Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Dizel-electric problem

[es] :: Elektronika :: Dizel-electric problem

Strane: 1 2

[ Pregleda: 6316 | Odgovora: 30 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

MosFet
ST

Član broj: 59018
Poruke: 154
*.bourbon-online.com.



Profil

icon Dizel-electric problem27.04.2011. u 22:18 - pre 158 meseci
Pozdrav svima
Trenutno radim na jednom brodu sa dizel-elektricnim pogonom. Brod ima 3 Dizel generatora svaki snage 1800kW, 480VAC, 60Hz, za pogon koristi 6 istosmjerna motora
(po 2 na istoj osovini) svaki snage 842kW, maksimalni napon 750VDC. Svaki motor se napaja preko tiristorskih pretvaraca preko kojih se uostalom i
regulira broj okretaja motora. Dolazni napon na tiristorima je 600Vac koji dobivamo preko step-up transformatora 480/600 V.
Mreža 220V se napaja sa glavne mreze preko transformatora 480/220V, te su na tu mrezu spojeni svi klasicni potrosaci od rasvjete, raznih uređaja i ostalo.

E sad dolazimo do problema. Prilikom opterecenja dizel generatora preko 60% - 70% (pogonskim DC motorima) dolazi do nekih cudnih pojava. Npr neki osiguraci na
mrezi 220V pocmu izbacivati te se neki ne mogu ni resetirati sve dok opterecenje ne padne ispod 60% . Jucer sam imao problem da jedna ves masina nije radila, ne svjetli ni jedna lampica ni ekran. Ispitam napon na uticnici sve ok, otvorim masinu mjerim na stezaljkama sve ok. pratim kabel od napajanja do glavne ploce sa elektronikom i mjerim na ploci
i sve ok, napajanje dolazi. Nakon nekih pola sata mozganja i ispitivanja pretpostavim da je crkla ploca sa elektronikom jer nema sta drugo. U međuvremenu
je smanjena brzina broda te je opterecenje generatora palo ispod 50%, i idem da cu pogledat opet sta je sa masinom kad masina radi bez problema.

E sad mene zanima do kakvih to pojava dolazi da neki uređaji jednostavno ne radu a na njih dolazi normalno napajanje 220V i zbog cega dolazi do izbacivanja nekih osiguraca iako
na njima nema ni opterecenja ni kratkog spoja. Jeli moguce da ti istosmjerni motori sa tiristorskom regulacijom unose nekakve smetnje u mrezu? Naj cudnije mi je sta se vecinom takve pojave događaju na mreži 220V.

Hvala na odgovorima

pozdrav
Marko
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

MosFet
ST

Član broj: 59018
Poruke: 154
*.bourbon-online.com.



Profil

icon Re: Dizel-electric problem27.04.2011. u 22:26 - pre 158 meseci
O ovakvom se brodu radi
http://www.bourbon-liberty.com/

poz
 
Odgovor na temu

milovanmaric
milovanmaric
MElektro
Cacak

Član broj: 218769
Poruke: 315
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2 Profil

icon Re: Dizel-electric problem28.04.2011. u 07:55 - pre 158 meseci
Mozda je jos rano govoriti sta bi moglo biti, posto bi valjalo okvirno ustanoviti koje vrsta potrosaca ti ne funkcionisu, i drugo da li je to samo na tom naponu, kao i da li to zahvata ceo brod ili samo je lokalnog karaktera unutar jednog dela broda. Meni deluje na prvu ruku, da ti imas nekih problema sa harmonicima, te dolazi do poremecaja frekfencije, te to utice na pojedinu elektroniku, senzore i uredjaje. Posto ti je merenje napona uredno, onda bih ja proverio frekfenciju u mrezi, kao i ustanovio koji su mi potrosaci na osiguracima, koji se nisu mogli pokrenuti u mrezu prilikom primecenih problema.

Ali isto, moze se desiti da negde imas lokalni proboj u instalaciji, ukoliko je problem na nekom delu broda, unutar jedne razvodne table, posto si naveo da si imao opterecenje generatora preko 70%, znaci motori su se jace vrteli, pa su vibracije uspele napraviti da se taj proboj manifestuje tako i na taj nacin.

 
Odgovor na temu

Darko_zed
Aleksinac

Član broj: 137277
Poruke: 2312
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Sajt: www.proelektro018.com


+98 Profil

icon Re: Dizel-electric problem28.04.2011. u 07:55 - pre 158 meseci
Kako ti je povezan trafo 480/220 ? Da li mu je jedan kraj spojen na zemlju ili su oba kraja lebdeca odnosno u IT sistemu?
 
Odgovor na temu

magnat
Dragan Stefanovic
Nezaposlen
Beograd

Član broj: 55338
Poruke: 418
*.dynamic.sbb.rs.



+23 Profil

icon Re: Dizel-electric problem28.04.2011. u 09:58 - pre 158 meseci
Ja bih krenuo od generatora, videti sta se deshava sa sinhronizacijom istih a narocito sa pobudom, jer ako se pojavljuje problem pri vechim opterecenjima moguche da neki generator ili masina pravi problem.
Imao sam takvih iskustva na brodovima. Inache je standard da se sve napaja preko razdvojnih galvansko odvojenim transformatora pa se svaka reaktivna energija moze manifestovati na potroshacima
usled poremecaja na generatorima.
 
Odgovor na temu

MosFet
ST

Član broj: 59018
Poruke: 154
*.bourbon-online.com.



Profil

icon Re: Dizel-electric problem28.04.2011. u 12:57 - pre 158 meseci
@milovanmaric
Frekvenciju sam mjerio i ona je 60Hz, tocno koliko treba bit. Inace postoji sustav za nadzor i upravljanje koji prati sve parametre od napona, frekvencije, struje itd.
Alarm za over frequency i under frequency su namjesteni na +-2Hz. Kad si govorio o proboju instalacije pretpostavljam da mislis na proboj prema masi. I za to
postoji uređaj koji konstantno prati otpor izolacije i to na mezi 480, mreži 220 i cak na mrezi 24V. Tako da nema nikakvih proboja prema masi.
Osiguraci koji izbacuju su glavni osiguraci sa razvodnih kutija na koju je vecinom spojena rasvjeta i uticnice. Vecina vanjske rasvjete je sa natrijevim zaruljama (reflektori)
a ostalo je vecinom neonska rasvjeta.

@Darko_zed
Mreže 480V i 220V su u IT sistemu. Tako da 0 ne postoji te se samo koriste linijski naponi.


@magnat
Meni je to prvo palo na pamet, da mozda nesto nije u redu sa AVR-om ili sa uzbudom. Ali sinkronizacija u svim kombinacijama radi bez problema.
Stvar je u tome sto se iste stvari događaju i kad je jedan generator na mreži te kad je opterecen preko 70%, a u tom slucaju san primjetio da
je jalova snaga minimalna, cosf=0.9 sto mi je dosta cudno sa obzirom da su vecinom svi potrosaci induktivni.

pozdrav iz Gabona
 
Odgovor na temu

milovanmaric
milovanmaric
MElektro
Cacak

Član broj: 218769
Poruke: 315
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2 Profil

icon Re: Dizel-electric problem28.04.2011. u 21:30 - pre 158 meseci
Procitah sve iz pocetka, neke stvari sam malo prevideo u startu, ali opet nisu uticale na ono sto napisah. Samo mi upade u oci da osiguraci iskacu iako na njima nema preopterecenja niti kratkog spoja. Sad, iz nekog osnovnog znanja, svi znamo zbog cega i kad izbijaju osiguraci, ako sad eleminisemo dva uzroka - struju preopterecenja i kratki spoj -, a opet imamo da ti imas u tom slucaju imas urednih 220 VAC, sad licno nisam imao iskustava konkretno sa problemom kompenzacije reaktivne energije i manifestovanju iste na raznim potrosacima, pa i time da li reaktivna energija moze i kako da utice na automatski osigurac ili elektroniku potosaca.

Ali, po svemu mi se cini da ti je problem ispred osiguraca, i da se probija kroz instalaciju, u vidu neke smetnje. Sad, mene jos kopka, ako je to linija koja ti napaja osvetljenje, preko koje linije ti se napaja navigacija i ostali vitalni sistemi u komandi i upravljanju broda, mislim, da li imate probleme u funkcionisanju elektro komandi i tih bitnih sistema na brodu. Da li ti uredjaji osecaju neke smetnje? Da li se oni napajaju preko drugog transformatora, ili na brodu imas jedan jedini trafo 480/220 V, odakle ide svo napajanje, ili ima vise transformatora u paraleli ili njih vise nezavisnih.
 
Odgovor na temu

MosFet
ST

Član broj: 59018
Poruke: 154
*.bourbon-online.com.



Profil

icon Re: Dizel-electric problem28.04.2011. u 23:02 - pre 158 meseci
Slazem se s tobom da je problem ispred osiguraca te da se probiva kroz instalaciju u obliku smetnje i uzrokuje probleme. Konkretno sto se
tice osiguraca koji su ispadali, na njima nije bio nikakvi bitan potrosac bez kojeg se ne moze.
Ovde se radi o brodu koji je u klasi DP 2. DP oznacava dinamicko poziciranje. Dinamicko poziciranje je sistem koji na osnovu raznih ulaznih
podataka brzina vjetra, pozicija preko GPS i raznih ostalih senzora upravlja brodom tj drzi ga na određenoj poziciji upravljanjem raznih
propulzora. Evo malo o DP-u http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_positioning

Svi uređaji bitni za navigaciju i upravljanje brodom obicno se napajaju preko 2 ili 3 razlicita izvora. A jos uz to imamo po 2 ista uređaja.
Najbitniji uređaji se cak napajaju i preko ups-a. To su sve zahtjevi koji moraju bit ispunjeni da bi brod imao određenu klasu.
Transformatora 480/220 imamo 2 glavna i jedan emergency koji se napaja sa emergency ploce.
Zbog toga svega se skoro pa ne moze dogodit da izgubimo neki od bitnih uređaja.

E danas sam primjetio jos jednu stvar. Prilikom ukljucenja jedne pumpe koju pokrece asinkroni motor od nekih 100KW, jedan reflekor sa natrijevom
zaruljom uvijek se ugasi na jedno par sekundi.
Mene najvise kopka zasto na ves masini ploca sa elektronikom (znaci koristi DC) na koju dolazi napajanje 220 ne daje nikakve znakove zivota, u slucaju
opterecenja dizel generatora preko 70%.


poz
 
Odgovor na temu

Horvat I
Ivan Horvat
Subotica,Makova sedmica

Član broj: 40556
Poruke: 3808
*.sksyu.net.



+292 Profil

icon Re: Dizel-electric problem29.04.2011. u 18:18 - pre 158 meseci
Imam utisak da su ovi brodovi predviđeni za kratke rute i samim tim veš mašine i slicni potrošači nisu proektom predviđeni.
Kod elektrodizel vučnih sredstava sve je podređeno vučnim (rednim) motorima,pobuda generatora čak i broj obrtaja motora.
Pošto je ups_evima rešeno napajanje upravlanja nije bilo potrebe za ugradnju "servisnog" generatora kao što je nekada General motors praktikovao.
Kao rešenje problema predlazem ubacivanje prigušnica sa velikim Q faktorom za prigušenje prelaznih pojava zbog promene pobude.
Servisni napon kačite na generator srednjeg motora, jer automatika menja pobudu grupe ako leve ili desne elise imaju različito opterećenje (sprečavanje "proklizavanja")
Pozdrav
---ivanhoe---
 
Odgovor na temu

MosFet
ST

Član broj: 59018
Poruke: 154
*.bourbon-online.com.



Profil

icon Re: Dizel-electric problem30.04.2011. u 19:56 - pre 158 meseci
Predvidene su masine i susilice te imamo po dvije. Ipak ovde boravi 15 ljudi i to vise mjeseci. A inace ovo je brod
koji sluzi za opskrbu i tegljenje naftnih platformi a osim toga opremljen je sa protupozarnim sustavom i jos raznom opremom.

Sva trosila su povezana preko zajednicke sabirnice tako da je nemoguce "servisni napon" kacit na jedan generator.
Mene samo zanima kakve pojave se događaju da uzrokuje opisane probleme. Sta osigurac osim kratkog spoja i preopterecenja
moze izbacit?

Pozdrav
 
Odgovor na temu

veselinovic
Jovan Veselinovic
Ist. Sarajevo

Moderator
Član broj: 7761
Poruke: 3875
62.101.128.91



+334 Profil

icon Re: Dizel-electric problem01.05.2011. u 09:54 - pre 158 meseci
Jos samo da nam otkrijes koji osigurac je u pitanju.
Automatski brzi, spori, EZ,... eventualno neka AS sklopka ...
 
Odgovor na temu

MosFet
ST

Član broj: 59018
Poruke: 154
*.bourbon-online.com.



Profil

icon Re: Dizel-electric problem01.05.2011. u 17:02 - pre 158 meseci
Osigurac:
Siemens 3-pole, Type BL
240V, 40A Interrupting rating
HACR Type

http://www.sea.siemens.com/us/..._Breakers_-_Overview.aspx?rc=1


Projekt ovog broda je americki tako da je vecina instalacije po americkom standardu pa
tako i osiguraci.
Ja mislim da je tip ovog osiguraca slican klasi C kod nasih instalacija. HACR = Heating, Air Condition & Refrigeration.

 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: Dizel-electric problem01.05.2011. u 17:27 - pre 158 meseci
Možda bi ovde bilo korisno ispratiti celokupnu instalaciju sa termalnom kamerom, pa i same generatore, kada je sistem pod opterećenjem. Ne može da škodi.








This thermogram shows a fault with an industrial electrical fuse block.

http://en.wikipedia.org/wiki/Thermography

http://www.goinfrared.com/media/articles/overheating_motors.asp
 
Odgovor na temu

veselinovic
Jovan Veselinovic
Ist. Sarajevo

Moderator
Član broj: 7761
Poruke: 3875
62.101.128.91



+334 Profil

icon Re: Dizel-electric problem01.05.2011. u 20:55 - pre 158 meseci
Stvar je misteriozna.
Da nemas na tim osiguracima sto padaju, neki potrosac sa prenaponskom zastitom, pa da se u nekom trenitku napon poveca i odradi zastita.
 
Odgovor na temu

MosFet
ST

Član broj: 59018
Poruke: 154
*.bourbon-online.com.



Profil

icon Re: Dizel-electric problem01.05.2011. u 22:07 - pre 158 meseci
Citat:
stil: Možda bi ovde bilo korisno ispratiti celokupnu instalaciju sa termalnom kamerom, pa i same generatore, kada je sistem pod opterećenjem. Ne može da škodi.

Dobra stvar samo treba imati termo kameru. Inace svi vodovi su pregledani, spojevi, ozicenje generatora i megger sve je ok.


Citat:
veselinovic: Stvar je misteriozna.
Da nemas na tim osiguracima sto padaju, neki potrosac sa prenaponskom zastitom, pa da se u nekom trenitku napon poveca i odradi zastita.

Morao bi provjerit ali sam prilicno siguran da nema ali isto mislim da to u ovom slucaju nema veze. Meni je najveci misterij kako se taj osigurac
ne moze resetirat sve dok se ne smanji opterecenje generatora. Kad opterecenje padne osigurac samo dignem i sve ok. A isto tako i ves masina
jednostavno ne daje nikakve znakove zivota sve dok se opterecenje ne smanji.
Svi parametri su ok, znaci napon struja frekvencija. Jedino sto je jalova snaga minimalna nekad je skoro ni nema sto mi je isto cudno, a vecina trosila
je induktivna. Mada san to i na drugim pogonima primjetio da sta je opterecenje vece manja je i reaktivna snaga. I jos sam primjetio da se transformatori
480/220 dosta vise griju iako opterecenje na njima nije nista vece nego inace.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: Dizel-electric problem02.05.2011. u 02:05 - pre 158 meseci
Evo ti nešto u vezi problema sa veš mašinom:

http://www.cruisersforum.com/f...ing-machine-problem-11093.html
 
Odgovor na temu

MosFet
ST

Član broj: 59018
Poruke: 154
*.bourbon-online.com.



Profil

icon Re: Dizel-electric problem02.05.2011. u 20:11 - pre 158 meseci
Citat:
stil: Evo ti nešto u vezi problema sa veš mašinom:

http://www.cruisersforum.com/f...ing-machine-problem-11093.html



Na tom linku govore o problemima sa mašinama koje se napajaju preko invertera. Ovde se radi o sinhronom generatoru
tako da bi ja trebao imati pravilnu sinusoidu. Osim ako DC motori nekako ne utjecu na transformatore pa da nakon transformatora
vise nemam sinusoidu. Nemam osciloskop pa nemogu ni provjerit.
 
Odgovor na temu

milovanmaric
milovanmaric
MElektro
Cacak

Član broj: 218769
Poruke: 315
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2 Profil

icon Re: Dizel-electric problem02.05.2011. u 23:20 - pre 158 meseci
Citat:
MosFet:
Svi parametri su ok, znaci napon struja frekvencija. Jedino sto je jalova snaga minimalna nekad je skoro ni nema sto mi je isto cudno, a vecina trosila
je induktivna. Mada san to i na drugim pogonima primjetio da sta je opterecenje vece manja je i reaktivna snaga. I jos sam primjetio da se transformatori
480/220 dosta vise griju iako opterecenje na njima nije nista vece nego inace.

Pozdrav


Nek me kolege isprave, mada mislim da se dobro secam, pazi samo jednu stvar, tu jalovu (reaktivnu) snagu koriste elektromotori, tako da ako je opterecenje vece, treba im i vise reaktivne energije.

Drugo, u kom si ti klimatskom podneblju sada sa tim brodom?

I trece, ti pogonski DC motori, kakve su konstrukcije, kako su povezani?

Sve me navodi na to da ti motori tebi vracaju natrag u mrezu neku smetnju.

Kad si merio frekfenciju, da li si gledao oblik sinusoide?
 
Odgovor na temu

MosFet
ST

Član broj: 59018
Poruke: 154
*.bourbon-online.com.



Profil

icon Re: Dizel-electric problem03.05.2011. u 12:58 - pre 158 meseci
Citat:
milovanmaric: Nek me kolege isprave, mada mislim da se dobro secam, pazi samo jednu stvar, tu jalovu (reaktivnu) snagu koriste elektromotori, tako da ako je opterecenje vece, treba im i vise reaktivne energije.
Drugo, u kom si ti klimatskom podneblju sada sa tim brodom?
I trece, ti pogonski DC motori, kakve su konstrukcije, kako su povezani?
Sve me navodi na to da ti motori tebi vracaju natrag u mrezu neku smetnju.
Kad si merio frekfenciju, da li si gledao oblik sinusoide?


Trenutno se nalazim u Gabonu u Africi. Frekvenciju sam mjerio instrumentom, osciloskop nemam tako da nisam gleda oblik sinusoide.
Evo uploadat cu kratak opis motora.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

MosFet
ST

Član broj: 59018
Poruke: 154
*.bourbon-online.com.



Profil

icon Re: Dizel-electric problem03.05.2011. u 13:15 - pre 158 meseci
Evo jos opca shema spajanja Dc-motora.

I jos sam danas nasa Harmonicku analizu koja je rađena na probnim voznjama. Analiza nije sa ovog broda
ali je sa skroz identicnog broda tj klase "Liberty".

Poz
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

[es] :: Elektronika :: Dizel-electric problem

Strane: 1 2

[ Pregleda: 6316 | Odgovora: 30 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.