Citat:
Ivan Dimkovic: Verovatno je razlog taj sto se 98-oktansko gorivo uvozi... Mada opet, ko garantuje da je to uopste 98-oktansko gorivo kvaliteta po EU normama + da nije "mesano" od kada je preslo granicu :-)
Ako nije uradjeno do sad, dobra ideja bi bila da neka organizacija radi slucajne testove kvaliteta goriva po pumpama... mada, opet, ko garantuje da oni ne bi bili na necijem platnom spisku ;-)
Dakle... resenje je samo jedno, sipati 98-oktana u auto i videti da li imate dobitak u potrosnji/performansama. To zavisi od modela motora tj. da li je predvidjen da iskoriscava takvo gorivo... resenje je jedino u probanju (ili citanju na netu ako je vec neko radio te testove).
Sto se cistoce tice... cenim da od toga nema nista, ili jeste ili nije... a to znati verovatno ne mozete osim ako ga ne posaljete na hemijsku analizu.
Sta god da uvezu, to se sipa u strokave rezervoare u kojima je bilo svasta.
Sto se tice ispitivanja, jedino je katedra za tribologiju opremljena, i opremom i znanjem i voljom da budu neutralni. Ali ispitivanje nije brzo, uzorkovanje moze da bude problematicno..da im gigant ponudi sempl koji nije u prodaji...
Sa druge strane, nekada je propis bio +2-6 oktana od navedene vrednosti, nemam podataka da li je menjan, ali je ocigledno da se stiti monopolista.
Sama oktanska vrednost je prakticno poseban "problem", mulj, talog i voda su druga prica, nazalost podjednako aktuelna.
Poz