Citat:
Shadowed:
Edit: evo i tebi jedan poduzi post :)
Prvo odgovor na prvobitno pitanje (aplikacija).
U firmi se radi razvoj softvera, nemoj mi samo reci da ne koriste nikakav softver za project management :)
Mislim da koriste assembla, a kolega mi je preporučio da instaliram trac na serveru i istražim malo oko toga. Valjda je besplatan.
Meni tako nešto kompleksno možda i nije potrebno. Potrebno mi je nešto poput crtanja po bloku... baš eto Trello recimo, mada bi bilo lepo i da tu postoje neke dodatne mogućnosti. Ne vidim loše strane cloud rešenja?
Pored toga, naš document management ima mogućnost davanja taskova, planira se i ticketing sistem. Meni su takođ napomenuli da treba da osmislim ticketing sistem kako bi funkcionisao. To je jedan od "dugačkih poslova" koje smatram dugim...
Ovaj deo za automatizovanje, to ću da otvorim neke druge teme pa da vidimo kako :)
Što se tiče toga što ja otklanjam neke sitne bagove, instaliram plaginove i čudesa... To je tek posebna priča. Imam utisak da eto Direktor hoće da budem upućen u sve to. A pošto nam te web stvari uglavnom rade frilenseri, onda je i uštedeo neku kintu... A ti pluginovi su naknadno, software je isporučen davno, i onda se klijent recimo setio da mu treba mogućnost da štampa račune iz admin panela... I siguran sam da klijent i to plaća bez problema, nego eto... ovaj neće da angažuje i plaća ponovo nekog za takvu banalnost jer je svestan da je to banalno... I verovatno hoće da se namučim oko toga, kako bih kapirao u budućnosti...
Što se tiče pisanog traga, eto već par dana se pridržavam toga. Gubim malo vremena oko toga, ali jednog dana ako dobijem kritiku, moći će da isprate sve.
Danas sam radio jednu od gluposti, pakovanje templejta za račune, ponovo sve ispočetka pošto su sad tu nove ideje. Uzeo sam laptop, seo u conference room, i zvao direktorku u KG da sedne sa mnom da mi pomogne oko nemačkog (to je bio samo izgovor). Doduše više je bilo da vidi koliko ta glupost mi oduzima vreme. pickanje stranica, margine, kad se faktura, ponuda, šta već presavije na 3 dela pa ubaci u kovertu, da se kroz prozorče vidi ko je primalac, pa ponovo pickanje svega toga... Izgubila je 3h sa mnom, i nije još završeno. Uhvatila se za glavu... I skrenuo sam pažnju 10 puta za to vreme da mi takvi zadaci oduzimaju puno vremena, a da gomila sajtova stoji još uvek nezaštićeno i nisu bekapovani dok ja čačkam Excel, pošto ona ne zna ni najosnovniju formulu da napravi...
U Trello sam ispisao te dugačke poslove, i izgubio nešto vremena da ih isplaniram i rasparčam na više delova. Tako da sam i njih krenuo da radim.... A usput se gubim sa ostalim glupostima.
Jednostavno organizacija, i da treniram direktora da se meni prilagođava, to nema pojma... Do sad imam na desetine neodgovorenih mailova...
Citat:
Shadowed:
Sto se tice toga da imas posao koji cesto ne umes da uradis... Posto si rekao da ti se generalno svidja posao i zanimljiv ti je, imho, stvar stoji ovako.. Ucinjena ti je donekle usluga a sastoji se u tome da ti je dat posao iznad tvog nivoa znanja a pri tome si placen za taj posao i tolerise se to sto ne znas i daje ti se mogucnost da naucis.
....
Na duze staze, mislim da ces morati da se, mozda ne bas specijalizujes, ali odlucis da li hoces u admin ili dev pravcu da se razvijas. Imho, vise ce ti lezati adminska varijanta. U oba slucaja ce ti super doci sto imas izvesnog znanja i sa druge strane (ovo ti kazem iz licnog iskustva).
Upravo zbog te neke zahvalnosti, iako to ne pokazujem prema njima, tripujem ovako kako tripujem i hoću da dam sve od sebe. Imam ugovor na 6 meseci za početak, ali nije mi frka uopšte da li će biti produžen ili ne, samo hoću da za tih 6 meseci opravdam svoju poziciju pred samim sobom, i da steknem što više šarenolikog znanja. Jesam dao rok sebi do kraja godine, kada bi već trebalo u svemu tome da budem prilično dobar i da zajedno sa njima prođem kroz sve poslove i upoznam se sa svime što rade... A i valjda postoji još hiljade sličnih firmi gde bih mogao isti posao da radim, pa se nadam da ću tako bar obezbediti neku blisku budućnost...
U administratorskom pravcu bih se razvijao i odlučio odmah, ali mislim da tu baš i nema nekog novca i sigurnosti, osim ako si pro pro pro... A ni tada. Imam dosta bivših kolega, koji su dosta napredovali sa znanjem i sertifikatima, i muče se da nađu kvalitetan posao. Lete sa posla na posao non stop...
I pored toga, administriranje je jako široko... Koji deo administriranja ja ovde mogu da naučim u ovoj firmi? Opet sve površno... I koliko je realno da mogu za godinu dana na ovakvim poslovima to da naučim?
Mogu te hosting stvari, pod linuxom. Backup, pisanje skripti... pojma nemam šta još.
Windows Server, administriranje AD, DC... poznajem neke osnove, njima treba nešto, ali koliko bi mi vremena trebalo da to savladam u firmi gde ni oni sami ne znaju šta im tačno treba...
Evo danas mi kolega kaže da mu treba da AD ima više grupa i usera pod jednim domenom, i isto tako pod nekim drugim kako bi mogao da našteluje aplikaciju da čita sve te grupe. i onda mi objašnjava da je video negde na netu da ima nešto dc.firma.org i dc.firma.com... I sad ja koji pojma nemam o čemu priča ni šta mu treba, a mislim da ni on ne zna najbolje da mi objasni...
Nakupovao sam neke knjižurine za spremanje MSCA sertifikata, ali nikako da počnem sa čitanjem...
Exchange... to je opet posebna oblast. Njima treba da instaliram server i "podesim", opet radi developmenta... Koliko mi trbea vremena da to učim... i da li ima smisla...?
MySQL optimizacija? To je OK, ali opet jako široko
VDI? To mi zvuči zanimljivo, i ako budemo, što je plan, implementirali to u firmi, to može da mi bude zanimljivo i da se posvetim tome.
Mnogo bi mi bilo lakše da imamo nekog seniora sa kim bi mogao da se konsultujem i od kojeg bih mogao da pokradem zanat za par meseci... Ovako oko svakog problema se konsultujem sa netom i čitam do iznemoglosti, piskaram na 10 foruma...
Citat:
zzzz: -Traži dodatne informacije od davaoca radnog zadatka.Naročito ako su složeni i hitni.Zapiši to i čekaj.
-Radi najjednostavnije rutinske poslove stenjući.Rakoli se kad završiš i uredno ga zapiši u svesku "završeni poslovi".
-Kad god možeš poslove razdjeli na više djelova.Tada će popis završenih obaveza biti impozantniji.
-Ne evidentiraj poslove koji nisu u poodmakloj fazi jer unose nervozu.Nešto od tog će se kasnije pomesti pod tepih.
-Daj prioritet uspostavljanju vlastitih poslovnih veza.Pod dva je usavršavanje.A onda idu tekući zadaci.
hahaha. ovo je najbolje savet u temi :). Iskustvo...
Otprilike to i radim tako, kako ne bih odavao utisak da sam pogubljen :)