1. Ovo je čamac na granici upotrebljivosti. Navedena nosivost je čisto tehničkog tipa. U praksi, takav čamac će ploviti gotovo na granici da bude potopljen. Nemoj ni da razmišljaš da na ovo staviš motor snažniji od 15-20KS (mada je pitanje koliko je i to adekvatno).
2. Plastični čamac je, kako si i sam primetio - dugotrajniji, nije tako zgodan za prenošenje, ali mu je i održavanje (iako mnogi misle suprotno) mnogo jednostavnije nego održavanje gumenog čamca. Doduše, nisu svi gumeni čamci isti. Oni s nadgradnjom kombinuju gumene pontone i stakloplastiku, a osim što su čvršći, podnose mnoooogo snažnije motore. Problem je što su besramno skuplji i što se za njihovu cenu može kupiti cca 2 solidna (nova!) glisera sa brodskim motorom ili jedan luksuzniji od 7-8m. Održavanje je, kao što rekoh, malo veće drndanje, ali upućeni kažu da nije skupo. Nemam lična iskustva, pa ne bih o tom aspektu. Nešto o tome:
LINK. Održavanje klasičnog glisera sa brodskim motorom nije ništa jednostavnije, ali se zato održavanje običnog plastičnog čamca svodi na obično pranje i sezonsku zaštitu porinutog dela korita, premazima protiv formiranja algi i kojekakvih drugih zelenih čudesa.
3. Kao što sam rekao u prvom delu, na ovakav gumeni čamac je rizično montirati jači motor, jer će isti svojom masom i snagom težiti da ga prevrne oko poprečne horizontalne ose. Ukoliko ga istrimuješ da gura pramac na dole, postićićeš samo zabadanje u više talase, što može biti zeznuto, pogotovo ako ga opteretiš.
4. Ovo mi nije poznato (Ventura će možda moći da Ti odgovori), ali mislim da to nije tačno. Doduše, zavisi od samog čamca. Mislim da se ne registruju plovila do 4m dužine i bez motora (ili sa vrlo slabim motorom, do 10KS, eventualno).
5. Slično kao i brodskog, s tim što su neke stvari jednostavnije, a neke malo komplikovanije. Odvojivost je bitna stavka u nekim slučajevima (dostupnost servisa, kojeg eventualno nema u blizini), a tu je i relativno mala snaga - motor od 50ks (najsnažniji koji bi Ti eventualno pasovao na malo ozbiljniju klasu gumenjaka) je jeftiniji za održavanje od brodskog, generalno, jer su najslabiji brodski motori uglavnom dosta snažniji od najslabijih vanbrodskih. Naravno, zavisi i od toga da li je u pitanju dvotaktni ili četvorotaktni motor, tu je priprema za sezonu, kao i pranje slatkom vodom posle sezone. Tu je i mnogo manja "povezanost" korita i motora (osim konzole/čeljusti, kojom se motor kači na korito, sve ostalo je autonomno, posebno na manjim vanbrodskim motorima, kod kojih nemaš ni odvojen upravljački sistem, već se kormilarenje obavlja ručicom na samom motoru, što znaš i sam).
Pozdrav
P.S. Postoji i pravni problem upravljanja plovilima u CG, a za to bi bilo dobro da se javi član Ventura, ako je tu, pošto će Ti on to mnogo bolje objasniti.