Tačno, dizel može da povuče značajno veći teret na nižim obrtajima, ali mu zato zamajac neće dugo trajati ako se tako vozi u višim prenosima (praktično od 3. brzine pa naviše). A kod nas se samo gleda potrošnja, niko ne gleda koliko ga auto košta na pređenih npr. 50.000km.
P.S. Jesi li razmišljao o Duster/Yeti i sličnim modelima?
Novi Duster je nešto preko 14600€ evra za benzinac 115ks sa 4wd (1.5dci sa 4wd je 17k), Yeti jeste bolji, ali ne znam da li bi ti odgovarao prostor za prtljag.
Moj kolega ima
Hyundai ix35 i prezadovoljan je, jedino mu ponekad zafali 4wd, platio ga je novog oko 18k evra, vidim da je cena na sajtu bila 17990 sa sajamskim popustom za 1.6gdi benzinac od 135k.
Međutim, više ga nema u ponudi, a novi Tucson (kao neka zamena) je sa osnovnom opremom 18k evra za benzinac 1.6gdi, a za bolja ubrzanja sa 1.6 turbo-benzincom potrebno je čak 22k evra.
Inače, Fiat 500L, ako još uvek važi ponuda kao pre 3-4 godine, najisplativiji je u svojoj cenovnoj kategoriji ako se mora kupiti na kredit (2013. godine je kamata bila 1.99% godišnje, ne znam sada).
A da je država uslovila Fiat da proizvodi Punto Classic (i da to bude uvek prethodni model, kao što je radio Opel sa Astrom G i sledećim modelima), i da ga prodaje po ceni 7750€ kao 2012. godine (i ta cena je bila do rasprodaje zaliha, jer je prekinuta proizvodnja tog modela) i za 1.3mjet od 70ks i za 1.2 benzinac sa plinom... Kupiš lepo nov auto za 100€ mesečno na 7 godina, i ne boli te glava. U tih 7 godina odradiš 1 veliki servis, i to je najveći trošak, pored guma i registracije.
Ovako, 500L uopšte nije toliko povoljniji u odnosu na alternative u Srbiji iako se kod nas sklapa.
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.