Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Kvalitet plastike na autima

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kvalitet plastike na autima

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 13723 | Odgovora: 47 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

MatezYU

Član broj: 4114
Poruke: 1586
91.232.237.*



+17 Profil

icon Kvalitet plastike na autima31.01.2014. u 08:39 - pre 124 meseci
Zasto svi smatraju da je kvalitet plastike italijanskih automobilima losiji u odnosu na npr. nemacke i francuske aute?
Po cemu se vidi da je ta plastika kvalitetnija?
Meni je sasvim dobar kvalitet i kod italijana.
Konkretno punto je skroz ok u odnosu na clio ili corsu, nista ne skripi, sve je zategnuto, nista nije osteceno cak ni posle 10 godina eksploatacije...
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9499
89.216.32.*



+10254 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima31.01.2014. u 09:03 - pre 124 meseci
Ih, punto Da sedneš jednom u moju Lanču da vidiš šta je to kvalitetan materijal za enterijer.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

MatezYU

Član broj: 4114
Poruke: 1586
91.232.237.*



+17 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima31.01.2014. u 09:09 - pre 124 meseci
Sedeo sam u Lanciji Y - to mu dodje slicna klasa kao Punto.
Plastika ista kao na puntu, jos su stavili neki materijal oblozen tkaninom napred tako da se lako prlja :)
Bas bzvz.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima31.01.2014. u 13:03 - pre 124 meseci
Kvalitet pastike svakako ne moze da se "vidi", vec da se konstatuje nakon nekog perioda koriscenja, sto se tice koriscnika.

Sto se enterijera tice, koristi se nekoliko sustinski(hemijski, strukturno) razlicitih plastika, a ono sto cini "kvalitet", nije kvalitet plastike u tolikoj meri, koliko kvalitet same komponente enterijera, odnosno dimenzije, nacin izrade, zavrsna obrada, nacin montaze...

Sto snazno definise konfor koriscenja doticne plastike, odsustvo suma i buke, odsustvo zazora, odnosno estetskog efekta, prijatan osecaj na dodir.

Najcesce plastike su ABS, PVC, poliamid ili polietilen. Narocito polietilen, zbog mogucnosti razlicitih gustina i odlicnog estetskog izgleda.

Naravno, paleta je mnogo sira, cak se koriste i neke druge plastike, pene, koriste se i mesavine polimera, kao i armiranje polimera, ili dodavanje ojacavajucih materijala.

Kvalitet koriscenja enterijera je uvek nekako bio nesrazmeran sa cenom vozila, i ono sto je nepovoljno za korisnike, je trend prodora velike kolicine plastike u veoma skupim vozilima, naravno sa kojekakvim pritupim razlozima olaksanja tezine, impakta na okolinu...umesto, realnog profita, kao pravog razloga..

Pa se sada, plemeniti materijali gotovo ne mogu sresti u vozilima ispod 40000 evra, a sa druge strane, preko 70% je povecano koriscenje plastike u vozilima preko 40k evra..
NAravno, u to koriscenje plastike se ne racunaju izolacije na zicama, konektori i prekidaci, vec delovi enterijera, delovi motora, sasije i karoserije..
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima01.02.2014. u 21:43 - pre 124 meseci
ALI se bar malo mozes sloziti da vw plastika je u vrhu kvaliteta i dugotrajnosti.Uzmimo i vozila stara 10 godina ta plastika je sem one
dosadne smole kvalitetna.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima01.02.2014. u 21:52 - pre 124 meseci
Da li neko primecuje, ili ne primecuje razliku izmedju plastike zavisi od njega samog isto kao sto je individualno da li neko oseti razliku izmedju Pioneera i Olufsena.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima02.02.2014. u 00:14 - pre 124 meseci
VW plastika je u vrhu "kvaliteta". Tacka.

Daleko je od jeftinoce i trajnosti. Tacka, druga.

Imaju interesantno dobar izgled plastike, ali mislim da je to poenta VW-a. Pakovanje kao podrska marketingu. To sto nije trajna, je samo dokaz.

NArocito su kriticne plastike oko i na motoru.

Plastike enterijera su pazljivo modelovane, pazljivo uklopljene, i pazljivo nasminkane, prevlakama. Sto daje specifican izgled, Neko je odusevljen, meni je jako pristojno, ali mi problem predstavlja cinjenica da je plastika.
A plastiku ne cenim kao materijal. Da bih je obozavao. Pogotovo recikliranu.

Vise me opcinjavaju neka inzenjerska resenja, zahvati i koncepcije. A davno sam shvatio, da ce nam auto industrija, uvaljivati plastike na izuzetno skupim vozilima..a recimo, po skromnim stanovima, nemamo bas toliko plastike, nismo bas naviknuti na "kamperski" dizajn.

Mislim, kada se kaze "kvalitet" a navedene polimere, smatram da je doticni kvalitet kolicina ulozenog truda u izradi nekog oblika. Inace, polmer je polimer, njegov sustinski kvalitet, odnosno osobine su identicne... Ali zbirno, to su najjeftiniji i najmanje vazni delovi vozila. Realno.

 
Odgovor na temu

Nemanja
Informatiker

Član broj: 4663
Poruke: 1539
*.google.com.



+583 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima02.02.2014. u 09:32 - pre 124 meseci
Zasto i drugi ne upakuju plastiku tako lepo...cena. Tako da nije samo marketing, ima troskova da plastika lepo izgleda. Da je svejedno, enterijeri bi bili kod svih kao u Zastavi.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima02.02.2014. u 10:46 - pre 124 meseci
Bas je marketing. I nista drugo. Sminka za prodaju.

Ili ces da tvrdis kako mazis plastike dok vozis

Da nisu marketing, trajale bi kao sto traju takve(narocito ABS) plastike na printerima, imale bi izgled plastike i ne bi "imitirale" ne znam sta..

Leo je sto su uklopljene, i sto odredjen period izgledaju uredno. Ali to ne opravdava sustinu automobila i sustinu materijala. Plasika je izuzetno jeftin materijal, jeftiniji nego sto mu je prodajna cena, zbog mogucnosti reciklaze.

Ali je sve to ipak opanak. A opanak ne moze da kosta kao dobra kozna cipela...sto se u auto industriji dogadja...ne vezan za brend..trend je presirok, planetarno.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima02.02.2014. u 11:16 - pre 124 meseci
Moram ovako, malo drugacije da pojasnim. Da ne bi Zare imao primedbe za pricu "izmedju redova".

Prvo, imamo kompletno pogresan termin, "kvalitet". Koji je trgovacki.

Plastike se razlikuju po nekim osobinama, i svaka ima svoje "masinske" i hemijske osobine.

Ono sto mi podvodimo pod "kvalitet" je estetski izgled i trajnost. A to sa sustinom nema veze, vec je imputirana terminologija.

Kao drugo, vozilo je proizvod. Napravljeno u odredjenoj fabrici, brendu, koji ima neku svoju poslovnu "misiju i viziju"(ove termine ne podnosim, posto su u Srbiji sinonim za budale na visokim pozicijama).
E ta koncepcija vozila i plan razvoja vozila su ono sto razlikuje brendove, plus izrada, zavrsna obrada, i upotrebljivost.

Zavrsna obrada je dodatna aktivnost u nekoj proizvodnji, nije sustinska, kada je rec o estetici. I stoga moze da ima razlicitu cenu. I naravno, prostor za naduvavanje cene.

Sto se koncepcije vozila tice, mislim da je trud oko toga VAZNIJI nego trud oko dizajniranja ukrasnih plastika. Shodno tome, tehnoloski oplemenjenije platike recimo ima VW, ali bolje motore imaju italijani. I pride, moraju da nabavljaju plastiku na trzistu, od BASF-a i Du-Ponta, nemaju sopstveni izvor resursa. I naravno da ce biti drugacije tehnoloski tretirane.

Ko plati vecu cenu sirovine, smenjuje tehnologiju. Tu lezi deo razloga doticnih razlika.

Drugi deo je usmeravanje korisnika na druge osobine vozila, svako daje intenzitet nekoj osobini, osvetljava specificne kvalitete sopstvene koncepcije, a druge pomalo zanemaruje..

Tako da nije rec o "kvalitetu" plastike, vec o prezentaciji proizvoda.
 
Odgovor na temu

Nemanja
Informatiker

Član broj: 4663
Poruke: 1539
*.cust.tele2.at.



+583 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima02.02.2014. u 11:24 - pre 124 meseci
Ne znam @vladd sta da ti kazem, na primer, da Italijani imaju vozila samo sa troje vrata, a Nemci samo sa 4/5, rekao bi da to je to nemacki marketing i da prosecan covek nema potrebe za 4/5 vratima :) I da je to samo zbog toga sto Nemci imaju tesku metalurgiju pa mogu dodavati 4/5 vrata.

Inace se slazem, da je uglavnom sminka, ali ni zena ne izlazi ne nasminkana ne ulicu. A plastika u Fiatu je takva kakva je, kao svojevremeno u Zastavi u poredjenju sa drugim proizvodjacima ... Sada sto je Fiat relativno najbezbolnije resenje za zemlju sa niskom standardom kao sto je Srbija, ne znaci da covek ne moze primetiti jeftnu zavrsnu
obradu u njima.

Inace je postavljac teme na to i mislio, ne na plastiku zastite podvozja.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima02.02.2014. u 12:06 - pre 124 meseci
A sto TO radis?

JA imam odredjene KRITIKE na koncepciju NEMACKIH vozila (srednjeg, interesantnog, segmenta, narocito, gle cuda, nemam kritike na neke BMW modele?), da bi mi IMPUTIRAO koncepciju koju NISAM SPOMINJAO. Broj vrata?

Broj vrata je IZBOR korisnika, sta ce da kupi, i ko ce kome namenski da proda tekvo vozilo, a nasminkan enterijer je SMINKA za prodaju...za trenutke promene vlasnistva..posle toga moze i da otpadne..

Nisam na tako prostu "koncepciju" mislio, vec na koncepciju, npr, smera prema EKOLOGIJI i RECIKLAZI, a manje na direktnoj udobnosti i voznim osobinama, rasporedu tezina, mogucim kvarovima(proizvod koji se upeotrebljava), naporu odrzavanja...na neki nacin, opstim "problemima" korisnika..

"Okretanje" OD korisnika, mora da bude "pokriveno" marketingom...zato su im plastike ulickane(ali ne traju), zarad utiska, zato su im reklame uradjene sa puno maste i truda...mora se kupac "navikavati" na izmisljene potrebe...


BTW, Nemci imaju lakotesku(ne polutesku) industriju. Samo im je auto industrija nasiroko dopustena, nema ih u prodaji oruzja, nema ih u teskim energetskim sistemima, nema ih u "svemirskoj autonomiji", u avio-kosmo industriji nisu "zaokruzeni", nemaju energente...ima ih medju brodogradnjom, i imaju nesto "kolonija", odredjene vrste...odredjen deo hemije i farmacije imaju razvijen..nisu bas "slobodni"...

I normalno je da su pun intenzitet usmerili na gigant auto industriju, i normalno je da "pucaju" iz svih orudja, ali jednostavno, meni kao ortodoksnom keltu, mehatronic inzenjeru, ne odgovara intenzitet marketinskog modelovanja vozila.

Pa shvatite to kao specificnu kritiku, sa tehnicke strane.
Ja se u estetiku "ne mesam" sa kritikama. Volim lepo i uredno, ali ne ocekujem da mi punjac akumulatora lici na "Enterprajz"...ako se razumemo

P.S.
Pogledati sliku sa linka u temi o kupovini vozila..rucica vrata na Pasatu iz 2005-e godine, i spominjati "kvalitet" nakon toga..
Pa dobro, da li vi verujete SVOJIM ocima ili NJIMA?
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima02.02.2014. u 12:27 - pre 124 meseci
Ne mogu reci da tvoja misljenja tehnicki nisu tacna pa cu ja prosto,kao neuk objasniti po pitanju te VW plastike.
Zanemarimo dzidzabidze.Ako vozilo matoro (termin Zarko-Baraka) od 10 godina (passat) i posle ? kilometara nigde ne krcaka,bilo da je to
tabla ili neki deo na roletni u zadnjem delu kako se moze reci da nije kvalitetna.Ono sto je iznad plasike(lose) je ta smola koja daje mat efekat.
Za razliku od zeninog jbn-og Focucsa i decijeg Megana gde se krckanje pojavljuje uvek na drugom mestu sa odvratnim resenjima,a vozila presla
mnooogo manje,maltene nova.Tako da ipak treba gledati i stanje posle duze eksploatacije.Potrudi cu se da u temu unesem slike i stanja recimo do 10 godina starosti automobila.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima02.02.2014. u 17:52 - pre 124 meseci
Pa imas Pasata, u drugoj temi, sa oljustenom "smolom" na rukohvatu.

To sto manje krcka od DUPLO jeftinijeg vozila, valjda je korektno. Taj auto, nov, kosta kao garsonjera u Novom Sadu..red bi bilo da ima neke kvalitete.

VW je poznat po izradi enterijera, kabine i oko kabine. I ne "stede" na dampirajucim materijalima. Pride imaju odredjene sklopove i ramove vrlo robustno uradjene, sto takodje pogoduje stabilnom drzanju plastike.

Ali, za te uradjene detalje, traze i previse novca, ali traze i da zenemarimo neke druge promasaje, ili njihove preterane ustede, koje mnogo vise "pogadjaju" korisnika...

Ja pozdravljam trend(koliko god je to moguce, posto svi u auto industriji precenjuju svoje proizvode), da se u nize klase ubacuju preciznije izradjene i estetski oblikovani plasticni detalji.

Vise mi, principijelno, problem predstavlja, sto svakom doticnom ulickanom entrijeru, naduvaju cenu do neba. A plastika je plastika.

Postoje i odlicni materijali, vestackog porekla, ali se oni rezervisu za vozila preko 40k evra.. A parce brusenog aluminijuma, bi napravilo trosak industriji od nekoliko desetina centi...ali poenta je u silovaanju kupca da prihvati ono sto mu utrape, i jos ga teraju da se divi
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima05.02.2014. u 15:41 - pre 124 meseci
Evo primera klasicne srpske VW pristrasnosti pri opisivanju automobila, a pominje se i plastika u oba slucaja





bitno je odgledate oba testa, a pocnite sa Golfom
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima05.02.2014. u 18:02 - pre 124 meseci
Vec smo apsorvirali ovog tipa kao sarlatana.
 
Odgovor na temu

MatezYU

Član broj: 4114
Poruke: 1586
91.232.237.*



+17 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima05.02.2014. u 18:36 - pre 124 meseci
Citat:
Lavlja_Jazbina: Vec smo apsorvirali ovog tipa kao sarlatana.


Haha...

Najbolje je kada kaze: volan vam stoji tacno ispred vas..
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ipb.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima06.02.2014. u 11:32 - pre 124 meseci
Cinjenica je da plastika u recimo Fiatu 500L deluje "plasticnije" ili plastikasto u odnosu na plastiku u recimo golfu 7.

Ali je sustina, za nijansu drugacija. Osim sto su obe PLASTIKE, neke plastike su sklone grebanju i skidanju sminke, a neke su zilave, ne prelepe, ali dovoljno robusne da ih ne ogrebe neko standardno koriscenje.

Ono sto postaje zabrinjavajuce za obozavaoce plastike(kao "estetskog" elementa, pre svega) je sve losiji kvalitet dorade plastika generalno. Kozmeticki deo ima svoju cenu i u proizvodnji, a sada je svetski trend stednje, uvecanog profita. Sto je nekako logicno, ali u odredjenim granicama, kada se pretera sa stednjom, ode se u haos...profit se pokusava uvecati drugim trzisnim trikovima...

Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima06.02.2014. u 11:38 - pre 124 meseci
Citat:
vladd:
Ili ces da tvrdis kako mazis plastike dok vozis:)


Ovo si rekao kao da je to nešto nenormalno? :)
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ipb.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: Kvalitet plastike na autima06.02.2014. u 12:06 - pre 124 meseci
Normalno je samo u slucaju onih bas bas skupih "plastika"....

http://www.youtube.com/watch?v=vGBsJEOMOzs
http://www.youtube.com/watch?v=aGKjFkeME9Q

 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kvalitet plastike na autima

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 13723 | Odgovora: 47 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.