Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 66346 | Odgovora: 270 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

gazda Živan

Član broj: 325065
Poruke: 16



+33 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu14.09.2014. u 17:16 - pre 117 meseci
Postoje uslovi za razvijanje biciklizma u Novom Sadu, Novom Beogradu i po drugim gradovima i opštinama Vojvodine i Mačve (gde je biciklizam iovako već uveliko prisutan), ali što se tiče starog Beograda mislim da tu ne treba očekivati previše.

Sve i da se reše kriminal i saobraćajna infrastuktura i unaprede kultura i navike stanovništva, opet nije baš zgodno da se u firmi pojaviš znojav "gola voda" krvavo crvenog lica sa pulsom oko 120 otkucaja u minuti.

Spisak brda u Beogradu
Iz Vikipedije, slobodne enciklopedije
Ovo je spisak brda u Beogradu.

Banovo brdo
Banjičko brdo (Banjica)
Belo brdo
Veliko brdo
Vodičko brdo
Vračarsko brdo (Vračar)
Glumčevo brdo
Golo brdo
Dedinjsko brdo (Dedinje)
Erino brdo
Žuto brdo
Zvezdarsko brdo (Zvezdara)
Julino brdo
Kalemegdansko brdo (Kalemegdan)
Kanarevo brdo
Labudovo brdo
Lekino brdo (Pašino brdo)
Lisasto brdo
Lozovičko brdo
Maleško brdo
Milićevo brdo
Mitrovo brdo
Moračko brdo
Nikino brdo
Orlovo brdo
Petlovo brdo
Stanovačko brdo
Starac-Vasino brdo
Stojčino brdo
Topčidersko brdo (Topčider)
Ćurtovo brdo
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+711 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu14.09.2014. u 18:32 - pre 117 meseci
Citat:
Windows2:
Koliko vas koji zagovarate voznju biciklom na relaciji kuca pos'o-pos'o kuca stvarno i ide na posao na taj nacin? A ne da tu i tamo vozikaju bajs po naselju ili nekim sporednim ulicicama, i da ponekad odu njime do grada? Jel ima nekog da je barem nedelju dana probao da svaki dan ide biciklom do posla i nazad prometnijim saobracajnicama?

Zašto imam osećaj da je u pitanju retoričko pitanje? Šta ćeš reći ako se neko javi i kaže da zaista redovno ide na posao bajsom? Da li ćeš potražiti neki savet od njega jer želiš da se i sam okušaš, barem jednom? Ili ćeš, ako se niko ne javi, reći "a, evo, znao sam, svima puna usta priče a niko da se pokaže na delu". A ako se neko i javi, da kreneš da mu tražiš dlaku u jajetu: "a da li BAŠ SVAKI dan ideš bajsom?" "a da li ideš i kad PADA KIŠA?" "lako je tebi, a šta bi radio da na poslu NEMAŠ TUŠ?" kako bi dokazao tvrdnju da Beograđanin jedini ne može bajsom na posao?

Pitao si na prošloj stranici koliko košta održavanje bajsa. Evo ja ću ti reći. Prošle nedelje vozio sam auto na redovan servis (tzv. mali servis), plus su mi zamenili neko crevo koje je puštalo antifriz. Za tu malu intervenciju platio sam ukupno više nego što sam platio ceo svoj (polovan) bajs i delove koje sam zamenio za ovih godinu i po na njemu.

Neko je pitao gde držimo bajs. Ja svoj držim u stanu (predsoblju) na četvrtom spratu u zgradi bez lifta.
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+711 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu14.09.2014. u 18:59 - pre 117 meseci
Citat:
gazda Živan:
Postoje uslovi za razvijanje biciklizma u Novom Sadu, Novom Beogradu i po drugim gradovima i opštinama Vojvodine i Mačve (gde je biciklizam iovako već uveliko prisutan), ali što se tiče starog Beograda mislim da tu ne treba očekivati previše.

I tebe da pitam, kao što sam pitao i onog na početku: kad kažeš "očekivati previše", moraš tačno da definišeš šta znači "previše". Da li to znači da svaki drugi Beograđanin ide na posao bajsom? Ili svaki deseti? Ili svaki stoti?

Citat:
Sve i da se reše kriminal i saobraćajna infrastuktura i unaprede kultura i navike stanovništva, opet nije baš zgodno da se u firmi pojaviš znojav "gola voda" krvavo crvenog lica sa pulsom oko 120 otkucaja u minuti.

Ovo je hodnik jedne firme u centru Beograda pre par nedelja:



Šefovima tih ljudi očigledno ne smeta što su se pojavili "gola voda" i crveni u licu sa pulsom 120 (mada čisto sumnjam da im je merio puls). Ili bi ti, kao gazda, odmah delio otkaze na konto pulsa? (Interesantno je da u nekim zapadnim zemljama poslodavci praktično subvencionišu zaposlene koji dolaze biciklima na posao. Kakve budale, a?)

Otkriću ti malu tajnu: postoji nešto što se zove tuš, postoji nešto što se zove umivaonik, postoji nešto što se zove vlažna maramica, postoji peškir, postoji rezervna garderoba, postoji bicikl sa brzinama itd. A opet, postoji i 1000 opravdanja zašto neko ne može na posao bajsom, zašto mora da se švercuje u prevozu, zašto mora da parkira na trotoaru itd.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

pri3rak
Beograd

Član broj: 43563
Poruke: 701
*.cpe.vektor.net.

Jabber: pri3rak@elitesecurity.org


+300 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu14.09.2014. u 19:57 - pre 117 meseci
Sto se mene tice, u temperaturnom opsegu 10-25C pod uslovom da nema padavina rado idem biciklom na posao, i uzitak je. Stress level znacajno manji od voznje autom i klasicnom bg nadhebavanju u saobracaju. Pri vrucinstinama, padavinama i zimi idem kolima, a prevozom koji svaki put platim kada iz kog god razloga mi prva dva ne rade posao. Tako ce biti i na dalje savrseno mi odgovara.

Sto se tice masovnosti biciklista koji idu na posao, to je jedva vidljivo i na NBg-u a kamoli u drugim delovima grada. Daj boze 600 biciklista naspram desetina hiljada onih koji idu kolima i stotina hiljada prevozom je i ispod nivoa statisticke greske. Kod mene u firmi raspolozenje za to je blisko nuli sto zbog udaljenosti sto brda sto saobraca sto nemanja vestine sto znojenja. To nije opravdanja jer nemaju kome sta da pravdaju to je razlog na koji imaju pravo.

Sto se odrzavanja bicika i iskustva sa skoro bizarnom jeftinocom istog, to samo govori o kulturi upotrebe i odrzavanja istog onih koji je zastupaju. Odrzavanje bicikla je svakako osetno jeftinije od automobila, ali daleko od toga da ne postoji i da ne kosta bas nista....

[Ovu poruku je menjao pri3rak dana 14.09.2014. u 21:38 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Windows2
behind the shades

Član broj: 305979
Poruke: 167



+585 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu14.09.2014. u 21:08 - pre 117 meseci
Citat:
jablan:
Citat:
Windows2:
Koliko vas koji zagovarate voznju biciklom na relaciji kuca pos'o-pos'o kuca stvarno i ide na posao na taj nacin? A ne da tu i tamo vozikaju bajs po naselju ili nekim sporednim ulicicama, i da ponekad odu njime do grada? Jel ima nekog da je barem nedelju dana probao da svaki dan ide biciklom do posla i nazad prometnijim saobracajnicama?

Zašto imam osećaj da je u pitanju retoričko pitanje? Šta ćeš reći ako se neko javi i kaže da zaista redovno ide na posao bajsom? Da li ćeš potražiti neki savet od njega jer želiš da se i sam okušaš, barem jednom? Ili ćeš, ako se niko ne javi, reći "a, evo, znao sam, svima puna usta priče a niko da se pokaže na delu".

Posto nas razbise mogu da se posvetim tvom pitanju i da ti odgovorim. Ja bi vrlo rado probao da idem bajsom gde god je potrebno a ne moze pesaka. Moj kraj je lep i pogodan za voznju biciklom i radi bi ga vozio po naselju redovno, onako cisto iz zadovoljstva, a i dobro bi mi doslo iz zdravstvenih razloga jer bi korisnije bilo to nego sto setam redovno. Ali je moja materijalna situacija trenutno jako teska i nazalost nemam para ni za polovan bicikl, a da ne pricam o novom. Sasvim bi mi bio dovoljan neki vintage, bez brzina i ostalih modernih zahebancija. Ali ne mogu da skrpim para ni za mnogo potrebnije stvari.
I u slucaju da je nekom vec palo na pamet da mi predlozi da otkazem internet, nemam flat paket, imam mts mobilni net 350 din. mesecno.

 
Odgovor na temu

gazda Živan

Član broj: 325065
Poruke: 16



+33 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu14.09.2014. u 21:21 - pre 117 meseci
Citat:
jablan:

I tebe da pitam, kao što sam pitao i onog na početku: kad kažeš "očekivati previše", moraš tačno da definišeš šta znači "previše". Da li to znači da svaki drugi Beograđanin ide na posao bajsom? Ili svaki deseti? Ili svaki stoti?


Pod "previše" mislim da se procenat stanovnika u Beogradu koji svakodnevno ide na posao biciklom poredi sa procentom stanovnika u Novom Sadu, Šapcu, Amsterdamu ili Kopenhagenu koji svakodnevno ide na posao biciklom.

Citat:
jablan:

Šefovima tih ljudi očigledno ne smeta što su se pojavili "gola voda" i crveni u licu sa pulsom 120 (mada čisto sumnjam da im je merio puls). Ili bi ti, kao gazda, odmah delio otkaze na konto pulsa? (Interesantno je da u nekim zapadnim zemljama poslodavci praktično subvencionišu zaposlene koji dolaze biciklima na posao. Kakve budale, a?)

Otkriću ti malu tajnu: postoji nešto što se zove tuš, postoji nešto što se zove umivaonik, postoji nešto što se zove vlažna maramica, postoji peškir, postoji rezervna garderoba, postoji bicikl sa brzinama itd. A opet, postoji i 1000 opravdanja zašto neko ne može na posao bajsom, zašto mora da se švercuje u prevozu, zašto mora da parkira na trotoaru itd.


Kao što sam već rekao "sve i da se reše kriminal i saobraćajna infrastuktura i unaprede kultura i navike stanovništva", pa i da država uvede obavezu firmama da obezbede svlačionice sa kasetama i tuš kabine za zaposlene, zaštićene parkinge za bicikle i subvencije za one zaposlene koji dolaze na posao biciklom, opet ne znam kako će onaj što živi na Mirijevu ići svaki dan biciklom na Banovo brdo ili onaj što živi u Žarkovu ili Sremčici ići svaki dan biciklom u Zemun, Borču ili Novi Beograd, a jasno mi je kako će onaj iz Novog naselja u Novom Sadu ili onaj iz Kopenhagena ići svaki dan biciklom bilo gde.

Popularizacija biciklizma jeste lepa, zdrava i korisna stvar, ali je prosto iluzorno postaviti to pitanje kao prioritetan problem i jedino rešenje za javni prevoz u Beogradu.

Beograd prvo mora da reši javašluk po gradskim preduzećima i ustanovama, izgradi metro, obezbedi invalidima normalno kretanje po gradu i mnogo drugih stvari pre popularizacije biciklizma i ne vidim zašto se ti ljutiš oko toga.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16359



+2922 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu14.09.2014. u 21:46 - pre 117 meseci
Citat:
gazda Živan:
Sve i da se reše kriminal i saobraćajna infrastuktura i unaprede kultura i navike stanovništva, opet nije baš zgodno da se u firmi pojaviš znojav "gola voda" krvavo crvenog lica sa pulsom oko 120 otkucaja u minuti.

Spisak brda u Beogradu
Iz Vikipedije, slobodne enciklopedije
Ovo je spisak brda u Beogradu.

Cemu sluzi ovaj spisak brda?
To je valjda da se odustane pre nego sto se krene...
S kraja na kraj beograda biciklom treba oko sat vremena, to ne zna samo onaj ko nije probao.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

pri3rak
Beograd

Član broj: 43563
Poruke: 701
*.cpe.vektor.net.

Jabber: pri3rak@elitesecurity.org


+300 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu14.09.2014. u 21:59 - pre 117 meseci
Jel moze jedna demonstracija toga od Zemun Polja do okretnice tramvaja u Ustanickoj? Postovanje saobracajnih pravila, znakova i semafora se podrazumeva jer ZOBS vazi za sve ...
 
Odgovor na temu

ekof9

Član broj: 126138
Poruke: 753
*.opera-mini.net.



+197 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu14.09.2014. u 22:07 - pre 117 meseci
Citat:
bakara:
Citat:
gazda Živan:
Sve i da se reše kriminal i saobraćajna infrastuktura i unaprede kultura i navike stanovništva, opet nije baš zgodno da se u firmi pojaviš znojav "gola voda" krvavo crvenog lica sa pulsom oko 120 otkucaja u minuti.

Spisak brda u Beogradu
Iz Vikipedije, slobodne enciklopedije
Ovo je spisak brda u Beogradu.

Cemu sluzi ovaj spisak brda?
To je valjda da se odustane pre nego sto se krene...
S kraja na kraj beograda biciklom treba oko sat vremena, to ne zna samo onaj ko nije probao.

Aha, oce to... S kog kraja i na koji kraj?
 
Odgovor na temu

Windows2
behind the shades

Član broj: 305979
Poruke: 167



+585 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu14.09.2014. u 22:11 - pre 117 meseci
Citat:
bakara:
Citat:
gazda Živan:
Sve i da se reše kriminal i saobraćajna infrastuktura i unaprede kultura i navike stanovništva, opet nije baš zgodno da se u firmi pojaviš znojav "gola voda" krvavo crvenog lica sa pulsom oko 120 otkucaja u minuti.

Spisak brda u Beogradu
Iz Vikipedije, slobodne enciklopedije
Ovo je spisak brda u Beogradu.

Cemu sluzi ovaj spisak brda?
To je valjda da se odustane pre nego sto se krene...
S kraja na kraj beograda biciklom treba oko sat vremena, to ne zna samo onaj ko nije probao.

Tesko mi je to da zamislim. Meni 18-icom od Jerkovica do okretnice 15 u Zemunu obicno treba od 45 minuta do sat vremena. Zavisi od stanja u saobracaju.
 
Odgovor na temu

gazda Živan

Član broj: 325065
Poruke: 16



+33 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu14.09.2014. u 22:11 - pre 117 meseci
Citat:
bakara:

Cemu sluzi ovaj spisak brda?
To je valjda da se odustane pre nego sto se krene...
S kraja na kraj beograda biciklom treba oko sat vremena, to ne zna samo onaj ko nije probao.


Spisak brda služi da plastično predstavi reljef starog dela Beograda.

Tvoja je subjektivna stvar da li ćeš na to gledati kao na nešto od čega treba "odustati pre nego što se krene" ili na nešto od čega treba odustati pošto se krenulo ili na nešto što je glupo da se kreće uopšte ili na nešto što je super i izazov i zdravo i lepo, ali to je, uz mnoge druge probleme, objektivna prepreka za razvoj biciklizma u Beogradu (gradovi i u Srbiji i u inostranstvu u kojima je biciklizam veoma popularan i razvijen nisu ni približno veličine Beograda, a nemaju ni približno sličan reljef).

S kraja na kraj Beograda biciklom treba oko sat vremena?

Nije tačno. Glupo je i da polemišemo oko toga.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16359



+2922 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu14.09.2014. u 22:22 - pre 117 meseci
Citat:
pri3rak: Jel moze jedna demonstracija toga od Zemun Polja do okretnice tramvaja u Ustanickoj? Postovanje saobracajnih pravila, znakova i semafora se podrazumeva jer ZOBS vazi za sve ...

Naravno mislio sam na uzi beograd...a ti si mogao da uzmes i primer batajnica - mladenovac

Gore je par primera naveo gazda zivan, i to je u principu BG prosek od 10-20km kuca - posao, uglavnom ti nece trebati vise od sat vremena do bilo kog dela grada osim udaljenih prigradskih naselja.

Citat:
gazda Živan:
Tvoja je subjektivna stvar da li ćeš na to gledati kao na nešto od čega treba "odustati pre nego što se krene" ili na nešto od čega treba odustati pošto se krenulo ili na nešto što je glupo da se kreće uopšte ili na nešto što je super i izazov i zdravo i lepo, ali to je, uz mnoge druge probleme, objektivna prepreka za razvoj biciklizma u Beogradu (gradovi i u Srbiji i u inostranstvu u kojima je biciklizam veoma popularan i razvijen nisu ni približno veličine Beograda, a nemaju ni približno sličan reljef).

Pa beograd u sustini i jeste mali grad, nije mi jasno kako to ne kapiras, jeste ima nekoliko brda, ali i ta brda su daleko od strasnih.


Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

gazda Živan

Član broj: 325065
Poruke: 16



+33 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu14.09.2014. u 23:01 - pre 117 meseci
Citat:
bakara:Pa beograd u sustini i jeste mali grad, nije mi jasno kako to ne kapiras, jeste ima nekoliko brda, ali i ta brda su daleko od strasnih.


Veličina zavisi od onoga u odnosu na šta porediš.

Beograd je mali grad u odnosu na Njujork ili London, ali dovoljno velik da bi imao metro i ogroman u poređenju sa Suboticom ili Novim Sadom.

Nije tu samo razdaljina problem (zato sam i postavio onaj spisak brda u Beogradu).

Mirijevo - Banovo brdo je relacija 13 - 15km, čak i da zanemarimo sve ostale probleme, potrebni su odličan bajs i vrhunska kondicija da bi uopšte savladao ovu relaciju (samo se ti iskobeljaj iz Mirijeva bajsom uz Vitezova Karađorđeve zvezde i uspentraj do Košutnjaka uz Kneza Višeslava, pa ti treba uručiti medalju).

Slična je situacija i sa relacijama Žarkovo - Zemun, Voždovac - Novi Beograd ili Karaburma - Cerak.

Mnogo tu ima problematičnih deonica na ovim relacijama. O svakodnevnim odlascima na posao je iluzorno razmišljati.

Da je to tako "opušteno" kako mi se čini da sugerišeš da jeste, mnogo više njih bi pedalalo na ovim relacijama.

A vidimo da pedalaju samo entuzijasti i to je lepo, ali je ružno sve ostale proglašavati slabićima što "odustaju pre nego što su krenuli" samo zato što se činjenično automobili, motori, autobusi, tramvaji, trolejbusi i vozovi bolje uklapaju u njihove živote od bicikla.

I ovo sve se tiče objektivnih činjenica, uopšte ne konstatujemo subjektivno pravo pojedinca da ne podnosi bicikl i da mu se svi biciklisti do jednog gade do povraćanja (što ne mora da ga čini radno nesposobnim ili osuđenim na kućni pritvor).
 
Odgovor na temu

pri3rak
Beograd

Član broj: 43563
Poruke: 701
*.cpe.vektor.net.

Jabber: pri3rak@elitesecurity.org


+300 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu14.09.2014. u 23:26 - pre 117 meseci
Citat:
bakara:
Naravno mislio sam na uzi beograd...a ti si mogao da uzmes i primer batajnica - mladenovac ;)

Mogao sam, a nisam bas zato sto je ovo na razumnoj granici uzeg dela grada. Zapravo prosecan biciklista nece ni Zemun - Banjica izvesti za sat, a kamoli nesto vise. U celoj toj prici si se malo zaneo. Dok sam vozio akitvnije i svakodnevno sa N.Bg do Avale sam mogao za nesto preko sat vremena, ali em sam bio u boljoj formi, em sam malo sevrdao po saobracaju. Covek koji nije u formi, ne vozi ture vece kilometraze cesto, postuje pravila saobracaja, znakove i semafore sa kraja na kraj uzeg dela grada za oko sat nece stici ...
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu14.09.2014. u 23:40 - pre 117 meseci
Citat:
Slična je situacija i sa relacijama Žarkovo - Zemun, Voždovac - Novi Beograd ili Karaburma - Cerak.

A da ne pricamo o Batajnica - Grocka, Surcin - Borca.

Brate...zasto ljudi poput tebe ucestvuju u ovoj diskusiji? Da li je neko rekao ovde da bicikl treba da zameni javni prevoz na apsolutno svim mogucim krajevima grada? Cemu tako glupo pitanje?
 
Odgovor na temu

gazda Živan

Član broj: 325065
Poruke: 16



+33 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu15.09.2014. u 00:03 - pre 117 meseci
Citat:
pri3rak:

Mogao sam, a nisam bas zato sto je ovo na razumnoj granici uzeg dela grada. Zapravo prosecan biciklista nece ni Zemun - Banjica izvesti za sat, a kamoli nesto vise. U celoj toj prici si se malo zaneo. Dok sam vozio akitvnije i svakodnevno sa N.Bg do Avale sam mogao za nesto preko sat vremena, ali em sam bio u boljoj formi, em sam malo sevrdao po saobracaju. Covek koji nije u formi, ne vozi ture vece kilometraze cesto, postuje pravila saobracaja, znakove i semafore sa kraja na kraj uzeg dela grada za oko sat nece stici ...


Pedalalo bi se mnogo više po Beogradu da ovo sve što si rekao nije tačno, a ima tu i još dosta drugih problema.
 
Odgovor na temu

SlobaBgd

Član broj: 70350
Poruke: 2348



+5071 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu15.09.2014. u 00:25 - pre 117 meseci
Au, brate, živim u centru ali mi je loše od ovih koji ne računaju Beograd van kruga dvojke. Jok, nije Beograd ni Borča, ni Banjica, ni Višnjička banja, ni Plavi horizonti... Tamo žive neki drugi ljudi koji takse plaćaju nekom drugom gradu a ne Beogradu, koji ne finansiraju ni GSB ni budžet grada, čija deca ne idu u škole i na fakultete u krugu dvojke...
Citat:
Da li je neko rekao ovde da bicikl treba da zameni javni prevoz na apsolutno svim mogucim krajevima grada?

Ne ovde, ali u onoj temi iz koje je izdvojena ova upravo je to bila poenta: ako nećeš/nemaš da plaćaš kartu za GSB, vozi bicikl. Što je bljutavo samo po sebi: svi zagovornici teorije da je bicikl spas za ekologiju, zdravlje, duševni mir i finansije - svoje savete lično sprovode samo kad se stvore uslovi: da im je od posla do kuće ravan teren, sa biciklističkim stazama, da ne pada kiša ili sneg, da imaju gde da se istuširaju nakon vožnje, da nije hladno ili toplo, da je mlad mesec i Merkur u Jarcu...

Nego, kako će majka da ujutu natakne dvoje male dece na biciklo i da ih odveze do obdaništa, i da posle bajsom ode na posao, parkira ga ispred trafike u kojoj radi, pa da u povratku svrati do supermarketa, kupi tri kese namirnica, i tako natovarena ode do obdaništa po decu? Razumete li vi da osim mladih, zdravih i slobodnih postoji (mnogo više) sredovečnih ili starih, sa malom decom, ili ne baš dobrog zdravlja?

Vozite vi vaše bicikle gde god i kad god možete, to je super! Ali nemojte druge koji ne mogu/neće da rade isto što i vi, nazivati lenjima, glupima, nesposobnima.
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+711 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu15.09.2014. u 07:02 - pre 117 meseci
Citat:
gazda Živan:
Pod "previše" mislim da se procenat stanovnika u Beogradu koji svakodnevno ide na posao biciklom poredi sa procentom stanovnika u Novom Sadu, Šapcu, Amsterdamu ili Kopenhagenu koji svakodnevno ide na posao biciklom.

Odličan odgovor. Vidiš, menjate teze. Pošto niko ni ne tvrdi da Beograd treba (niti može) da dostigne Amsterdam i Kopenhagen, npr. zbog reljefa koji pominješ. Ali sasvim je moguće da umesto sadašnjih (odokativno, pošto zvanične cifre ne postoje) 1 od 1000, bicikl na posao vozi 1 od 100 ili 5 od 100. 5% bi se itekako osetilo, što u gradskom prevozu, što u manjoj saobraćajnoj gužvi.

U istom duhu je i odgovor na vaš argument "a šta ćemo ako čovek mora da ide iz Batajnice u Mirijevo". Naravno, taj neće ići bajsom. Pa taj, čak i ako ide gradskim prevozom ili autom, svaki dan prolazi kroz pakao. Taj ni ne ulazi u tih 5%. Ali zato postoji masa ljudi koji imaju do 5 ili do 10km do posla, masa ljudi koja i živi i radi na Novom Beogradu (Zemunu itd), ljudi koji rade u centru itd. Drugim rečima, iako postoje ljudi kojima apsolutno ne bi bilo udobno da idu bajsom (mada i tu ima ekstrema koji idu, to su obično sportski tipovi, vole izazove itd), postoji zaista mnogo ljudi kojima bi bilo sasvim zgodno, brže i zdravije nego GSP-om.

Citat:
Beograd prvo mora da reši javašluk po gradskim preduzećima i ustanovama, izgradi metro, obezbedi invalidima normalno kretanje po gradu i mnogo drugih stvari pre popularizacije biciklizma i ne vidim zašto se ti ljutiš oko toga.

Ovo je još jedna logička greška, jer jedno ne isključuje drugo.
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+711 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu15.09.2014. u 07:06 - pre 117 meseci
Citat:
Windows2:
Ja bi vrlo rado probao da idem bajsom gde god je potrebno a ne moze pesaka. Moj kraj je lep i pogodan za voznju biciklom i radi bi ga vozio po naselju redovno, onako cisto iz zadovoljstva, a i dobro bi mi doslo iz zdravstvenih razloga jer bi korisnije bilo to nego sto setam redovno. Ali je moja materijalna situacija trenutno jako teska i nazalost nemam para ni za polovan bicikl, a da ne pricam o novom. Sasvim bi mi bio dovoljan neki vintage, bez brzina i ostalih modernih zahebancija. Ali ne mogu da skrpim para ni za mnogo potrebnije stvari.

To jeste objektivan problem. Ali bajs zaista ne mora da bude skup. Ja sam supruzi kupio pre par godina sasvim fin bicikl za oko 40€. Znam da neko nema ni toliko, jbg. Ako stignem, napisaću jedan vodič za kupovinu jeftinog bicikla.
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+711 Profil

icon Re: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu15.09.2014. u 08:53 - pre 117 meseci
Citat:
SlobaBgd:
Nego, kako će majka da ujutu natakne dvoje male dece na biciklo i da ih odveze do obdaništa, i da posle bajsom ode na posao, parkira ga ispred trafike u kojoj radi, pa da u povratku svrati do supermarketa, kupi tri kese namirnica, i tako natovarena ode do obdaništa po decu?

Ne znam sa dvoje dece (odnosno, znam, ali nemam takav bajs), ali sa jednim detetom, mogu da ti demonstriram ako si zaista radoznao. Ali mislim da nisi radoznao, samo si trovač.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Bicikl kao prevozno sredstvo u gradu

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 66346 | Odgovora: 270 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.