Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?

elitemadzone.org :: MadZone :: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?

Strane: << < .. 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 142312 | Odgovora: 809 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

ime.prezime

Član broj: 304777
Poruke: 89



+190 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 16:36 - pre 143 meseci
lakse je kritikovati one koji razmisljaju drugacije , ma koji argumenti za to bili ... bezbroj puta ponavljam da je danas stanje takvo jer je moralo tako da bude , da ljudi konacno jednom utuve sebi u glavu da taj prevoz , kakav je da je , ne moze da bude besplatan i ujedno nov , udoban i tacan , ali dzaba ... eno uveliko se protestuje protiv bus plusa , kontrole , trazi se smanjenje cena 30% i naravno novi vozni park ... :) smejurija , koja samo pokazuje stepen bahatosti i nerealnosti pojedinih ...
 
Odgovor na temu

574nk3
Software Developer
Freelance
Belgrade

Član broj: 38673
Poruke: 248
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+33 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 16:37 - pre 143 meseci
Citat:
mmix:Cela poenta ulaska na prednja vrata nije stavljanje raje u obore vec normalizacija kontrole naplate, krajnja instanca tog plana je ono sto imas u Londonu, da postoji samo jedan (Oyster) validator kod vozaca i svi se cekiraju na njemu.


Ajde onda da normalizujemo i plate sa Londonskim.
 
Odgovor na temu

ime.prezime

Član broj: 304777
Poruke: 89



+190 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 16:43 - pre 143 meseci
^ omg lol :)
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6455 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 17:05 - pre 143 meseci
Citat:
milivoje t
sad sam prosao pored sajma, pa da li su oni normalni, zaustavili su autobuse na 40C u koloni i preturaju ih kao na granici za vreme rata. alo, bre pa ko im daje pravo da to rade ? u kojoj zemlji ste videli da se to radi, u servernoj koreji ili sudanu mozda, gde jos ? ja razumem da turska firma koja vodi it deo posla, a cv je popunila u aziji i "republici kosovo", razumem i da srpska firma koja drzi mendzment nigde nista nije radila u svojoj istoriji, ali koliko ja znam mi nismo krenuli na dno afrike ili azije.
kakva mutna opravdavanja postoje za takvu imbecilnost i atak na razum i zdravlje ljudi.

Potpuno se slažem. To sa zaustavljanjem i kontrolom je vrhunac debilizma, ali opet kažem, verovatno je to jedini način pošto pisanje kazni nema nikakvog efekta sa ovakim sudstvom...

A što se tiče tebe, a i svih ostalih kojima to smeta, postoji jedan vrlo efikasan način da se izboriš protiv toga. Umesto da uđeš u autobus, ti sedi u taksi, ili još bolje odeš biciklom tamo gde si krenuo. Tako oni ostanu bez putnika, grad vidi da se niko ne vozi GSP-om pa neće ni da im daje pare za džabe i GSP se ugasi.
Ali sve dok većini ljudi koji se voze autobusom čekanje od 30 minuta na +40°C ne smeta, oni će to da rade...

A većini ljudi ne smeta, jer za 2680 dinara mesečno (koje pritom plaća firma u kojoj radiš), ne možeš da se prevezeš na posao ni sa jednim alternativnim prevoznim sredstvom osim bicikla...
 
Odgovor na temu

milivoje t

Član broj: 230055
Poruke: 270
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+726 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 17:18 - pre 143 meseci
ivane ne razumem o kakvoj tituli pricas ? ako sam uvredio sagovornika slobodno neka citira konkretnu uvredu da vidim, tu sam da se izvinim. svakako ne koristim onomatopeje i psovke, koje su u repertoaru ove teme.

druga stvar to sto se ne slazem sa sagovornikom ne znaci da tog istog vredjam. uostalom u tom postu tebi se nisam ni obratio, vec drugom sagovorniku, odnosno konkretno njegovom izlaganju koje sam citirao, pa ne razumem u cemu je tvoj problem.

stavimo potpuno ad akta cinjenicu da se radi o kriminalizovanom tenderu i cinjenicu da se kriminal u drustvu iskorenjuje sa vrha, a ne sa najpilicarskijeg dna. tender sam pomenuo u kontekstu privatizacije GSPa kao jedne od opcija. stanimo tu, dovoljno je samo da pricamo o odlukama tog bus plusa.

treca stvar, zavrsavam ovde post jer sem za ozbiljne pare ne bih nikome objasnjavao i vaspitao ga sta je to bolesno pogresno u zaustavljanju kolone autobusa u sred grada, da bi se u mestu vrsio pretres gradjana, sve to na 40C, kada su ljudi posli kuci sa posla.

@ventura

imam tu srecu da ne znam kako je u toj koloni koju sam dugo posmatrao, jer je problem ukljuciti se sa gazele na b. v. misica kada autobusi stoje u mestu u koloni. svakako da sam u autobusu pobunio bih se, napustio bih ga i apsolutno trazio nacin da dobijem odstetu. nadam se da to putnici i rade. ako ne rade, treba da pocnu.

postoje regulative koje su u zakonskom okviru nase zemlje i svake druge zemlje iznad ovakvog izivljavanja, pa se takva izivljavanja i ne sprovode nigde jer se kose sa zakonom. to sto kod nas ovo prolazi je tuga i lakmus jako lose situacije. ne novcane, vec pravno/sudske i moralne na nivou svakog coveka.

naravno da postoje alternative ovom sistemu kontrole koji ponizava i zlostavlja ljude.


[Ovu poruku je menjao milivoje t dana 23.07.2012. u 18:33 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Odin D.
Mlađi referent za automatizaciju
samoupravljanja

Član broj: 37292
Poruke: 2549



+8370 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 17:30 - pre 143 meseci
Sva ova papazjanija oko Bus-Plusa i metoda kontrole je posljedica nefunkcionisanja i nepostojanja pravne drzave koja bi trebala da obezbedi naplacivanje kazni, pa se svako dovija kako god stigne da naplati svoja potrazivanja ili obezbedi naplatu svojih usluga.
U tom svijetlu - nista sto se odvija u nenormalnoj drzavi nije nenormalno u granicama te drzave.

Od prijatelja koji radi u jednoj uspjesnijoj srbijanskoj firmi (dobili su skoro i neke nagrade za uspjesno poslovanje), saznajem da se naplacivanje potrazivanja obavlja polu-mafijaskim metodama i da je to jedini nacin na koji mogu dobiti pare za svoju isporucenu robu.

Sto se tice prevoza u - kako kazete normalnim sredinama - imam prijatelja ovdje u Becu cije svercovanje po beckom javnom prevozu pratim vec nekoliko godina i bas smo neki dan zajedno preracunavali sta na kraju ispadne: kad se podvuce crta na kraju godine, on plati kazne oko 50% skuplje nego da je citavu godinu redovno kupovao mjesecnu markicu. Nekad cak i vise. Dakle, nema mnogo kontrola, ali je njihova ucestanost i visina kazni taman takva da je dovoljno da te uhvate jednom u mjesec-dva, pa da ti se ne isplati.
To se otprilike u potpunosti slaze sa statistikom svercovanja i naplacivanja kazni koje se s vremena na vreme pojave u novinama.
Drugim rjecima - becki prevoz od svercovanja u prevozu vise zaradi nego sto gubi. Sto se vise ljudi svercuje - njima bolje :)
U Bg, kako sam se licno uvjerio prosle nedelje - kazni nema. Sverceri se iskrcaju i to je to, oni gube vreme, a GSP pare na placanju kontrolora, tj. svi su na gubitku. Ko ima dovoljno vremena, moze i dalje da se vozi besplatno. Jedino su kontrolori na dobitku jer radeci besmisleni posao ipak dobijaju pare, sto mu onda dodje kao neko socijalno zanimanje.

No, kao sto rekoh, citava stvar sa beckim prevozom je u tome sto postoji funkcionalna pravna drzava koja obezbedjuje naplacivanje kazni, a protivljenje sistemu dovodi do toga da ce pametnjakovic prvobitnu kaznu sigurno platiti desetostruko, ako ne i vise. A sav taj "incident" hvatanja svercera se uvijek odvija krajnje kulturno, svi se jedni drugima (i kontrolor i svercer) zahvaljuju na saradnji sa sve smijeskom i pozdravom, svejdno da li je kontroler mrcina od 150 kg ili djevojcurak od 45 kg.

Dakle, dok god pravni sistem ne profunkcionise (ako ikad) - potpuno je besmisleno karakterisati nesto kao normalno ili nenormalno, ispravno ili neispravno, korisno ili nekorisno.
Npr. nenormalno je placati nesto ako se ne mora, ali je ipak normalno ako bi bilo korisno, ali je onda i nenormalno i nekorisno placati pravni sistem (drzavu, sudstvo, policiju) ako se prava i obaveze baziraju na licnoj dobrovoljnosti! I na kraju: sta je u ovom slucaju korisno - ubrzati stvari koje bi sto prije dovele do raspada svega ovoga nenormalnog i nezdravog i tako se sto prije krenulo u izgradnju neceg boljeg, ili taljigati u ovoj bolesnoj zabokrecini puzevom brzinom i sledecih 200 godina, pokusavajuci na infuziji odrzavati ovu trulez...?

Dakle, po mom trenutnom shvatanju, placanje usluga GSP-a (a i bilo cega drugog) i ispravnost metoda kojima se GSP sluzi (a i bilo ko drugi) su - u ovim okolnostima - cisto filozofska i metafizicka pitanja, u rangu onoga "Sta je starije - kokos ili jaje".

[Ovu poruku je menjao Odin D. dana 23.07.2012. u 18:59 GMT+1]
 
Odgovor na temu

dejanet
Beograd

Član broj: 19240
Poruke: 1181



+837 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 17:50 - pre 143 meseci
Koliko se secam pre desetak godina, privatnici su lepo funkcionisali baveci se gradskim prevozom, ne vidim ni jedan razlog da se gsp i bus-plus ne raspuste, narocito posto mu je naplata izdvojena u ovu vlahovicevu firmu, a ceo sistem zamisljen da se gsp dotira iz budzeta grada a da ovi drugi skupljaju kajmak.
 
Odgovor na temu

milivoje t

Član broj: 230055
Poruke: 270
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+726 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 17:59 - pre 143 meseci
slozio bih se sa ovim izlaganjem iznad o filosofsko/metafickoj sturkturi problema da problem nije vrlo realan, opiljiv, materijalan, da ne kaznem telesan. pocev od ugrozavanja zdravlja ljudi, do uskracivanja placene usluge i slobode kretanja, do ponizavanja. u takvoj situaciji ljudi ne filozofiraju o sirem kontekstu, nego rade nesto vrlo konkretno da se rese remeteceg uticaja koji im licno steti.

nadam se da ce ljudi, uraditi dovoljno da se zastite.

sto se tice resenja u sistemu bespravne drzave kao sto je nasa, nije potrebno mnogo filosofirati, svaku noc se mimoilazim sa autobusima javnog prevoza u kojima ne radi bus plus sistem napate, a posluju sa plusom, a pritom prevoze najproblematicniju kategoriju putnika, omladinu. kako to :) ?

 
Odgovor na temu

boyan3001
BG

boyan3001
Član broj: 284396
Poruke: 424
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: rs.linkedin.com/pub/bojan..


+647 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 18:23 - pre 143 meseci
Sto se tice kazni, GSP dok je sam naplacivao svoje karte nije imao nikakvog pravo da odredjuje kaznu u slucaju da uhvati na delu nekoga ko se vozi bez karte. Mogao je samo da potrazuje dugovanje sa odredjenom zateznom kamatom. Ova stvar je propisana zakonom, vazi za sva javna komunalna preduzeca, kojima i GSP pripada. To je ista stvar kao i sa parking servisom, ako se secate, prosle godine je na ustavnom sudu gradska uredba koja je dozvolila takvo naplacivanje kazni pala u vodu, jer nije u skladu sa zakonom. Ironicno, to se odnosilo samo na Beograd, iako su sirom Srbije sva veca mesta usvoijila isti princip. No, slucaj se odnosio na Beograd i samo u vezi Beograda je presuda i doneta, bez naknadnog logicnog postavljanja pitanja za ostale. Taj zakon kaze da javna komunalna preduzeca propisuju cenu svoje usluge, istu ne mogu nikome ogranicavati u koriscenju i dugovanja mogu potrazivati, ako se obaveze ne ispune u zakonskom roku, sa propisanom zateznom kamatom. Ovo sve stoji u zakonu o obligacionim odnosima, sad me ne pitajte tacno za clan zakona, to sam zboravio.
Uglavnom, GSP je svoje kazne naplacivao mimo zakona i po principu, ako prodje - prodje. A prolazilo je, jer je svima to izgledalo logicno. Zakon je po mom misljenju sasvim na mestu sa takvim ogranicenjem, jer da istog nema, potencijalno bi mozda jednog dana dosli u situaciju da kazna za neplacen racun EPS-u, Telekomu, Vodovu bude na nivou zaplene stana. Jeste da se zbog toga onda preduzece poput GSP-a nalazi u glupoj poziciji, ali dok je zakon takav, tako mu je.
Napisao sam vec ranije, dosadasnja GSP kontrola je posao radila samo formalno. Usli bi u neki bus i ako bi se navatao jedan, dva bez karte, to je bilo dovoljno da ih ostali ne zanimaju. Na stranu jos to sto su jako dugo bili izuzetno neredovni, pa niko vise nije ozbiljno strahovao od susreta sa kontrolom. Secam se odlicno, dok sam isao redovno na faks, pre desetak godina, uzmem ja lepo studentsku povlasticu i markicu, vozim se, dan, dva, tri, nedelju, mesec... proslo je bilo 3 meseca kad sam konstatovao da ni jednom nisam jos izvadio povlasticu iz novcanika da nekome pokazem. A tad sam bio svaki dan u prevozu, sa sve presedanjem. Pa jbga, ne moze tako da se radi posao.
Realno...
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6455 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 19:06 - pre 143 meseci
Citat:
boyan3001: Sto se tice kazni, GSP dok je sam naplacivao svoje karte nije imao nikakvog pravo da odredjuje kaznu u slucaju da uhvati na delu nekoga ko se vozi bez karte. Mogao je samo da potrazuje dugovanje sa odredjenom zateznom kamatom. Ova stvar je propisana zakonom, vazi za sva javna komunalna preduzeca, kojima i GSP pripada.

Ne može da ti naplati kaznu, ali može da ti naplati dodatno angažovanje koje je proisteklo zbog tvog nemanja karte (angažovanje kontrolora, utrošak vremena istog, zastoj u autobusu, administrativno procesuiranje itd.).
 
Odgovor na temu

KrkaCiC

Član broj: 71173
Poruke: 2184
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+784 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 19:47 - pre 143 meseci
Novosti http://www.mondo.rs/s253013/Trg_Republike-_Protiv_BusPlusa_trista_ljudi.html
 
Odgovor na temu

Vasastajić

Član broj: 291378
Poruke: 738
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2385 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 20:44 - pre 143 meseci
^
Not Found

The requested URL /Beogradjani vs Busplus was not found on this server.
Apache Server at www.elitemadzone.org Port 80
 
Odgovor na temu

boyan3001
BG

boyan3001
Član broj: 284396
Poruke: 424
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: rs.linkedin.com/pub/bojan..


+647 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 21:11 - pre 143 meseci
Citat:
ventura:
Citat:
boyan3001: Sto se tice kazni, GSP dok je sam naplacivao svoje karte nije imao nikakvog pravo da odredjuje kaznu u slucaju da uhvati na delu nekoga ko se vozi bez karte. Mogao je samo da potrazuje dugovanje sa odredjenom zateznom kamatom. Ova stvar je propisana zakonom, vazi za sva javna komunalna preduzeca, kojima i GSP pripada.

Ne može da ti naplati kaznu, ali može da ti naplati dodatno angažovanje koje je proisteklo zbog tvog nemanja karte (angažovanje kontrolora, utrošak vremena istog, zastoj u autobusu, administrativno procesuiranje itd.).

Ma ajde? I po cemu si ti zakljucio da ja nemam kartu? Samo zato sto se bunim? Valjda imam pravo da se bunim, ne kontam...
Znas koliko bih ja, a verujem i velika vecina gradjana ove zemlje, mogli da potrazujemo konto te logike dodatnog angazovanja?

Ja sam napisao gde je problem u zakonu, nisam nigde rekao da kazne ne treba da postoje. To sto si ti tako shvatio, tvoj je neki problem. Tebi je vidim sve polarizovano na one koji su striktno za ili protiv nekakvog kao "civilizovanog" ponasanja po tvom shvatanju.
Realno...
 
Odgovor na temu

cika dacha

Član broj: 296868
Poruke: 1013



+2237 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 21:24 - pre 143 meseci
a ko je vlasnik te firme sto ugradila busminus i ko im azurira podatke?
 
Odgovor na temu

Vasastajić

Član broj: 291378
Poruke: 738
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2385 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 21:33 - pre 143 meseci
Citat:
boyan3001:  Mogao je samo da potrazuje dugovanje sa odredjenom zateznom kamatom.

I za zateznu kamatu mogu da se ubrišu bez odluke suda, obzirom da kamata može biti samo ugovorna obaveza, dakle stvar saglasnosti volja obeju strana, čega u ovom slučaju nema, pa tek sud svojom odlukom može dužnika obavezati na plaćanje zakonske zatezne kamate na osnovni dug.
A i oko ovih prirepaka, o kojima govori ventura, nisam siguran da li imaju pravo, morao bih to da pogledam, ali koliko se sećam već je jednom davno bilo reči o tome ovde na forumu, pa otud ovo iznosim.
Imaju pravo samo na cenu karte, a kako će to da uspešno i bez suda naplate stvar je jedino njihove sposobnosti za organizaciju, čime, rekao bih da ne obiluju.
Pitao sam već i ponovo ću, nije mi jasno kako to da je javni gradski prevoz problem jedino u Beogradu, jer ni jednom nisam čuo da se još bilo koji grad u Srbiji žali na tako nešto.



[Ovu poruku je menjao Vasastajić dana 23.07.2012. u 22:44 GMT+1]
 
Odgovor na temu

boyan3001
BG

boyan3001
Član broj: 284396
Poruke: 424
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: rs.linkedin.com/pub/bojan..


+647 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 21:43 - pre 143 meseci
Nije stvar saglasnosti obe strane. U ovom slucaju se smatra da si pod ugovornom obavezom, ako si samo pristupio koriscenju usluge. To je u zakonu sve regulisano. Ali svejedno, sustina je da bi GSP trebao da te juri za 60 din + kamatu koja je teska sica na tu sumu, sto znaci da bi se nacekali da se sit navozas dok dugovanja ne narastu na limit kojim sud zeli da se bavi uopste. Dok je stvar takva sa zakonom, jedino legalno resenje je izbacivanje iz busa.
Realno...
 
Odgovor na temu

Vasastajić

Član broj: 291378
Poruke: 738
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2385 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 21:50 - pre 143 meseci
Da, u pravu si za ovo, zanemario sam za trenutak složenost čitave materije prihvatanja obaveza pristupanjem korišćenju usluga, što u principu i jeste saglasnost volja dveju strana.
 
Odgovor na temu

boyan3001
BG

boyan3001
Član broj: 284396
Poruke: 424
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: rs.linkedin.com/pub/bojan..


+647 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 22:05 - pre 143 meseci
Beograd je problem zato sto je jako veliki, visestruko veci od drugog najveceg grada u Srbiji, plus u zadnjih 20 godina je generalno porastao promet ljudi sto iz okoline, sto iz unutrasnjosti. Posebno mislim da je okolina Beograda pocela mnogo vise da zivi sa gradom nego sto je to ranije bilo. S druge strane sposobnost organizacije i volja da se radi na ozbiljnim reformama sistema i poboljsanjima iz godine u godinu samo jenjava i sve je gora. Takodje u Beogradu je najmasniji kajmak i svi koji vole da rade sa lakom lovom su na prvom mestu ovde.
Realno...
 
Odgovor na temu

ivan.mojsilovic
CEO @ Yanado.com
Novi Sad

Član broj: 277882
Poruke: 780
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.yanado.com


+1042 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 22:25 - pre 143 meseci
Ma ludilo, nijedan grad na svetu ovom nema to sto BG ima, tj velicinu, guzvu, mentalitet...jedinstven grad nema sta. Najbolje da se rasparca na nekoliko nezavisnih entiteta da ne bi izbio gradjanski rat zbog placanja markica za prevoz :)
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?23.07.2012. u 22:39 - pre 143 meseci
Mentalitet gradjana ili mentalitet alavih dripaca iz gradske uprave?

Poz
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: Bus Plus Beograd Srbija u cemu je tacno fora?

Strane: << < .. 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 142312 | Odgovora: 809 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.