Otprilike tako.
Ali je, po meni, to vise kultivisanje vozaca, na odredjen nacin, u odnosu prema vozilu(uz naravno sve ostale i tehnicke, a ne samo kozmeticke detalje).
Poliranje je solidno slozeniji proces nego sto ga nude na trzistu, ili sto se mi zabavljamo ovde.
Kao prvo, retko sam kod "polir mahera" primetio skupe sprave za merenje karakteristike zastitnog laka, tvrdoce i dubine.
Poznavanje strukture prozirnog laka(nakon cije pojave je dramaticno izmenjena tehnologija poliranja, do ukidanja potrebe za poliranjem u klasicnom smislu), je nekakva OSNOVA, koja bi odredila vrstu sredstva(sto odmah
izbacuje ime proizvodjaca iz odluke, tipa dobar los, skup ili jeftin, vec se trazi VRSTA ABRAZIVA), tehnologiju rada i finalnu zastitu..ili izgled.
Sada se koristi poluzabavna tehnika, recepti su "univerzalni".
Struze se sloj i uklanjaju neka osencenja, sa raznim gradacijama abraziva, svi brinu da li je fensi proizvodjac, a ne koji je tip zastitnog laka, zatim se prevlaci voskom ili smolom, koja se finalno uglacava do visokog sjaja. Ne koriste se smirgle preko 4000, a mozda bi trebalo(tipa 5000 ili 8000, 12000), njih navodno zamenjuju nepoznate tecnosti, marketinski navedene kao "fine" ili "grube", a zapravo se ne zna nivo i dubina grebanja, za razliku od mikronskih karakteristika, jasno oznacenih smirgli.
Karakteristike prozirnog laka se
zanemaruju, njegova tvrdoca i otpornost na otvoren prostor, a magicna svojstva se pripisuju vodicama i pasticama, koje ce navodno nekakvu zastitu odraditi vise, bolje i jace od nekog tvrdog polimera..npr...
Zato neko ko zna ove detalje, ili malo manje, a narocito vise, ne pridaje nekim stvarima previse dramatican znacaj, niti sa nekakvim strahopostovanjem osmatra komercijalu, marketing, ili prosto razvijanje nekakvih "obicaja", misticnih tehnika ili tehnologija, koje su inace, ponajvise, same sebi svrha