Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

gumeni ili plasticni camac u Bokokotorskom zalivu?

elitemadzone.org :: MadZone :: gumeni ili plasticni camac u Bokokotorskom zalivu?

Strane: 1 2

[ Pregleda: 18670 | Odgovora: 23 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3739
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: gumeni ili plasticni camac u Bokokotorskom zalivu?24.06.2011. u 16:12 - pre 156 meseci
Citat:
Java Beograd: Za one koji ne znaju:
- Tomos 4 je više puta proglašavan NAJBOLJIM VANBRODSKIM MOTOROM NA SVETU, naravno u svojoj klasi.
- Ekstra je pouzdan uz minimalno održavanje.
- Može da radi satima i satima, uz minimalnu potrošnju.

Za omanju pasaru T4 je skoro savršen izbor. Pasarom se inače ne može glisirati, pa joj je brzina praktično ograničena oblikom trupa, a ne snagom motora.


Pricas o necemu sto se desavalo prije 20 ili 30 godina... Slovenci su prestali da ga proizvode prije 16 godina... Glavni problem tog motora je pregrijavanje jer ima vazdusno hladjenje... prosto je greota da se ne koristi tolika voda po kojoj plovis za hladjenje motora... jednostavno, i bez obzira na snagu koja je veoma mala (ispod nazivne) on je nepouzdan.

Citat:
deerbeer: Pa da , trosi ko upaljac neke mesavine .
A ovi sa konjazom od 15-20 srchu benzina da ti usi otpadnu.
Jbg skup sport.

Sto se potrosnje tice to je veoma relativna stvar jer niste razmisljali o tome koliko motor od 15 ks predje kilometara za taj sat a koliko tomos 4... Taj jaci ne mora da se vozi na punom gasu, stavise posto izglisiras mozes da se vozis na pola gasa pa ce za istu kilometrazu trositi jednako kao i tomos (tomosu trebaju sati... znaci 5-6 puta vise vremena)
Sto se tice pneumatskih rib camaca... oni su tako napravljeni da gumeni tubusi ni ne dodiruju vodu prilikom glisiranja a sa njim se moze u punoj brzini potpuno naglo skrenuti... zbog tih voznih svojstava se najvise i koriste kao spasilacki camci, imaju glisersko korito, cak i sa manjim takvim camcem se moze izaci i po najvecem nevremenu...




Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: gumeni ili plasticni camac u Bokokotorskom zalivu?24.06.2011. u 19:14 - pre 156 meseci
^Ja ovu klasu sa FG nadgradnjom obožavam i tačno je da podnose užasno jake motore, mogu svuda itd, samo su pakleno skupi. Za iste pare se može uzeti neki FourWinns, Windy, Regal, Maxum i slično... Jednostavno, preskupi su.

Na žalost, ja sa T4 nemam baš dobra iskustva, tako da se tu slažemo. Moj otac ih obožava, ali mene je svaki (od tri koje posedujem) barem po nekoliko puta ostavio na vodi, iako su održavani kako treba.

Mnogo bolja iskustva imam sa brodskim motorima
Snažnije vanbrodske nisam posedovao, pa tu samo prenosim tuđa (dobra) iskustva.

Za male pare se mogu kupiti novi Tohatsku vanbrodski motori raznih klasa. Znam neke koji ih poseduju i ne žale se. E sad, koliko je to reprezentativna informacija - iskreno ne znam.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

milened

Član broj: 272165
Poruke: 216
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+42 Profil

icon Re: gumeni ili plasticni camac u Bokokotorskom zalivu?28.06.2011. u 23:57 - pre 155 meseci
Svasta je ovde napisano.

Ovo sto pisem je sve iz licnog iskustva.

Imam Adria 450 pasaru bez kabine kupljenu 1989 godine. Prvo sam imao T 4,8 sa kojim sam bio zadovoljan ali su mi ga ukrali pre jedno 5-6 godina. Sada koristim Hondu 8 staru 15-ak godina. Istina je da je daleko bolja od Tomosa, a moze da ide i na jedan cilindar - provereno. Inace maksimalna dozvoljena snaga je 6KS. To je kod Honde oko 2/3 gas. Kad dam pun gas ide jedno 20% brze i trosi 100%vise. Jednostavno deplasmanska korita nisu napravljena za jurnjavu. Po Hrvatskoj ima sada vise izvedenih varijanti sa poludeplasmanskim koritima koje kogu da glisiraju sa motorima od 30-40KS.

Camac koristim na Dunavu i na moru, vucem ga svake godine iz Novog Sada. Mnogi su me pitali zasto ga ne ostavim u CG pa cu i to napisati. Ako bih sada hteo da ga registrujem u CG morao bih da platim carinu i PDV. Registracija u CG je 130EUR za 5 godina, a u Srbiji je do sada bila 15 EUR za godinu (ove godine ce biti vise jer se placa i dodatna taksa na luksuz).

Srpska dozvola za upravljaca camca vazi i u inostranstvu. Ako je camac registrovan u Srbiji potrebno je prijaviti se u najblizoj kapetaniji i platiti dozvolu za plovidbu. To inace nikada ne radim jer male camce ne diraju (do sada)

Camac sam prvi put ofarbao prosle godine posle 21 godine upotrebe. I prvi put ofarbao podvodni deo anti vegetativnom bojom. Zimi stoji na otvorenom bez cirade. U prolece ga operem.

Neko je rekao da treba biti oprezan na moru, a ja dodajem JAKO oprezan. Ja nosim uvek alat, rezervne svecice, rezervne stiftove, konopac 20m, dva sidra, mobilni u nepromocivoj futroli koja pliva, vodu, vesla, pojas, rezervne patike, sirenu, doskora i rezervni motor (a planiram da ga kupim ponovo).

Inace vozim se samo po otvorenom moru od Zanjice do Bigove.

Camac je registrovan na 6 osoba, a moj rekord je 12 odraslih i 8 dece od Plavih horizonata do Oblatne.

Inace pasare se mogu dosta jeftino kupiti u Srbiji jer su relativno lose za plovidbu po rekama.

Gliseri me nikada nisu privlacili osim za skijanje kad sam bio mladji. Kada sam na vodi nikuda ne zurim (provedem na moru 45-50 dana leti, pa mogu da se vozam na miru).

I da jos dodam, Fadil Hadzic (mladji neznaju koje to, pa neka malo proguglaju) je pre jedno 30-ak godina napisao u jednoj humoresci da se vlasnici velikih jedrilica raduju dva puta, kada je kupuju i kada je prodaju.
 
Odgovor na temu

graja
Andreja Cvetanovic
Mambaby
Bec

Član broj: 59360
Poruke: 82
*.mambaby.com.



+1 Profil

icon Re: gumeni ili plasticni camac u Bokokotorskom zalivu?29.06.2011. u 15:33 - pre 155 meseci
Zaista puno odgovora.

Puno hvala za vreme i trud svima koji su izneli svoje misllenje i/ili iskustva.

Postavio bih samo jos jedno pitanje, posto je sezona odmora vec u toku a ja od infrastrukture za plovidbu posedujem jos uvek samo lulu, dozvolu za upravljanje camcem i entuzijazam:

Da li me neko moze uputiti na neku adresu gde se u Boki (Tivat i okolina) moze iznajmiti pasara ili gumenjak (sa motorom, naravno) posto ja nisam uspeo da nadjem nista smisleno iako sam to pokusavao poslednjih par godina (jedino sto sam uspeo da nadjem je neka prilicno stara jedrilica sa malim motorom, cini mi se Tomos 4, za koju mi je vlasnik trazio 40 Eu za jedno popodne)?

Jos jednom hvala i pozdrav svima!
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: gumeni ili plasticni camac u Bokokotorskom zalivu?

Strane: 1 2

[ Pregleda: 18670 | Odgovora: 23 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.