@Berislav
Ja sam stan koji izdajem turistima kategorizovao, plaćam porez državi i plaćam boravišnu taksu gradu.
Koristim državni portal e-turista (obavezan sam da ga koristim), preko tog portala vodim zakonom propisanu "Knjigu gostiju" i prijavom gosta na taj način, istovremeno je turista prijavljen i policijskim organima.
Jednostavno i efikasno.
Dolazili su u inspekciju jednom, da provere da li je stan u onakvom stanju kakav je i bio kad je dobio određenu kategorizaciju (broj zvezdica)
Komšije su me prijavile jednom, pa sam inspekcijskim organima pokazao urednu kategorizaciju. Onda su komšije pokušale da mi zabrane da izdajem stan turistima, pa sam ja njih prijavio za uznemiravanje.
Čist račun - duga ljubav.
Dok sam radio sa AirBnB (više ne radim sa njima) imao sam Payoneer karticu (praktično: Master card) koja je bila izdata za račun u nekoj GG banci sa nekih Maršalskih / Devičanskih ostrva.
Ta kartica je hakovana dva puta, dva puta su mi vraćali pare. Nisam mogao da je koristim u Holandiji, i još ponegde.
N puta nisam mogao da je koristim u Srbiji, privremeno.
Račun je bio u US $, isključivo, a onda sam bio izložen kursnim razlikama, uvek na moju štetu, šta god da radim, šta god da plaćam, gde god da plaćam. Plus cena održavanja računa / Payoneer kartice.
Onda je pomenuta GG banka bankrotirala, ali je AirBnB posle 3-4 meseca uspeo da račune, sa iznosima "prespoji" na neku drugu banku. Pa su mi poslali drugu karticu.
Drugu karticu nikad nisam ni aktivirao, jer mi ne pada na pamet da se izlažem stresu i problemima i brigom dal' će da bankrotira banka, preko koje jedino mogu da dobijem kintu od turista.
Tako sam zauvek rek'o "zbogom" AirBnB. Nisam ga ni voleo.
Booking.com je jednostavniji: dođe turista, plati kešom i gotova stvar.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji