Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Punto gubi tečnost za hlađenje

elitemadzone.org :: AutoZone :: Punto gubi tečnost za hlađenje

[ Pregleda: 416 | Odgovora: 16 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

zexxxx91

Član broj: 309917
Poruke: 219
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+3 Profil

icon Punto gubi tečnost za hlađenje05.04.2021. u 20:13 - pre 5 dana i 23h
Pozdrav svima, na Puntu mi se gubi tecnost za hladjenje, stalno stoji ispod minimuma iako natocim nesto malo iznad maksimuma.
Pre dva dana sam natocio i danas gledam, opet je pao ispod minimuma i tako stoji.
Ispipao sam creva, nigde se ne vidi i ne oseti pod prstiva da je vlazno, jedino nisam uspeo da vidim i da proverim crevo koje ide od hladnjaka do motora gore, levo od akumulatora jer je na nezgodnom mestu.

Jel zna neko sta bi mogao biti problem?

Svakako sam planirao odvesti do majstora da pogleda, pitam samo cisto informativno da znam koliko ce da me kosta popravka.
/
 
Odgovor na temu

Virked
Pancevo

Član broj: 51361
Poruke: 207
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+61 Profil

icon Re: Punto gubi tečnost za hlađenje05.04.2021. u 20:45 - pre 5 dana i 23h
Ako nemas srece onda je dihtung glave motora. Ako imas srece onda hladnjak motora.
Proveri nivo ulja u motoru i da li ima majoneza na cepu ili sipci od ulja.
Da li ti radi grejanje?
U svakom slucaju nemoj da se igras i da vozis auto da ti ne prokuva. Nadamo se da nije do sad i da si na vreme uvideo problem.
 
Odgovor na temu

zexxxx91

Član broj: 309917
Poruke: 219
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+3 Profil

icon Re: Punto gubi tečnost za hlađenje05.04.2021. u 22:56 - pre 5 dana i 20h
Tako ga vozam vec jedno mesec dana, odnosno pre jedno mesec dana sam primetio da je tecnost ispod minimuma, sipao sam i nisam ni gledao posle.
Pre par dana mi se pojavio problem sa akumulatorom pa sam proveravao akumulator i bacim pogled na tecnost od hladnjaka, kad vidim opet nema, sipam i posle dva dana da proverim jel sve stoji kako treba, kad opet ispod minimuma.
Pre toga ko zna koliko sam dugo vozio tako, bila zima, grejanje radilo svaki put kad vozim, nisam ni gledao nista do pre mesec dana.

Ne idem daleko od kuce, a i ceo grad mi je u precniku 6-7 kilometara velik, a van grada ne idem.
Kontam da idem van grada i na neka malo dalja putovanja da bi se nesto desilo.

Ulje je OK, to sam proveravao isto pre jedno mesec dana, kada sam primetio da mi je tecnist od hladnjaka ispod minimuma i bilo je vise nego sto treba, ceo onaj pljosnati deo je bio u ulju.

Mada mi je jedan lik bio rekao da treba bas dobro pogledati creva jer se njemu na autu desilo da je crevo ispucalo od starosti, da je pustalo kroz crevo i da se jako tesko primeti. Uglavom curka dok se vozi, dok stojis nece.

Mozda ja nisam dobro opipao creva i mozda imam isti problem.

Odvescu ga sutra kod majstora pa cu videti sta ce reci.

Kako mislim "ako nemam srece dihtung glave motora", jel to skupa popravka?

Kontam da kvar nije ozbiljan jer auto je generalno nov, kupljem 2010 godine, presao svega oko 40.000 kilometara i stalno je garaziran.
/
 
Odgovor na temu

sdurut
Mašinbravar

Član broj: 76787
Poruke: 577



+42 Profil

icon Re: Punto gubi tečnost za hlađenje06.04.2021. u 07:06 - pre 5 dana i 12h
Kod punta hoće da procuri mali hladnjak od grejanja. Kad se motor dobro zagreje na radnu temperaturu i pusti duvanje obično se oseti karakterističan miris antifriza u kabini.
Takođe postoji mogućnost da je popustio čep hladnjaka na dilatacionoj posudi (ili naprsla dilataciona posuda) i da sistem za hlađenje nije pod pritiskom.
Uradi proveru. Kad se motor zagreje na radnu temperaturu creva treba da budu naduvena (ukrućena). Kad debelo gornje crevo od hladnjaka ka motoru uhvatiš rukom i stisneš nebi smeo da možeš da ga spljoštiš.
Dok to proveravaš odvrni čep da dilatacionoj posudi i pritisak bi trebao da opadne i da možeš da spljoštiš rukom gumeno crevo.
Hoće i da pušta antifriz na plastičnim račvama ako imaš ugrađen plin. Može da strada i membrana plinskog isparivača (zavisi od modela).
Kad je motor zagrejan na radnu temeraturu ostavi ga da radi i skini čep na posudi. Posmatraj nekoliko minuta da li se pojavi po neki mrhurić u posudi. Probaj da turiraš auto u mestu i da gledaš u otvorenu dilatacionu posudu.
Ako ima mehurića to je siguran znak da je probio duhtung glave. Na puntićima je to česta pojava na kilometraži oko 150000km. Nije mnogo skup kvar. Dihtung reda 20e, ravnanje glave sa hitrotestom reda 30e. Ruke za majstora 30-50e. Obavezna zamena gumica ventila i šlajfovanje ventila.
Zamena dihtunga kod recimo Toyote spada u veliki servis i radi ne na neklim modelima na 120000km. Tako da to smatraj kao veći redovan servis, a ne neki kvar koji te je zadesio i ispao ti neplaniran trošak.
Obavezno ispiranje i malog hladnjaka jer kod punta hoće da se zapuši i neće da greje ili je jako loše grejanje. Zamena antifriza.
Kad se skida glava usput se zameni i zupčasti kaiš nije poželjno vraćanje starog, provere se španeri i vodena pumpa i to je to.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 8452
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+9761 Profil

icon Re: Punto gubi tečnost za hlađenje06.04.2021. u 08:08 - pre 5 dana i 11h
1. Obavezno je potražiti tragove curenja ispod auta.
Dakle, pre nego ostaviš auto posle vožnje pregledaj parking mesto da budeš siguran gde postoje neki stari tragovi curenja. I posle sat opet pogredaj.

2. Ako ima tragova curenja - odlično. Lociraj deo auta (otprilike) prema travgovima na parking mestu


Ako nema tragova curenja:

3. Dobro pretraži kabinu (u predelu ispred konzole, ispod table) i traži tragove mirisa rashladne telnosti i vlage

4. Ako ima vlage i osećaš miris rashladne tečnosti, onda je verovatno radijator

5. Ako nema tragova curenja, ni ispod auta ni ispod kabine, onda dobro pregledaj čep za dolivanje ulja. (pogledaj slike na google hint "majonez na čepu od ulja")


Moja procena: 99% je hladnjak


Ljudi koji su skloni teorijama zavere osećaju se posebno, jer sebe vide kao nekoga ko je bolje informisan od drugih o važnim društvenim i političkim događajima. Zbog ovih razloga teoretičari zavere su često i narcisoidni.
 
Odgovor na temu

Virked
Pancevo

Član broj: 51361
Poruke: 207
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+61 Profil

icon Re: Punto gubi tečnost za hlađenje06.04.2021. u 09:55 - pre 5 dana i 9h
Citat:
zexxxx91:


Kontam da kvar nije ozbiljan jer auto je generalno nov, kupljem 2010 godine, presao svega oko 40.000 kilometara i stalno je garaziran.

Mozda ti mislis da je auto nov ali sada je 2021 god :)
Auto ti je skoro 11 godian star.

Da li npr izmedju 2 i 3 brzine kada dajes gas auto stucne....kao da zastane na sekundu i ond nastavi da ubrzava? Kao da ima knedlu?

Vrlo moguce da je ti je hladnjak motora. Ne curi nigde nego imas sitne pukotine i onda kada se motor zagreje od pritiska antifriz izlazi napolje i nema nigde tragova. Obicno to ide sa strane na spoju metala i sacasog dela hladnjaka. Teze se vdi ali ako pusta sigurno ti se crveni hladnjak. Kad bi imao kanal bolje bi video.
Ako ti je hladnjak jeftiije ti je da ga zamenis nego stalno da sipas Paraflu.
Vozio sam punta 11 god. Imao sam problem i sa hladnjakom i sa dihtungom glave :)
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 8452
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+9761 Profil

icon Re: Punto gubi tečnost za hlađenje06.04.2021. u 10:47 - pre 5 dana i 9h
Oće i ovo, virkend je u pravu. Vlaži po malo, i momentalno se suši na saću hladnjaka.
Ljudi koji su skloni teorijama zavere osećaju se posebno, jer sebe vide kao nekoga ko je bolje informisan od drugih o važnim društvenim i političkim događajima. Zbog ovih razloga teoretičari zavere su često i narcisoidni.
 
Odgovor na temu

zexxxx91

Član broj: 309917
Poruke: 219
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+3 Profil

icon Re: Punto gubi tečnost za hlađenje06.04.2021. u 10:58 - pre 5 dana i 8h
Evo sad sam bio kod majstora i ustanovio je da se tecnost gubi na crevima od plina, na svakom spoji gde je ugurano crevo od plina ima crvena fleka, sto ja nisam primetio.
Iza motora kad se gleda od gore ka dole je mokro, kaze majstor da kaplje na auspuh, a auspuh je topao pa odma ispari, zbog toga nema ni tragova.

Sad sam zvao majstora za plin, sutra idem kod njega da mi pregleda ta creva i zameni ih ako treba.
/
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 8452
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+9761 Profil

icon Re: Punto gubi tečnost za hlađenje06.04.2021. u 11:18 - pre 5 dana i 8h
Hm.
Po logici stvari, kroz creva za plin, teče plin, a ne rashladna tečnost.
Ljudi koji su skloni teorijama zavere osećaju se posebno, jer sebe vide kao nekoga ko je bolje informisan od drugih o važnim društvenim i političkim događajima. Zbog ovih razloga teoretičari zavere su često i narcisoidni.
 
Odgovor na temu

zexxxx91

Član broj: 309917
Poruke: 219
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+3 Profil

icon Re: Punto gubi tečnost za hlađenje06.04.2021. u 11:34 - pre 5 dana i 8h
Jeste logicno ali on kaze da zna povuci i tesnost od hladnjaka.
Isto tako kaze ako primetim da je tako opala tecnost, a nema nigde tragova, da to zna biti od vremena toplo/hladno jer zna povuci tecnost pa posle kad se stabilizuje vreme vratiti nazad.
Ali ovde se vide crveni tragovi na spojevima od plina.
/
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 8452
79.101.120.*



+9761 Profil

icon Re: Punto gubi tečnost za hlađenje06.04.2021. u 13:14 - pre 5 dana i 6h
A kako su to tačno povezana creva za plin sa hladnjakom?
Ako u crevo za plin može da uđe rashladna telnost iz hladnjaka, onda, pošto su jelte, spojena, i u hladnjak može da uđe plin. Veselo!
Ljudi koji su skloni teorijama zavere osećaju se posebno, jer sebe vide kao nekoga ko je bolje informisan od drugih o važnim društvenim i političkim događajima. Zbog ovih razloga teoretičari zavere su često i narcisoidni.
 
Odgovor na temu

zexxxx91

Član broj: 309917
Poruke: 219
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+3 Profil

icon Re: Punto gubi tečnost za hlađenje06.04.2021. u 15:15 - pre 5 dana i 4h
Ne znam, ne razumem se toliko u te stvari, zbog toga sam i isao kod majstora.

Evo, posle toga, dok sam trazio broj telefona od majstora za plin, covek mi rece da je isto na jednom autu (zaboravio sam marku auta) imao isti problem jer mu je majstor koji mu je ugradjivao plin stavio neka jeftina creva sa buvljaka pa kad je zamenio za bolja sve je bilo OK.
/
 
Odgovor na temu

mjanjic
Šikagou

Član broj: 187539
Poruke: 2159



+592 Profil

icon Re: Punto gubi tečnost za hlađenje06.04.2021. u 19:44 - pre 5 dana
Ma nije crevo za plin, nego crevo koje vodi rashladnu tečnost do isparivača - tu se dodaju račve na izvodima koji idu do malog hladnjaka, tako da se dodaje još jedno kolo do isparivača i nazad, i na tim crevima od isparivača često dolazi do ispuštanja rashladne tečnosti, uglavnom prvo počne kod šelne bliže motoru gde je rashladna tečnost najvrelija.

Meni je mehaničar savetovao da odem do plinadžije godinu dana pre novog atesta, a kad sam menjao crevo koje ide od glave motora do velikog hladnjaka, jer je bilo malo rasečeno na mestu gde je dodirivalno neki deo bloka motora (tj. od vibracija je plastična vezica kojom je bilo učvršćeno da ne dodiruje motor popustila), ja sasvim slučajno video da raste temperatura ka crvenom vraćajući sa sa nekog puta, sreća da je baš na 100m odatle imala neka prodavnica ulja i drugih tečnosti za auta, pa sam dotočio i pravo kod majstora. Jedva su našli to crevo (uvek ga najteže naći, zbog specifičnih krivina), malo falilo da čekam da se dobavi iz Nemačke, ali je zanimljivo šta mi je rekao plinadžija: pa dobro, jesu malo otvrdnula, ali izdržala bi još godinu dana. A mehaničar mi rekao da su bukvalno "kao smoki" i da mogu sutra da se raspadnu.

Toliko o našim majstorima, ima ih dve vrste: ovi što deru vlasnike auta, jer popravljaju uglavnom skuplja vozila čiji vlasnici ne pitaju koliko košta ovde, jer je opet bar upola jeftinije nego u Beogradu, i ovi što su navikli da im dolaze vlasnici auta kojima je sve skupo!

Uglavnom, sva creva treba menjati preventivno, dakle otprilike kad se zameni ceo set svih creva, zna se koliko godina ili kilometara može da se vozi bez razmišljanja, posle opet zamena, bolje tako nego da neko crevo procuri negde na sred autoputa.
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.
 
Odgovor na temu

zexxxx91

Član broj: 309917
Poruke: 219
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+3 Profil

icon Re: Punto gubi tečnost za hlađenje06.04.2021. u 20:04 - pre 4 dana i 23h
To si u pravu sto se tice majstora, ne samo auta nego svih vrsta majstorskih radova.

Meni je jedan keramicar pre jedno dve godine rekao da u Srbiji ima posla koliko hoces, smao je problem sto majstori gruvaju cene pa ljudi nece da zovu takve majstore jer mi smo ipak Srbija, a ne neka razvijenija drzava.

Da ne skrecem sa teme, ja imam tragove antifriza na svim spojevima od plina, znace svagde je crvenkasto, gde tacno pusta i kako je tecnost dospela dotle ne znam. Majstor koji je gledao kaze da ima i iza motora mokrog, moguce da je tamo racva od isparivaca.
/
 
Odgovor na temu

bordzija

bordzija
Član broj: 137771
Poruke: 5026
87.116.165.*



+1304 Profil

icon Re: Punto gubi tečnost za hlađenje06.04.2021. u 23:47 - pre 4 dana i 20h
Tek kod guma je priča za sebe, pre x godina sam kupio manžetnu letve volana ford je bio u pitanju manžetna lepa mekana, mazna, sija od lepote. Namontiram ja nju i slučajno posle pola godine pogledam a ona sva ispucala citni komadići se naziru. Pogledam ja opet posle par meseci a nje nema :D

Isto ikod creva, automobilskih guma itd. Može da traje par meseci a može i čitavu večnost sve zavisi kako se fušeri u izradi.

Zato pregledajte redovno barem vizuelno ceo motor jednom mesečno barem kada dosipate tečnost za brisače i slično.
Pa kočiona creva eeee...
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

mjanjic
Šikagou

Član broj: 187539
Poruke: 2159



+592 Profil

icon Re: Punto gubi tečnost za hlađenje07.04.2021. u 03:53 - pre 4 dana i 15h
E, kočiona... bio zimus na nekoj Slavi, jedan od gostiju krenuo za Beograd, ja seo u auto da se rotiramo pošto je moj i još jedan auto ostao u prolazu do kapije jer nije bilo više mesta dalje u dvorištu, i vidim čovek nikako da se malo pomeri da bih se provukao pored njega, 5 puta izlazi i nešto zagleda oko auta, izađem da vidim i ja šta je pošto se okupilo 4-5 ljudi - blinka mu lampica za kočionu tečnost. Dosipao 3-4 puta, ali se posle prvog kočenja opet upali. Na kraju, našli da curi kod prednjeg desnog točka na spoju sa onim metalnim delom koji se povezuje na čeljusti. Al' zato je A4 tdi, nema veze što ta creva nisu prekontrolisana ili zamenjena bar 10 godina, a verovatno nije menjana ni kočiona tečnost (a inače je higroskopna, pa pošto je bila zima, moguće da je puklo zbog toga, jer on reče da je naglo pritisnuo kočnicu kad se malo pomerio na ukošen deo terena pa se uplašio da ne prokliza ako pusti auto još koji metar bez kočenja!?

Uglavnom, pošto je bilo kasno uveče, nudili mu domaćini da zovnu nekog majstora da mu to bar koliko-toliko zakrpi nekom trakom/gumom i šelnom ili čime bi već moglo, ali on "polako" ode do Beograda, kao kupiće na pumpi još kočione tečnosti pa će dosuti kad se upali lampica - a upali se 5 sekundi pošto pipne pedalu kočnice!!!
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.
 
Odgovor na temu

bordzija

bordzija
Član broj: 137771
Poruke: 5026
87.116.182.*



+1304 Profil

icon Re: Punto gubi tečnost za hlađenje07.04.2021. u 13:09 - pre 4 dana i 6h
Ona hemija po EU putevima pojede ceo auto odozdo neće kočiona creva hehe. Ne pamtim kada je to riknulo na nekom stranom autu, to je jednostavno bilo uvek rezervisano za ruske i domaće smradove.
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Punto gubi tečnost za hlađenje

[ Pregleda: 416 | Odgovora: 16 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.