1. Originalni (a bogami i zamenski) termostati na JTD 1.9 redovno crkavaju.
2. I pokazivač temperature na Stilu takođe ume da se kvari (iskustva forumaša sa specijalizovanog Fiat foruma, a i botr potvrđuje isto)
Sreća u nesreći je da se ti termostati u 99% slučajeva pokvare tako da ostanu trajno otvoreni. Dakle, nema ono "otvara malo ranije ili kasnije", nego ili - ili. Ili je potpuno ispravan ili je trajno pokvaren (otvoren).
Sad je još uvek toplo, pa i nije tako strašno ako je temostat neispravan (ne kažem da je dobro).
Savet: sačekaj hladnije dane. Obrati pažnju na temperaturu rashladne tečnosti. Ako se za 15-tak minuta kazaljka popne na pola (ili "oko pola", kao što je tvoj slučaj) onda je termostat ispravan. Zanemari onih par milimetara položaja kazaljke, vozi i uživaj.
Ako je termostat pokvaren (trajno otvoren), u zimskim danima JTD 1.9 maltene ne može da dostigne radnu temperaturu. Primetićeš to i po tome da je grejanje u kabini "mislena imenica" i posle pola sata vožnje. Takođe, na iole dužoj nizbrdici, kad se vozi bez gasa (na primer od Banjice do Autokomande) temperatura rashladne tečnosti se sroza. Ili, kad pustiš ventilator na max, ne bi li se bar malo ugrejao u kabini - opet temperatura motora u velikoj meri opadne ! Ako je ovo slučaj, nema druge - termostat treba da se zameni.
Ja vozim Lanču Libru 1.9 jtd, i menjao sam termostat. Namerno sam zaobišao italijanski Facet i kupio francuski Vernet. Cela konstrukcija termostata je jedan žešći inženjerski promašaj (idiotluk), sa 6 creva na sebi (!), velik i skup. I što je najgore, ne menja se uložak termostata već celo kućište. Pri tome, nije postavljen na najvišem delu rashladne instalacije (kako bi trebalo), več relativno nisko, tako da se pri zameni potroši dobrana količina rashladne tečnosti (paraflu)
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji