Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

TPMS - Senzori pritiska u gumama

elitemadzone.org :: AutoZone :: TPMS - Senzori pritiska u gumama

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 17039 | Odgovora: 47 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama02.07.2011. u 17:32 - pre 156 meseci
Citat:
jnk: A opet ne odgovara pitanje zašto ne radi sa ne-fabričkim felnama.


Ako je preko senzora ABSa treba da radi sa bilo kojim felnama, mada ne znam sta podrazumevas pod "neoriginalne"?
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama02.07.2011. u 18:43 - pre 156 meseci
Pa one koje nisu došle uz auto. Možda jer je profil manji za 5%(225/40/18 umesto 225/45/17) ali u svakom slučaju taj profil se može dobiti i fabrički. Guma mi je bila izduvana za 1 bar i nije mi se upalilo upozorenje, dok mi se par puta upalio kada su bile fabričke u pitanju.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.mbb.telenor.rs.



+1269 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama02.07.2011. u 20:11 - pre 156 meseci
Ja sam stavljao razne felne na G6 i sve je radilo besprekorno. Oseti razliku i od 0.1 BAR ali mu treba malo vise vremena, tj. predjenog puta.

Mozda ima tolerantni opseg ispod i iznad koga ne funkcionise? To nisam isprobavao ali prepurucenu dimenziju prihvati kao setup bez problema. Ako na primer 2 zadnje gume namerno ispustim za 0.3 bara, gresku ce prijaviti nakon par stotina metara, a ako mu onda to zadam kao referencu, onda radi normalno: prihvati novi podarak kao referentni.

Ukoliko se menja felna (obim tocka) onda se nova dimenzija mora ubaciti kao difolt uz pomoc dijagnostike. Tek nakon toga ABS senzor moze prihvatiti novi setup.

Inace kotrola pada pritiska kod VWa je nezavistan sistem ciji je monitoring na instrument tabli, ali se njime ne moze upravljati preko dijagnostike. Postoji nezavisni RESET taster i nista vise.
 
Odgovor na temu

anon115774

Član broj: 115774
Poruke: 1656



+920 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama03.07.2011. u 01:25 - pre 156 meseci
Citat:
zarsilic: Ukoliko se menja felna (obim tocka) onda se nova dimenzija mora ubaciti kao difolt uz pomoc dijagnostike. Tek nakon toga ABS senzor moze prihvatiti novi setup.


Ne bih se slozio. Kako ce sistem da ustanovi da je neka guma izduvala? Tako sto ce da primeti da se tocak ne obrce ravnomerno kao ostala tri. Jel tako? Ako je tako onda dolazimo do zakljucka da sistem samo prati brojeve obrtaja svih tockova i uporedjuje ih. Pa ako se zamene felne, gume, sta god, sistem ce i dalje samo da meri broj obrtaja. Ok, predjeni put ce biti drugaciji zbog precnika celog tocka ali to za sistem nije znacajno. Dokle god se svi tockovi okrenu isti broj puta to znaci da su gume napumpane ispravno.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.mbb.telenor.rs.



+1269 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama03.07.2011. u 10:43 - pre 156 meseci
Citat:
Informer: Ne bih se slozio.


Ne, nisi pazljivo citao jer nesto mislis, a nisi isprobavao.

Bez obzira kojom se brzinom okrecu, gresku NECE prijaviti ako se tako postavljeni tockovi, odnosno tako napumpane gume RESETUJU i kada se takva pozicija zapamti kao difolt. Naravno, ovo vazi samo onda ako se promene izvrse u paru, sto je i logocno jer nema nikakvog smisla ispumpavati samo jedan pneumatik.

To znaci da ce sistem ABS merenja pritiska, funkcionisati besprakorno ako su na primer prednji pneumatici napumpani na 3 bara, dok su zadnji ispumpani na 1,5 bara i da nece prijavljivati gresku.

Ako se na takvoj postavci jedan od pneumatika, recimo probusi, ili zbog neceg drugog izdubi pritisak, sistem ce uociti promenu i to prijaviti kao gresku. Vreme kada ce to biti uoceno zavisi od vrednosti pada pritiska. Ako je on mali, potrebno je duze vreme ponekad i po desetak kilometara, a ukoliko je pad pritiska veci, dovoljno je voziti par stotina metara.

Jel sad jasnije?

Procedura kod novijih VWa (na primer G6) ide ovako:

Napumpaju se pneumatici na zeljeni (ne preporuceni) pritisak.
Vozilo se vozi dok ne pokaze gresku i istu ne prijavi.
Resetuje se sistem koji onda takvu poziciju prihvata kao difolt.
Nastavi se voznja.

Jel sad jasno?

Vama sve treba crtati kao da imate manje od 7 godina
 
Odgovor na temu

anon115774

Član broj: 115774
Poruke: 1656



+920 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama03.07.2011. u 13:32 - pre 156 meseci
Hoces iskreno? Izgubio sam te jos u prvoj recenici.

Ja sam mislio da je pitanje sta ce se desiti sa sistemom kontrole pritiska ako se stave druge felne i gume a ti ovde pricas o nekom ispumpavanju, resetovanju, prednji, zadnji, ovi, oni...
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama03.07.2011. u 14:10 - pre 156 meseci
Posto imas takvo vozilo hajde molim te isprobaj ovo sto sam napisao. Bila bi to korisna informacija na ESu.

Navedi proceduru sa paramertima i rezultatima koje si dobio.

Ja sam probao samo na jednoj sestici.

 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama03.07.2011. u 19:36 - pre 156 meseci
Zasto su obrisani nekoliko zadnjih postova sa ove strane? Jeste da je pisac mnogima dosadio na ovom forumu ali ovaj post i one nase ostale postove posle njega nije bilo potrebno brisati ili sam ja mozda preskocio da vidim neku raspravu dok je Djokovic drao Nadala
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama03.07.2011. u 22:36 - pre 156 meseci
Ma obrisani su zato što je komentar o crtanju pogodio zarsilićev ego, pa je izgubio moderatorski racio .

Pošto ja pratim forum preko mailing liste, pročitao sam tvoj komentar na moj post (pošto je srećom mailove na mom kompjuteru malo teže brisati iz daljine ):
Citat:
^Broj obrtaja naravno nece ostati srazmjeran jer za istu brzinu preko koje se preracunava u centrali imas veci ili manji broj obrtaja tocka za isti predjeni put... Dakle, brzina vozila je takodje faktor u tom izracunavanju i kad promjenis velicinu, makar i sva 4 tocka mijenja se i zadati broj obrtaja tocka koji je odredjen na poslednjem resetovanju.


Dakle, šta je "pisac" (a i Informer) hteo da kaže (da vam nacrtam): Auto meri brzinu preko obrtaja točkova. Kada smanjiš obim svih točkova, auto će ići sporije ali će misliti da ide i dalje onom brzinom kojom bi trebao da ide sa većim točkovima. Pri tome će svi točkovi da se okreću srazmerno toj pretpostavljenoj brzini (ako uzmemo da su sve gume identično napumpane kao one gume na prethodnim točkovima).

Primer: Svi točkovi 2.3 bara, auto ide 100km/h. Smanjiš obim svih točkova za 10%, auto će misliti da ide 100km/h ali će ići 90km/h, međutim pošto su svi točkovi identično smanjeni i identično napumpani, oni će se i dalje vrteti istom međusobnom brzinom i auto neće primetiti nikavu promenu.

E, shodno tome, ukoliko sve gume vremenom (mesecima) gube istu količinu vazduha, taj sistem to ne može da primeti jer će svi točkovi ostati u međusobnoj srazmeri. Tako da se sa 2.3 bara (na svim gumama) nakon recimo 6 meseci može doći do 1.9 bara (na svim gumama), a da dotični sistem ništa ne primeti.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama03.07.2011. u 23:18 - pre 156 meseci
Nisi u pravu ponovo ... greska je u tome sto si napisao da auto mjeri brzinu preko obrtaja tockova...Dimenzije gume se unose kao pocetna vrijednost dijagnostikom a auto mjeri brzinu preko senzora na menjacu koji salje impulse tabli... broj impulsa se podesava i dakle zavisi od velicine tocka koja je unesena... brzinomjer ce raditi i ako skines sva 4 senzora abs-a.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama03.07.2011. u 23:45 - pre 156 meseci
Ma nebitno, sve je to isto. Broj obrtaja točka će ostati srazmeran i broju obrtaja menjača, a auto će ići sporije. Broj obrtaja svega je direktno vezan međusobno. Možeš da staviš i točkiće od kontejnera, auto ne može da ukapira da je bilo šta promenjeno ako to uradiš na svim točkovima. Menjač će da se vrti kao što se i uvek vrti, točkovi će da se vrte kao što se i uvek vrte, a jedno će brzina da bude 10km/h umesto 100km/h
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama04.07.2011. u 00:24 - pre 156 meseci
^Nisi u pravu. Dimenzija tocka se unosi dijagnostikom u racunar i za tu dimenziju senzor sa menjaca salje odredjeni broj impulsa. Ako stavis manje tockove oni ce se okrenuti vise puta u odnosu na onu defaultom postavljenu vrijednost i sistem ce znati da je precnik smanjen jer se promijenio odnos broja obrtaja menjaca i tocka. Broj obrtaja svakog tocka se takodje mjeri posebno.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama04.07.2011. u 08:52 - pre 156 meseci
Ne samo to.

Ako svim pneumaticima identicno padne pritisak (sto je prakticno neizvodljivo jer uvek bar jednom nece biti pad pritiska isti kao ostalim trima) ABS senzori ce registrovati promenu pa ce greska biti prijavljena.

Ne postoji automobil kod kojeg su sva 4 tocka jednako opterecena. Obicno su pod vecim opterecenjem oni tockovi (osovina) kod kojih se nalazi motor i na koje motor utice svojom masom.
Ako hipoteticki, sto je neizvodljivo prakticno jer bar 0.1 Bar ce biti razlika, opadne pritisak u svim pneumaticima podjednako, kod opterecenijih tockova ce doci do izracenije promene dinamickog polupracnika cija ce vrednost biti razlicita od onih sa manjim opterecenjem. Ovakva manifestacija je dovoljna da bi ABS uocio razliku i prijavio gresku.

 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama04.07.2011. u 19:19 - pre 156 meseci
Citat:
Nocni: ^Nisi u pravu. Dimenzija tocka se unosi dijagnostikom u racunar i za tu dimenziju senzor sa menjaca salje odredjeni broj impulsa. Ako stavis manje tockove oni ce se okrenuti vise puta u odnosu na onu defaultom postavljenu vrijednost i sistem ce znati da je precnik smanjen jer se promijenio odnos broja obrtaja menjaca i tocka. Broj obrtaja svakog tocka se takodje mjeri posebno.


E tu grešiš. Na pogonskoj osovini nije tako! Neće se točak okrenuti više puta, okrenuće se tačno onoliko puta koliko bi se okrenuo da je i veći prečnik u pitanju, zato što je broj obrtaja točka u krutoj vezi sa brojem obrtaja motora (preko menjača). Auto nema mogućnost da sazna da su na vozilu (na pogonskoj osovini) postavljeni točkovi koji nisu u skladu sa dijagnostikom.

Sve će biti isto samo što će auto sporije da ide.

Ako su zamenjena sva 4 točka sa manjima, auto neće ništa primetiti jer će se svi vrteti kao što je i predviđeno.

Citat:
zarsilic: Ako svim pneumaticima identicno padne pritisak (sto je prakticno neizvodljivo jer uvek bar jednom nece biti pad pritiska isti kao ostalim trima) ABS senzori ce registrovati promenu pa ce greska biti prijavljena.


Identične gume na identičnim felnama sa identičnim ventilima, rezultuju identičnim padom pritiska, bar kod mene.

Citat:
zarsilic:Ako hipoteticki, sto je neizvodljivo prakticno jer bar 0.1 Bar ce biti razlika, opadne pritisak u svim pneumaticima podjednako, kod opterecenijih tockova ce doci do izracenije promene dinamickog polupracnika cija ce vrednost biti razlicita od onih sa manjim opterecenjem. Ovakva manifestacija je dovoljna da bi ABS uocio razliku i prijavio gresku.


To da li je dovoljno ili nije, to treba probati. Ispustiti sve gume za tačno 0.20 bara i videti šta će da se desi. U svakom slučaju, poluprečnik je drugačiji i u toku vožnje ukoliko je jedna osovina više opterećena.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.mbb.telenor.rs.



+1269 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama04.07.2011. u 19:47 - pre 156 meseci
Na Golfu 6 sam letnje pneumatike 205/55R16 zamenio zimskim 195/65R15 koje su bile napumpane na identicne vrednosti pritiska (i letnje i zimske), ABS je uocio i nakon desetak kilometara prijavio "gresku".

Nakon reseta ide sve kako treba.

Isto to se dogodilo kada su vraceni letnji.

ABS nacin detekcije funkcionise odlicno, po logicnom algoritmu i vrlo jednostavno za korisnika. Dozvoljava rotaciju tockova bez odlaska u servise na dijagnostiku. Od dodatnih aktivnosti postoji samo jedna: pritisak na RES taster.

 
Odgovor na temu

anon115774

Član broj: 115774
Poruke: 1656



+920 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama04.07.2011. u 20:04 - pre 156 meseci
Citat:
Nocni: Ako stavis manje tockove oni ce se okrenuti vise puta u odnosu na onu defaultom postavljenu vrijednost i sistem ce znati da je precnik smanjen jer se promijenio odnos broja obrtaja menjaca i tocka.


Rizikovacu da ispadnem glup ali moram da insistiram na objasnjenju.

Imamo tockove normalnih dimenzija.
Menjac u prvoj brzini.
Auto pokrenemo napred na ler gasu u trajanju od 10 sekundi.
Svi moguci i nemoguci zupcanici su napravili odredjeni broj krugova i tockovi su napravili na primer deset krugova.
Auto je presao recimo 10 metara.

Skinemo tockove normalnih dimenzija.
Stavimo "tockice od kontejnera" na auto.

Pustimo auto ponovo deset sekundi na ler gasu.
Opet su svi moguci zupcanici okrenuli isti broj puta kao i na prethodnom slucaju sa tockovima normalnih dimenzija.
Cak su i "tockici sa kontejnera" napravili isti broj okreta.
Jedina razlika izmedju prvog i drugog puta je u predjenom putu koji ni jedan sistem u autu ne moze da primeti osim ako nema gps ugradjen.

E sad me vrlo zanima gde tacno gresim u ovoj ideji?
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama04.07.2011. u 23:15 - pre 156 meseci
Senzor na menjacu "vidi" koliko se puta okrenuo menjac a drugi senzor na glavcini tocka "vidi" koliko se puta okrenuo tocak. Znaci 2 razlicite vrijednosti. Postojala je vrijednoast koja je postavljena kao default za te dvije velicine a ona vise nije ista i taj odnos broja obrtaja nije jednak sto rezultuje greskom...
Grijesis u tome jer nisi primijetio da centrala dobija podatak i o zadnjim tockovima koji se skroz nezavisno okrecu od prednjih.


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 05.07.2011. u 00:26 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama04.07.2011. u 23:54 - pre 156 meseci
... ali ta dva senzora ce pokazati iste vrednosti nezavisno od velicine tocka.

Negde drugde je kvaka.

Bice da u podatak za izracunavanje ulazi i ugao volana.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama05.07.2011. u 00:47 - pre 156 meseci
Ne treba ugao volana... brzina se mjeri u jedinici vremena pa je negdje u memoriji centrale zapisano da ce pri XXX obrtaja menjaca sa tockom od 16 coli senzor sa zadnjeg tocka poslati XXX impulsa za XX sekundi... a on posalje razlicitu vrijednost i jedino sa cime se uporedjuje je ona unaprijed odredjena defaultna vrijednost.
 
Odgovor na temu

anon115774

Član broj: 115774
Poruke: 1656



+920 Profil

icon Re: TPMS - Senzori pritiska u gumama05.07.2011. u 10:06 - pre 156 meseci
Citat:
Nocni: Senzor na menjacu "vidi" koliko se puta okrenuo menjac a drugi senzor na glavcini tocka "vidi" koliko se puta okrenuo tocak. Znaci 2 razlicite vrijednosti.


Hoces da kazes da ce se sa manjim tockovima tocak okrenuti manji broj puta?

Izgleda da sam ja za neku ustanovu...
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: TPMS - Senzori pritiska u gumama

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 17039 | Odgovora: 47 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.