pajapop Beograd
Član broj: 183139 Poruke: 1800 *.dynamic.isp.telekom.rs.
|
Stvar je u tome sto Tojotin karburator (kao i kod moje Mazde) nije toliko jednostavan kao kod nekih starijih modela, na pr. kod Keca i sl...Oni imaju niz kontronih sistema koji se sastoje od temperaturnih prekidaca, termoelemenata, potpritisnih ventila i membrana...Pa tako postoji na primer sistem za obogacivanje smese ciji ventil radi sa potpritiskom u zavisnosti od uslova opterecenja motora, zatim, PTC sistem za predgrevanje karburatora, koji se postavlja izmedju karburatora i ususnog kolektora, a sastoji se iz grejaca, releja i termoprekidaca za vodu i sluzi za predgrevanje usisnog vazduha pre nego sto dospe u usisni kolektor, zatim, FICB sistem za zatvaranje uredjaja za hladan start, koji iskljucuje ubrzani prazan hod motora kada temperatura rashladnog sredstva dostigne temperaturu od oko 50 st....E sad...ti i kad ga prebacis naplin ( i kad ga palis na plin), ovi uredjaji su ipak ukljuceni...zavise od struje, temperature vazduha i vode koja struji kroz karburator...Zato, i kad se vozi na plin, ceo karburator i svi njegovi sistemi su aktivni i moraju biti aplsolutno ispravni i nastelovani...Zato se preporucuje prvo, kontrola i stelovanje karburatora, pa tek onda kontrola i stelovanje gasnog rasprsivaca...Zatim...ja se uzasavam kad se neko hvali kako samo vozi na plin i pali na plin...Cime se tad covek hvali? Svojom gluposcu ili neobrazovanjem? Automobil, se uvek pali na benzin, u toku voznje ili na parkingu (kao ja) se prebaci na plin...Pred svaki duzi parking, u toku prilasku kuci ili poslu (na 200-300m), se prebaci u voznji na benzin i tako parkira...Povremeno, neku turu, izvoziti samo na benzinu...Odnos utroska goriva treba da bude oko 4:1, znaci, na 4 rezervoara gasa, treba potrositi bar 1 rezevoar benzina...Karburatori su inace jako osetljivi i lako se kvare kad su dugo bez goriva, jer toplota zapekne svu necistocu u loncetu, pa strada iglicasti ventil, zapekne plovak, popucaju membrane, zapuse se kanali, pa kad karburator i stvarno zatreba nastane problem...
|