Citat:
miki069: Telefon može da vrati i oni će mu vratiti 1,18 dinara.
Uslugu ne može da raskine bez pravnih posledica - mora da plati sve 24 rate.
Interesuje me jedno. Ja sam dobio preko kurira telefon, SIM karticu, dostavnicu (post-ekspresa) i dva primerka ugovora. U samom ugovoru nema ni jedne jedine reči o toj saglasnosti. A, uz moj primerak ugovora su zaheftana dva papira. Prvi ''
Zahtev za raskid ugovora/aneksa ugovora o pretplati'' gde piše:saglasno članu 35. Zakona o zaštiti potrošača dostavljam zahtev za raskid ugovora...bla....bla....'', a u drugom paragrafu stoji:
''Obaveštenje korisnika - Ugovor se može raskinuti, BEZ PRAVNIH POSLEDICA, u roku od 14 dana od dana njegovog zaključenja, s tim što će korisniku biti fakturisani troškovi eventualno ostvarenog saobraćaja kao i deo pretplate za koji je uključen saobraćaj''....
Drugi papir je ''Potvrda prijema zahteva za raskid ugovora'' na kome u poslovnici treba da stave pečat da su to primili.
I sad biser godine (ako ne i veka). Odlazim jutros u poslovnicu MTS-a i donesem zapakovan telefon, SIM karticu, garantni list, svu opremu (punjač, sluške, bateriju) i predočavam službeniku moj problem. Prvo me je gledao ko tele u šarena vrata, a razumeo je suštinu tek kada sam mu rekao: ''Ja sam kupio telefon online, dakle nisam fizički znao kakva je roba u momentu kupovine i da po članu 35. Zakona imam pravo da robu vratim ukoliko sa njom nisam zadovoljan''. Njega je zbunilo odkud ta dva papira poslata od Telekoma uz ugovor pa mi je čak rekao da je to ''neka greška'' (iako zakon obavezuje trgovce kod kupovine na daljinu da pošalju primerak izjave o raskidu ugovora u roku od 14 dana). E, onda mi je rekao da ''opšti uslovi i poslovna politika Telekom-a'' propisuju da se uzet uređaj od njih može vratiti (ako ima oštećenja) u roku od 24 časa i da mi je taj rok prošao. Onda sam ja njega upitao da li je politika firme jača od zakona i kako onda tumači primerak Zahteva za raskid koji mi je njegova firma (MTS) poslala i na sve to mi je rekao da nije upoznat, da sam mu prvi takav slučaj i da ''nema saznanja'' o tom članu 35. Zakona, na šta sam ja ostao zaprepašćen.
Dakle, zakon kaže ''izričita saglasnost'' - po mom uverenju ako je nešto izričito to onda mora da znači da sam to konkretno negde i potpisao (a kako nigde se u ugovoru to ne spominje, zašto su mi odmah uz ugovor i poslali primerak zahteva za raskid u roku od 14 dana?!)...
Sve u svemu, mislim da je ovo proizvoljno tumačenje sa njihove strane, ali videćemo, ostalo je da me dotični sutra kontaktira kada pozove svoje nadređene....pa videćemo...
Manje više i moje pravo, ali skandalozno je to da neko ko se bavi trgovinom ne poznaje elementarne članove Zakona o zaštiti potrošača i ispred tog zakona stavlja opšte i interne akte firme.