Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Razlike u turbinama - benzin/dizel

elitemadzone.org :: AutoZone :: Razlike u turbinama - benzin/dizel

Strane: 1 2

[ Pregleda: 17362 | Odgovora: 36 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 7877
*.dynamic.sbb.rs.



+1225 Profil

icon Re: Razlike u turbinama - benzin/dizel24.04.2015. u 09:10 - pre 76 meseci
Razmišljao sam i osim te Java koju si naveo, bukvalno ne postoji situacija u kojoj pre stajanja već nisam išao sporo, praktično bez gasa, tako da je svo hlađenje već itekako urađeno u samoj vožnji.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 8550
89.216.32.*



+9827 Profil

icon Re: Razlike u turbinama - benzin/dizel24.04.2015. u 10:58 - pre 76 meseci
Pa realno je tako.
Mislim, pregrejavanje turbine u gradskoj vožnji je nemoguće. Dakle, otpada potreba "hlađenja turbine" u gradskoj vožnji.

Na putu: ja lično ne vozim preko 140 u kontinuitetu (ne računajući preticanja). I ako treba da stanem na benzinskoj / odmorištu (ili gde drugde, gde bih ugasio motor) realno, ono usporavanje pre izlaska sa autoputa, pa lagano manevrisanje do parkng mesta - i to je to.

Temperatura izduvnih gasova drastično opadne, pa se turbina ohladi ne spoljnim vazduhom, već izduvnim gasovima. Naravno, "ohladi", treba shvatiti uslovno, u okviru temperatura u kojima turbina radi.
Ljudi koji su skloni teorijama zavere osećaju se posebno, jer sebe vide kao nekoga ko je bolje informisan od drugih o važnim društvenim i političkim događajima. Zbog ovih razloga teoretičari zavere su često i narcisoidni.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Razlike u turbinama - benzin/dizel24.04.2015. u 14:47 - pre 76 meseci
Opterecenje turbine nije povezano sa brzinom kretanja, ili preciznije receno, relativno, odnosno posredno je povezan.

Na primer kod nove Oktavie 20 TDI se pri brzini od 150 km/h motor obrce sa 2300 obrtaja sto je daleko od kriticnog dok je za ovu brzinu kretanja nekom drugom motoru potrebno 4000 obrtaja. Oktaviju nije potrebno hladiti na autoputu prilikom tankovanja goriva ali ovog drog jeste.

Osim toga opterecenje turbine nije vezano samo za brzinu kretanja vozila. Turbinu je vrlo lako dovesti do usijanja i pri recimo, brdskim, malo agresivnijim voznjama gde brzine kretanja ne moraju biti velike.

Zbog svega toga, a pogotovo za one koji bas nemaju previse osecaja za motor, najsigurnije je da poslusaju savet i da pre gasenja automobila dopuste par minuta rada na leru. Ako uzmemo u obzir i cinjenicu vezanu za sumnjiv kvalitet ulja, pored forsiranja motora, onda stvar postaje jos jasnija.


P.S. Turbinu kod novog TDI motora nije potrebno hladiti ni nakon dugotrajne konstantne brzine od 200 km/h.

Iz dva razloga. Jedan je taj sto ni tad brzina vrtnje motora ne prelazi 3100 o/min, a drugi je taj sto motor pored mehanickog pogona ulja unutar sistema, poseduje u elektricni koji ce odreagovati kada zatreba.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 8550
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+9827 Profil

icon Re: Razlike u turbinama - benzin/dizel25.04.2015. u 10:13 - pre 76 meseci
Opterećenje turbine je jedino povezano brojem obrtaja motora.
Ljudi koji su skloni teorijama zavere osećaju se posebno, jer sebe vide kao nekoga ko je bolje informisan od drugih o važnim društvenim i političkim događajima. Zbog ovih razloga teoretičari zavere su često i narcisoidni.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Razlike u turbinama - benzin/dizel25.04.2015. u 10:49 - pre 76 meseci
Pa nije samo sa brojem obrtaja, ali je broj obrtaja kod merenja rada turbine znacajniji podatak od brzine kretanja vozila.

Primer:

Vozis recimo na brdo sa 3000 o/min i isto tako niz brdo. U istom stepenu prenosa. U ta 2 slucaja opterecenje turbine se znacajno razlikuje.


Mozda bi najpravilniji parametar za opterecenja turbine bio "zahtev za potrebnom snagom", kada bi ovako nesto postojalo kao fizicka velicina (Mnogo vise lici na pravnu katergoriju nego na fizicku velicinu)
 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
95.180.93.*

Sajt: www.terrarenting.com


+490 Profil

icon Re: Razlike u turbinama - benzin/dizel25.04.2015. u 11:33 - pre 76 meseci
@Urkelele
nemoj da puno brineš oko turbine kada kupuješ novi auto. One po pravilu, ako se auto redovno i ispravno održava, mogu da prevale ozbiljno km
Daleko preko 200kkm.

Ne znam da li taj Fiatov benzinac sa turbinom ima nekih dečijih bolesti (ako neko od iskusnijih ima neku informaciju neka podeli)
ili nema, ali ja bih svakako uzeo modernijeg benzinca nego atmosferca da mogu da biram.

Takođe, smatram da je 1.3 jtd slab za 500l.

Ali opet, očekivanja su različita, nekom bi i običan 1.4 bio OK.

Generalno, kako ti je več rečeno, probaj svaki, pa odluči. Najbolje bi bilo da ima 1.6jtd (možda i ima, ne znam)
Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Razlike u turbinama - benzin/dizel25.04.2015. u 13:32 - pre 76 meseci
Citat:
Urkelele:
Nasao sam nesto slicno, ali nije mi bas najjasnije. Da li moze neko ukratko (ako je moguce) da mi objasni koje su razlike u turbinama?

I sledece: Koje su bolje, tj. izdrzljivije? Kakva je razlika u odrzavanju? Koje su jeftinije za odrzavanje? Da li je tacno da su motori koji imaju turbinu mnogo manjeg veka? Da li i kod benzinskih motora vazi da auto ne sme mnogo da se "tera" sa ukljucenom turbinom?




Ovo je otprilike pitanje, sta je "bolje", slanina ili bajat hleb, u smislu sta je "jeftinije"

Turbine se razlikuju, taman koliko se razlikuje menadzment vzduha kod dizela i benzinca.

Turbo za benzinca radi na visim obrtajima(i do tri puta u odnou na dizele), u toplijoj atmosferi, ali trajnost turbine je definisana izradom, vise nego uslovima rada.

Turbina moze da izdrzi "dva" projektovana radna veka, koji je 150kkm za savremena vozila.
Doticni projektovani radni vek treba da je smernica za sva druga "razmisljanja" obeskonacnoj trajnosti vozila.

Podrazumeva se ozbiljan redovni servis, gde nema inovacija sa terminom zamene ili kvalitetom ulja, pa su s te strane, turbo motori vrlo nepovoljni za ekonomiku balkanskog mentaliteta.

Savremeni automobili ionako nisu predvidjeni za intenzivno forsiranje, vec za prosecno umerenu, efikasnu i ekolosku, svakodnevnu voznju.

Osim ako nije posebno naznaceno nekim sportskim dizajnom. Tipa R, RS, GTI ili slicno...sto donosi neke prednosti ali i trosak..pa sad treba odluciti sta je "bolje"
 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
95.180.93.*

Sajt: www.terrarenting.com


+490 Profil

icon Re: Razlike u turbinama - benzin/dizel25.04.2015. u 17:38 - pre 76 meseci
Vladd, opet pominješ projektovani radni vek savremenih vozila od 150kkm.
Odakle ti uopšte ta cifra, kad svi znamo da skoro svaki savremeni auto (koji se normalno održava)
može da pređe makar 250-300kkm bez ozbiljnijih problema.

Molio bih odgovor.
Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Razlike u turbinama - benzin/dizel25.04.2015. u 18:16 - pre 76 meseci
Najidealniji radni vek automobila posmatran iz ugla proizvodjaca bio bi garancija plus 10%.


Srecom, to ipak nije tako. Bar za sad.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Razlike u turbinama - benzin/dizel25.04.2015. u 23:48 - pre 76 meseci
Ne mogu sad da jurim dokument koji "potvrdjuje" "projektovani" zivotni vek vozila. Jednostavno sam zapamtio podatak.
Poslednjih decenija su se menjale smernice, i sada je dominantan "environmental impact, sto na odredjene nacine utice na trajanje upotrebe vozila..kako postaje prljavo i staro, tako ga dave kaznenim taksama

Srecom je realni prosecni vek nesto veci od 150kkm i dobacuje do 200kkm.
Na primer iz ovog teksta...strana 4

http://ec.europa.eu/clima/events/docs/0103/mileage_en.pdf
 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
95.180.93.*

Sajt: www.terrarenting.com


+490 Profil

icon Re: Razlike u turbinama - benzin/dizel26.04.2015. u 10:22 - pre 76 meseci
čak i tu se pominju kilometraže od 180kkm za benzinca pa do preko 200kkm za dizela.

U svakom slučaju to su neki generalni podaci koji podrazumevaju određenu km godišnje tokom
veka vozila od 13 godina.

Kada napišeš da je životni vek 150kkm stiče se utisak da posle te kilometraže sledi raspad po svim pitanjima,
iako to, naravno, nikako nije tačno.

Mislim, uvek može auto i za manje od 100kkm da se upropasti, to nije sporno. Ali bi pre rekao da je
životni vek nekog automobila pre uslovljen redovnim održavanjem i odnosom prema vozilu, kao i godištem,
nego samo kilometražom.

A, ako bi govorio uopšteno, za obična putnička vozila, negde oko 200kkm (u zavisnosti od godišta) auto kreće
da pravi razne probleme (ne obavezno motor, već razni propratni sklopovi)
Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Razlike u turbinama - benzin/dizel26.04.2015. u 12:16 - pre 76 meseci
Proizvodjacima automobila bi najvise odgovaralo, kada bi mogli da kod zelenih izboksuju zakon koji radni vek automobila ogranicava na 5 godina.

Sa jedne strane zakon da se stariji od 5 godina automobili ne mogu registrovati, a sa druge strane bi se svojski potrudili da motorima ogranice kilometarski radni vek.

O tako necemu svi oni sanjaju.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Razlike u turbinama - benzin/dizel26.04.2015. u 20:11 - pre 76 meseci
Citat:
Kada napišeš da je životni vek 150kkm stiče se utisak da posle te kilometraže sledi raspad po svim pitanjima,
iako to, naravno, nikako nije tačno.




PROJEKTOVANI zivotni vek, koji podrazumeva (projektovani)procenat kvarova na prihvatljivom nivou. NAkon tog perioda se uvecava procenat kvarova, sa vecim ili manjim gradijentom....i to uz gomilu "uslova"...odrzavanje, uprosecena voznja....

To nikakone znaci da ce se na toj kilometrazi desiti scena iz crtanog filma, da se vozilo raspadne, a ni tehnoloski procesi ne mogu da idu ispod nekog minimuma, pa su neki delovi izradjeni nesto dugotrajnije. Da ne zaboravimo da je cena i kompromisi cene najveci imperativ...

A i ne moze se u svakoj temi o kvalitetu uvek kretati od azbuke. Podaci su neke smernice, zavisne od mnogih uslova. Nikako bukvalni odgovori

Turbina je opterecen deo, benzinske su u kvalitetnijoj klasi izrade, ali u napornijem i zahtevnijem rezimu rada.

Pa sad pitanje "koje su bolje"...ima sasvim drugacije znacenje i znacajno vise od JEDNOG odgovora.

Ali u projektovanom periodu se ne ocekuje kao problem..ni jedna ni druga...u tom periodu su podjednako "dobre"
 
Odgovor na temu

Nemanja
Informatiker

Član broj: 4663
Poruke: 1526
*.cust.tele2.at.



+555 Profil

icon Re: Razlike u turbinama - benzin/dizel26.04.2015. u 23:12 - pre 76 meseci
Citat:
Zarko Silic:



P.S. Turbinu kod novog TDI motora nije potrebno hladiti ni nakon dugotrajne konstantne brzine od 200 km/h. :D

Iz dva razloga. Jedan je taj sto ni tad brzina vrtnje motora ne prelazi 3100 o/min, a drugi je taj sto motor pored mehanickog pogona ulja unutar sistema, poseduje u elektricni koji ce odreagovati kada zatreba.

Da li je to samo za 2.0 ili i za 1.6?
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Razlike u turbinama - benzin/dizel26.04.2015. u 23:28 - pre 76 meseci
Kako?

Mislio si da 1.6 TDI vozis 200 konstantno?
 
Odgovor na temu

Urkelele
Sistem Administrator

Član broj: 21350
Poruke: 516
*.static.isp.telekom.rs.



+141 Profil

icon Re: Razlike u turbinama - benzin/dizel27.04.2015. u 07:17 - pre 76 meseci
Naravno da ce turbina na 1.6 biti vise opterecena nego na 2.0.

Hvala svima na odgovorima i komentarima, imacu ih u vidu kada budem vozio auto i naravno prvo procitati uputstvo. Kontam ipak da tehnika i tehnologija napreduju i da se kod novijih motora i turbina ipak koristi vodeno hladjenje, jer, to bi bilo najlogicnije.
qq meni, ja da sam normalan pored vas bih poludeo!
Tek sad znam koliko ne znam...
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Razlike u turbinama - benzin/dizel27.04.2015. u 08:02 - pre 76 meseci
Termalni menadzment je jedna stvar, a hladjene turbine vodim nije uopste logicno, ako se posmatraju radne temperature. Samo joj jos fali kavitacija od pregrejane pare i razbijanja molekula vode.

Hladjenje predzone turbine je nesto drugo, povecava iskoriscenje motora kao toplotne masine i snizava otezane radne uslove turbine za neki procenat.

Posto je ionako buducnost u elektricnim vozilima, turbine su otprilike na vrhuncu razvoja.

SUS motori ne moguda se mere sa elektromotorom(obrtnim momentom od 0 obrtaja, necujnim radom i efikasnoscu, rekuperacijom energije...), jedino sto inertna auto industrija treba da obavi prelaz i prilagodi proizvodnju...sto nije "lako", finansijski i organizaciono.

Ortodoksna Evropa jednostavno ne zeli da raskine postojeci lanac, po cenu "zatvaranja u cauru", pa ce se najveci napredak desavati na ostalim kontinentima...

Tako da je za svakodnevnu voznju, dobro imati na umu da se turbine za dizele vrte na 30000-40000 obrtaja a za benzince 50000, 70000, pa i do 125000 obrtaja..u visoj temperaturi gasova sa velikim povratnim pritiskom iz izduve grane i varijabilnim protokom vazduha...

Ne forsirati nepotrebno motore, i omoguciti "smirivanje" rada turbine u uslovima podmazivanja.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Razlike u turbinama - benzin/dizel

Strane: 1 2

[ Pregleda: 17362 | Odgovora: 36 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.