Jesi, jasniji si.
Remont turbine je nešto kao "generalka" za motor. Dakle, nije to redovno održavanje, nego kad "ispusti dušu" posle mnogo, mnogo stotina hiljada kilometara.
Hlađenje turbine je priča iz vremena od pre 50 godina kada je SAAB uveo turbo motore, pa su vozači imali problema: kad posle duge vožnje na preko 7- 8.000 obrtaja stanu i ugase motor, a usijana turbina se naglo ohladi, pa se kao nešto desi (blokira šta li ?) Toga nema već 40 godina, ali legenda živi.
Ipak, "hlađenje turbine" se i danas preporučuje: ako baš, baš, baš cepaš na autoputu na max obrtajima (gas do daske), pre nego ugasiš auto, pusti neka radi na ler gasu par minuta. To je sve. Ako voziš na optimalnim obrtajima (oko 2.500 za dizel), ništa se neće desiti i kad mometalno ugasiš auto. Najčešće, onaj kratak put od izlaska sa autoputa do parkinga na benzinskoj je sasvim dovoljan.
Turbine uglavnom nemaju ama baš nikakvih problema bar u prvih 500.000 km.
Problem je što u Srbiju dođe izraubovan auto koji je prešao 800.000 km. Na satu piše 130.000 km, a prodavac se kune da je to prava kilometraža, i onda kupac zaključi da je turbina odradila svoje. "Eto, ni 150.000 km, a već moram da radim remont turbine"
Bilo kako bilo:
vožnja automobila sa turbinom se ni po čemu ne razlikuje od vožnje automobila bez turbine. Održavanje automobila sa turbinom se ni po čemu ne razlikuje od održavanja automobila bez turbine. Pa zamisli kakav bi to haos bio kad bi se kritično hlađenje prepustilo vozačima i njihovim voznim navikama ?! To što si ti kasnije pretek'o nekog dizela, nije zato što on "hladi turbinu", nego je lik malo opustio nogu sa gasa.
Šta proizvođač postiže ugradnjom turbine ? Iz motora sa manjom zapreminom dobija se snaga kao iz motora sa većom zapreminom.
Šta ti dobijaš ? Motor sa manjom kubikažom je lakši, pa je zato možda potrošnja nešto zanemarljivo manja, a možda i neke dažbine vezane za registraciju. Ništa više.
Dakle tvoja je nedoumica:Brend A, model B sa motorom 1,6 i 160 KS (sa turbinom) ili sa motorom 2,0 i 160 KS bez turbine. Ili dizel 2.0 sa 150 KS. Jel tako ?
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji