Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Pad vojnog helikoptera

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Pad vojnog helikoptera

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 173946 | Odgovora: 563 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16357



+2922 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 20:12 - pre 110 meseci
Taj helikopter je pao kilometar od moje kuce, magle definitivno nije bilo to vece....mozda neke "helikopterske" ali ove obicne nije.

U ostalom taj scenario je odbacen na prvoj konferenciji za stmapu.

I nema tamo nikakvih svetla koja bi ga zaslepljivala, pao je u njivu gde je totalno neosvetljeno.
Najinteresantnije je sto ovde helikopter niko nije ni video ni cuo, pa cak ni kad je pao, ali smo svi culi zvuke hitne pomoci.

Takodje mi nije jasno da helikopter ne moze da sleti na ravnoj zemljanoj neosvetljenoj povrsini bez vetra i da za to treba vizuleno navodjenje i specijalni instrumenti....pa kako onda slece u ratnim terenskim uslovima pod vatrom?
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

3way

Član broj: 241428
Poruke: 1425



+2403 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 20:30 - pre 110 meseci
Citat:
bakara:...mozda neke "helikopterske" ali ove obicne nije.


U stvari - vrlo moguce.
Horizontalna i vertikalna vidljivost nisu isto, ono sto si ti osmotrio je horizontalna.
Sedam sutlijasa,
za sedam samuraja,
za sedam tramvaja.
 
Odgovor na temu

gilopile
Dragan Jovanovic

Član broj: 173855
Poruke: 11572



+2611 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 20:31 - pre 110 meseci
Cekajte, meni nista nije jasno. Da li je taj helikopter tresnuo o zemlju usled nekog kvara, nestanka goriva i sl. ili pao pri pokusaju sletanja? Meni lici da je tresnuo o zemlju veoma velikom brzinom, a da je pokusao sleteti valjda ne bi isao prema zemlji 200km/h, jer takav utisak imam kada sam video fotografiju unistenog helikoptera.
(c) 1982 sinclair research ltd
 
Odgovor na temu

whitie2004

Član broj: 19966
Poruke: 1538
*.dynamic.sbb.rs.



+267 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 20:49 - pre 110 meseci
Nabodes elisom u zemlju ili neku prepreku. Na trenutak, elisa miruje a telo letelice se vrti blesavom brzinom. Onda telo mlatne o zemlju ...

Za to je potrebno da se leti na mnogo malim visinama. S obzirom da se zakucao na najvecoj ravnoj povrsini u toj oblasti ne sumnjam da je pokusao da sleti. Suvise je bocno za prilaz Nikoli i suvise daleko za prilaz Batajnici.
U padu jednog carstva stradaju svi, tako je uvek bilo, tako će biti i sada. Verovatno će posle svega ovoga
biti formirani neki novi blokovi, nova uređenja. A mi? Eh, a mi..
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 21:13 - pre 110 meseci
Citat:
bakara:
Taj helikopter je pao kilometar od moje kuce, magle definitivno nije bilo to vece....mozda neke "helikopterske" ali ove obicne nije.


METAR izvestaj kaze u periodu do 23h - 0,8km horizontalna vidljivost. Vidljivost na pisti do 1500m na samoj pisti, odnosno na tlu kad gledas duz piste. Horizontalno.

Precipitation: Fog (ja ovo prevodim kao maglu)
Visibility is 800 m (2,600 feet)
Visual range along runway 30 is 1.500 m (4,921 ft) and decreasing

E sad GLAVNA stvar:

Clouds Overcast at 200 feet - 60 metara!!!

Sta sam rekao? Minimalna baza oblaka za let Mi17 PO DANU je 150m.

TAF izvestaj kaze da je variralo od 20 do 60m VERTIKALNE vidljivosti.

Idemo dalje:

R12/1300N R30/1200N
Sletna zona, pista 12: vidljivost za sletanje 1300 fita, manje od 450 metara. Pista 30 (odakle je isao Mi17): 1200 fita, oko 400 metara. Bakara, ako ovo nije magla, onda ti trebaju naocare definitivno. Ovo je na minimumu minimuma za Surcin.

Ali - helikopter NE SLECE kao avion. On slece VERTIKALNO. Horizontalna vidljivost na sletanju njemu nista ne znaci - a tih 800m (to je vidljivost sa tla) na bazi oblaka ispod 100m je SMESNO, u tim uslovima on je SLEP vizuelno. Imas horizontalu oko 400m na prilazu pisti 30 ali vertikalu ISPOD 100m, odnosno od 20 do 60m

Moji kumovi su bili skroz u magli a zive prekoputa.

Znaci ovo su uslovi u pocetnoj prognozi od 22h koji su u POGORSANJU (Visual range along runway 30 is 1.500 m (4,921 ft) and decreasing). S tim sto horizontalna vidljivost NA ZEMLJI njemu ne znaci puno. Moze da leti pravo koliko hoces, ali ako ne vidi mesto sletanja, dzaba sve to.

I gledajuci METAR, naglo pogorsanje je bilo od 21.30:

METAR LYBE 132030Z 25006KT 4000 BR OVC003 04/04 Q1020 NOSIG a u vreme sletanja:

METAR LYBE 132230Z 26007KT 0800 R12/1300N R30/1200N -DZ FG OVC002 04/04 Q1019 NOSIG

Pogledajte drasticne razlike u vidljivosti i naravno maglu.
 
Odgovor na temu

anon115774

Član broj: 115774
Poruke: 1656



+920 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 21:21 - pre 110 meseci
Citat:
Java Beograd:
Samo da napomenem nešto.

Magla, ona prava, nije bila. Nije je bilo u Beogradu, svi smo svedoci


Neki ste svedoci da nije bilo magle na NBGD a neki smo svedoci da se oko 21:10 na autoputu kod aerodroma nije video prst pred okom.

E sad, ja se ne secam da je pokusavao da sleti na NBGD...
 
Odgovor na temu

Homer J. Simpson
Zombilend

Član broj: 307921
Poruke: 688



+923 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 21:22 - pre 110 meseci
U 21:10 je on bio u Raskoj ...
Citat:
gilopile:
Cekajte, meni nista nije jasno. Da li je taj helikopter tresnuo o zemlju usled nekog kvara, nestanka goriva i sl. ili pao pri pokusaju sletanja? Meni lici da je tresnuo o zemlju veoma velikom brzinom, a da je pokusao sleteti valjda ne bi isao prema zemlji 200km/h, jer takav utisak imam kada sam video fotografiju unistenog helikoptera.

Uopste nije velika brzina/visina u pitanju i nije unisten.
Fali samo kokpit , trup i rep su skroz citavi.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 21:24 - pre 110 meseci
Nije leteo brzo, to je sigurno.

Kumovi su culi helikopter (oni su na pravcu piste 30) kako kruzi ali se nije video prst pred okom, cak ni navigaciona svetla sa helikoptera. Isto vazi i za neke prijatelje sa Ledina.

Elem, magla moze da bude takva da prekrije Adu Ciganliju a da Blokovi budu cisti. Imate pramen magle koji obuhvati 1km x 500m sirine. Maprimer.

Na stranu to, ono sto uporno ponavljam, baza oblaka je na 200 fita, to je 60 metara, dakle izronis iz oblaka i vec si na zemlji.
 
Odgovor na temu

Homer J. Simpson
Zombilend

Član broj: 307921
Poruke: 688



+923 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 21:49 - pre 110 meseci
Jeste , u slobodnom padu ...
Jesi ti pogledao neki od onih klipova koje sam ja kacio , ljudi spustaju helikoptere brzinom par metara u minuti a ne sekundi
 
Odgovor na temu

Sceka
Zoran Scekic
Recording Engineer, Producer
Studio Neverne Bebe
Beograd

Član broj: 94496
Poruke: 2257
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.linkedin.com/in/sceka


+4501 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 23:06 - pre 110 meseci
@cozmo_im - sve sto si napisao je potpuno tacno i veoma lako proverljivo na Internet-u, ima dosta sajtova i blogova... A ovo sto si naveo, prenoseci sa linka:
Citat:
"To je ono što mene lično boli, da letelica koja može da zalebdi u svakom trenutku i da se vertikalno spusti negde, došla u situaciju da kružeći po aerodromu nestane. Znači da su uslovi vidljivosti bili više nego složeni, bila je magla, da li je bila vidljivost 20-30 metara, noć, bez obzira na svetla koja šljašte okolo i još više stvaraju probleme, da posada upadne u ono što se zove nepravilan položaj tokom upravljanja", smatra Malinović.

I mene zbunjuje jer je to sustina dogadjaja. Da naglasim - "... letelica koja može da zalebdi u svakom trenutku i da se vertikalno spusti negde, došla u situaciju da kružeći po aerodromu nestane. ..." - je najbitnije od svega.

Znaci, bez obzira na to sto si pisao i sto je tacno - tacno je da je u bilo kom trenutku moguce helikopter uvesti u stanje lebdenja. I to nije nesto sto je zahtevno a nije vezano za visinu u smislu konkretnog slucaja nesrece jer je to moguce izvesti i na metar visine i na sto metara visine. Gorivo nije problem pa tako to i ne treba uzimati kao faktor pri razmisljanju.

Znaci 2, nije im bio potreban "AIR TAXI" manevar (koji podrazumeva taxiranje po pisti ali za razliku od aviona koji taxira dok je na tlu helikopter to radi na minimalnoj visini, ne secam se tacno propisane visine ali neka bude ispod deset metara u svako slucaju...) na samom podrucju Aerodroma/piste nego je bilo dovoljno maksimalno moguce prici Aerodromu i uvesti letilicu u stanje lebdenja i nakon toga spustanjem leve poluge polako "gubiti" visinu do kontakta sa tlom. Bilo je dva prilaza, znaci dva puta je moglo da se tako uradi bez "AIR TAXI"-ranja i bilo bi sve ok ma gde da su bili u blizini Aerodroma (naravno, uzimajuci u obzir dalekovode koje su "videli" u svakom slucaju...). A sletanje, prizemljenje na takv nacin je daleko bolje jer bi svi bili zivi.

Znaci 3, to sto si napisao je tacno ali u sferi "sve po propisu" i mislim da niko nema nista protiv, niko ne negira takve postupke.

Ali ako se nista ne vidi logika govori ili da se udaljis odatle a mozes po visini lebdeci da izmaknes dovoljno u vezi objekata na zemlji, pa na bezbednoj visini odes tamo gde je povoljnija situacija ili da lebdis i pokusas da se vertikalno prizemis, pazljivo, veoma polako (goriva ima...)...

U oba slucaja bi trebalo da vodi razum pilota letilice a ne izvrsavanje komandi u slusalicama - bilo cijih, "pa da si mi iz oka ispao"!!! Jer je rec o ljudskim zivotima a tu autoriteta, narocito politickih, nema, ne moze da bude, ne sme da bude... nikada... niti kalkulacija "sta ce biti ako ne poslusam naredjenje" jer se mogu izgubiti zivoti, i svoj i tudji - a to je nenadoknadivo, nepopravljivo...


Pozdrav!
"Grand Magus and Supreme Wizard of professional
audio applications in the known universe and beyond"
E-Mail: [email protected]
Home Page: http://www.linkedin.com/in/sceka

:) "Nije ti palo na pamet da nekom inteligentnijem postu daš lajk?" (By Nebojsa)

Pravi biser: „Sada sumnjam da bih ucestvovao u poboljsavanju Nebojsinog foruma.”
 
Odgovor na temu

shadow-bg
Ciric Vukasin
Preduzetnik
Beograd

Član broj: 189835
Poruke: 313
188.117.237.*

Sajt: www.bgwireless.net


+293 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 23:29 - pre 110 meseci
Ovde par vas vrti jedno te isto pitanje, na koje Cozmo nije uspeo da Vam odgovori, tacnije, niste ga razumeli, pa cu pokusati ja:

Treba mu vizuelni kontakt sa zemljom PRE nego sto krene sa sletanjem. Zasto? Zbog HORIZONTALNE brzine u odnosu na tlo. On pre nego sto dovede letelicu u stanje lebdenja, letelica ima neku brzinu, i on mora da "ubije" horizontalnu brzinu da bi stajao u mestu. A kako zna da stoji, tj, lebdi u mestu? Pa tako sto pogleda da li se krece u odnosu na tlo, i u kom smeru se krece. Instrumenti mu nisu toliko precizni, da moze na osnovu njih da zna da li se zaustavio ili nije, i ako nije, u kom smeru se krece. Zato mu treba da vidi tlo, i to mora dobro da ga vidi. U takvoj situaciji, ako krene na slepo da ga polako spusta, a ima neku horizontalnu brzinu, a pri tome nije okrenuo stajni trap u smeru kretanja, cim dotakne tlo, ima da se prevrne.
 
Odgovor na temu

Sceka
Zoran Scekic
Recording Engineer, Producer
Studio Neverne Bebe
Beograd

Član broj: 94496
Poruke: 2257
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.linkedin.com/in/sceka


+4501 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 23:39 - pre 110 meseci
Jok, horizontalna brzina se ocitava na instrumentu precizno. A dovoljno je dovesti palicu (desna ruka) u "nulti" polozaj i pratiti cajger... cim se dovede u poziciju lebdenja nije bitan nos letilice (smer, pravac, polozaj...).

Da dodam, ono sto je @cozmo_im naveo u nekom postu a tice se "vestibularnog sistema" moze da ima uticaj ali rec je o profesionalcima sa dugogodisnjim stazom pa se podrazumeva eliminacija toga, ili bar neko svodjenje na prihvatljivi minimum a u odnosu na "slucajnog prolaznika".


Pozdrav!
"Grand Magus and Supreme Wizard of professional
audio applications in the known universe and beyond"
E-Mail: [email protected]
Home Page: http://www.linkedin.com/in/sceka

:) "Nije ti palo na pamet da nekom inteligentnijem postu daš lajk?" (By Nebojsa)

Pravi biser: „Sada sumnjam da bih ucestvovao u poboljsavanju Nebojsinog foruma.”
 
Odgovor na temu

Aleksandar Đokić

Član broj: 13478
Poruke: 4793
95.180.114.*



+638 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 23:40 - pre 110 meseci
"Instrumenti mu nisu toliko precizni, da moze na osnovu njih da zna da li se zaustavio ili nije, i ako nije, u kom smeru se krece."

Izvini, ali u trenutku opasnom po zivot koristio bi svako moguce pomagalo pa je mogao da ukljuci GPS na mobu i pogleda tu bitnu informaciju. A GPS na mobu ce mu dati dovoljno tacnu informaciju da li se krece ili ne.
 
Odgovor na temu

Homer J. Simpson
Zombilend

Član broj: 307921
Poruke: 688



+923 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 23:47 - pre 110 meseci
Tako je , ima GPS a ima i ovo
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 23:47 - pre 110 meseci
Citat:
Treba mu vizuelni kontakt sa zemljom

Ajde da uzmemo da je dan,rat ispod dima i dimnih bombi koliko hoces.Kako ce sleteti?

Ne kazem da nije taj vizuelni kontakt bitan,ali znaci svaki manevar a posebno oni spasilacki nad morem,okeanom zavrsavaju tragicno

zbog iznenadne magle,pa bio i dan.Zbog tog vizuelnog kontakta !
 
Odgovor na temu

Homer J. Simpson
Zombilend

Član broj: 307921
Poruke: 688



+923 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 23:49 - pre 110 meseci
Mozda je to neko pravilo , zakon , praksa , i sigurno je jednostavnije vizuelno nego preko instrumenata ali da je nemoguce ili jaaako tesko - nema sanse

Ovo vec ne moze u magli/nocu

ali na pistu , put , njivu sigurno moze
 
Odgovor na temu

Sceka
Zoran Scekic
Recording Engineer, Producer
Studio Neverne Bebe
Beograd

Član broj: 94496
Poruke: 2257
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.linkedin.com/in/sceka


+4501 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 23:56 - pre 110 meseci
Potpuno pogresne klipove kacis. Nikakve veze nemaju sa pojmom "noc" i pojmom "magla" kao i pojmom "smanjena vidljivost" generalno. To sto se vidi na ovom primeru je samo i jedino vestina pilota letilice pri sletanju na malu kosu ravan a pri idealnim vremenskim uslovima (vidljivost apsolutna, 10/10) i nikakve veze nema sa onim sto je sustina price u temi.


Pozdrav!
"Grand Magus and Supreme Wizard of professional
audio applications in the known universe and beyond"
E-Mail: [email protected]
Home Page: http://www.linkedin.com/in/sceka

:) "Nije ti palo na pamet da nekom inteligentnijem postu daš lajk?" (By Nebojsa)

Pravi biser: „Sada sumnjam da bih ucestvovao u poboljsavanju Nebojsinog foruma.”
 
Odgovor na temu

Homer J. Simpson
Zombilend

Član broj: 307921
Poruke: 688



+923 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera16.03.2015. u 23:59 - pre 110 meseci
Ja smatram da noc , magla i smanjena vidljivost uopste nisu bitan faktor (tj. ne bi trebali da budu) pri sletanju (ili jos gore - poletanju) i jos me niko nije ubedio u suprotno
 
Odgovor na temu

Sceka
Zoran Scekic
Recording Engineer, Producer
Studio Neverne Bebe
Beograd

Član broj: 94496
Poruke: 2257
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.linkedin.com/in/sceka


+4501 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 00:03 - pre 110 meseci
Pa stavi tamne naocari i kreni (vozi kola, ako si vozac - ako nisi zaboravi...) nocu van grada (ali bas tamne, nikakve foto osetljive...), a pri tom si na zemlji. Ili van grada nocu iskljuci farove, i opet je samo priblizan osecaj jer si na zemlji. Pa samo zamisli to isto ali u vazduhu...

Nema sta tu da se ubedjuje. A mozda nisi mnogo leteo pa i ne znas razliku (nemas iskustva, licnog) izmedju nocnog i dnevnog leta, poletanja, sletanja...


Pozdrav!
"Grand Magus and Supreme Wizard of professional
audio applications in the known universe and beyond"
E-Mail: [email protected]
Home Page: http://www.linkedin.com/in/sceka

:) "Nije ti palo na pamet da nekom inteligentnijem postu daš lajk?" (By Nebojsa)

Pravi biser: „Sada sumnjam da bih ucestvovao u poboljsavanju Nebojsinog foruma.”
 
Odgovor na temu

Homer J. Simpson
Zombilend

Član broj: 307921
Poruke: 688



+923 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 00:15 - pre 110 meseci
Jesam leteo ali nisam pilotirao i ne vidim problem ...
Kola nemaju nikakve instrumente pa ne mogu da se porede ali ovako neki primer http://www.elitemadzone.org/t483174-2#3556932 je bez problema izvodljiv.
Isto tako i parkiranje auta pomocu parking senzora , bez gledanja u retrovizore i kroz stakla
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Pad vojnog helikoptera

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 173946 | Odgovora: 563 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.