Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.

elitemadzone.org :: AutoZone :: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9

[ Pregleda: 64140 | Odgovora: 172 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6455 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.16.02.2012. u 16:20 - pre 148 meseci
Citat:
pisac:Pa ni ovi motoristi što piče 100+ km/h po gradovima, ne vide nikav problem što obilaze automobile koji idu 20-30km/h, sve dok neki od tih automobila ne odluči da iznenada bez migavaca napravi polukružno okretanje preko pune linije.

Pazi, to je onda njegov problem koji će da reši Darvin... U suštini ako je neko dovoljno retardiran da napravi polukružno preko pune linije, iznenada i bez migavca, i ako neko iza njega ide 100+kmh to će mu ujedno biti i poslednja stvar koju je u životu napravio.. Tako da ne verujem da su ljudi baš tolike kamikaze, a i ako jesu, sami sebe brzo odstrane iz saobraćaja... Što se mene lično tiče, ja nemam nikakve brige, i da mi iskoči takav ispred mene, bio bi udaren najjačim delom mog auta, imam gomilu airbagova, kasko, tako da nemam šta da brinem.

Citat:
pisac: A da li se onda u toj kameri vidi hladan balvan ispao iz nekog kamiona, koji na puti leži cele noći i koji je prema tome iste temperature kao put?

Vidi se... Pogledaj ove video snimke koje je Žarko okačio, nije baš da je sve što je napolju apsolutno jednake temperature.. Vidiš da se lepo vidi i šuma i nijanse i sve živo, iako je sve napolju i 'iste' temperature...

@Zarko Silic:
To je to... A šta je tačno bio problem u vožnji? Taj A8 još ima procesor za video feed koji ti obeležava objekte na putu poput pešaka ili auta ispred, što bi još više trebalo da olakša stvar.
 
Odgovor na temu

milivoje t

Član broj: 230055
Poruke: 270
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+726 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.16.02.2012. u 17:04 - pre 148 meseci
Ja sam imao prilike karatko da se druzim sa nekim FLIR-ovim proizvodima, ali namenjenim za vojsku, ic kamere visoke rezolucije i optike dometa preko 10km. FLIR to radi tako da je prakticno predvodnik te industrije. Ipak neki nedostaci koje sama fizika namece tremalnim sistemima detekcije ne mogu se tako lako prevazici. Neki su i pomenuti u ovoj diskusiji, izmedju ostalih to je i magla, jer to je tema.

Sa druge strane ove flirove kamere za automobile su vise igracke, nego ozbiljno sredstvo. I to ne zbog kamera i njihovog kvaliteta, vec zbog neresenog interfejsa penosa informacija i slike vozacu.

Kada se informacije sa kamere budu prenosile na vetrobransko staklo putem nekog HUD-a ili sl, moci cemo da pricamo o ekikasnim sistemima.

Citat:
ovo je termalna kamera a ne IC

U cemu je razlika ? :)

 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.16.02.2012. u 17:30 - pre 148 meseci
U hladjenju senzora, i vrsti...

Ko se sretne sa mil uredjajima, ove igracke su blago receno smesne. Mislim na one kojima prednje germanijumsko(termopropusno, odnosno irpropusno), zastitno staklo, kosta 3000$

Elem, ne sporim neku vrstu termovizije(nivo temperature i osetlljivosti definise hladnjak, osim samog senzora, njegove slozenosti, koja je za malo para - mala), hladjenu peltijeom, koja je zaista igracka u poredjenju sa stirlingovim kompresorima i temperaturama - 90C..

Poenta je u NEupotrebljivosti doticnih termovizija u slucaju magle, ukratko, ne vide nista...ni po magli ni po jakom pljusku..jednostavno, cestice vode, sitne ili krupne, razbiju termalnu sliku...

Poz
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6455 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.16.02.2012. u 17:45 - pre 148 meseci
Citat:
vladd
Poenta je u NEupotrebljivosti doticnih termovizija u slucaju magle, ukratko, ne vide nista...ni po magli ni po jakom pljusku..jednostavno, cestice vode, sitne ili krupne, razbiju termalnu sliku...

Ovaj dokument daje drugačije mišljenje:
http://www.metrum.co.uk/images/AS_FOG.pdf

I specifikacija PathFindIR (LWIR) kamere:
http://www.flir.com/uploadedFiles/PathFindIR_Datasheet.pdf
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.16.02.2012. u 18:17 - pre 148 meseci
Citat:
ventura: ..ako je neko dovoljno retardiran da napravi polukružno preko pune linije, iznenada i bez migavca, i ako neko iza njega ide 100+kmh to će mu ujedno biti i poslednja stvar koju je u životu napravio.. ... Što se mene lično tiče, ja nemam nikakve brige, i da mi iskoči takav ispred mene, bio bi udaren najjačim delom mog auta, imam gomilu airbagova, kasko, tako da nemam šta da brinem.


E, pa, počni da brineš. Kao prvo, on vozi u magli, prema tome nema predstavu da ti dolaziš sa svojim sci-fi svemirskim sistemom brzinom od 3 maha. (nisi prilagodio brzinu uslovima na putu). Kao drugo, udariti nekog pri brzini od 80+ km/h nije prosta matematika: Ukoliko zbog kosog udarca izgubiš kontrolu a auto se podigne na 2 točka i prevrne se, pa krovom bez rolbara udariš u obližnje drvo ili neku nezgodnu prepreku, džaba ti i 16 vazdušnih jastuka .
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6455 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.16.02.2012. u 18:48 - pre 148 meseci
Citat:
pisac: E, pa, počni da brineš. Kao prvo, on vozi u magli, prema tome nema predstavu da ti dolaziš sa svojim sci-fi svemirskim sistemom :D brzinom od 3 maha. (nisi prilagodio brzinu uslovima na putu). Kao drugo, udariti nekog pri brzini od 80+ km/h nije prosta matematika: Ukoliko zbog kosog udarca izgubiš kontrolu a auto se podigne na 2 točka i prevrne se, pa krovom bez rolbara udariš u obližnje drvo ili neku nezgodnu prepreku, džaba ti i 16 vazdušnih jastuka :D.

Jbe mi se, neka on razmišlja o tome.

Na kraju krajeva, ja imam dobre šanse da preživim i to bez nekih teških posledica, a on ima gotovo sigurnu šansu da pogine.

 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16357



+2922 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.16.02.2012. u 20:19 - pre 148 meseci
Citat:
ventura: Jbe mi se, neka on razmišlja o tome.

Na kraju krajeva, ja imam dobre šanse da preživim i to bez nekih teških posledica, a on ima gotovo sigurnu šansu da pogine.

A onda ces ti biti kriv za njegovu smrt jer si vozio neprilagodjeno
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6455 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.16.02.2012. u 20:31 - pre 148 meseci
Citat:
bakara: A onda ces ti biti kriv za njegovu smrt jer si vozio neprilagodjeno :)

Sve dok sam živ i zdrav, šta ima veze.. Pa i zatvor je za ljude :)
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.17.02.2012. u 10:48 - pre 148 meseci
Citat:
ventura: Ovaj dokument daje drugačije mišljenje:
http://www.metrum.co.uk/images/AS_FOG.pdf

I specifikacija PathFindIR (LWIR) kamere:
http://www.flir.com/uploadedFiles/PathFindIR_Datasheet.pdf


Ne da ne daje drugacije misljenje, nego detaljno potvrdjuje moju tvrdnju. Sa sve dijagramima i talasnim duzinama..i tipovima senzora..

Postoje "magle" i magle, odnosno postoji odredjena "atmosferska propusnost", kategorisana..uostalom, proucavaj sam.

Elem, da ne spominjem babe i zabe, onu kameru koju bi kacio na kola i ona kamera koja ima neke vece sposobnosti "prodiranja" kroz odredjene magle, razlika je otprilike 10X u ceni..ali to je valjda manje znacajno, posto ovu "sposobnu" prosto ne mozes ni da kupis...za privatnu upotrebu

Doticna igrackica TVC, omogucava 4X vecu distancu osmatranja nocu, i eventualne probleme uz ivicu puta, ali je oprezna voznja i dalje nezamenljiva


Poz


Citat:
...Just like it is impossible to give a simple answer
to the question “How far can I see with a thermal
imaging camera?”, it is equally impossible to say
how much shorter the range will be in foggy or
rainy conditions....



[Ovu poruku je menjao vladd dana 17.02.2012. u 12:00 GMT+1]
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.17.02.2012. u 13:18 - pre 148 meseci
Citat:
ventura:Na kraju krajeva, ja imam dobre šanse da preživim i to bez nekih teških posledica, a on ima gotovo sigurnu šansu da pogine.


Prvo: da ukoliko ga obilaziš, ali ne ukoliko ga mimoilaziš.

Drugo: kažem ja da voliš da se kockaš
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.17.02.2012. u 15:34 - pre 148 meseci
Citat:
vladd: U hladjenju senzora, i vrsti...

Ko se sretne sa mil uredjajima, ove igracke su blago receno smesne. Mislim na one kojima prednje germanijumsko(termopropusno, odnosno irpropusno), zastitno staklo, kosta 3000$


Pa ova Venturina kamera (samo kamera) koju drzi u ruci kosta 10.000 eura. Polovna se moze ponekad pronaci na Ebayu ali ne ispod 6000 eura. Ne vidim logiku da su vojne nesto kvalitetnije, ili bar one vojne koje su nama, obicnim ljudima dostupne.




Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16357



+2922 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.17.02.2012. u 15:56 - pre 148 meseci
Citat:
Zarko Silic: Pa ova Venturina kamera (samo kamera) koju drzi u ruci kosta 10.000 eura.

Ovo je @venturina kamera bar po onome sto je napisao:
Price: US $2,465.00
http://www.ebay.com/itm/NEW-FL...ection&hash=item4161af8fec
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.17.02.2012. u 16:08 - pre 148 meseci
Samo videospot je od PathFindIRa, ali u ruci drzi drugu kameru.

Ista optika je i na ovom termovizijskom fotoaparatu

http://www.conrad.de/ce/Produc...amp;zanpid=1605622236793147392


P.S. Poznavajuci Ventiru on te od 2000$ ni ne gleda uopste
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16357



+2922 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.17.02.2012. u 16:29 - pre 148 meseci
Citat:
Zarko Silic: P.S. Poznavajuci Ventiru on te od 2000$ ni ne gleda uopste


Ovde je napisao koliko kosta:

Citat:
ovaj Flir Pathfindir košta 2500-3000 evra i predviđen je za spoljnu montažu, zajedno sa kućištem koje je dizajnirano da izdrži sve uslove puta i udarce kamenčića koji se dešavaju.

Ali da ne analiziramo dalje venturine postove (tu je i on), ali evidentno je da je tacno i ovo sto vladd kaze,a to je da ima tih Flir kamera i za 50000$
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.teol.net.



+6455 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.17.02.2012. u 17:52 - pre 148 meseci
Ovo moje je BMW-ova OEM kamera, inače je u pitanju Flir PathFindIR, samo prilagođen BMW-u (oblik sočiva da može da se ugrađuje direktno u branik)

OEM cena ove kamere je 5000 dolara (link), stim što sam je ja kupio na eBay za daleko manje para, očigledno od nekoga ko nije imao pojma šta prodaje :)
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.17.02.2012. u 20:40 - pre 148 meseci
Da znas, prednje socivo(ne vidim zastitno staklo) je od kristala germanijuma, koji je relativno mekan, pride presvucen slojem za filtraciju. To jedno socivo moze da kosta 40% cene kamere..

Inace sam radio sa Elop kamerom od ELbita, cena nije manja od 30k$. I to je skoro pa na popusti, posto su im cene od 50 do preko 150k$..

Naravno, u pitanju je vojna oprema, i pribor koji sledi uz doticnu opremu. Realne cene prakticno ne postoje, situacija je od komada do komada. Uvek se na baznu cenu nesto nakarika, ako nista ono bar edukacija, cena dosta zavisi od broja komada i naravno zavisi od kvaliteta i namene komponenti.

Poz
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.18.02.2012. u 08:57 - pre 148 meseci
Ventura
cuvaj se ovoga.
http://www.youtube.com/watch?v...amp;feature=endscreen&NR=1
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.18.02.2012. u 10:02 - pre 148 meseci
Cena jednog takvog IR senzora nije prerterano relevantna. Pogotovo poredjenje cene sistema koje se koriasti u vojnoj industriji sa cenama u sirokoj potrosnji. Cak i kvalitet ne mora uvek da bude na strani vojne industrije. Pitanje je samo vremena od kada takva cena datira. Dovoljno je da postoji razlika od svega 2 godine (mozda i svega par meseci) pa da bilo koji zakljucak pada u vodu.
Spomenucu primer od pre jednu deceniju vezan za foto osetljivi poluprovodnik, popularno zvani CCD cip. Prvi Kodakov cip je pre oko samo jednu deceniju kostao 1.500.000 (nije greska, jedan ipo milion dolara), a primena mu je bila, uslovno receno, vojna. Svega par godina kasnije pojavljuje se u komercijalnoj upotrebi. Navescu primer jednog fotoaparata.
http://www.digitalkamera.de/Kamera/Kodak/AP_NC2000e.aspx

Karakteristike takvog jednog senzora u poredjenju sa, na primer senzorom napravljenim svega 5 godina kasnije kao sto je na primer u ovom aparatu

http://www.digitalkamera.de/Kamera/Canon/EOS_350D.aspx

su blago receno smesne.

Cena je, takodje neuporediva. 5 godina mladji senzor kosta 300 puta manje, a od onog Kodakovok za militari industriju je 50.000 (pedeset hiljada) puta jeftiniji. Istovremeno je i toliko puta bolji i kvalitetniji

Prevedeno na nase primere to znaci, da je “ovaj Vladdov” od 150.000$ samo papiroloski skuplji, a da je u stvarnosti prica sasvim drugacija.
Ako Venturin kosta 5000$ to je sasvim dovoljna garancija da je rec o necemu sto je u ovom trenutku vrhunac tehnologije, a vrlo je moguce da je i savremeniji i bolji od onog od 150.000$
Trenutno jedan vrhunski IR sistem u kolima kosta oko 8000$, na primer u tom Audiu (da podsetim da i fabricka Olafsenova muzika kosta isto toliko; cisto primera radi) i nije sporno da on nesto i radi, ako vec toliko kosta. Sporno je nesto drugo.
Ako je svuda u Evropi (ne samo u Evropi) zabranjena upotreba mobilnog telefona na klasican nacin, iz dobro poznatih razloga, kako je moguce da se ovakav sistem, koji neuporedivo vise odvlaci paznju vozacu, ugradjuje i jos reklamira kao nekakav vrhunac tehnologije.
Ja sam vozio automobil sa ovakvim sistemom. Istina ne dugo, ali dovoljno da mogu proceniti njegove negativne strane. Bar kada je u pitanju ovakav monitiring kakav trenutno ptojejektuje (na nezavisnom LCD displeju daleko od ose posmatranja puta u toku voznje)
Nisam ga koristio u magli, ali nebitno, jer nije problem u onome sta se vidi vec je problem u percepciji toga sto se vidi.
Primera radi, pokusajte da vozite automobil tako sto ce te ukljuciti obicnu video kameru i pokusati da istovremeno posmatrate put kojim se krecete i snimak koji emituje kamera na svom displeju. Do jedne odredjene brzine kretanja (nekih tridesetak km/h) nece biti problema, ali kada se brzina kretanja poveca, pocinju nocne more. Ako je napolju magla koncentracija na put je jos veca pa samim tim ostaje manje prostora za “krajicak oka”. U takvim trenucima bacanje pogleda na retrovizor je akrobatska vestina, a ne analiza sta se dogadja na nekom relativno malom displeju madju sumom signalnih dioda.
Ocigledno da postoji ovaj problem jer je vec u sledecoj generaciji (Audi A7) sistem unapredjen gde mu je, po principu facedetect, dodata opcija markiranja pojedinih objekata i aktivan zvucni signal upozorenja.

 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.18.02.2012. u 16:45 - pre 148 meseci
Nisu to isti senzori, kamere i bolometri u termokamerama. I razvoj im nije populistican, vec usmeren u drugu, skuplju stranu.
Takodje i germanijumski kristal, goje se (proizvode) metodom kojom su se pravili i pre 30(i vise) godina, i jednostavno su skupi, skupa struja i oprema...a mala produktivnost..
Nije to jeftini kristal silicijuma koji se "prlja" i ecuje plazmom..

Termoviziju cine dva osnovna elementa, bolometarski senzor i germanijumsko socivo, sve ostalo je, moze se reci kamera, osim sistema za hladjenje senzora, djuarski ili stirlingovim kompresorom. Obrada slike je nesto sto nije u tom rangu cena, sada su procesori mocni i jeftini. Mehanika i mehanika objektiva je standardna..


Poenta velicine cene je u velicini sociva, odnosno teleobjektiva, manjim delom, i samog bolometra koji je prakticno najskuplja stavka. Broj piksela bolometra je izuzetno mali(prema CCD-u) i koriste se posebne tehnike za generisanje slike.

Domet kamere velikih cena je preko 30km, na 40km razlikuje tip aviona(pitanje softvera uz kameru, uzgred, ne postoji "stelth" za ovu verziju osmatranja), a pri odredjenim atmosferskim providnostima, moze da uoci objekat odredjene velicine na 80km


Nikakvo poredjenje sa obicnim kamerama nema realnog smisla, potpuno je namena drugacija.

Elem, cinjenica da pljusak(letnji, onaj ozbiljan, a ne sitna kisicsa) i jaka magla(ona sto nam je problematicna, kada je vidljivost manja od 20m) cine ove kamere neupotrebljivim, skoro identicno kao i laserske daljinomere, postaje izlisno spominjanje u ovoj temi.

Za lake magle(tipa 1 i 2, ili kako ih vec klasifikuju) nam ne treba nikakvo pomagalo niti nesto posebno smanjujemo brzinu..

Poz
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.19.02.2012. u 15:37 - pre 148 meseci
Prakticno, da pojednostavim narodski receno, termo kamera "oseca" okolinu, dok je obicna kamera vidi.

Ne sporim da su slike izuzetno zanimljive, da se "vide" i nevidljive stvari, zaklonjene necim, tipa covek u gustoj sumi, ili zbunjem zaklonjena kuca koja ima toplotni obris(kao i maskirana vojna oprema), ali zanimljivost gledanja slike daje jos jednu dimenziju.

Recimo nevidljivost farova koji dolaze u susret, i ne mogu da "zaslepe" kameru(za razliku od pojacivaca svetla-nocnog osmatranja), posto kamera ne oseca temperaturu vlakna, vlakno (ili plazma) su zaklonjeni staklom, koje je temperaturna barijera. Oseca samo temperaturu povrsine fara..

Takodje ne moze da vidi ni pozar u kabini vozila, bar dok ne popucaju stakla, ali ce videti recimo povecanu temperaturu spoljne povrsine.

Bukvalno posmatra povrsinu tela i njegovo emitovanje toplote(i razliku temperature objekta u odnosu na bolometar)..i to je jedna zanimljiva osobina, ali koja proizvodi doticnu manu, da sve sto pravi "temperaturnu blokadu" postaje "neprovidni"-bezosecajni zid za termo kameru.

Poz
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Vožnja po magli - ljudi pojma nemaju, a trebalo bi da znaju.

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9

[ Pregleda: 64140 | Odgovora: 172 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.