Citat:
jnk:... to je maksimalna snaga koja se generalno kod atmosferskih japanaca/korejanaca javi u jednom veoma kratkom trenutku pri najvišim obrtajima i oni ga krste da ima toliko konja ...
Svi SUS motori imaju krivu snage sličnog oblika - snaga raste s porastom broja obrtaja, na nekom visokom broju obrtaja dostiže svoj maksimum pa onda opet opada, ali to je već ono crveno područje. I ta najveća snaga je ona koju proizvođač navodi u podacima o motoru. Nema tu šta neko nekoga da krsti.
Citat:
cozmo_im: Za jacinu motora je vise bitan obrtni momenat nego snaga u KS.
Bitne karakteristike motora su snaga i obrtni moment, nijedna od njih nije "više bitna". Jačina ne postoji kao karakteristika motora, pretpostavljam da si htio da kažeš da motor sa većim obrtnim momentom obezbjeđujue bolje ubrzanje.
I kriva obrtnog momenta kod svih motora izgleda otprilike kao parabola, sa maksimumom pri broju obrtaja znatno nižem od onoga kod kojeg se postiže maksimalna snaga.
Sportski motori imaju "špicastiju" krivu, visoke vrijednosti obrtnog momenta se postižu pri relativno uskom području obrtaja pa zato sportski automobili imaju mjenjače sa više brzina koje obezbjeđuju da se motor stalno drži u području velikog obrtnog momenta. "Nesportski" i dizel motori imaju ravniju krivu obrtnog momenta, kod njih obrtni moment zadržava dosta visoku vrijednost u širem području broja obrtaja. Zato dizeli "fino povuku" i pri nižim brojevima obrtaja.