Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

EVAP kanister - ciscenje

elitemadzone.org :: AutoZone :: EVAP kanister - ciscenje

Strane: 1 2

[ Pregleda: 32107 | Odgovora: 39 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon EVAP kanister - ciscenje31.08.2013. u 21:56 - pre 129 meseci
U pitanju je greska:
16556 - Fuel Trim Bank 1: System too rich
P0172 - 3510 - Intermittent (moja pretpostavka je da je u pitanju EVAP kanister)

Lampica se pali povremeno i sama se ugasi nakon 4-5 dana, i tako u krug.
Kada ponistim gresku, EVAP prodje test, sto ne znaci da, s vremena na vrijeme, i ne zakaze pa zapali lampicu "check engine".
Trazio sam na netu (ali nema specificno za Octavia-u mk1) i interesuje me da li ima neko ko mi moze u kratkim crtama objasniti kako da ocistim EVAP kanister, a da nesto ne zeznem?
Da dodam..dok ne ponistim gresku, auto ima povecanu potrosnju i malo slabije vuce (sve dok ne ponistim gresku i odradim test).
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje01.09.2013. u 08:29 - pre 129 meseci
Pre ce biti greska u elektromagnetnom ventilu(nije mi poznato da je neko nekada "cistio" evap kanister) koji upusta pare u usisnu granu, ili ocistiti i razraditi ventil na ulivnoj cevi rezervoara, ako postoji...

Elektroventil je lak za zamenu, nalazi se u motorskom prostoru sa strane suvozaca, ili je zaglavljen ili kalem nij u redu..ili je konstantno pobudjen, iz nekog razloga, ustinutog kabla ili neispravne kontrole..
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje01.09.2013. u 09:56 - pre 129 meseci

Uredjaj za regulisanje benzinskih isparenja iz rezervoara konstruisan je tako da sprecava ispustanje para goriva u atmosferu. Te pare se sakupljaju u posudu gde ih kristali drvenog uglja vezuju za sebe. Kristali deluju kao sundjer koji upija isparenja. Prilikom startovanja motora, svez vazduh cirkulise kroz posudu i cisti je od isparenja sadrzanih u njoj. Isparenja se zatim usisavaju kroz usisnu granu motora i sagorevaju u cilndrima. Ta proces se koliko se secam, naziva "prociscavanjem". Neki uredjaji su konstruisani tako da sporije vrse prociscavanje dok se motor ne zagreje. U tu svrhu, na cevovod posude ugradjuje se elektromegnet ili vakuumski ventil za kontrolu prociscenja. KOd kompjuterske regulacije rada motora, kompjuter regulise ovu funkciju pracenjem temperature rashladne tecnosti, , tako da tu mozda treba traziti uzrok nastalom problemu.
KOliko znam, ovakvi uredjaji malo zahtevaju neko odrzavanje ili servisirenje. Treba pogledati preporuke u servisnoj knjizici servisiranja. Jedino sto moze tu da se pokvari su naprsla, labava ili pogresno postavnjena creva, zacepljen odusni vod izmedju rezervoara za gorivo i posude ili defektan ventil za procoscavanje ili komandni elektromagnet. Kvar inace mnogo ne utice na kvalitet voznje. Ispustanje vakuuma moze da dovede do slabijeg paljenja i oklevanja pri ubrzanju, ili se ventil zaglavi u otvorenom pololzaju sto omogucava parama da kontinuirano ulaze u motor, sto doprinosi neravnomernom radu motora u leru. Ako se prilikom skidanja poklopca za nalivanje goriva cuje "sistanje" zapusen je odusni cevovod za gorivo i dolazi do problema dopremanja goriva u motor. Uglavnom, su to problemi kod ovakvih sistema...
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje01.09.2013. u 13:20 - pre 129 meseci
Izvinjavam se, ali pogrešno sam se izrazio, nisam mislio bukvalno na "čišćenje", već više na mogućnost reparacije kanistera, uz eventualnu zamjenu ventila.
Čitao sam da kompresorom produvavaju kanister, pršću carb cleaner na ulaz sa rezervoara, ali nisam nista želio da radim dok se ne posavjetujem.

Kod mene je ovakav EVAP:

Inače, na leru, obrtaji driftaju od nekih 800 do 850..i tako konstantno (gore-dole). Kada startujem motor, UVIJEK okrene par taktova prije već sastavi i nikada nije palio "na čvoku"..što mi je oduvijek bilo sumnjivo.
Nisam primjetio šištanje iz rezervoara, ali obratiću pažnju idući put. Kada skinem kanister i malo promućkam, ništa se ne čuje niti zvecka, što je pretpostavljam, ok???
Duvao sam u najdonje crijevo i imam osjećaj da vazduh kao da prolazi, dok prilikom usisavanja, čuje se nešto kao zvuk dječije trube, samo tiho. Nakon ovakvog "duvanja/usisavanja" se čuje da nešto kao "kucka/pucketa" oko auta, i kada otvorim rezervoar, kuckanje prestane.



[Ovu poruku je menjao Igor88 dana 01.09.2013. u 14:35 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3739
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje01.09.2013. u 13:53 - pre 129 meseci
Najvjerovatnije nije uopšte tu problem ako prolazi test... vjerovatno je pokvarena lambda sonda ili regulator pritiska benzina... ti imaš prebogatu smješu i mnogo stvari koje treba provjeriti prije toga... pritiske, dizne, protokomjer... može zbog začepljenog katalizatora sonda da daje lažne podatke... na toj staroj škodi treba provjeriti konekciju i samu motornu centralu...

 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje01.09.2013. u 14:44 - pre 129 meseci
Lambda sonda je nova i originalna je (placena 330 KM u ASA PSS).
Katalizator je nov takodje.
Novi kablovi (Beru), nove svjecice NGK (pripadajuce), svi filteri su novi...tako da navedeno ne bi trebalo da bude uzrok kvara.
Nemam ja nekih problema sa potrosnjom, samo se malo poveca kada upali lampicu i malo slabije ide. Lampica se sama ugasi nakon 4-5 dana voznje.
Za regulator pritiska benzina ne mogu nista reci. Kako to da provjerim?
MAF je dobar, klapnu gasa nisam cistio i ne znam u kakvom stanju je CTC senzor (ne znam cak ni da li je crni ili zeleni)..
Ovo je jedina greska na autu (sto se tice motora).
Dijagnostika pokaze jedino jos desni grijac retrovizora i desni grijac sjedista (sto je potrebno rijesiti), ali to nema veze sa ovim.
Inace, auto je sasvim ok, tj. nema problema u radu i voznji.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje01.09.2013. u 14:58 - pre 129 meseci
Citat:
pajapop:

...ili se ventil zaglavi u otvorenom pololzaju sto omogucava parama da kontinuirano ulaze u motor, sto doprinosi neravnomernom radu motora u leru.

Ako si pazljivo procitao moj post onda si mogao da dodjes do zakljucka zasto ti motor na leru radi neravnomerno...
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje01.09.2013. u 15:07 - pre 129 meseci
Pazljivo sam citao post (hvala lijepo za odgovor), ali kako ja da znam da li je zaglavio ventil? Na koji nacin da provjerim? Duvanjem/usisavanjem kroz crijevo dok auto ne radi/radi? Sta? Ne znam covjece, stoga pitam pobogu.
Tvoj odgovor je bio teoretski (pobrojani moguci uzroci kvara), ali bez objasnjenja na koji nacin da uradim dijagnostiku ventila. Znam i sam da moze biti "pola auta" mogucih kvarova, zar ne? :)

Update: Citam da bi kanister trebao da zvecka (da se cuju zrnca kada se mucka), ali kod mene nista ne zvecka unutra??? Ajd ga znaj sta je ispravno.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje01.09.2013. u 15:22 - pre 129 meseci

Ja mislim da tu ne moze nista da se uradi...evo..malo sam gledao u tehnickoj knjizi za moju Mazdu...Tu je samo nabrojano iz cega se sistem sastoji, a za sve druge kontrole i popravke se upucuje u ovlasceni servis. To znaci, da tu nema cackanja nego zamena u kompletu. U stvari...mozda bi mogao da iskljucis dovodni vod od rezervoara do kanistera, znaci da potpuno iskljucis dovod isparenja, da vidis sta se desava. ako se stanje odmah popravi, znaci da ti je do uredjaja i ja mislim da onda treba cela zamena, ukoliko taj ventil nije tako namesten da moze da se menja...
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje01.09.2013. u 15:30 - pre 129 meseci
Shvatam sta zelis reci, samo sto nisam 100% nacisto da je do kanistera. Obzirom da znam kako rade ovi u ovlascenim servisima (samo redom skidaju i mijenjaju-treba ti 6 plata da ih zadovoljis) i na kraju se ispostavi da su zamijenili nesto sto uopste nije trebalo, jer dijagnostika je uzrocno-posljedicna, tj. izbaci gresku koja upucuje na kvar "necega", a to "nesto" zeza neka komponenta ciji rad nije moguce ocitati. Zato sam se nadao/uzdao u praksu i iskustvo pojedinaca, da ne lutam u mraku kao slijepac.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje01.09.2013. u 15:51 - pre 129 meseci
Evo nasao sam ti nesto: www.jurprom.com/upload/tbl_clanci/cop_151623.pdf‎ POgledaj na strani 27
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje01.09.2013. u 17:03 - pre 129 meseci
Thx..
Update:
A da "mozda" ja sam sebi napravim problem tako sto nekada tankam gorivo dok auto radi???
Citajuci gore navedeni tekst, to bi moglo da pokaze gresku, jer je sistem otvoren - a aktivan, ako sam dobro shvatio?



[Ovu poruku je menjao Igor88 dana 01.09.2013. u 18:14 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3739
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje01.09.2013. u 18:16 - pre 129 meseci
Kad su ovakve teme u pitanju barem treba reci o kojem se motoru radi, koje je godište i sl. a ne ovako
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje01.09.2013. u 21:00 - pre 129 meseci
Vec je spomenuto u prosloj temi na ovom mjestu :)
Maloprije sam provjerio na VCDS-u (na jedvite jade) i vidim da opet prijavljuje istu gresku (ponistio prije par dana), ali jos nije zapalio lampicu. Najradije bih kupio dio i zamjenio isti, ali ne znam sta je potrebno zamijeniti :)
Kad odem do majstora, svi samo odmahuju glavom i kazu: tesko je to za uganjati, moze biti svasta. Nesto slicno kao za mikro prekidace vrata..prica tipa: neces to nikada napraviti da valja, itd (a napravio sam).

 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje01.09.2013. u 22:45 - pre 129 meseci
Ne znam zasto pravis dramaticnu glupost sipajuci gorivo dok motor radi?
Cemu takvo manijacenje?

Osim sto je ekstremno opasno(zbog elektrostaticke varnice), za VW-a je obavezno da se poklopac rezervoara zatvori sa TRI KLIKA, da bi evap sistem bio pouzdan. Naravno, i original poklopac rezervoara sa dobrim dihtungom.
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje02.09.2013. u 08:59 - pre 129 meseci
Moja ljenost, neodgovornost i nepromisljenost.
Auto ima Hudiny + jos par caka..i dok ga upalim, oce da mi pozli. Takvog sam ga kupio.
Necu vise, mladosti mi moje! :)

Jutros sam provjerio emisije, kako bih mogao dalje nastaviti potragu, tako da nije lambda u pitanju, niti CAT..
850rpm

2500 rpm

a ovo je greska:




[Ovu poruku je menjao Igor88 dana 02.09.2013. u 10:10 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ipb.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje02.09.2013. u 09:46 - pre 129 meseci
Meni se to desavalo, kada sam imao los kontakt na luli svecice.

Zatim se ponovilo, tada je bio kontakt na brizgaljki, pa sam naknadno sipao sredstvo za ciscenje(i dizni i celog sistema goriva) u rezervoar, i prestalo je. NAravno, nakon zamene filtera goriva..

Mozda bi trebao da probas, kada ga parkiras, i kada se ohladi, da skines svecice i proveris da li je neka masna. Cisto sebe radi, da budes siguran da je u cilindrima sve korektno.

A zatim da potrazis evap ventil, negde iznad suvozackog blatobrana, moguce i iza(u okolini) ove ekspanzione posude, sa slike.
Moze i omski da se proveri, ili da mu se dovede napajanje na kontakte(obavezno skinuti konektor) i proveri rad..
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje02.09.2013. u 10:31 - pre 129 meseci
Hvala Vladd.
Svjecice je bas tesko izvrnuti jer su ispod grane, ali kada sam ih mijenjao (prije 3000 km) stare su bile potpuno suve i odgovarajuce boje (pravilno sagorijevanje). Kablovi su novi i onako "pod rukom" su dobro pricvrsceni. Par puta sam sipao aditiv za ciscenje na pun rezervoar, tako da sumnjam da su dizne zacepljene. Sve je moguce, ali smatram da ne bih imao ovako dobre emisije da su dizne lose (mozda i grijesim). Svi filteri su novi, nema tu sta da zeza oko njih. Ocisticu klapnu gasa... svakako (zbog ovog rada na leru).
Amaterski posmatrano, izgleda mi kao da EVAP ventil ostane na pola otvoren i propusta isparenja kada to ne bi trebao, pa odatle ono "system too rich" ili je EVAP kanister los i ne apsorbuje isparenja pravilno.
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje03.11.2013. u 07:35 - pre 127 meseci
Ljudi, da li neko ima neku šemu gdje se sve nalaze vakumska crijeva pod haubom na ovom AQY motoru, pošto nekako moram da pronađem gdje auto gubi vakum?
Inače, za sve kojima bi moglo biti od pomoći, greška Fuel Trim Bank sa negativnim % predznakom u grupi Engine/32 (Lambda Self-Adaptation) ukazuje na Vacuum Leak.

Vrijednosti bi trebale biti u granici od +-10%, dok se preko 25% pali lampica.

http://www.wak-tt.com/vagcom/vagcomamm.htm

Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: EVAP kanister - ciscenje04.11.2013. u 16:43 - pre 127 meseci
Ovo su neke slike, tanjih vakuum sreva.



Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: EVAP kanister - ciscenje

Strane: 1 2

[ Pregleda: 32107 | Odgovora: 39 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.