@Zlatni_bg;
Pazi, da budem iskren ja sam ovog Seat-a uzeo, jer ima veoma niske (stetne) izduvne gasove (89 grama Co2) cime u Holandiji spada u kategoriju oslobodjenu poreza, tako da me na mesecnom nivou kosta samo osiguranje vozila (+ dizel koji potrosim). Recimo ista Ibiza sa 1.9 TDI motorom placa porez od oko 1.200 evra godisnje. Isao sam vise razumom tako da radije stedim taj novac. Sa druge strane, u retko kojem automobilu se ikada koristi 100% ucinak snage motora inace bi svi kretali sa semafora uz skripu guma.
Ibiza je iz marta 2011. Sto se tice regeneracije iz kocionog sistema, u vozilu (motoru) je ugradjen kao mali KERS (iz F1); prakticno, prilikom kocenja sacuva deo energije (elektricne) u tom sistemu i prilikom sledeceg ubrzanja iskoristi tu energiju i na taj nacin koliko toliko pristedi gorivo. Neka bude i minimalno - 0,01 litar - ali ako za 10 godina exploatacija kocis stotine hiljada puta... ;-)
Vise informacija recimo:
http://www.volkswagen.com.sg/e...brake-energy-regeneration.html
ili
http://en.volkswagen.com/en/in...cal-glossary/rekuperation.html
Sto se 'osecaja' tice, jednostavno osecas da iako pritiskas papucicu gasa, da kocenje nije 100% kako bi ocekivao. Ali opet kazem, nakon 2 kilometra i 3 x kocenje - naviknes se.
Sto se tice Start / Stop sistema (identican je u VW Polo / Ibiza / Skoda Fabia) funkcionise po sledecem principu:
- motor mora biti na radnoj temperaturi;
- veliki potrosaci ne smeju biti ukljuceni (tipa klima + da duva maximalno + duga svetla + grejanje sedista + grejac zadnjeg stakla); ovo se prati i sa stanjem akumulatora, da li moze da podrzi potrosace sa ugasenim motorom;
- polozaj volana ne sme biti u krajnjem levo ili krajnjem desnom polozaju (zbog elektro-serva);
- vozac mora biti vezan (pojas);
- sva vrata moraju biti zatvorena.
Ukoliko je sve ovo ispunjeno nakon zaustavljanja vozila, izbacis menjac u neutralno i pustis kvacilo. Automatski se motor gasi.
E, sada - paljenje motora moze na 3 nacina da se desi:
1) pritiskom papucice kvacila; bukvalno mi se do sada niti jednom nije desilo da sam 'brzi' od paljenja motora; dok stisnem kvacilo i ubacim menjac u brzinu motor je 100% spreman za pokret, to su gotovo milisekunde;
2) pritiskom papucice kocnice nekoliko puta (da se stvrdne kocnica), kada hidraulici treba motor da podrzi 'kocenje' (iako stojis);
3) u slucaju da kapacitet akumulatora padne ispod zadate vrednosti (ako je recimo vozilo ugaseno duze od par minuta a imas par potrosaca koji zahtevaju struju).
Inace, u slucaju da se start / stop aktivira vozilo automatski gasi recimo klima uredjaj (ventilator duva, ali se klima uredjaj ugasi) kao i recimo grejaci sedista se takodje ugase.
E, sada - ja ponekad i 'zloupotrebim' sistem. Recimo, cekam ispred garaze za slobodno mesto, sto moze da potraje 5-10 minuta. Aktiviram start / stop izbacivanjem menjaca u neutralni polozaj i pustanjem kvacila. A onda - bez kvacila ubacim menjac u prvu brzinu. Na ovaj nacin motor ostaje ugasen i start / stop sistem nece da upali motor opet. Kada hocu da upalim motor opet, samo izbacim menjac opet u neutralni polozaj i pritisnem kvacilo i motor se upali. Jos jedna prednost start / stop sistema je, da u slucaju da prenaglo pustis kvacilo i ugasi ti se motor, samo pritisnes kvacilo i motor se opet upali :) Btw, postoji i dugme za de-aktivaciju celokupnog start / stop sistema koji recimo koristim kada se vozim mic po mic (u guzvi) na auto putu. Onda nema potrebe da se na 10 sekundi pali / gasi motor.
Sto se tice potrosnje, evo sad sam nesto po gradu vozio oko 20 kilometara ukupno, normalnom voznjom (cak i malo zustrijom od normalne), kisa sipi oko 15 stepeni napolju - potrosnja ravno 5 litara. Mogao sam da 'iscedim' i < 5 litara da sam stedeo po gasu, ali sam bio u zurbi.
Za kraj - da nije bilo poreske olaksice na 1.2 TDI motor (zbog 89 grama CO2) licno bi uzeo 1.9 TDI. Potrosnja im je gotovo identicna a ipak imas koliko toliko rezervu snage motora iz 1.9 motora. Ali nije da se sa 1.2 ne mozes snaci u saobracaju ;-) Cak sam jednom prilikom bio sa 4 odrasle osobe u kolima + krcat gepek, auto put 100 km/h i potrosnja je bila 3,8 litara :)
Sad cu da okacim i jedan video klip sa snimljenom potrosnjom pa cu da editujem post.
Ako te sta jos zanima, pitaj.
PS. ja sam uzeo Ibizu u skoro full opremi (kozna sedista, grejanje sedista, automatska svetla + brisaci, grejanje retrovizora, elektricni retrovizori, automatsko zatamnjivanje unutrasnje retrovizora, ABS / EPS, kontrola zaduha u gumama, Hill Hold, manuelna klima, maglenke (koje se pale levo / desno prilikom skretanja za dodatno osvetljenje puta) itd...). Takav je u NL kostao 19.750.