Bus plus je najobicnije maltretiranje - platis uslugu, i moras da platis kaznu ako nisi istrpeo maltretiranje.
A ako ne platis kaznu, ne mozes da se vozis JAVNIM prevozom. Javni, znaci pripada gradjanima, a ne turskoj firmi sa kriminalnom podlogom, koja stoji iza bus plusa.
Izgleda da ti baš i nemaš ideju o čemu pričaš.
Jesi li ti nekada koristio javni prevoz u nekom uređenom i normalnom gradu? Ne pričam sada ovde o gradovima tipa Londona, Hong Konga, Singapura... koji su ovaj sistem sa oyster karticama doveli do savršenstva (univerzalno sredstvo plaćanja na nivou celog grada).
Očigledno je da nisi. Jer da jesi ne bi bulaznio tako. U gradovima gde postoji mnogo izraženija svest o poštovanju tuđe imovine i o tome da ne treba krasti, opet postoje takvi sistemi, jer što bi oni nekome verovali na reč?
Ja bi se složio sa dosadašnjim sistemom naplate karata (šverc je normalan, a ko želi da rizikuje, ponekad će ga uhvatiti) samo kada bi komplet sudstvo u Srbiji funkcionisalo kako treba. Dakle, svesno rizikuješ i voziš se bez karte, popiješ kaznu. Ne plaćaš kazne, kad se nekupi par komada, sudski izvršitelj ti uđe u stan i zapleni televizor koij proda na aukciji i pokrije koštanje tvojih kazni. Tek kada budemo imali takvo sudstvo, onda ću podržati da se ljudi ponašaju maksimalno opušteno, jer će prekršiocima tada biti priprećeno realnim sankcijama.
Ja predlažem mnogo efikasnije rešenje:
Bojkotujte korišćenje javnog prevoza, idite peške, biciklom! Pa kad budu videli da će da propadnu, onda će da vam popuste i ukinuće novi sistem..
Ta fora oko praćenja opterećenja je ionako proturena samo kao izgovor a glavni razlog je uzimanje para.
Naravno da je glavni razlog uzimanje više para. Trenutna situacija sa naplatom karata od putnika u gradskom prevozu je kriminalna. Jer što bi ja iz svog džepa plaćao autobuse u kome će se tvoje dupe voziti na toplome po ovom kijametu? Ako nećeš da platiš, fala bogu imaš obe noge pa lagano peške tamo gde si krenuo. Dosta više sa tim bahaćenjem.