Srodne teme
Kliknite za generisanje liste srodnih tema...
Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Samoorganizovanje

elitemadzone.org :: MadZone :: Samoorganizovanje

Strane: < .. 1 2 3 4

[ Pregleda: 19455 | Odgovora: 60 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

anon70939

Član broj: 70939
Poruke: 2823



+6883 Profil

icon Re: Samoorganizovanje24.02.2016. u 22:22 - pre 107 meseci
Citat:
2012:
Citat:
miki069: Zaboravio sam cirkularna pisma u Wordu, prezentacije u PowerPointu, planove u MS Projectu...



Solidno velik broj kompanija "dize" podatke na server (SQL ili Oracle), a onda zbog toga sto je MS Office maltene besplatan izvestaje radi tako sto povlaci podatke sa servera u Excel ili Access i tako radi Reporting, a od kako se pojavio PowerPivot i Power Query i BI se radi na isti nacin povlacenjem podataka sa servera u Excel. To je veoma jevtino, prakticno i taj deo radi IT sektor.
Isto je i sa finasijskim modeliranjem, u bankama i osiguravajucim kompanijama IT department saradjuje sa delom finansija i analize i za njihove potrebe pravi izvestaje i modele. To sto ti ne mozes da razumes to je drug problem.

Upravo mi je to bio prosli posao iako sam bio samo IT operater/user support, napisah u prethodnom postu. Kasnije smo presli na QlikView, i trebao sam na obuku za to, ali sam tad bas odlazio iz firme.
 
Odgovor na temu

anon70939

Član broj: 70939
Poruke: 2823



+6883 Profil

icon Re: Samoorganizovanje24.02.2016. u 22:30 - pre 107 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic:
IMHO - sta god da radis, gledaj da budes licno zadovoljan. Kada je posao za platu u pitanju, u pitanju je cist biznis i neko "ulaganje u buducnost" pregorevanjem je obicno samo jednostrana stvar koja se ne zavrsava lepo na kraju. Pregorevaj za sebe ako to zelis ili radis na necemu svojem, za druge... pregoreces za dzabe.


U onom kilometarskom postu sam napisao, da mi finansije nisu prioritet. Da mi je za sada bitno da ne brinem o dnevnim privatnim stvarima za koje je normalno da svaka osoba na planeti ne mora da brine... Sad imam i malo vise finansija od toga.
Benefit u ovom poslu vidim bas u tome sto cu nauciti neke nove stvari, direktor je spreman da placa i salje me na obuke...

Radio sam 10 godina u prethodnoj firmi, sve je vec postalo rutina. Za tih 10 godina nista novo nisam naucio, i video sam da ne mogu da nadjem lako drugi posao. Da nikom ne treba menjac tonera, koji zna sta je BI, zna da pise upite nad bazom i automatizuje ih u excel-u...

Posto je i onako bilo pitanje vremena kad ce da pukne firma i dobijem otkaz, dao sam sam otkaz i sebi neki rok da radim dzabe, da upednem u web programiranje, imao sam srece da sam nekim delom ostao u system administraciji koju mislim da vise volim.

Doduse radim 5 razlicitih poslova, i polako ulazim u razlicite grane, i dao sam sebi neki rok od recimo godinu dana, da vidim gde se najbolje snalazim, i sta je buducnost, pa onda da odhebem sve ostalo i usmerim se ka samo jednoj stvari. Na zalost, trebao sam to vec ranije da uradim, ali nisam imao mogucnosti. Valjda nije kasno ni sa ovih mojih 35 godina...

Na kraju godine cu valjda znati
- Da li da ucim Magento i PHP i zaradjujem pravljenjem webshopova... Da li da polazem sertifikate za to... Mislim da to moze da mi osigura mogucnost, a posto sam radio reporting u velikom hipermarketu, upoznat sam sa svim procedurama i procesima prodaje... Samo bih to implementirao u online prodaju...
- Da li da se posvetim VDI-u i windows server administriranju... Verujem da je buducnost sigurno i u tome... Samo da se bandwith popravi jos malo...
- Da li da se posvetim OCR IRIS software-u i implementaciji tog resenja u firmama. Siguran sam da ce svim firmama biti lakse da pakuju racune, porudzbenice, predracune u svoju bazu direktno, tako sto ce neka sekretarica da otvori sve koverte i zabije u skener i pusti ga da odradi svoje, a software će odraditi ostalo... a ne da popunjava neke forme ručno...




Ne planiram da zrtvujem privatni zivot, i to mi ne pada na pamet... Zbog toga sam i otvorio temu kako sve da spakujem u 40 sati nedeljno, da se konsultujem sa vama koji imate vise iskustva, kako vi resavate ova pitanja. Da li sto to intuitivno savladali, ili ste naucili iz neke literature. da li vam pomaze neki software i slicno...
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Samoorganizovanje24.02.2016. u 22:30 - pre 107 meseci
Tja, Kojote, nisi rekao nista novo i nedefinisano u svom dugacko mpostu.
Firma radi, na trzistu je, sto je najgore, radi sa ljudima, ali boze moj, pravi se novac.

Zato je i spisak aktivnosti takav. Posao probijas, ucis svakodnevno, izucavas problematiku i u hodu resavas, sto je samo plus za posao.
I sigurno nije dosadno.

Treba samo da belezis tekuce aktivnosti, i u formi dnevnog izvestaja, bez vecih napomena o licnom proucavanju problema, preneses doticnom gazdi.
Ruter se ne trazi prosto, vec se napomene da recimo mozes da obradis tri klijenta uz tekuci posao, a s ruterom bi mogao da razdelis posaona par racunara i da formiras namensko radno mesto, bez obzira da li ce nekoda sedi za tom tastaturom.

Plan pravis prema nedeljnom spisku aktivnosti, sa aktivnoscu uvecanom za 20-30%, pa pomnozeno sa 50 nedelja.
Pa ce sami da sracunaju da im treba jos neko

korisnike koji te dave sa potrebama, grupises u odredjen termin, i vec ce ti biti upola lakse.
 
Odgovor na temu

2012

Član broj: 296004
Poruke: 248



+926 Profil

icon Re: Samoorganizovanje24.02.2016. u 22:31 - pre 107 meseci
@ Coyote


Na osnovu opisa tvojih dnevnih aktivnosti realno nemas potrebu za MS Project-om.

Ja sam mislio da se radi o poslovima koji se dugorocno planiraju i onda se meri i kontrolise spepen onoga sto je zavrseno. Posto si u prvom komentaru navoo programere i spoljne saradnike, ja sam pomislio da imas problem jedino sa njihovom sinhronizacijom i uskladjivanjem onoga sta je svaki od njih uradio kao deo/segmen nekog veceg projekta.
A pod 'cimanje" sam mislio da se to odnosi na zadatke da "uskaces" u pomoc programerima ili da te svako malo zovu da im pojasnjavas sta treba da rade, pa onda gubis vreme i ne stignes da prekontrolises sta su drugi uradili ili da nemas vremena da manje-vise ravnomerno pratis poslovanje/razvoj projekata.

Nisam ima predstavu o cemu se tacno radi u opisu tvog posla.

 
Odgovor na temu

bachi
Vladimir Vučićević
System administrator
Beograd, Srbija

Član broj: 17912
Poruke: 5345

Sajt: www.bachi.in.rs


+2830 Profil

icon Re: Samoorganizovanje24.02.2016. u 22:34 - pre 107 meseci
Koliko sam ukapirao, 30% vremena ti oduzima zato što ne znaš kako se nešto radi i to je ok, naučićeš i da, u opensource svetu je više pravilo nego izuzetak da ćeš nadogradnjom nečega shebati nešto drugo i u tom smislu ne bi bilo loše da imaš virtuelno okruženje u kome ćeš da probaš kako nešto radi pa tek onda da pustiš u produkciju... Dodatnih 30% vremena ti oduzimaju poslovi marketinga i toga moraš da se otarasiš.
... Vladimir Vučićević aka. Bachi
~~~ www.bachi.in.rs <<<<>>>> [email protected]
>>> It's nice to be important, but it's more important to be nice...
 
Odgovor na temu

dusanboss

Član broj: 329401
Poruke: 795
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Jabber: dusanboss


+599 Profil

icon Re: Samoorganizovanje24.02.2016. u 22:38 - pre 107 meseci
Izgleda da ti je dirktor veoma uticajna figura, pošto je deo hiperaktivnosti preneo na tebe .
 
Odgovor na temu

2012

Član broj: 296004
Poruke: 248



+926 Profil

icon Re: Samoorganizovanje24.02.2016. u 22:47 - pre 107 meseci
Citat:
CoyoteKG:
Citat:
2012:
Citat:
miki069: Zaboravio sam cirkularna pisma u Wordu, prezentacije u PowerPointu, planove u MS Projectu...



Solidno velik broj kompanija "dize" podatke na server (SQL ili Oracle), a onda zbog toga sto je MS Office maltene besplatan izvestaje radi tako sto povlaci podatke sa servera u Excel ili Access i tako radi Reporting, a od kako se pojavio PowerPivot i Power Query i BI se radi na isti nacin povlacenjem podataka sa servera u Excel. To je veoma jevtino, prakticno i taj deo radi IT sektor.
Isto je i sa finasijskim modeliranjem, u bankama i osiguravajucim kompanijama IT department saradjuje sa delom finansija i analize i za njihove potrebe pravi izvestaje i modele. To sto ti ne mozes da razumes to je drug problem.

Upravo mi je to bio prosli posao iako sam bio samo IT operater/user support, napisah u prethodnom postu. Kasnije smo presli na QlikView, i trebao sam na obuku za to, ali sam tad bas odlazio iz firme.


Ne znam kako je u Srbiji.
U UK je to sasvim pristojan posao i ne menjas tonere ako znas VBA, a ko jos i razumes sta je BI ili ako znas statistiku i statisticku analizu i modeliranje (kao ja) onda to ide u grupu placenijih zanimanja i nemas problema koje ti opisujes. sa druge strane user support ne radi taj posao, to bi bila degradacija da nekoga ko razume bilo kakvo programiranje cak i VBA i VB da stavljas u Service/Help desk, plus i ogromna je razlika u plati. Jos ako taj neko zna i SQL i SharePoint, pa tu plata ide jako visoko, a relativno i tesko se nalazi, pa ne zele firme ni da izgube takvog coveka.

 
Odgovor na temu

anon70939

Član broj: 70939
Poruke: 2823



+6883 Profil

icon Re: Samoorganizovanje24.02.2016. u 23:07 - pre 107 meseci
'Ladno ste procitali sve ono :D

Citat:
vladd:
Treba samo da belezis tekuce aktivnosti, i u formi dnevnog izvestaja, bez vecih napomena o licnom proucavanju problema, preneses doticnom gazdi.

Belezim ih i to zahtevaju od mene. Obican excel gde pisem sta sam radio u toku dana. Ja pisem prvo u blok, pa onda na kraju smene u xls kojem imaju oni pristup. Na zalost prebukiran sam poslom da ni to ne stizem, pa se desi da po par dana ne upisem, i onda od kuce izgubim neko vreme da to dopisem... Oni zahtevaju i vreme da upisujem, ali to ne mogu da uradim, jer nemam kako da izmerim jer dosta poslova radim paralelno... Upisujem samo vreme kad od kuce, ili vikendom neso radim, tad znam kad sam poceo i kad sam zavrsio... pa sta god da sam uradio

Citat:
2012:
@ Coyote
Na osnovu opisa tvojih dnevnih aktivnosti realno nemas potrebu za MS Project-om.
...
Nisam ima predstavu o cemu se tacno radi u opisu tvog posla.

Ma da, nisam nikakav organizator, nego treba da budem samoorganizator :). Video sam da nisi shvatio ni ti ni ostali, pa zato i ispisah onah iscrpni post :)

Citat:
bachi:
Koliko sam ukapirao, 30% vremena ti oduzima zato što ne znaš kako se nešto radi i to je ok, naučićeš i da, u opensource svetu je više pravilo nego izuzetak da ćeš nadogradnjom nečega shebati nešto drugo i u tom smislu ne bi bilo loše da imaš virtuelno okruženje u kome ćeš da probaš kako nešto radi pa tek onda da pustiš u produkciju... Dodatnih 30% vremena ti oduzimaju poslovi marketinga i toga moraš da se otarasiš.

Jbg, nije imao ko da mi skrene paznju na to, ali nekako sam dosao i ja do tog zakljucka :). Tako ce ubuduce i biti, samo da vidim kako najbrze da negde lokalno instaliram kopiju sajta, pa odradim update... I da nadjem neki nacin kako se vrsi testiranje. Posto kolege mi kazu "ma samo isklikas stranice i vidis da li je sve u redu"... :) A jedan sajt ima hiljadu funkcionalnosti... i vreme pokaze da je nesto poebano, kao recimo sto je bio taj newsletter. Cuo sam da postoji neki software, i neka procedura oko testiranja, a to je vec spada u QA...
Da... 30% planiranje, ucenje, drugih 30% iznenadni problemi i ucenje kako da ih
Citat:
dusanboss:
Izgleda da ti je dirktor veoma uticajna figura, pošto je deo hiperaktivnosti preneo na tebe :).

Oduvek sam ja hiperaktivan gde god da sam radio... Ali jednostavno uvek sam postizao i nikad nisam brinuo oko posla. Ali ovaj me ubi... :). Sto kaze bachi, to je samo zbog mog slabog znanja, koje cu valjda jednog dana da steknem pa ce biti lakse.

Citat:
2012: Ne znam kako je u Srbiji.
U UK je to sasvim pristojan posao i ne menjas tonere ako znas VBA, a ko jos i razumes sta je BI ili ako znas statistiku i statisticku analizu i modeliranje (kao ja) onda to ide u grupu placenijih zanimanja i nemas problema koje ti opisujes. sa druge strane user support ne radi taj posao, to bi bila degradacija da nekoga ko razume bilo kakvo programiranje cak i VBA i VB da stavljas u Service/Help desk, plus i ogromna je razlika u plati. Jos ako taj neko zna i SQL i SharePoint, pa tu plata ide jako visoko, a relativno i tesko se nalazi, pa ne zele firme ni da izgube takvog coveka.

VBA nisam bas razbijao, ali sam se snalazio. Ako mi zatreba, kako da se konektujem na bazu, i da ispisem rezultate u recimo svaku trecu kolonu, kako da snimim fajl i atacujem u maili posaljem, uglavonm sam guglao i koristio vec gotova resenja, uz neke izmene i prilagodjavanje mojiim templejtima...
Moj posao primarno nije bio to. Moj posao je bio user support i IT operater, dakle menjanje tonera i resavanje problema. Ali za tih 10 godina, nam je svim ITevcima po svim objektima u Srbiji, dat read only pristup bazi pa smo eto poceli da ucimo SQL. Pa se lokalnim direktorima svidelo to, ne moraju vise da cimaju one prave programere iz HO, i da cekaju dugo na izvestaje, nego imaju lokalne ITevce koji ce to da im rade.
Iako je to bio "bespotrebni" dodatni posao, po nekim gradovima su se bunili da ne zele to da rade, ali bilo je nas kojima je to znanje bilo sjajno... A imao sam i pristup neverovatnoj bazi podataka, pa eto ucenja na poslu na licu mesta...

Da bih napredovao mogao sam da idem samo za BG da radim, za eto nesto vecu platu, ali bi to bilo prezivljavanje jer bih mogao da placam stan, pa sam zaglibio u KGu, ostao i dalje menjač kertridža koji zna da radi izveštaje...
Ali sam kao što rekoh, uz direktore i njihove potrebe, skapirao sve procese u prodaji. I bio sam sve bolji i bolji u tome.

I kao što si rekao
Citat:
2012:pa ne zele firme ni da izgube takvog coveka.

Otišao sam iz firme, ne samo zbog plate, nego celokupne atmosfere, i nista novo nisam mogao da naucim...

Samo mi je krivo, sto su mi ponudili da idem cesto za BG da radim u QlikView, ako si cuo za to... I tu bih radio sa sjajnim covekom koji je mogao puno da me nauci, jedino je to moglo da me zadrzi u firmi, ali se promenio nas lokalni direktor u KG-u, kojeg je bas bilo briga za to, nije mu bilo u interesu, jer sam za njega bio samo obican IT operator, i od svog radnog vremena bih gubio vreme na QV sto njemu ne odgovara jer mi on daje platu...
I znam da bi u buducnosti svaki moj odlazak na sastanak u BG, bio diskutabilan, jer bi on morao da potise odobrenje...
Video sam da od toga nema 'leba i dao otkaz, otisao na biro dok ne nadjem drugi posao.
 
Odgovor na temu

2012

Član broj: 296004
Poruke: 248



+926 Profil

icon Re: Samoorganizovanje24.02.2016. u 23:47 - pre 107 meseci
@Coyote

Svuda u svetu ljudi jedva cekaju da nadju nekoga ko ce raditi za druge, a jos su srecniji ako nije nesto mnogo zahtevan za platu. To je klasika. Dosta cesta je pojava da dve osobe rade isti posao za dve dosta razlicite plate, sve zavisi ko se kako dogovorio. Na nekoliko intervju za posao imao sam prvo pitanje na razgovoru, "da li imate nekoga unutar firme", "da li ste sa nekim unutar firme razgovarali u vezi ovog posla" i tako u krug.
Tako da nemoj da se brines sto si ti taj sto voli da vuce za dvojicu. Ima to svuda i svuda su takve osobe omiljene. Da se ne lazemo i ja volim kad ne moram da radim, a neko mi da platu.
Da ti mnogo ne pallmudim, ali moj predlog je uvek bio specijalizacija i teznja ka savladjivanju materije u dubinu, a ne u sirinu. To sam naucio u USA i savrseno dobro funcionise, ne znam kako funkcionise u Srbiji, ali mislim da neije lose kao koncept za razmisljanje. Mozda ja mnogo filozofiram jer ne poznajem uslove u Srbiji.
Za poslednje dve godine koliko se zajjebavam u Makedoniji dosao sam do sledeceg zakljucka, mnogo njih se deklarativno predstavljaju kao poznavaoci svega i svacega, a kad se postavi konkretan i ozbiljan problem onda kao po pravilu nastane kolaps i svi se razbeze. Jednostavno nestanu, ne zele da radem ne javljaju se, izmisljaju izgovore, nude neka svoja resenja i najradije bi da promene radni zadatak. Cesto mi se desavalo da mi posalju navodno zavrsen posao, a onda ja moram da ga doradjujem dve-tri nedelje, a onda upadnem u novo kasnjenje jer im opet kasni drugi deo koji je treba da se nastavlja na prvi.
Iz mnogo razloga i problema koje si ti naveo u svom komentaru ja sam konstatovao da sam se zeznuo sto sam dosao na ideju da projekt postavljam u Makedoniji, sa IT "ekspertima" i "programerima" iz Makedonije, jer je trebalo da izadje jevtinije, a na kraju je ispalo isto ili skuplje nego da sam angazovao neku firmu od koje bi kupio gotovo resenje ili gotov deo softvera bez da lupam glavu da ga razvijam od nule, a sto sam ja nazalost radio. Bolje da sam uzeo programere na Elance nego sto sam se zafrkavao po Makedoniji. Tako da donegde razumem zasto te neko cima za poslove koje si naveo.

Za QlikView sam cuo ali nemam potrebu da ga koristim, meni Skype for business resava sve potrebe koje imam. Presao sam na Office 365 i SharePoint i tu sam podmirio 80% svojih potreba. Kad dovrsim tranziciju na Azure, resicu verovatno 100% svojiv problema. Male klijente pokusavam da eliminisem jer vise prave probleme, a manje donose prihode.
 
Odgovor na temu

7.scena

Član broj: 324066
Poruke: 125
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Sajt: https://www.kupacikostimi..


+355 Profil

icon Re: Samoorganizovanje25.02.2016. u 00:08 - pre 107 meseci
Ivan ti je rekao par stvari preko kojih ćeš lako preleteti u ovoj gomili teksta, a ustvari su jako bitne i dolaze iskustvom.
Šef treba da ti rešava konflikte u prioritetu, na taj način ćeš psihički biti relaksiran, pa ćeš raditi bolje, efikasnije, a osećaćeš se rasterećeno.
Pregorevanje i overtime dok radiš za druge, sve to u ime višeg dobra, učenja, dokazivanja, itd, uglavnom ne završi dobro. Ne isplati se tebi, a često ni poslodavcu, jer niko ne može da izdrži dugo u takvom modu rada, a plodove sem narušenog zdravlja niko ti ne garantuje.

Sem toga tebi bi i jednostavniji tiketing sistem završio posao. Nisam čitao ceo gigantski post, ali takav post ne pišu dobro organizovani ljudi, NHF :). Nema tu ničeg lošeg, organizacija je talenat sa kojim se neki rađaju i veština koju mi ostali učimo. Pokupi neke od saveta ovde i drži ih se. Mada mislim da bi tebi neko trebao da nametne sistem rada ili da te rastereti pomoćnikom.

Računaj da te poslodavac takođe testira dajući ti razne zadatke, pa da vidi kako se u čemu snalaziš. Ono što je suludo, a videh u delu velikog posta je da ti radiš developerski posao u firmi koja ima developere za baš taj posao. To nije dobro, možda je tebi interesatno, ali to guši tvoj konkretni posao i to je indikator jako loše organizacije u celoj firmi.

Sertifikati, koji dobar developer je postao to što jeste sertifikatima ? Uči, radi sa strane, kradi znanje, upadni u stvarne projekte, radi ispod cene dok ne postigneš određen nivo. Sve te veštine koje si načeo su jako dobro plaćene ali kada odabereš jednu i kreneš u specijalizaciju put iste.
 
Odgovor na temu

dusanboss

Član broj: 329401
Poruke: 795
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Jabber: dusanboss


+599 Profil

icon Re: Samoorganizovanje25.02.2016. u 00:26 - pre 107 meseci
2012 ne znam koliko je spcijalizacij dobra u današnjem svetu koji se rapidno menja. Moguće je da ćeš promeniti zanimanje nekoliko puta za 180° za radnog veka.
U nekim stvarima sigurno da je dobro biti stručnjak i imati veliko znanje iz te oblasti u drugim, možda je bolje biti više flksibilan i sposoban da se prlagodiš opisu posla.
U ostalom šta ja znam, nema jedan dan radnog iskustva
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Samoorganizovanje25.02.2016. u 06:26 - pre 107 meseci
Ne moze niko da promeni zanimanje 180% bez resursa. Pogotovo ne na poslovima kojima je rok neogranicen.

Slazem se sa&.scenom da SEF treba da doprinese organizaciji, ali je ovde ocit primer sefa muvolovca bez stabilnog posla, koji mora da nahvatava poslove "u letu" za firmu.

Zato postoji veca kolicina padobranskih poslova. Jednog trenutka ce se poslovi stabilizovati, pa ce i organizacija biti moguca.
 
Odgovor na temu

Shadowed
Vojvodina

Član broj: 649
Poruke: 12875



+4792 Profil

icon Re: Samoorganizovanje25.02.2016. u 16:05 - pre 107 meseci
Edit: evo i tebi jedan poduzi post

Prvo odgovor na prvobitno pitanje (aplikacija).
U firmi se radi razvoj softvera, nemoj mi samo reci da ne koriste nikakav softver za project management Ako je tako.. Oni imaju veci problem nego ti Ako koriste, prikljuci se. Te aplikacije prakticno sve imaju taskove koji imaju ono sto ti treba (i verovatno gomilu toga preko):
Opis zadatka, vreme kad je napravljen, rok, prioritet i status. I super je ako imaju (a obicno imaju) pod-taskove.

Ako ne koriste, hm, ne znam tacno koji bih tebi licno preporucio jer sve sto sam koristio je overkill za tvoje potrebe. Realno, mozes i u excel-u planirati. Neko je pomenuo Trello. Deluje dobro, ali je cloud resenje sto ima dobre i lose strane.




Sad ostalo
Prvo, dobro je sto si opisao posao koji radis jer ti tako ljudi mogu dati relevantnije savete.
Sudeci po onom poduzem postu, veliki deo onog sto si opisao na pocetku moze da se automatizuje (provera da li su sajtovi online, kopiranje backup-a sa ftp-a itd.).
Zatim, radis neke stvari koje ne bi trebao ti da radis vec programeri (resavanje bug-ova u software-u npr.). Usput, to sto ti trazis kako se koristi neki plugin ili deo software-a pa objasnjavas korisnicima je, d'izvines, lose odradjen posao ostatka firme. Ako firma isporucuje software, treba da isporuci (ako tako dogovore) i uputstvo. A ako ne dogovore, onda nema sta da se cimas ti naknadno. Mozda jednostavno nemas izbora i tu se nista ne moze, kazem ti kako bi trebalo.

Inace, ono sto su neki ljudi vec rekli - uvek se trudi da imas napismeno zadatak ili zadavanje/promenu prioriteta (sto mu opet dodje neka vrsta zadatka). Kad dobijes usmeno/telefonom, kasnije moze da bude "nisi ti mene dobro razumeo".
Sto se prioriteta tice, to treba da ti odredjuje nadredjeni. Ako ti kaze da je sve prioritet (da je sve istog prioriteta, da budemo precizni), onda ti odredjujes (ali samo za sebe, za njega je to sve istog prioriteta), ali onda uvek imas i odgovor na "zasto ovo nije prvo uradjeno?" - "zato sto nije bilo veceg prioriteta".
Usput malo psihologije: ne pitas "sta je od ova dva prioritet?" nego "sta je prioritetnije?". Tako umesto da dobijes odgovor "sve je prioritet" gde se ne zna KOJI prioritet, nateras ga da kaze konkretnije "ovo je prioritetnije" ili "jednakog su prioriteta". Deluje banalno, ali uglavnom te nece lagati ali ce uvijati istinu koliko god moze. Sto preciznije nesto kaze, manje moze da vrda posle
E da, jos jedna slicna stvar: kada estimiras vreme za neki task, nemoj estimirati do kada ces zavrsiti nego koliko ti vremena treba. Ako kazes "do kraja radnog vremena u sredu", do srede ces dobiti jos 3 posla a u sredu na kraju radnog vremena ces biti pitan zasto nije gotov onaj prvi. Zato, kazes "treba mi tri dana". Pa ako dobijes druge poslove, onda nisi imao 3 dana vremena za taj. Uvek pisi na sta si koliko vremena potrosio.
Jos jedna stvar u vezi organizacije - ako imas velike taskove cije resavanje zahteva nekoliko i vise dana, trudi se da ih razbijes na manje pri cemu ce svaki biti nesto manje od jednog dana.
I jos jedan psiholoski trik (zbog kojeg je ono "nesto manje od jednog dana"). Ako imas dugorocan task veceg prioriteta i dosta manjih nizeg, odradi svakog dana i po neki od tih manjih. Ovo ces najlakse ostvariti ako sam odredjujes prioritete (gazdi su svi hi-prio.). Tako ti je broj taskova u jedinici vremena veci i ne delujes zaglavljen i manje ljudi ceka na tebe. Ako se task od 10 dana zavrsi za 12 dana, to nije tako strasno, a ti si jos 10 drugih zavrsio u toku tih 12 dana umesto da su svih 10 cekali 10 dana.

Sto se tice toga da imas posao koji cesto ne umes da uradis... Posto si rekao da ti se generalno svidja posao i zanimljiv ti je, imho, stvar stoji ovako.. Ucinjena ti je donekle usluga a sastoji se u tome da ti je dat posao iznad tvog nivoa znanja a pri tome si placen za taj posao i tolerise se to sto ne znas i daje ti se mogucnost da naucis. Nemoj da radis prekovremeno ako se to od tebe ne trazi, ali nije besmisleno da trazis resenje/ucis van radnog vremena. Ali to zadrzi za sebe ako radis. Ne dozvoli da se zna jer ce se posle nekog vremena i ocekivati.
Moj predlog u vezi toga je da odredis sebi neki period, recimo godinu dana, u kojem ces se znatno zalagati, ako treba i van radnog vremena (opet, tako da se to ne zna) kako bi dostigao neki nivo blizi onom koji je potreban za taj posao. Vremenom ce ti biti lakse da ga obavljas. Savet: to pokazi samo delimicno. Mora se videti da napredujes, ali ne mora se bas znati koliko, da te ne pretovaruju i dalje. Kad ti istekne period koji si sam sebi zadao, dogovoris se prvo sa sobom pa onda i sa gazdom sta hoces od tog posla. Da li hoces da zrtvujes zivot van posla i budes kao tvoj gazda (koliko sam shvatio neces a i ne preporucujem) ili hoces da imas normalnu kolicinu posla, normalnu kolicinu nepoznatih stvari i normalno radno vreme. Kad odlucis, predocis gazdi stanje stvari pa ako hoce hoce, ako nece, ok, nema problema i trpis dok ne nadjes drugi posao koji ces lakse naci jer si naucio gomilu stvari za prethodnih godinu dana (to je najveci razlog zbog kojeg ovo trebas smatrati dobrom prilikom). Meni se cini da i tvoj sef ima slicnu zamisao, samo ti on to nece reci
I da, ovde je bitno da ispostujes sebe. Ako si odredio godinu dana (ili pola ili koliko god), ne dozvoli da se to rastegne (a moze i da ni ne primetis). Takodje odredi sebi granicu preko koje se neces forsirati jer nije poenta ni da "sagoris". To ume da bude gadno.

Na duze staze, mislim da ces morati da se, mozda ne bas specijalizujes, ali odlucis da li hoces u admin ili dev pravcu da se razvijas. Imho, vise ce ti lezati adminska varijanta. U oba slucaja ce ti super doci sto imas izvesnog znanja i sa druge strane (ovo ti kazem iz licnog iskustva).

OK, neke stvari sam zaboravio ali ako se setim dopisacu
 
Odgovor na temu

dusanboss

Član broj: 329401
Poruke: 795
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Jabber: dusanboss


+599 Profil

icon Re: Samoorganizovanje25.02.2016. u 17:23 - pre 107 meseci
Ja mislim da je Kojot samo hteo da nam se pohvali kako mu krnulo u životu.
 
Odgovor na temu

bachi
Vladimir Vučićević
System administrator
Beograd, Srbija

Član broj: 17912
Poruke: 5345

Sajt: www.bachi.in.rs


+2830 Profil

icon Re: Samoorganizovanje25.02.2016. u 18:01 - pre 107 meseci
Citat:
Shadowed:Imho, vise ce ti lezati adminska varijanta. U oba slucaja ce ti super doci sto imas izvesnog znanja i sa druge strane (ovo ti kazem iz licnog iskustva).

Sudeći po njegovom kobaja postu gde mu je muka oko developer strani, a uživa u admin strani, odgovor je već jasan. :)

... Vladimir Vučićević aka. Bachi
~~~ www.bachi.in.rs <<<<>>>> [email protected]
>>> It's nice to be important, but it's more important to be nice...
 
Odgovor na temu

Shadowed
Vojvodina

Član broj: 649
Poruke: 12875



+4792 Profil

icon Re: Samoorganizovanje25.02.2016. u 18:31 - pre 107 meseci
Zato i rekoh :)
 
Odgovor na temu

zzzz
milan kecman
bluka

zzzz
Član broj: 11810
Poruke: 2164
..able.dyn.broadband.blic.net.



+197 Profil

icon Re: Samoorganizovanje26.02.2016. u 11:47 - pre 107 meseci
-Traži dodatne informacije od davaoca radnog zadatka.Naročito ako su složeni i hitni.Zapiši to i čekaj.
-Radi najjednostavnije rutinske poslove stenjući.Rakoli se kad završiš i uredno ga zapiši u svesku "završeni poslovi".
-Kad god možeš poslove razdjeli na više djelova.Tada će popis završenih obaveza biti impozantniji.
-Ne evidentiraj poslove koji nisu u poodmakloj fazi jer unose nervozu.Nešto od tog će se kasnije pomesti pod tepih.
-Daj prioritet uspostavljanju vlastitih poslovnih veza.Pod dva je usavršavanje.A onda idu tekući zadaci.
________________________________

Najbolja kritika formule za Sagnac effect:
https://www.omicsonline.org/op...090-0902-1000189.php?aid=78500

OK evo prave formule:P=2wft^2 [period]
 
Odgovor na temu

anon70939

Član broj: 70939
Poruke: 2823



+6883 Profil

icon Re: Samoorganizovanje26.02.2016. u 20:59 - pre 106 meseci
Citat:
Shadowed:
Edit: evo i tebi jedan poduzi post :)

Prvo odgovor na prvobitno pitanje (aplikacija).
U firmi se radi razvoj softvera, nemoj mi samo reci da ne koriste nikakav softver za project management :)


Mislim da koriste assembla, a kolega mi je preporučio da instaliram trac na serveru i istražim malo oko toga. Valjda je besplatan.
Meni tako nešto kompleksno možda i nije potrebno. Potrebno mi je nešto poput crtanja po bloku... baš eto Trello recimo, mada bi bilo lepo i da tu postoje neke dodatne mogućnosti. Ne vidim loše strane cloud rešenja?
Pored toga, naš document management ima mogućnost davanja taskova, planira se i ticketing sistem. Meni su takođ napomenuli da treba da osmislim ticketing sistem kako bi funkcionisao. To je jedan od "dugačkih poslova" koje smatram dugim...

Ovaj deo za automatizovanje, to ću da otvorim neke druge teme pa da vidimo kako :)

Što se tiče toga što ja otklanjam neke sitne bagove, instaliram plaginove i čudesa... To je tek posebna priča. Imam utisak da eto Direktor hoće da budem upućen u sve to. A pošto nam te web stvari uglavnom rade frilenseri, onda je i uštedeo neku kintu... A ti pluginovi su naknadno, software je isporučen davno, i onda se klijent recimo setio da mu treba mogućnost da štampa račune iz admin panela... I siguran sam da klijent i to plaća bez problema, nego eto... ovaj neće da angažuje i plaća ponovo nekog za takvu banalnost jer je svestan da je to banalno... I verovatno hoće da se namučim oko toga, kako bih kapirao u budućnosti...

Što se tiče pisanog traga, eto već par dana se pridržavam toga. Gubim malo vremena oko toga, ali jednog dana ako dobijem kritiku, moći će da isprate sve.
Danas sam radio jednu od gluposti, pakovanje templejta za račune, ponovo sve ispočetka pošto su sad tu nove ideje. Uzeo sam laptop, seo u conference room, i zvao direktorku u KG da sedne sa mnom da mi pomogne oko nemačkog (to je bio samo izgovor). Doduše više je bilo da vidi koliko ta glupost mi oduzima vreme. pickanje stranica, margine, kad se faktura, ponuda, šta već presavije na 3 dela pa ubaci u kovertu, da se kroz prozorče vidi ko je primalac, pa ponovo pickanje svega toga... Izgubila je 3h sa mnom, i nije još završeno. Uhvatila se za glavu... I skrenuo sam pažnju 10 puta za to vreme da mi takvi zadaci oduzimaju puno vremena, a da gomila sajtova stoji još uvek nezaštićeno i nisu bekapovani dok ja čačkam Excel, pošto ona ne zna ni najosnovniju formulu da napravi...

U Trello sam ispisao te dugačke poslove, i izgubio nešto vremena da ih isplaniram i rasparčam na više delova. Tako da sam i njih krenuo da radim.... A usput se gubim sa ostalim glupostima.
Jednostavno organizacija, i da treniram direktora da se meni prilagođava, to nema pojma... Do sad imam na desetine neodgovorenih mailova...

Citat:
Shadowed:
Sto se tice toga da imas posao koji cesto ne umes da uradis... Posto si rekao da ti se generalno svidja posao i zanimljiv ti je, imho, stvar stoji ovako.. Ucinjena ti je donekle usluga a sastoji se u tome da ti je dat posao iznad tvog nivoa znanja a pri tome si placen za taj posao i tolerise se to sto ne znas i daje ti se mogucnost da naucis.
....
Na duze staze, mislim da ces morati da se, mozda ne bas specijalizujes, ali odlucis da li hoces u admin ili dev pravcu da se razvijas. Imho, vise ce ti lezati adminska varijanta. U oba slucaja ce ti super doci sto imas izvesnog znanja i sa druge strane (ovo ti kazem iz licnog iskustva).

Upravo zbog te neke zahvalnosti, iako to ne pokazujem prema njima, tripujem ovako kako tripujem i hoću da dam sve od sebe. Imam ugovor na 6 meseci za početak, ali nije mi frka uopšte da li će biti produžen ili ne, samo hoću da za tih 6 meseci opravdam svoju poziciju pred samim sobom, i da steknem što više šarenolikog znanja. Jesam dao rok sebi do kraja godine, kada bi već trebalo u svemu tome da budem prilično dobar i da zajedno sa njima prođem kroz sve poslove i upoznam se sa svime što rade... A i valjda postoji još hiljade sličnih firmi gde bih mogao isti posao da radim, pa se nadam da ću tako bar obezbediti neku blisku budućnost...

U administratorskom pravcu bih se razvijao i odlučio odmah, ali mislim da tu baš i nema nekog novca i sigurnosti, osim ako si pro pro pro... A ni tada. Imam dosta bivših kolega, koji su dosta napredovali sa znanjem i sertifikatima, i muče se da nađu kvalitetan posao. Lete sa posla na posao non stop...
I pored toga, administriranje je jako široko... Koji deo administriranja ja ovde mogu da naučim u ovoj firmi? Opet sve površno... I koliko je realno da mogu za godinu dana na ovakvim poslovima to da naučim?
Mogu te hosting stvari, pod linuxom. Backup, pisanje skripti... pojma nemam šta još.
Windows Server, administriranje AD, DC... poznajem neke osnove, njima treba nešto, ali koliko bi mi vremena trebalo da to savladam u firmi gde ni oni sami ne znaju šta im tačno treba...
Evo danas mi kolega kaže da mu treba da AD ima više grupa i usera pod jednim domenom, i isto tako pod nekim drugim kako bi mogao da našteluje aplikaciju da čita sve te grupe. i onda mi objašnjava da je video negde na netu da ima nešto dc.firma.org i dc.firma.com... I sad ja koji pojma nemam o čemu priča ni šta mu treba, a mislim da ni on ne zna najbolje da mi objasni...
Nakupovao sam neke knjižurine za spremanje MSCA sertifikata, ali nikako da počnem sa čitanjem...
Exchange... to je opet posebna oblast. Njima treba da instaliram server i "podesim", opet radi developmenta... Koliko mi trbea vremena da to učim... i da li ima smisla...?
MySQL optimizacija? To je OK, ali opet jako široko
VDI? To mi zvuči zanimljivo, i ako budemo, što je plan, implementirali to u firmi, to može da mi bude zanimljivo i da se posvetim tome.

Mnogo bi mi bilo lakše da imamo nekog seniora sa kim bi mogao da se konsultujem i od kojeg bih mogao da pokradem zanat za par meseci... Ovako oko svakog problema se konsultujem sa netom i čitam do iznemoglosti, piskaram na 10 foruma...

Citat:
zzzz: -Traži dodatne informacije od davaoca radnog zadatka.Naročito ako su složeni i hitni.Zapiši to i čekaj.
-Radi najjednostavnije rutinske poslove stenjući.Rakoli se kad završiš i uredno ga zapiši u svesku "završeni poslovi".
-Kad god možeš poslove razdjeli na više djelova.Tada će popis završenih obaveza biti impozantniji.
-Ne evidentiraj poslove koji nisu u poodmakloj fazi jer unose nervozu.Nešto od tog će se kasnije pomesti pod tepih.
-Daj prioritet uspostavljanju vlastitih poslovnih veza.Pod dva je usavršavanje.A onda idu tekući zadaci.

hahaha. ovo je najbolje savet u temi :). Iskustvo...
Otprilike to i radim tako, kako ne bih odavao utisak da sam pogubljen :)
 
Odgovor na temu

Sceka
Zoran Scekic
Recording Engineer, Producer
Studio Neverne Bebe
Beograd

Član broj: 94496
Poruke: 2257
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.linkedin.com/in/sceka


+4501 Profil

icon Re: Samoorganizovanje26.02.2016. u 21:39 - pre 106 meseci
Citat:
Danas sam radio jednu od gluposti, pakovanje templejta za račune, ponovo sve ispočetka pošto su sad tu nove ideje. Uzeo sam laptop, seo u conference room, i zvao direktorku u KG da sedne sa mnom da mi pomogne oko nemačkog (to je bio samo izgovor). Doduše više je bilo da vidi koliko ta glupost mi oduzima vreme. pickanje stranica, margine, kad se faktura, ponuda, šta već presavije na 3 dela pa ubaci u kovertu, da se kroz prozorče vidi ko je primalac, pa ponovo pickanje svega toga... Izgubila je 3h sa mnom, i nije još završeno. Uhvatila se za glavu... I skrenuo sam pažnju 10 puta za to vreme da mi takvi zadaci oduzimaju puno vremena, a da gomila sajtova stoji još uvek nezaštićeno i nisu bekapovani dok ja čačkam Excel, pošto ona ne zna ni najosnovniju formulu da napravi...

Ovo ti je najpametnija i najkorisnija stvar koju si uradio za sebe od kad si tamo, u toj firmi.

Pazi, niko ti nece poverovati koliko radis ako ti sam sebe i svoj posao ne prezentujes. Ima tu jedna (mozda i nekoliko) zackoljica. Trabas da vodis racuna, mnogo!, kako kome prezentujes sebe. Ako nekome objasnjavas/pokazujes nesto sto on nema pojma sta gleda/slusa a narocito sa mnogo detalja tipa strucni izrazi onda se izaziva kontra efekat jer su ljudi uglavnom vrlo egoisticni tipa "vidi ovoga al' se hvali, ja ne razumem nista i verovatno nije ni vazno cim ja to ne razumem" - a takvih je u firmama vecina (narocito su po tom pitanju istaknuti pravnici, nista ne razumeju ali i ne zele da razumeju jer je jedino bitno da je pravo najvaznija stvar na svetu...).

Znaci, nametni sebe na dobar i pametan nacin i bice ti ne samo lakse nego ces biti cenjen za svoj posao. Problem je, uvek, kod svih koji se bave "kompjuterima" sto jednostavno ne nailaze na razumevanje kod kolega u vezi vaznosti posla koji obavljaju kao ni za trud koji se ulaze (mislim na ostale u firmama koji su po difoltu samo i iskljucivo korisnici kompjutera, neznalice bilo o cemu sto je vise od kliktanja, takvih je vecina). Prezentacija samog sebe i svog posla mora da se prilagodi tako da bude razumljiva onom kome se prezentuje, nije lako "spustiti se na pojedine nivoe koje su kao da objasnjavas malom detetu" ali je pozeljno.

Kako god, sto cesce to radi (ovo iz citata) i ne zaboravi da batalis foru tipa "ma videce oni sami da se razbijam od posla" jer nikoga to ne zanima a narocito ako ti to sam predstavis kao "ma ovo je lagano" i najgore od svega "ma brzo cu ja to" jer se onda drze toga sto si rekao nemajuci pojma sta ti u stvari sve trebas da uradis da bi to bilo "nema problema, brzo cu ja to" - i tako to tretiraju, kao "ma to je lako, brzo ce on to" - i tako cesto, i tako uvek...

I samo jos jednu stvar - nikome i nikada ne objasnjavaj kako si nesto uradio/posigao, sam proces. Sve ostalo ok, na razne nacine ali kako si nesto uradio (narocito detaljisanje) ne.


Pozdrav!
"Grand Magus and Supreme Wizard of professional
audio applications in the known universe and beyond"
E-Mail: [email protected]
Home Page: http://www.linkedin.com/in/sceka

:) "Nije ti palo na pamet da nekom inteligentnijem postu daš lajk?" (By Nebojsa)

Pravi biser: „Sada sumnjam da bih ucestvovao u poboljsavanju Nebojsinog foruma.”
 
Odgovor na temu

zzzz
milan kecman
bluka

zzzz
Član broj: 11810
Poruke: 2164
..able.dyn.broadband.blic.net.



+197 Profil

icon Re: Samoorganizovanje27.02.2016. u 10:42 - pre 106 meseci
Citat:
CoyoteKG:hahaha. ovo je najbolje savet u temi :). Iskustvo...
Otprilike to i radim tako,...

To su aktivnosti uočene kod uspješnih.Ima toga još:
-Povremeno ponesi kući uočljivu podeblju fasciklu.(Naravno praznu)
-Razglasi da popodne jeftino podučavaš klince svom zanatu.Počni od svog okruženja,po mogućnosti neka su to klinci rukovodilaca.(Instruiraj preko interneta u radno vrujeme)
-Što prije uključi one naprednije u praktično uvježbavanje.Neka odrađuju tvoje nezavršene poslove.
-Radi "fuš" ali ne mnogo.To je ono ilegalno za nekog izvana.(Važno zbog stvaranja poslovnog poznanstva.)
-Pomalo usmjeravaj stvari ka stvaranju vlastite firme.Poslovno poznanstvo bez problema će to da realizuje.Odmah po otvaranju svoje firme fakturiši neke poslove koje si prethodno odradio na "fuš".
-Zaposli nekog ........(Marks i Engels su u pravu.)
________________________________

Najbolja kritika formule za Sagnac effect:
https://www.omicsonline.org/op...090-0902-1000189.php?aid=78500

OK evo prave formule:P=2wft^2 [period]
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: Samoorganizovanje

Strane: < .. 1 2 3 4

[ Pregleda: 19455 | Odgovora: 60 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Srodne teme
Kliknite za generisanje liste srodnih tema...
Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.