naziva The Hybrid Airship

The future of the airship looks to be likely to come in the form of the hybrid airship, so called due to its mix of aerodynamic lift and traditional helium lift gas that will allow them to carry significantly larger payloads than conventional airships.

Helium lift gas provides anywhere from 30% to 80% of the aircrafts lift with the remaining lift being provided by wings or an aerodynamic body shape, like conventional aircraft. The hybrid airship will have to use a short runway (unlike conventional airships) but will offer huge savings in fuel compared to jet powered transport and passenger aircraft.

An Atlantic crossing in an airship would most likely take about two days, but the cost savings present an attractive alternative to cargo transportation companies. With the passenger travel opportunities, environmental benefits and increased onboard space make luxury airship cruises a serious venture. With more travel providers promoting 'green' alternatives, there is more reason for aerospace manufacturers (especially airship builders) to look at alternative modes of transport.

Hybrid airships are 'heavier than air' unlike traditional blimps or zeppelins which are 'lighter than air' due to the lift provided by helium or, in the past, Hydrogen. The advantage of this is that the hybrid can be landed and left grounded, while 'lighter than air' airships need several ground handlers and mooring points to prevent the craft for floating back into the air. An airship heavier than air will also provide much safer ground handling in high winds.

Future airships may be different to what we know today but they will offer many superior operational and environmental benefits over current alternatives.

link

Takođe i :

http://www.aviationtoday.ru/news8410.html
http://www.rosaerosystems.pbo.ru/russian/products/pd_300.html

i naravno

Sargo-carrying and cargo-and-passenger aerostatic flight vehicles
Vehicles with load-carrying capacity 40, 60, 120, 240, 600 tons helps to solve the transportation issues of large oversized loads in remote and inaccessible areas. Flying vehicles do not require ground-based organization. They are capable of landing on open ground without masts and winches, as well as take and give loads without landing, using a special lifting and transportation mechanisms. Various types of freight containers will make it to possible to carry out transhipment from air vehicles on railway platforms, road trailers, bulk carriers, lighter-aboard ship.

Locomoskayners can carry modular design (e.g., rotational, household and production modules, drilling rigs, excavating machinery, etc.), as well as dry and liquid products after processing (coal, synthetic oil, methanol, etc.) using standard methods of packaging and rigging. One lokomoskayner-600 is able to replace the whole train. But in contrast to the train, locomoskayner able to carry outsized cargo. Locomoskayner can be converted to cargo-and-passenger, which will transport (including the evacuation from disaster areas), large groups of people - from 270 to 11000 people at any one time.

http://www.locomosky.ru/en/projects/gruz/

Koji oblikom podsećaju na :)))





Termoplan
 
Odgovor na temu

ventura

Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6455 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 22:20 - pre 168 meseci
Alternativni izvori energije, tj. obnovljivi izvori energije nemaju mnogo veze sa ovom pričom o avionu...

Razvoj obnovljivih izvora energije se finansira direktno od novca poreskih obveznika, i u to se ulaže jako mnogo novca... Ali šta ćeš kad narod to voli... Prosečan evropljanin više voli da da 500 evra za solarnu elektranu i da mu je toplo oko srca, nego da da 20 evra za nuklearku i dobije 100 puta više struje, kad su nuklearke 'loše' i 'prljave'...

Dakle, ako nećete nuklearke, onda su obnovljivi izvori jedina druga alternativa, i lova se ulaže u poboljšanje efikasnosti istih...

 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: Solarni avion sleteo posle 26 sati08.07.2010. u 22:33 - pre 168 meseci
Eh sad. Solarna energija je čistija nema nikakvih rizika itd. Nisam ja protiv nuklearne energije kao takve ali je solarna čistija i ima je koliko hoćeš za razliku od rude iz koje se dobija gorivo za nuklearke koje ipak ima u nekakvim ograničenim količinama. Dakle i taj resurs može da presuši. Treba je još razviti. Mislim da EU planira da postavi solarne elektrane u Africi.
 
Odgovor na temu

[es] :: Nauka :: Solarni avion sleteo posle 26 sati

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 24654 | Odgovora: 89 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.