Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Poliranje kola, cime, kako..?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Poliranje kola, cime, kako..?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 40755 | Odgovora: 114 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

reler
Pro Shine
Sr.Mitrovica

Član broj: 314724
Poruke: 16
37.19.108.*

Sajt: https://www.facebook.com/..


+2 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?09.11.2013. u 21:11 - pre 126 meseci
To sta ti mislis ili neko drugi ja ne mogu znati,kao ni koliki je nivo tvog znanja iz odredjene oblasti.
Ono sto znam to pisem i sve je iz licnog iskustva(baceno brdo para na raznorazne gluposti od hemije i opreme,utroseno puno vremena na lose nacine rada,upravo zbog mesanja babai zaba i prodavanja magle)
Ako ti nesto nije jasno mozes lepo da pitas a ne da odmah krenes sa uvredama,a ja ako znam odgovoricu.
A vosak nanosi onako kako pise na uputstvu odredjenog proizvoda.
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?09.11.2013. u 21:24 - pre 126 meseci
izvini sada sam prelistao temu i napravio kardinalnu gresku uopste polemisati sa tobom,jer se potsetih
Botrove pocete teme,lepo zamisljene ali si se TI pojavio sa istim ovim nastupom kao i u nastavku teme sa
Citat:
Takodje su i fotke odlicne,nije zato sto su moje))

Izvinjavam se ostalim clanovima,a tebe u sirokom uglu zaobilazim.Mnogo si jak u poliranju pa necu videti ostatak tekstova od prevelikog sjaja.
 
Odgovor na temu

reler
Pro Shine
Sr.Mitrovica

Član broj: 314724
Poruke: 16
37.19.108.*

Sajt: https://www.facebook.com/..


+2 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?09.11.2013. u 21:39 - pre 126 meseci
Vec ako boldujes onda odradi celu recenicu a ne samo onaj deo koji tebi odgovara,a smajli na kraju takodje ima odredjeno znacenje.....


 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?09.11.2013. u 23:19 - pre 126 meseci
Poliranje nije samo prosto "skidanje" povrsinskog sloja farbe.

Itekako ima veze sa zastitom laka.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?10.11.2013. u 00:53 - pre 126 meseci
Da se manemo mistifikacija. Mislim TW je komercijala, da ne kazem konfekcija, a drugi su "pravi", nisu komercijalni, na gubitku su...

E pa nemam nameru da trpam neke karnaube od 100 evra kutijica, da bi beogradske letece krave mogle da se istovare na egzoticnu smolu.

Za 10 min namazem kornjacu, sledecih 20-30 je glanc. I to zimi traje do dva pranja. Pa opet. Ako je bas mraz i teska mljuzga, ne zurim za pranjem, malo se postedjujem maltretiranja, neka vosak odradi svoje, zastitarenje koliko moze.

Kada budem vozio Ferarija, nabavicemo vrhunske paste.

Pa ovde ljudi oce oko da iskopaju kada im se preporuci sinteticko ulje, 200-300 din skuplje od mineralnog, za 10 evra cika i vriska po dvadeset postova...
A to im je znacajnija zastita, istina manje vidljiva.
 
Odgovor na temu

reler
Pro Shine
Sr.Mitrovica

Član broj: 314724
Poruke: 16
37.19.108.*

Sajt: https://www.facebook.com/..


+2 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?10.11.2013. u 08:38 - pre 126 meseci
Zarko molim te za pojasnjenje oko zastitne uloge poliranja.

Vladd,nema potrebe za voskom od 100e,postoje jako kvalitetni voskovi bilo karnauba ili sinteticki koji kostaju oko 20-25e(veliko pakovanje-limenka) i nude odlicnu visemesecnu zastitu,pride se dosta lako nanose i brisu.
A sto se tice isplativosti veruj mi da se to pakovanje visestruko isplati u odnosu na t.w i slicne proizvode,maksimalno ti treba 4 puta godisnje da uradis auto,ustedis na vremenu i finansijski.

Razumem potpuno sto si rekao za finansijsku stranu,ali dugorocno gledano skuplje i kvalitetnije stvari su isplativije(barem o ovoj oblasti o kojoj pisemo)
Kao sto sam vec vise puta rekao ovo sto pisem je zasnovano na praksi i na dosta bacenih para i vremena na lose proizvode.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?10.11.2013. u 14:32 - pre 126 meseci
Poliaranje je jedan ov vidova zastite. Kod metalnih proizvoda je poliranje jedna od metoda da se poveca otpornost na koroziju. Smanjenjem povrsinskih neravnina(mikroneravnina) i talozenja, "hvatanja" korozivnih materija.
Tretiranje polirane povrsine, naknadnim prevlakama, sprecava se pristup korozivnih agenasa samom materijalu.

Kao drugo, kornjaca nije bas jeftina a losa, vec pruza onoliko koliko kosta. Za 8-10 evra pruza nekoliko nedelja zastite, za razliku od onih od 20-25 koi nude dva do tri puta vecu zastitu.

S obzirom na zimu, i zaprljanost ulica, usaglasio sam kolicinu pranja i kolicinu zastite. Svakako necu dozvoliti da ne operem vozilo cele sezone, ilii mesec dana, ubljuzganog solju i kaljugom, ali ni da ga pirkam svakih par dana.
Par nedelja, pranje i voskiranje, pa opet...
 
Odgovor na temu

vaske2
Zoran V
Lazarevac,ŠUMADIJA

Član broj: 233554
Poruke: 500
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+79 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?10.11.2013. u 15:52 - pre 126 meseci
Zna li neko koliko pomaže nabacivanje toplog voska u samouslužnim auto perionicama i da li je i to dovoljna zaštita pred zimu? Posle jednog pranja i nisam primetio neke promene ali posle trećeg uzastopnog sa korišćenjem programa sa voskom primećujem da voda sleće sa auta u kapljicama pa mislim da se vosak zadržao na farbi...
 
Odgovor na temu

reler
Pro Shine
Sr.Mitrovica

Član broj: 314724
Poruke: 16
37.19.108.*

Sajt: https://www.facebook.com/..


+2 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?10.11.2013. u 17:51 - pre 126 meseci
Pomaze kada radis redovno.

Citat:
vladd: Poliaranje je jedan ov vidova zastite. Kod metalnih proizvoda je poliranje jedna od metoda da se poveca otpornost na koroziju. Smanjenjem povrsinskih neravnina(mikroneravnina) i talozenja, "hvatanja" korozivnih materija.
Tretiranje polirane povrsine, naknadnim prevlakama, sprecava se pristup korozivnih agenasa samom materijalu.


Poliranje metala je vec druga prica i tu ne bih nesto posebno zalazio jer nemam preterano iskustva osim nesto malo sa aluminijumom.
I dosta se razlikuje od poliranja boje tj laka o cemu pricamo.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?10.11.2013. u 19:33 - pre 126 meseci
Princip je isti, s tim sto se kod laka vise redi o estetici, za koju se daju novci, a kod metala uglavnom kao konstruktivni zahtev, manje se brine o estetici. I nije nista manje naporno ili jeftino.

Cenu svako treba d osmatra prema potrebama, tako da nije tacno da je jeftino lose, vec jeftino pruza manje i zahteva neke druge aktivnosti.

Ozbiljna sredstva za poliranje zaista ozbiljno kostaju, ali se koriste i za ozbiljno skupe stvari. To sam prosto rekao spominjuci Ferarija, ali je u sustini tacno. Ne samo za auto industriju...

Stavljat preskupe zastite na jeftine lakove moze da ima sitan efekat "boljeg posla", mozda vise psiholoski, mada za znacajno vece pare, ali je sustina ipak na zastiti i to adekvatnoj.

Dugotrajne zastite su mozda konforne, posto treba redje trositi slobodno vreme na aplikaciju, ali ako to vreme posmatramo kao paznju, rekreaciju i "preslisavanje" opteg stanja laka, narocito u gradskim uslovima(cestih naslanjanja i sitnih ostecenja), onda se sustinski postize isti efekat, sa manje troska a vise truda.

Ne sporim da ce neko trud izbeci davanjem vise novca, ali se postavlja pitanje...da li je vredno stavljati "super" skupa sredstva na osrednji lak.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?11.11.2013. u 15:03 - pre 126 meseci
Ovaj Hartglantz zaista radi dobro.

A sto se tice drugog snimka, bas tu kornjacu imam, ali malo bogatije mackam:), ovaj lik to iskusno, precizno radi.

K2 ima odlicnih sredstava, i sasvim jeftinih. Koristim njihov sampon za kola i sasvim sam zadovoljan. Solidno pere i ne deluje na farbu.

Procedura je bas kako je Botr opisao. Pranje, susenje, pregled nekog veceg zaostatka stroke, zatim mazanje voska i brisanje krpom.
 
Odgovor na temu

Nemanja
Informatiker

Član broj: 4663
Poruke: 1539
*.cust.tele2.at.



+583 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?11.11.2013. u 16:47 - pre 126 meseci
Niko da prokomentarise vredi li to voskanje u auto pranionicama, ili se treba auto odvesti na rucno voskanje ?
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?11.11.2013. u 16:54 - pre 126 meseci
Rucno je bolje. Nema potrebe da nigde vozis auto, mozes to i sam.

@VLad

Visak voska nema nikakvog efekta, osim bacanja para :), na farbi ostaje bas tanak sloj.

Po meni, najbolji proizvod od K2 je to sredstvo za pranje motora. Njihov vosak nisam probao, a ni ne ockeujem nesto posebno. Kokpit sprej sam probao, i nisam odusevljen. Od pristupacnih kokpit sprejeva dobri su Turtle, Wurth, Sonax, Guard i jos po neki.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?11.11.2013. u 21:02 - pre 126 meseci
Kada mackam pazljivo i detaljno, u tankom sloju, "otpadne" mi ruka.

Svestan sam da je rasipanje, ali...brze je aljkavo
 
Odgovor na temu

Nemanja
Informatiker

Član broj: 4663
Poruke: 1539
..33.79.wireless.dyn.drei.com.



+583 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?11.11.2013. u 21:20 - pre 126 meseci
Mogu, ali ne smem ... U Austriji ne smes ni auto oprati u svom dvoristu. A kada sam vec u Srbiji tamo su i tako jeftine usluge u perionicama.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?12.11.2013. u 01:29 - pre 126 meseci
@Nemanja

U Austriji, kao i u drugim drzavama postoje mesta gde se taj posao moze obaviti u sopstvenoj reziji. Nije potrebno automobil prati u svom ili u zajednickom dvoristu.


@reler

Poliranje karoserije nema samo estetski znacaj. Kolicina absorbovane toplote prouzrokovane delovanjem suncevih zraka ume da bude i do 70% manja ako je povrsina ispolirana. Isto vazi i za UV zrake. Koliko ce ova razlika (izmenju polirane i nepolirane povrsine) iznositi zavisi od vise stvari. Izmedju ostalog i od samog kvaliteta sredstva za poliranje.
Inace, sunce je ubedljivo najveci neprijatelj autolaka. Mnogo veci i od padavina u zimskom periodu. Zato sam napomenuo da je poliranje mnogo znacajnije u letnjem periodu.
Okolna temperatura takodje utice na stabilnost i postojanost farbe. Leti su one visoke, neretko i preko 100 stepeni celzijusa na povrsinama direktno izlozenim suncevim zracima. Farba je tada meksa i osetljivija. Mehanicki se lakse ostecuje. Dovoljno je samo mala kolicina peska u vazduhu, a ima ga na sve strane, da se stvore risovi po povrsinama izlozenim vetru u toku voznje. Polirana povrsina ima vecu moc da odbije ovo sitno bombardovanje peskovitim cesticama.

Na nizim temperaturama (zimi), farba je tvrdja. Lakse podnosi mehanicke napade, a i "sunca" je zimi manje. Tacno je da ima vise padavina i soli na putevima, ali ima i manje peska. Osim toga brzine kretanja zimi su u proseku manje nego leti.

itd.

P.S. Za nekoga kome je stalo do izgleda svog automobila, kao i do toga da automobil bude kvalitetno zasticen, nije preporucljivo da ide na automatske cetke. Osim sto lose operu, one neretko umeju da ostete lak.
Vosak koji se tom prilikom dodaje, osim sto je najcesce jeftin i loseg kvaliteta, moze sa bude i nepozeljan ako se zalepi na vetrobransko staklo i da izaziva zamucenje prilikom rada brisaca.
Ako se vec koriste usluge praonice onda to treba ciniti tamo gde se automobili peru rucno.

...e, da,
kod vozila sa relativnim koeficijentom otpora vazduha Cx manjim od 0,3 razlika ispoliranog od neispoliranog (mat) automobila iznosi 1 stoti, sto stvara razliku, pri brzini od 200 km/h, od 2 do 3 km/h. Nekome beznacajno, a nekome ne



[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 12.11.2013. u 03:04 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?12.11.2013. u 02:19 - pre 126 meseci
Ucestalost poliranja zavisi najvise od uslova koriscenja.

Ako se prelazi umerena kilometraza, ako se vozilo garazira, ako su metoda i sredstvo za poliranje kvalitetni i ako se prilikom pranja automobila ne koristi nikakav sampon, onda je dovoljno to obaviti jednom godisnje; i to negde tamo u martu ili aprilu: dok su spoljne temperature jos dovoljno niske.
Leto i velike vrucine kao termin za poliranje, treba izbegavati.
 
Odgovor na temu

vaske2
Zoran V
Lazarevac,ŠUMADIJA

Član broj: 233554
Poruke: 500
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+79 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?13.11.2013. u 16:42 - pre 126 meseci
@Zarko Silic P.S. Za nekoga kome je stalo do izgleda svog automobila, kao i do toga da automobil bude kvalitetno zasticen, nije preporucljivo da ide na automatske cetke. Osim sto lose operu, one neretko umeju da ostete lak.
Vosak koji se tom prilikom dodaje, osim sto je najcesce jeftin i loseg kvaliteta, moze sa bude i nepozeljan ako se zalepi na vetrobransko staklo i da izaziva zamucenje prilikom rada brisaca.
Ako se vec koriste usluge praonice onda to treba ciniti tamo gde se automobili peru rucno.



Ja sam mislio na pranje u samouslužnim auto perionicama gde postoji program za nabacivanje toplog voska,a ne na perionicu sa četkama...

@Zarko
U nekoj od ranijih priča o poliranju sam čini mi se pročitao tvoj post u kojem kažeš da svoj automobil(Golf 5) nisi do sada nikada polirao jer za tim nije bilo potrebe,pa mi se nešto baš to ne podudara sa ovom preporukom o minimum jednom godišnjem poliranju.Tada si rekao da voskiranje dolazi u obzir ,a da je poliranje više štetno nego korisno jer lak više neće nikada biti isti kao što je bio fabrički. Otkuda ovakva promena mišljenja?
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?13.11.2013. u 22:06 - pre 126 meseci
Nema nikakve nejasnoce.

Nov automobil sa neostecenom farbom ne treba polirati kao sto se to cini sa starom farbom. To je valda jasno.

Pod pojmom poliranja, kao sto je Vladd napisao u jednom od prethodnih postova, podrazumeva se cirav niz radnji za rad zastite farbe. Sustinski, zastita farbe ili, moderno, voskiranje, takodje spada u jedan vid poliranja, ma koliko to nekima nelogicno zvucalo.

Svojevremeno, pre nekih tridesetak godina, u vreme kada sam poceo da se bavim ovom problematikom, postojala su samo 2 sredstva. Jedno za novu a jedno za staru farbu.
Savremeni menagment je od ta 2 napravio bezbroj. Savrseno nepotrebno.

Cenu onda i sad, bolje je nekomentarisati. Onda se prodavalo na kanistre, a danas isto to (doduse sa dodatkom raznih mirisa da se Vlasi ne dosete) nude u kozmeticarskom pakovanju.


P.S.
Kvalitetno se moze ispolirati samo suva i tvrda farba. Ako farba nije tvrda, poliranjem se moze ostetiti. Zbog toga proizvodjaci automobila ne preporuju poliranje u prvih 6 meseci nakon kupovine novog vozila.

Ja poliranje ne preporucujem uopste, ako ne postoji bas preka potreba.

Nazalost takva potreba postoji.






[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 13.11.2013. u 23:24 GMT+1]
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ipb.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: Poliranje kola, cime, kako..?14.11.2013. u 12:06 - pre 126 meseci
Otprilike tako.

Ali je, po meni, to vise kultivisanje vozaca, na odredjen nacin, u odnosu prema vozilu(uz naravno sve ostale i tehnicke, a ne samo kozmeticke detalje).

Poliranje je solidno slozeniji proces nego sto ga nude na trzistu, ili sto se mi zabavljamo ovde.

Kao prvo, retko sam kod "polir mahera" primetio skupe sprave za merenje karakteristike zastitnog laka, tvrdoce i dubine.

Poznavanje strukture prozirnog laka(nakon cije pojave je dramaticno izmenjena tehnologija poliranja, do ukidanja potrebe za poliranjem u klasicnom smislu), je nekakva OSNOVA, koja bi odredila vrstu sredstva(sto odmah izbacuje ime proizvodjaca iz odluke, tipa dobar los, skup ili jeftin, vec se trazi VRSTA ABRAZIVA), tehnologiju rada i finalnu zastitu..ili izgled.

Sada se koristi poluzabavna tehnika, recepti su "univerzalni".

Struze se sloj i uklanjaju neka osencenja, sa raznim gradacijama abraziva, svi brinu da li je fensi proizvodjac, a ne koji je tip zastitnog laka, zatim se prevlaci voskom ili smolom, koja se finalno uglacava do visokog sjaja. Ne koriste se smirgle preko 4000, a mozda bi trebalo(tipa 5000 ili 8000, 12000), njih navodno zamenjuju nepoznate tecnosti, marketinski navedene kao "fine" ili "grube", a zapravo se ne zna nivo i dubina grebanja, za razliku od mikronskih karakteristika, jasno oznacenih smirgli.

Karakteristike prozirnog laka se zanemaruju, njegova tvrdoca i otpornost na otvoren prostor, a magicna svojstva se pripisuju vodicama i pasticama, koje ce navodno nekakvu zastitu odraditi vise, bolje i jace od nekog tvrdog polimera..npr...

Zato neko ko zna ove detalje, ili malo manje, a narocito vise, ne pridaje nekim stvarima previse dramatican znacaj, niti sa nekakvim strahopostovanjem osmatra komercijalu, marketing, ili prosto razvijanje nekakvih "obicaja", misticnih tehnika ili tehnologija, koje su inace, ponajvise, same sebi svrha
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Poliranje kola, cime, kako..?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 40755 | Odgovora: 114 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.