Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Pad vojnog helikoptera

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Pad vojnog helikoptera

Strane: 1 2 3 4 5 6 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 174228 | Odgovora: 563 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6455 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:00 - pre 110 meseci
Altimeter, super, ali ti je on u tim uslovima bezvredan ako nemaš (ili ne umeš da koristiš) i druge instrumente.

Recimo altimeter ti pokazuje visinu 1000 fita i ona je zaista ta, i gledaš samo to. A drugi instrumenti možda pokazuju da si nagnut 15° u roll osi se krećeš bočno brzinom od 70 čvorova. Ako kreneš da se spuštaš na zemlju pod tim uslovima udarićeš u nešto na zemlji brzinom od 120kmh.

 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:02 - pre 110 meseci
Citat:
Instrumenti:

Ne bi me cudilo da nisu bili osvetljeni.Pocrkale sijalice.I oni dalekovodi nisu daleko.A na slici fai deo helikoptera,taj

prednji od tih tockova.




Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

iva_80
Beograd

Član broj: 268781
Poruke: 1
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+101 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:04 - pre 110 meseci
Slušajući izjave MO, načelnika Generalštaba, komandanta RV, i komandanta vazduhoplovne brigade neke stvari mi nisu jasne, tačnije ne znam kako taj lanac komandovanja funkcioniše, pa bih zamolila one koji to znaju da mi odgovore na sledeća pitanja:
1. Da li komandant VB, konkretno Predrag Bandić, može da primi naređenje od MO, a da ne pita svog direktnog pretpostavljenog?
Konkretno, general Bandić je rekao, citiram: "Naređenje sam izdao lično, na osnovu odluke MO". Dakle nije mu izdao naređenje komandant RV i koja je uloga komandanta RV u ovom slučaju?
2. Da li pilot sme da odbije zadatak ako proceni da ne može da ga izvrši i koje bi bile posledice po njega u tom slučaju?

Ova pitanja se nameću zbog nekih podudarnosti sa nesrećom u Smolensku, kada je zbog očiglednog pritiska političara (naravno, nikad potvrđeno) došlo do nesreće.
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6455 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:11 - pre 110 meseci
Citat:
iva_80
2. Da li pilot sme da odbije zadatak ako proceni da ne može da ga izvrši i koje bi bile posledice po njega u tom slučaju?

Naravno da sme. E sad posledice su u zavisnosti od toga šta je u pitanju. U nekim normalnim okolnostima ne bi snosio nikakve posledice, u ovakvoj političkoj predstavi verovatno bi.

Ali ne možemo da zaboravimo i činjenicu da nije jedino strah od 'posledica' razlog neodbijanja sumanutih zadataka... Znaju i ti piloti da ruka ruku mije... Pa kad dođe vreme za sledeće unapređenje, neko će se i njega setiti...
 
Odgovor na temu

Homer J. Simpson
Zombilend

Član broj: 307921
Poruke: 688



+923 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:17 - pre 110 meseci
Citat:
ventura:
Altimeter, super, ali ti je on u tim uslovima bezvredan ako nemaš (ili ne umeš da koristiš) i druge instrumente.

Recimo altimeter ti pokazuje visinu 1000 fita i ona je zaista ta, i gledaš samo to. A drugi instrumenti možda pokazuju da si nagnut 15° u roll osi se krećeš bočno brzinom od 70 čvorova. Ako kreneš da se spuštaš na zemlju pod tim uslovima udarićeš u nešto na zemlji brzinom od 120kmh.


To mozda u nekim ratnim akcijama i sl. ovde nema potrebe za tim.
Letis letis letis > stignes > usporis > lebdis (ili kako se vec kaze) > pocnes da se spustas (ispravljas se , naginjes , ovo-ono) > sletis.
Ako nema vetra i ako se spustas polako (par m/s) imas vremena i da skines Angry Birds i popijes kafu i ispravis helikopter i sletis.

Mada ja mislim da je tu bio neki tehnicki problem ili eto to gorivo (tj. nedostatak istog) posto mi deluje da se zabio nosem u zemlju i onda prevrnuo preko krova/rotora , otkinuo rep i tako ostao
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:19 - pre 110 meseci
.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

hotchimney

Član broj: 300237
Poruke: 462



+822 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:21 - pre 110 meseci
Koliko sam razumeo u ovom slučaju
uopšte nije smelo biti poletanja
jer unapred se znalo da
nepostoje uslovi za bezbedno sletanje.

Naime, Surčin je bio pod maglom i zato se odmah moralo odustati od vazdušnog prevoza i prevoz izvršiti drumskim putem.

Ali i to je pitanje koliko je magla zaista bila gusta jer je bilo sletanja aviona na Surčin u isto vreme kad je i helikopter navodno kružio tražeći mesto da sleti.
Već tokom kruženja u cilju pronalaska mesta za sletanje pomenut je problem nedostatka goriva
i tada je već bilo jasno da tu mnogo toga nije u redu.

Nisam bio na Surčinu 10-tak godina pa ne znam da li se nešto promenilo.
Oko Surčina ima dosta površina upotrebljivih za sletanje helikoptera na primer na prilaznim putevima.
Zašto to nije iskorišćeno kad se već nije mogao spustiti na aerodrom nije jasno
ali poznavajući poslovičnu aljkavost (ne)odgovornih
pretostavljam da se do poslednjeg momenta mislilo "lakoćemo".
Onda kad se ukapiralo da je problem težak bilo je kasno.

Još nešto mi nije jasno. Gde mi to živimo? U kom veku?
Ni jedan snimak sa lica mesta. Da li postoji nešto tako?
Od okolnih meštana niko nije video helikopter, makar i delove.
Niko ništa čuo, niko video, niko znao.

Pa gde se to dogadja?
 
Odgovor na temu

Homer J. Simpson
Zombilend

Član broj: 307921
Poruke: 688



+923 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:23 - pre 110 meseci
Oko Surcina su sve povrsine upotrebljive za sletanje helikoptera http://binged.it/1FmOUdg
Citat:
Lavlja_Jazbina:

 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:25 - pre 110 meseci
Citat:
2. Da li pilot sme da odbije zadatak ako proceni da ne može da ga izvrši i koje bi bile posledice po njega u tom slučaju?

Citat:
Ministar odbrane Srbije Bratislav Gašić kaže da je mesto sletanje helikoptera izbor kontrole leta i samog pilota i dodaje da su postojale druge mogućnosti i alternativna mesta ali da će istraga utvrditi šta se tačno desilo.


Vec peru ruke.

http://rs.n1info.com/a43185/Ve...optera-i-uzrocima-nesrece.html
 
Odgovor na temu

iva_80
Beograd

Član broj: 268781
Poruke: 1
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+101 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:27 - pre 110 meseci
Shvatam. Iako sam besna na političare (mada ne pratim politiku da me ne bi nervirali) i ceo dan ih psujem ih, pokušavam da budem objektivna.
Dakle, poenta je da krivicu ipak formalno snosi pilot jer nije imao snage da se odupre (iz ovih ili onih razloga).
Ali, hajde da onda zamislimo situaciju da je odbio i beba umrla. Da li bi iko u Srbiji imao razumevanja za njega u tom slučaju. Pa razapeli bi ga, ispao bi najgora kukavica, nesposoban, ne bi ga ništa opralo. Žao mi je čoveka, jer je bio u situaciji- šta god uradio ne valja. Mada, takve odluke su sastavni deo njihovog zanimanja.
Ali i ministri snose ako ne formalnu, onda moralnu odgovornost i ne bi smeli da se izvuku sa ovim!
 
Odgovor na temu

hotchimney

Član broj: 300237
Poruke: 462



+822 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:31 - pre 110 meseci
Mislim da pilot uopšte nije u stanju da donosi procene o ukupnoj bezbednosti leta.
Za to postoje mnoge službe
a pilot je samo poslednja karika u tom lancu i njegovo je da procenjuje neposrednu situaciju.
Pilot ne može sa 400-500 kilometara proceniti uslove za sletanje.

Zato to prebacivanje odgovornosti na pilota je samo jedan bezobrazluk u cilju "pranja ruku".
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:32 - pre 110 meseci
Citat:
Nikola · pre 11 sati
Meteo izvjestaji u prije, u trenutku i poslije nesrece su bili sledeci:

LYBE 140000Z 23006KT 1000 R12/1900U R30/P2000N -DZ BR OVC002 04/04 Q1020 NOSIG=
LYBE 132330Z 25006KT 1000 R12/1400N R30/1500U -DZ BR OVC002 04/04 Q1019 NOSIG=
LYBE 132300Z 25007KT 0800 R12/1500U R30/1300N -DZ FG OVC002 04/04 Q1019 NOSIG=
LYBE 132230Z 26007KT 0800 R12/1300N R30/1200N -DZ FG OVC002 04/04 Q1019 NOSIG=
LYBE 132200Z 25008KT 0800 R12/1500D R30/1500D FG OVC002 04/04 Q1020 NOSIG=
LYBE 132130Z 25007KT 1500 BR OVC002 04/04 Q1020 NOSIG=

Horizontalna vidljivost je bila iznad minimuma za ILS kategoriju I. Ali vertikalna vidljivost je bila 200 ft ili 60m sto je minimum za navedenu kategoriju ILS prilaza. Dakle, moze se zakljuciti da je posada pokusala prilaz ali nije uspjela sletjeti. Ako je vrijeme u Srbiji i Vojvodini svugdje bilo slicno, moguce je da je posada dosla u situaciju da je potrosila gorivo za cekanje i let do alternacije (gorivo za let do alternacije i nije bilo dovoljno da dobace na podrucje sa dobrim vremenskim uslovima za sletanje). To je karakteristika i malih jednomotornih klipnih aviona gdje ako letite 3 sata, ostane vam 1.5 sat za alternaciju, obicno kad naidje ciklon ne mozete dobaciti nigdje van podrucja ciklona.
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:37 - pre 110 meseci
Citat:
Da li bi iko u Srbiji imao razumevanja za njega u tom slučaju. Pa razapeli bi ga, ispao bi najgora kukavica, nesposoban, ne bi ga ništa opralo.


Ma bi,Vec je bila vetst da se beba razbolela zato sto joj je majka dala kravlje mleko ( verovatno pravo ,ne kupovno ).

A niko vise i ne moze da potvrdi da je beba uopste i bila ziva za vreme leta.


 
Odgovor na temu

iva_80
Beograd

Član broj: 268781
Poruke: 1
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+101 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:45 - pre 110 meseci
Citat:
hotchimney: Mislim da pilot uopšte nije u stanju da donosi procene o ukupnoj bezbednosti leta.
Za to postoje mnoge službe
a pilot je samo poslednja karika u tom lancu i njegovo je da procenjuje neposrednu situaciju.
Pilot ne može sa 400-500 kilometara proceniti uslove za sletanje.

Zato to prebacivanje odgovornosti na pilota je samo jedan bezobrazluk u cilju "pranja ruku".

OK. Onda ispada da je jedina karika u tom lancu bio Bandić, jer MO nije stručan da bilo šta procenjuje. Niko mi nije odgovorio na prvo pitanje, pa ne mogu dalje da analiziram i komentarišem taj deo.

Shvatam ja da političari hoće potpuno da se operu, ali mene zanima kolika je realna odgovornost svakog od njih (mislim na VS).
 
Odgovor na temu

hotchimney

Član broj: 300237
Poruke: 462



+822 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:47 - pre 110 meseci
Helikopter je kružio bar 1-1.5 sati dok nije pao.
To znam jer sam sam oko 20:30 a pre 21:00 časova otišao iz stana a neposredno pre toga sam čuo vest da helikopter ima problem goriva.
Bilo je pomena da su stadioni Partizana i/ili Zvezde pod reflektorima da se omogući sletanje.

Zato je čudan tajming o kome se zvanično govori.
Prema nekim (nepotvrdjenim) vestima nešto nalik ekploziji čulo se oko 21:30 što se bolje uklapa u niz dogadjaja pod uslovom da imate tih 1.5 sati za alternaciju.


^iva_80

Ukoliko je tačno da su političari pošto poto hteli da se slikaju sa bebom oni će sada sve učiniti da zataškaju slučaj.
Zato je i simptomatično to što nema nikakvih snimaka sa lica mesta. Apsolutno ništa se ne zna iz prve ruke. Postoje samo "zvanična" saopštenja.
Nema čak ni snimka mesta gde je helikopter pao. Pa na licu mesta mora da postoji obrisi/otisci pada, eventualno zgarište, malo boje, možda neko parče lima...
Gde je uopšte pao? Da li je pao u Surčinu ili 13000 kilometara dalje u Pacifiku? Itd. Ništa se ne zna.
 
Odgovor na temu

Homer J. Simpson
Zombilend

Član broj: 307921
Poruke: 688



+923 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:52 - pre 110 meseci
Kako u 21:30 kad je u 21:15 poleteo iz Raske ili odakle vec ?!
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:56 - pre 110 meseci
dA, U 21.05 JE SLETEO u Rasku.
 
Odgovor na temu

hotchimney

Član broj: 300237
Poruke: 462



+822 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:56 - pre 110 meseci
Možda sam pogrešio
ali izmedju 21 i 23 časa nisam bio u stanu,
gledao sam utakmicu u kladionici
i tamo sigurno nisam čuo vesti.

Zato mi je sve to čudno.
Jer ako se znalo
da je magla u Beogradu
i da helikopter ima problem goriva
već u momentu poletanja
nije teško zaključiti
ko je odgovoran.

Kratko rečeno, helikopter nije smeo da poleti pod takvim okolnostima.

I drugo pitanje sledi: ko je vršio pritisak da se transport ipak izvrši vazdušnim putem umesto da se traži nešto bezbednije (makar i sporije)?
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 00:57 - pre 110 meseci
Stim sto ima i rezervni unutrasnji rezervoar.
 
Odgovor na temu

hotchimney

Član broj: 300237
Poruke: 462



+822 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 01:21 - pre 110 meseci
Vesti koje mi saznamo su sa zakašnjenjem.
Ako je helikopter poleteo oko 21:15 mogao je biti u Bg oko 22:15 (pretpostavljam).
Ako je to tačno i ako je pao oko 22:30 onda je stvaro imao minimum goriva.
Ne mogu da nadjem razlog zašto bi pilot pokušao da sleti u njive ako je imao još goriva.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Pad vojnog helikoptera

Strane: 1 2 3 4 5 6 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 174228 | Odgovora: 563 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.