Citat:
mjanjic:Gušće ulje može pri višim obrtajima da probije semeringe, a ređe od onog koje preporučuje proizvođač se ne preporučuje nikako, jer se ne zadržava dovoljno dugo na komponentama koje podmazuje, plus je pitanje da li npr. omogućuje dovoljan pritisak na ležajima radilice.
Pojavom turbo motora, tj. početkom masovne ugradnje turbine, problematika ulja postaje mnogo složenija od retko/gusto.
Jer, podmazivanje turbine, koja se vrti na oko 100.000 obrtaja u minuti, a pritom je zagrejana do usijanja je jako komplikovana stvar, i ulju su potrebni posebni aditivi.
Ja zaista ne znam, ne smem da tvrdim, ali sasvim je realna situacija i da u ulju za mJet 1.6 treba da postoje i aditivi za održavanje stanja pomenutih gumica uljne pumpe.
Jer, neko od konstruktora je svakako predvideo te gumice, zna se da su ulja agresivna prema gumi (generalno), i sasvim je logično da se ulje treba doraditi da bi sve funkcionisalo besprekorno.
Takvo tehničko rešenje, možda ne postoji kod drugih proizvođača, (na primer) pa tako njihova ulja nemaju taj aditiv.
I šta? Neko može da pomisli da je "sve to isto", "ako valja za VW i BMW - sigurno je dobro i za Lanću" i, i eto, jbg, rikne gumica, pumpa daje nedovoljan pritisak, i propadnu ležajevi, motor za generalku.
Slična priča na onoj temi sa bordžijinim Citroenom, trocilindričnim benzisnkim Puretech motorom, u kojem je nazubljeni kaiš utopljen u ulje.
Jbg, sipaj ne-preporučeno ulje u takav motor, pocepaj nazbljeni kaiš, pa sedi i plači.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji