Nemanja, mislio sam na to da postoji više vrsta zimskog dizela a po Austriji sam viđao i reklame za winter diesel koji se deklarisao na -35 ili -40. Vidim da je u Austriji standard za zimski dizel -20 što znači da bi i tu morao da koristiš aditive u nekim slučajevima(i u SRB zna da bude i ispod -20).
Postoji dizel gorivo za ekstremno niske temperature. Na primer norveski polar dizel ima filtrabilnost na -44C dok je kod ruskog arktik dizela cak na -50C.
Sta je onda problem ako je nase gorivo 2 stepena ispod standarda?
Kad jos malo zaladi rus ce ubaciti malo aditiva u mesavinu i svi zadovoljni. Veci problem vidim u raznoraznim daki petrolima i ostalim lopovlucima. Rusi su u nis uveli strahovladu pa je danas kradja svedena na minimum(sigurno da je jos ima ponegde) al sta je sa ostalima kod kojih se krade na svakom koraku pa verovatno i na mesavini.
Zato sto Srbija nije mediteranska zemlja. Ali ako korisnicima to ne smeta, ne vidim zasto bi se naftne kompanije bunile. Sada sam pogledao specifikaciju BP-ovog dizela, premijum dizel ima CFPP (Cold Filter Plugging Point) od -28 to -32 C, a euro dizel ima -5, -15 i -22 u zavisnosti od godisnjeg doba - leto , jesen-prolece, zima.