Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Ispitivanje akumulatora/alternatora?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Ispitivanje akumulatora/alternatora?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 67081 | Odgovora: 115 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.12.2015. u 20:03 - pre 101 meseci
Ploča ide pod lijevu maticu kleme (to je golf 4 sistem kod svih automobila ove vrste). Ova ploča je ustvari osigurač za 5 različitih potrošača (vidi različite presjeke). Inače, sve je čisto i dobri su kontakti. Kabl je pojačan na spoju (prije se grijao ispod matice-vidi se na slici) i sada je ladan kao žilet (na ovoj strani). Inače, ne tvrdim uopšte da se grije kabl, možda se grije izlaz alternatora na mjestu kabla.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?06.12.2015. u 21:11 - pre 101 meseci

Ma shvatam ja sta je to, samo prvi put vidim takvo resenje...To je razdelni most za alternator, kontakt bravu, i za jos po nesto sto se napaja direktno sa akumulatora...Neko bi to nazvao i blok glavnih osiguraca u motornom prostoru...Samo mi je ta veza sa + klemom malo, bez veze, ali ako je fabrika tako napravila...sta da ti kazem?...Ta veza ako se razlabavi, bice jakog grejanja i pada napona, a nece biti ni dobrog punjenja...S druge strane, posto su to i glavni osiguraci, i za njih vazi osnovno pravilo, da zbog prelaznog otpora pad napona na mestima kontakta osiguraca ne sme biti veci od 80mV pri nazivnoj struji. Taj prelazni otpor zavisi od elasticnosti i cvrstine drzaca koji vremenom moze da oslabi...I eto grejanja...Drugo, ako mislis na grejanje samog B+ kontakta na alternatoru, pa slusaj, on ce uvek biti vruc...sto od samog rada alternatora, sto od zagrevanja od motora...to je normalno...do duse uvek treba proveriti kako je kabl pricvrscen na samom B+ kontaktu...
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?10.12.2015. u 10:27 - pre 101 meseci
Poslušao sam savjet kolege @inobradovic i povukao još jedan kabl (15mm2) direktno sa alternatora na osigurač od 110A na postojećem kablu. Takođe, iako sam već prethodno očistio 12 od 14 tačaka masa na automobilu (ostale su samo dvije od Airbag-a ispod sjedišta), povukao sam dodatni kabl (iste kvadrature) sa akumulatora na šasiju (tačka mase odmah ispod akumulatora) i stanje se nevjerovatno popravilo.

Osvjetljenje table više "ne trni" i isto je konstantno, nevezano koliko dugo vozim i koliko potrošača je uključeno tokom vožnje. Kabl se više ne grije sa uključenim potrošačima, i jedino dolazi do "podnošljivog" zagrijavanja kada koristim sve moguće potrošače + dodatno uključim grijač zadnje šoferšajbe.

Naponi su sljedeći:

Hladan start (ler): 14.31v i nema pada napona tokom vremena (ne znam zašto je došlo do pada napona sa 14.51V na 14.31 nakon ugradnje kabla, međutim sada je napon manji, ali konstantan.)

Nakon 15 minuta rada (ler) (uključeni svi mogući potrošači + grijač zadnje šajbe i ventilacija na maksimum): 14.13V i nema daljeg pada napona (kabl se grije, međutim ništa pretjerano-smatram da je grijanje očekivano, obzirom da kada se koristi zadnji grijač bukvalno je kratko spojen + i - na autu)

Takođe, očistio sam sve kontakte ispod osigurača na akumulatoru. Na automobilu se, vidno, primjeti promjena na bolje, kako na elektronici, tako i u radu motora i u samoj vožnji.
 
Odgovor na temu

inobradovic

Član broj: 58983
Poruke: 1222
*.dynamic.hispeed.ch.



+84 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?10.12.2015. u 14:46 - pre 101 meseci
morao sam 2 puta da pisem istu stvar da bi ti odradio tu sitnicu.

bitno je da je sad dobro. ;-)))
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?11.12.2015. u 19:02 - pre 101 meseci
Srry kolega :)
Hvala
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?28.06.2019. u 19:40 - pre 57 meseci
Idemo dalje... :)

Alternator Bosch 90A na leru pod punim opterećenjem daje 12.5V (vreo koliko i motor), a kada dignem obrtaje, punjenje se vraća u normalu. Sasvim slučajno sam ovo otkrio jer padaju obrtaji u leru na oko 450-500 o/min dok radi klima (npr kada se zaustavim na semaforu). Bez klime obrtaji ne padaju.
Skinuo sam alternator, i prema service manual-a koji sam našao na netu, klupom provjerio svih 12 izlaza (nema proboja), kolektor (2,7 Ohm), stator i rotor nisu probili, sve izgleda ok. Ukupna struja pod punim opterećenjem (na + strani) 62A (apsolutno sve popaljeno osim brisača, servo volana miruje u radu - nisam pratio potrošnju prilikom okretanja volana).
Šta da radim, nisam pametan?
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
172.68.154.*



+632 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?30.06.2019. u 05:50 - pre 57 meseci
A ja citam tvoje ranije postove i sad ovaj i priznajem da mi nije bas najjasnije u cemu je tvoj problem? Ako ti alternator maksimalno daje 90A, a izmerio si ukupnu potrosnju od 60A, to znaci da on pokriva tih 60A i dodaje 4-5A za punjenje, znaci on u tom trenutku daje 65A. Pad broja obrtaja motora kad upalis klimu je pre svega zbog ukljucenja kompresora, odnosnu zbog "elektroprikljucenja" remenice kompresora. Uloga alternatora je pre svega da snabdeva strujom potrosace, a za dopunjavanje akumulatora "sta ostane"...Po meni..sve je u redu. MIslim da ti nesto umisljas
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?30.06.2019. u 07:00 - pre 57 meseci
https://youtu.be/wviJpNPfoUU
Ovo je problem.
U gradu, ljeti, kada sve doslovno gori od vreline pod haubom a radi AC, imam problem na semaforu ili u guzvi (kreni-stani situacija). U ovakvim trenucima je napon oko 12.5V na leru i desava se ovo. Bez AC je sve ok sa obrtajima. Alternator jeste 90A, ali nisam rekao da moze i da isporuci svih 90A, vec da potrosaci vuku 62A. Nema sanse da se 2.0 motor davi zbog ukljucene klime, tako da smatram da ipak postoji neki problem, a niko ne zna da ga rijesi od elektricara.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
172.68.154.*



+632 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?30.06.2019. u 07:58 - pre 57 meseci
Dobro..ali cim ti se ovo javlja kad ukljucis klimu, mozda i nije problem do struje vec do samog motora. Ukljucen kompresor je veliko opterecenje za sam motor. Iako ima 2k kubika ne mora da znaci znaci da je sasvim dobar. Proveri ti prvo malo sam motor..mozda ne bi bilo lose da proveris kompresiju...
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?30.06.2019. u 11:21 - pre 57 meseci
Kompresija na ovom autu je 12bar na svim cilindrima, a auto je ko apoteka!
Rezime (ukoliko se nekome desi slicnan problem na motorima ove platforme):
Kada sam isao na servis klime, objasnio sam problem, cova sugerisao na kutiju osiguraca iznad akumulatora (posto je kompresor ok). Odem kod elektricara, objasnim problem (motor vreo naravno), covjek provjeri punjenje i nadje 12.5V. Jos kada je dohvatio alternator pa se oprzio, dijagnoza los alternator (nedovolnjo puni jer se grije). Treci kaze baterija u kratkom spoju pa grije alternator. Nakon 10 dana peglanja sa svima, potrazio sam pomoc ovdje.
Uglavnom, nije nista od navedenog.
Ocistio sam MAF senzor i klapnu gasa, i auto sada radi potpuno normalno.
U svakom slucaju, zahvaljujem ti se za javljanje.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9446
172.68.154.*



+10242 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?30.06.2019. u 15:53 - pre 57 meseci
Nema tu veze nikakve ni MAF senzor ni klapna gasa.

Prvo i osnovno: ni jedan auto nije idealna mašina. "U gradu, sve gori, motor pregrejan, i još radi AC ..." Pa i motor ima dušu. pažljivije malo sa njim.

Ali nije mi jasno zašto tražiš problem u alternatoru, i zašto obilaziš električare?

Činjenice
- kad je AC isključen sve radi lepo
- kad je AC uključen, obrtaji padaju na 400 - 500

Logičan zaključak
- motor ne može da održi ler obrtaje (neki senzor ?)
- kompresor previše opterećuje motor

Tvoj zaključak
- alternator neispravan, loše punjenje. (?!?)

Što si se baš uhvatio alternatora, a ne, na primer, servo pumpe?
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?30.06.2019. u 18:21 - pre 57 meseci
Zamolicu te, ako se vec interesujes, da malo pazljivije citas, posto tvoj citat nije moj zakljucak, vec zakljucak elektricara (plus druga dva zakljucka), a ako si citao temu od pocetka, onda obrati paznju na datume.
Na temu: ima veze klapna gasa sa regulacijim rada na leru na ovom motoru, itekako!
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
172.68.154.*



+632 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?30.06.2019. u 19:43 - pre 57 meseci
Da mili..ali pazi sad, koliko si i ti kontradiktoran. Pre jedan dan i 23 sata si se javio i predstavio problem. Kad sam ti odgovorio da pregledas motor, javio si da ti sad radi normalno jer si popravio maf senzor i klapnu gasa a to je bilo pre 8 sati i 11 min. Znaci da si kvar popravio danas u toku pre podneva??? Pa ja ne znam...ko je ovde lud..ko pametan...
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?30.06.2019. u 21:07 - pre 57 meseci
Mili, zaista ne shvatam koji je tvoj problem? Auto u prizemlju kuce, dostupan sa 20s, objasnio sam problem i dalje pokusavam rijesiti stvar. Cak sam bio korektan i napisao epilog, ispostovao forum pa i tebe ako bas hoces. Jesam mozda trebao gledati u ekran i cekati odgovore prije vec sto nesto pokusam? Ne razumijem??? Ili mislis da lafinam, pa ti i za ovo treba dokaz? Da neces mozda i snimak kompresije? Ima i to :) :) :)
Uglavnom, klapna gasa (garez blokirala disanje motora) i prljav MAF. Deal with it.

Zaboravih dodati, ideju za rjesenje problema sam nasao ovdje: https://www.briskoda.net/forum...conds-at-idle-engine-vibrates/




[Ovu poruku je menjao Igor88 dana 30.06.2019. u 23:43 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9446
172.68.154.*



+10242 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?01.07.2019. u 13:59 - pre 57 meseci
Citat:
Igor88:
Zamolicu te, ako se vec interesujes, da malo pazljivije citas, posto tvoj citat nije moj zakljucak, vec zakljucak elektricara (plus druga dva zakljucka), a ako si citao temu od pocetka, onda obrati paznju na datume.
Na temu: ima veze klapna gasa sa regulacijim rada na leru na ovom motoru, itekako!

OK, u pravu si, klapna gasa svakako može imati veze sa regulacijom rada na leru.

Ali, kakve veze ima alternator u celoj priči?

OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: Ispitivanje akumulatora/alternatora?01.07.2019. u 14:50 - pre 57 meseci
Naravno da nema nikakve veze. Navukao me elektricar, pa sam bezveze skidao alternator. Doduse, ciscenje masa mu nije tesko palo.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Ispitivanje akumulatora/alternatora?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 67081 | Odgovora: 115 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.