Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Polovni sportski avion "Cesna"

elitemadzone.org :: MadZone :: Polovni sportski avion "Cesna"

[ Pregleda: 6873 | Odgovora: 6 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nemanja
Informatiker

Član broj: 4663
Poruke: 1539
*.cust.tele2.at.



+583 Profil

icon Polovni sportski avion "Cesna"24.08.2013. u 22:15 - pre 129 meseci
Kao sto kaze u clanku, polovne "Cesne" se mogu kupiti za vec 20-tak hiljada evra.

http://www.novosti.rs/vesti/na...:351348-Cesna-kosta-20000-evra

Kostaju kao auto srednje klase, a moze se prevesti lepo i bez guzve na auto-putevima :)

Ima li neko iskustva sa ovim aviočićima ?
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6455 Profil

icon Re: Polovni sportski avion "Cesna"24.08.2013. u 22:40 - pre 129 meseci
Za 20 hiljada baš i ne možeš da kupiš nešto u šta bi želeo da sedneš, ali za 30-50 hiljada možeš da nađeš nešto što bi uz neka manja ulaganja bilo relativno ok.

U principu ako te interesuje letenje, uvek ti je jeftinije da iznajmiš avion kad ti se leti. Ali ako te zanima kupovina tako nečeg poput cesne 172 radi putovanja, na to možeš da zaboraviš jer nije praktično u našim uslovima, tj. mnogo brže i lakše stigneš automobilom gde god da ideš po evropi.
 
Odgovor na temu

Nemanja
Informatiker

Član broj: 4663
Poruke: 1539
*.cust.tele2.at.



+583 Profil

icon Re: Polovni sportski avion "Cesna"24.08.2013. u 22:53 - pre 129 meseci
Hvala na odgovoru, malo sam se zaleteo, u medjuvremenu sam i ja guglao, i video da nisu bas toliko jeftini. Sto se tice putovanja, ne vredi ni S-klasa ili A8 ako si u guzvi na auto-putu. Imam sportski aerodrom na par km od kuce, ali ipak, za to bi ipak vise trebala ljubav prema letenju, nego neki razumni razlozi.
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6455 Profil

icon Re: Polovni sportski avion "Cesna"24.08.2013. u 23:29 - pre 129 meseci
Pazi, ti u Austriji imaš mnogo bolju poziciju za ovako nešto (pre svega možeš da letiš širom evrope bez pasoške kontrole i carine), ali i pored toga sa ovakvom cesnom ili nekim sličnim matorim kršom u toj klasi realno možeš da letiš 90-100kts po lepom vremenu. Sad zamisli da trebaš da putuješ iz Beča do Minhena (da ne idemo na balkan zbog međunarodnog leta). Avion ti stoji recimo na letelištu/aerodrom u Stockerau. Dakle ti kad kreneš od kuće treba ti neko vreme da se probiješ kroz najveću gužvu i dođeš na aerodrom. Dakle tu si na istom kao i da putuješ autom. Dok si došao na svoj aerodrom, i autom si već na autoputu.
Do ulaza u Minhen ti treba 3h30m, i to da voziš kulturno po ograničenjima. Na autoputu si se isključio za aerodrom, a neko je produžio autom pravo do Minhena. Tebi treba 15min da stigneš do aerodroma, u najboljem slučaju 30min da odradiš sve checkliste i poletiš. Let do Minhena traje 2 sata, opet u idealnim uslovima. Sleteo si u Minhen i treba ti opet pola sata da dotaksiraš, parkiraš avion, obezbediš ga i sve ostalo. Od tvog odvajanja posle Beča prošlo je 3h15min, i ti si sad na aerodromu u nekoj pripizdini pored Minhena, i treba da gledaš kako ćeš da uhvatiš taksi ili rentacar da dođeš do grada, dok je tvoj kolega kasni 15 minuta iza tebe i samo će uvesti auto u grad, ili ukoliko je malo dao gasa u trenutku kad si ti zaključao avion, on je tu tačku prošao pre 30 minuta.

I to gore ti je idealan slučaj. Zamisli sada da ideš za Beograd recimo, to ti je sve sa granicom i da poštuješ ograničenja 5h30min. U vreme kad je kolega bio na autoputu kod švehata, ti si skrenuo u Stockerau. Opet ista procedura, ali ovaj put, ti polećeš i slećeš odmah na Wiener Neustadt zbog pasoške kontrole. Dok si poleteo sa Neustadt-a izgubio si već 1h45min (15m do aerodroma, 30min priprema i poletanja, 20min let, 40min procedura na neustadtu). Ponovo si u vazduhu i do Beograda ti treba 2h45min (pod uslovom da su ti dozvolili pravolinijski VFR i da te nisu izrutirali koridorima i dodali 10-20% na miljažu). Dakle ti slećeš na Surčin nakon 4.5h na Surčinu imaš 30 min dok istaksiraš i obezbediš avion, i još 30 minuta za papirologiju, što znači da si ti izašao sa aerodroma za tačno 5.5h i tražiš kako ćeš do grada, a tvoj kolega u autu je upravo prošao pored.

Kao što se vidi, taj tip aviona nije za putovanja. Barem ne u evropi. Sa druge strane, neka ozbiljnija mašina koja može da ima realan cruise od 160-180-200kts, e to je već sasvim druga priča, ali da bi ušao u tu priču na onu cifru moraš da dodaš još jednu nulu, pa na gore...
 
Odgovor na temu

sasa022

Član broj: 15151
Poruke: 4501



+361 Profil

icon Re: Polovni sportski avion "Cesna"25.08.2013. u 01:30 - pre 129 meseci
@ventura

Koliko i koju vrstu goriva trosi Cesna i koliko kosta za let npr. Bec-BG ?
Koliko kostaju aerodromske usluge i takse za prelet ( sta se sve placa ) ?
 
Odgovor na temu

Nemanja
Informatiker

Član broj: 4663
Poruke: 1539
*.cust.tele2.at.



+583 Profil

icon Re: Polovni sportski avion "Cesna"25.08.2013. u 07:38 - pre 129 meseci
Ovako nesto ...
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6455 Profil

icon Re: Polovni sportski avion "Cesna"25.08.2013. u 10:13 - pre 129 meseci
Citat:
sasa022:
Koliko i koju vrstu goriva trosi Cesna i koliko kosta za let npr. Bec-BG ?

Klipni avioni, u koje spada i ta cesna 172 troše avio benzin (Avgas 100LL), on košta reda veličine 2 do 2.5 evra po litu, a cesna troši 7-11 galona na sat (u zavisnosti od toga da li si pun, prazan, kako letiš itd), ali cenim da bi za tih 280 milja koliko ima od Beča do Beograda potrošio sigurno 20-25 galona, što mu dođe 75-95 litara, odnosno oko 200 evra goriva. Ako bi leteo sam, bez viška goriva u rezervoarima, bez prtljaga, na 50% snage, možda bi potrošnju mogao da svučeš i na 5-6 gph, ali to ti je kao da auto voziš 40-50kmh na autoputu da bi smanjio potrošnju, dakle nema smisla.

Sa druge strane imaš avione poput Cessna 350, Cirrus SR22 koji kruzinguju na 180 čvorova a troše 12-16 gph, e sa tim već može da se pravi neka računica, jer je sa takvim avionom vreme leta maltene prepolovnjeno uz manje troškove, ali to su moderni avioni koji koštaju 200+ hiljada evra.

Citat:
sasa022:
Koliko kostaju aerodromske usluge i takse za prelet ( sta se sve placa ) ?

Aerodromske takse za tako male avione se kreću od 10-20-30 evra za manje, lokalne aerodrome, pa do 50-70-80 evra za veće međunarodne aerodrome
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: Polovni sportski avion "Cesna"

[ Pregleda: 6873 | Odgovora: 6 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.