Citat:
Zika88:
Da li postoji mogucnost ako je pukao kais da se nista nije ostetilo unutra? Ili je u vecini slucaja to tako?
Moguće je, teoretski, ali to se ne može znati, ne može se videti, dok se ne skine glava motora.
1. Skidanje glave motora je posao od oko sat-dva vremena, otprilike.
2. Elem, kad je glava skinuta, onda se proveravaju oštećenja. Da li ih ima, i kolika su. Ja lično, stvarno nemam nikakvog iskustva. Ne znam.
Ali, realno, 99% je da su klipovi udarali ventile. Sad, dal' se koji polomio, iskrivio ... ko će znati?
3. Kad se glava skine, svakako pre nameštanja mora da se ravna (4. mašinska obrada kod strugara), mora novi dihtung.
Montaža glave motora, opet neznamnija par sati rada.
Dakle, svakako moraš da platiš 1), 3) i 4)
Možda i samo možda 2) neće biti skupo, ili neće koštati ništa.
Svakako moraš da platiš novi set zupčastog (kaiš, zatezač, roler)
Ako misliš da i dalje voziš Punta, onda moraš da zameniš i vodenu pumpu, PK kaiš, filtere, ulje, antifriz.
To je to, zemljače, ne može drugačije.
Zapravo, kad malo bolje razmislim: može drugačije!
Zameni se samo zupčasti! Ništa zatezač, ništa roleri. Samo i jedino zupčasti. Cena kaiša: mislim da je oko 1.000 - 2.000 din maksimalno. Majstor: ne znam.
I onda zaverglaš. Ako motor startuje, ako radi, ako vuče - sreći nigde kraja. Ako ne radi - džaba smo krečili.
Ako nađeš majstora koji hoće tako da odradi.
Evo malo YT video klipova šta se zapravo dešava
https://www.youtube.com/result...query=after+timing+belt+breaks
[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 16.09.2022. u 09:59 GMT+1]
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji