Vodena pumpa ne treba da se cuje - u stvari, cuje se samo tiho sustanje (kao sum, SSSSS i to kas slusas sa stetoskopom)...Kad su losi lezajevi onda se cuje, ili kloparanje kod aksijalnog lufta ili cvilenje kod zaribalih lezajeva...Najbolje je da pustis motor da radi, a onda nekim dugim srafcigerom, pajserom ili montiracem kao stetoskopom, prisloni blilzu pumpe, uho na drugi kraj i osluskuj gde i sta skripi. MOze svasta da skripi...Inace, postoji i stetoskop za mehanicare, ali moze i ovako...Takodje, skines zupcasti kais, rukom obuhvatis remenicu pumpe i cimas levo,desno, gore dole, napred nazad, da proveris luft...ne sme da ga bude. Ako ga ima onda ne valja, menjaj na vreme...Mozda ti se cuje zupcasti kais ako nije zategnut kako treba...Ni on ne sme da bude labav...Njega zateze opruga "spanera". Kad god se menja spaner, treba prekontrolisati i duzinu opruge (i znati njenu vrednost u opustenokm stanju. Kod Mazde je 64mm od unutrasnje strane kukica) ...Ako je duza od propisane vrednosti, znaci da se vremenom isteglila i nece imati odgovarajucu vucnu silu, tj zatezanje kaisa...Znaci, ako ti je kais labav, a opruga maksimalo nateze spaner, znaci da se opruga isteglila i ne zateze dovoljno...Takodje, mozda ti se i sam spaner cuje. NJega proveravas tako sto ga drzis u ruci i drugom ga zakreces levo desno...ako ide tesko onda je zaribao. Takodje ako ide suvise lako ili zvecka kada ga protreses, znaci da nema dovoljno masti i opet se mora zameniti...Lepo ja kazem da se nisi usrecio sa tom Toyom...
[Ovu poruku je menjao pajapop dana 27.09.2015. u 22:53 GMT+1]