Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Beograd, Afrika!

elitemadzone.org :: MadZone :: Beograd, Afrika!

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

Darko Nedeljković

77.243.27.*

icon Beograd, Afrika!18.05.2023. u 09:38 - pre 10 meseci
Juče sam doputovao u Beograd nakon dužeg vremena i oduševio dam se mogućnošću da je za tako male pare u Srbiji moguće doživeti puni osećaj Afrike. Prilikom izlaska iz aviona i čekanja u redovima otvorio sam aplikaciju za vesti i prva vest koja je izašla bila je ohaosu, stampedu i masovnoj tuči juče ujutro na aerodromu. Ukratko, menadžment aerodroma se dosetitio sjajne mogućnosti za dodatnu zaradu - ukutro otvore suviše kasno tako da polovina putnika ne uspe da obavi sve formalnosti i ukrca se u avion, nego zakasne pa moraju ponovo kupiti karte za drugi let i tako aerodrom ostvaruje dvostruku zaradu. Ali, ono što nisu uzeli u obzir je ratnički srpski mentalitet - neće srbi dvaput platiti kartu nego će pokidati trake za usmeravanje, polupati skenere i olešiti obezbeđenje od batina, ali će se u avion ukrcati. Ja sam ponosan na nas - neće oni nas potomke slavnih solunaca tretirati kao stoku, naučili smo ih pameti. Ali nekom strancu ceo taj prizor sigurno deluje kao odsustvo civilizacije i sukob dva domorodačka plemena, u svakom slučaju vrhunski turistički kuriozitet za male pare, ako se pročuje ima da dolaze kao ludi, troše svoje pare tu i bog da nas vidi. Da se ja pitam uveo bih takve sukobe svakog dana kao deo specijalne autentične turističke ponude Beograda.

Ali, daleko od toga da je to sve. Čim se izađe na vrata aerodroma tu je sve raskopano i strancu odmah ostaje jasno da autobus i taxi nisu tamo gde google misli da jesu. Ne znam da li je to svakodnevna praksa ali juče ih je obradovao još jedan sukob dva domorodačka plemena - taksista i policije. Taj je bio verbalno-pravne prirode, a ne fizičko-oružane, ali prior je svakako autentičan - osam policijskih džipova u konvoju uleće na parking pun taksista sa očiglednim predubeđenjem da će se ovi poplašiti od tolike sile i pobeći, ali ne - taksisti insistiraju na svom ljudskom i vozačkom pravu da plaćaju parking i parkiraju na dozvoljenim parking mestima. Policija je izgleda iznenađena i poražena tom njihovom odlučnošću, povlače se i usmeravaju ka ljudima koji su se zaustavili van parkinga da dovezu ili sačekaju svoje članove porodice. Time njihovo povlačenje ne ostavlja toliko jasan utisak kompletnog poraza. Bilo kako bilo, strancima ta divizija policije ostavlja utisak da se korišćenje automobila ili taksija u Beogradu smatra žešćim kriminalom, pa se ubrzano organizuju u ekspedicije sa zajedničkim ciljem pronalaska bilo kakvog autobuskog stajališta i napuštanja opasnog mesta sukoba suprostavljenih plemena.

Ali, pre pronalaska autobusa naravno treba kupiti autobuske karte. Pre nego što su se obratili meni, vidim pitali su nekog čoveka on samo rekao "I have no idea" i jednu ženu koja nije čak ni to rekla nego samo odmahnula rukom i pokazala da je boli glava. Da ja ne bih bio treći koji će odbiti da pomogne, objasnim im da je nešto nedavno menjano, zato ljudi jiš uvek nisu sigurni i predložim da odemo do kioska gde se prodaju novine i tamo pitamo kako se sada plaćaju karte za gsp. Srećom, prodavačica zna - predložila nam je da kupimo svako po jednu beogradsku karticu i uplatimo po 1000 din dopunu, što i učinismo. Nađosmo i autobusko stajalište i ja ukucah onaj kod *011*nesto# gde dobih informaciju da autobus neće baš skoro, ali na iznenađenje i radost svih on se pojavi nakon samo par minuta. U svakom slučaju ostade utisak da su te informacije o dolasku autobusa onako bezveze random generisane, a autobus dolazi kad on hoće. Na kraju tog SMS-a bilo je ispisano podsećanje "ne zaboravite da validirate vašu kartu".

Veoma ljubazno od njih što nas podsećaju da validiramo, svakako nećemo zaboraviti, komentarisali smo dok se autobus približavao stajalištu. Ulazim u autobus,, ruka sa kartom već podignuta ka mestu gde obično stoji validaror kad - nema validatora! Kažem ostalima koji me prate da odemo do drugih vrata jer tu nema validatora, ali nema ni tamo! Ceo autobus pregledam i definitivno nigde nijedan validator! Pitam nekog malca od 10-11 godina na šta se sad validiramju karte kad nema validatora, a malac kaže citiram "validirajte na moj qr@c, vidite valjda da su poskidali! Potam kad će da ih vrate kaže nikd. Pitam šta ćemo sad sa ovim kartama - kaže gurnite ih sad u dup... kad ste glupi pa kupili. Pomenuo je taj i ženski polni organ u međuvremenu, ali ne mogu sad da se setim u kom kontekstu. To već strancima nisam želeo da prevedem. Samo sam slegao ramenima i rekao "Welcome to Afrika".

B3R1
Berislav Todorovic
NL

Član broj: 224915
Poruke: 794

+630 Profil

icon Re: Beograd, Afrika!18.05.2023. u 11:23 - pre 10 meseci
Citat:
Darko Nedeljković: Ali, ono što nisu uzeli u obzir je ratnički srpski mentalitet - neće srbi dvaput platiti kartu nego će pokidati trake za usmeravanje, polupati skenere i olešiti obezbeđenje od batina, ali će se u avion ukrcati.

Ti koji su to uradili imaju ludu srecu da je sef smene na security-u bio razuman covek i odmah je mobilisao sve sto je imao u tom trenutku da se guzva otkloni. A imali su i srecu da je dezurni granicne policije isto tako imao takta i strpljenja i uradio istu stvar. Inace, da su naleteli na nekog legalistickog dr*adizju stvar je mogla da se zavrsi trenutnim zatvaranjem i nasilnim praznjenjem aerodroma uz pomoc zandarmerije, a potom i legitimisanje svih prisutnih, hapsenjem ekstremnih izgredniha, krivicnim procesima ... i tvorzom ili novcanim kaznama za sve.

E sad ... retoricko pitanje o kome mozemo da diskutujemo je da li su taj sefcic i taj komandir zaista to uradili zato sto su nenakvi "genijalci" ... ili su mozda nekim slucajem dobili mig odozgo da takve situacije sredjuju sami kako znaju i umeju i da se trude da ne bude skandala, u ime dobrih odnosa sa zapadnim investitorima (citaj: kolonijalistima). Hm ... sve mi se cini da je ovo drugo u pitanju. A to - slozio bih se s tobom 100% - takodje lici na Afriku. :-)
Citat:

Taksisti-divljaci na aerodromu su posebna fela. Zasticeni su kao beli nosorozi, izgleda. Mislim, oni u Africi ... :-) Nijedna vlast do sada im nije doakala. Malo je, doduse, bilo nekog reda par meseci posto su uveli one vacuere - kupis vaucer za 2500 dindzi ili tako nesto i taksista ti garatuje tu cenu do centra. Ali to nije zivelo bas dugo. Supruga i ja smo doziveli da nam je vise tih dripaca u lice odbrusilo: "Sta hoces, bre, da te vozim za taj vaucer, tutni taj vaucer u ...". Na kraju je moja zena poslala onako svima jedan broadcast: "Vozi li neko ovde na ovaj vaucer?! Cemu onda ovo sluzi, a uz to i ne radi?". Na to nam je jedan prisao i tiho rekao: "Evo ja vozim na vaucer, izvolite, dokle vam treba?". On je doduse imao vidno istaktnute sve propisane oznake - Beotaxi, onu plocicu s imenom itd. sto znaci da nije bio divljak. Ali mora da cuti pred divjlacima, jer su ovi jaci ... jbg ...

Sve u svemu - jako mucan prizor, mogu da mislim kako je tek strancima.
Citat:
Ali, pre pronalaska autobusa naravno treba kupiti autobuske karte.

Imas onaj bus A1 gde se karte kupuju kod vozaca. Inace, red voznje je totalno neprilagodjen realnoj situaciji na aerodromu, koji sada radi skoro 24 sata dnevno, a bus radi od 6-18, pri cemu je to minibus, a polazi na pola sata. Secam se kada sam bio klinac da su bili nekakvi plavi busevi sa ogromnim Jatovim logom i radili su kao satic, polazili su od Tasa, kod crkve Sv Marka ... ali cu se uzdrzati od hvalisanja tog cuda da me @jovajovic100 ne lupi po prstima zbog jugonostalgije, koju on iz nekog razloga smatra neprijateljem srpstva.

Inace, doticni A1 je jednom prilikom kada sam dolazio u Bgd crkao nasred autoputa ... :-))) samo sto ga nismo gurali, kao u onom legendarnom filmu ...

icon Re: Beograd, Afrika!18.05.2023. u 11:35 - pre 10 meseci

Sapic pre 2-3 dana promenio sve oko karata !

Nema vise ni kod vozaca ni u kioscima nista !

Oni koji su imali Personalizovane moraju da vade nove , samo jos nije to ni pocelo i niko nema pojma sta i kako i gde !

MajorFatal

+557 Profil

icon Re: Beograd, Afrika!18.05.2023. u 11:52 - pre 10 meseci
B3R1:

Takođe sam isto kao Darko ponosan na nas potomke slavnih solunaca što smo se naučili razumu, taktu i strpljenju. :)

Nemoj da pricas?

+630 Profil

icon Re: Beograd, Afrika!18.05.2023. u 12:24 - pre 10 meseci
Citat:
ademare:Karte ce biti vecinom " elektronske - virtuelne " placace se SMS-om kao parking ! Ukuca se sifra karte , zona trajanje na primer A90 , zona A 90 minuta ! Itd.

Mislim da je objasnjeno na ovom posteru, koji sam video na nekoliko portala:

Recimo, taj sistem mi se bas svidja. Savrseno prost, za neke retke teoreticare zavera koji iz nekog razloga furaju stare Nokije - i takvima ce da radi. :-) Backwards compatibility - klasican primer! Svaka cast!

Sto se tice ovih povlascenih kategorija, zar to ne moze da se resi istim sistemom - da ljudi posalju SMS npr. kao A301 i za te pare dobiju mesecnu kartu s popustom, ali da uz to moraju da imaju i posebnu legitimaciju - npr. socijalnu kartu ili nesto slicno sto vade u opstini? A moze i npr. neka kategorija tipa A302 - studenti, A303 - djaci ... Cemu posebni troskovi za personalizovane kartice i posebne markice?

Inace, ni u nekim mnogo razvijenijim gradovima nije bas tako lako provaliti kako se placa prevoz. Npr. u Helsinkiju sam morao da cimam prolaznike pitanjima gde se to radi, na kraju mi je jedna zena pokazala da se karte kupuju na parking-automatima! Na mestu gde nikada ne bih to trazio. :-)
Prikačeni fajlovi

component

Član broj: 182885
Poruke: 1243

+442 Profil

icon Re: Beograd, Afrika!18.05.2023. u 12:29 - pre 10 meseci
Nešto mi je palo na pamet: da li se vozie gradskim prevozom ovi koji smišljaju kako gradski prevoz treba da se organizuje i kakva naplata treba da bude?
"Nadam se da će aktuelna vlast, kada se sve ovo završi imati pošteno i fer suđenje."

icon Re: Beograd, Afrika!18.05.2023. u 13:23 - pre 10 meseci
U sustini je da Skoro Niko nije placao prevoz !

Zato su odredjene nove cene , koje su Nize od starih ! Videcemo da li ce to da nesto promeni , jer bivsa Komunalna milicija ce biti kontrolori karata !

Za Djake osnovnih i srednjih skola , prevoz je Besplatan ! To stvarno nikada nije bilo ni za vreme Tita

Kada sam ja isao u vise razrede osnovne skole isao sam autobusom, Tito je vec bio umro , ali sistem je bio isti I Placalo se nije bilo ni malo !!

U srednju skolu takodje 4 godine , svakog meseca placanje ! Tada je za srednju skolu bilo skuplje nego za osnovnu !

Sad i oni imaju Besplatno ! Legalno !

Do sada je bilo samo za Penzionere preko 65 godina starosti godisnje 400 dinara , sada po novom je za Sve ljude starije od 65 godina besplatno !

Za Studente , invalide , nezaposlene itd je simbolicnih 1.000 din. mesecno !

Svi i Besplatni i jedna Crvena moraju da imaju karte sa slikom . Ovi Crvendaci i Telefon da su platili !

Bice i Aplikacija pa ce i tako moci da se placa , ne samo SMS . Moci ce da se uplati kredit , pa da se on trosi itd. Ali ce aplikacija i sistem biti spremni tek za par meseci .

Nema sta to moze samo da se pozdravi !

Jos ostaje da se vidi kako ce to sve u praksi da funkcionise.

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9446
*.static.isp.telekom.rs.

+10246 Profil

icon Re: Beograd, Afrika!18.05.2023. u 13:47 - pre 10 meseci
Zanimljivo je to sa taksistima. Niko im do sada nije doakao!

Divlje taksiste, možda, nekako možeš da minimizuješ.
Ali, ovo o čemu priča pokretač teme, uglavnom nisu divlji, nego registrovani taksisti, ali oni koji ne žele da stanu u red, sačekaju i prevezu klijenta, nego oni koji bi preko reda, uz povlačenje za rukav.

Operater aerodroma, VINCI, je par puta imao sastanak sa gradskim strukturama, i zapretio je da ako grad nije u stanju da reši problem ponašanja taksista, da će uvesti svoju taksi službu, i biti ekskluzivan u poslu prevoza putnika sa aerodroma. Ovo zapravo uopšte nije loše rešenje, možda je i najbolje.

Do oktobra ove godine traje rekonstrukcija aerodroma.

Videćemo kako će biti posle, u smislu: da li je projektom saobraćaja u zoni aerodroma predviđena posebna saobraćajnica - prolaz taksi vozila do zone gde putnici napuštaju aerodrom. Takav poseban prolaz može jednostavno da se kontroliše, i da se dozvoli pristup samo regularnim taksi vozilima. (ovo sam viđao na više aerodroma u Evropi)
Ako je predviđen dobar projekat toka saobraćaja, taksisti tipa "hvatači za rukav" jednostavno neće imati šanse, jer bi mušteriju morali da "šetaju" stotinama metara do prvog mesta gde teoretski mogu da parkiraju svoje vozilo, i svaki iole razuman putnik će da skapira da tu nešto nije u redu.

Naravno, nikad "hvatače za rukav" ne možeš potpuno da eliminišeš, ali na opisani način bar možeš da ih potpuno minimizuješ. Nadam se da VINCI, kao iskusan operater ima slična iskustva.

Takođe, sećam se da sam negde video da sva taksi vozila imaju FARBOM ISPISANU cenu vožnje do i od aerodroma, na zadnjim desnim vratima. Nema laži, nema prevare.

[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 18.05.2023. u 14:59 GMT+1]
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji

SlobaBgd

Član broj: 70350
Poruke: 2348

+5071 Profil

icon Re: Beograd, Afrika!18.05.2023. u 13:54 - pre 10 meseci

Ali OK, uvek su postojale kod nas, i uvek će postojati podaničke duše, one koje pravdaju bilo koju odluku Vlasti, Vladara ili na drugi način nadređene osobe. Neki ih zovu botovi, drugi kažu da su to ljudi bez kičme ili obraza, neko ih pravda da nemaju izbora, ali u svakom slučaju to što takvi mogu da zasseru - stotinu pametnih ne može da popravi.

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9446
*.static.isp.telekom.rs.

+10246 Profil

icon Re: Beograd, Afrika!18.05.2023. u 14:18 - pre 10 meseci
Citat:
SlobaBgd: Toliko toga je pogrešno u Šapićevoj odluci i u planu realizacije, da samo glup, slep ili zlonameran čovek to ne vidi (ili se pravi da ne vidi).

Ja mislim da je ideja da se autobus plaća SMS-om odlična.
Takođe mislim da je odlična ideja da bus bude dž noću.
Takođe mislim da je odlična ideja da bus bude dž za školarce i penzose.

Šta je tu problem?
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji

component

Član broj: 182885
Poruke: 1243

+442 Profil

icon Re: Beograd, Afrika!18.05.2023. u 14:35 - pre 10 meseci
Ne postoji besplatno. Postoji samo nešto što neko drugi plaća.

BrutalCoin

Član broj: 337807
Poruke: 126

+103 Profil

icon Re: Beograd, Afrika!18.05.2023. u 14:55 - pre 10 meseci
Darko Nedeljković

A kako misliš drukčije sa partijskim sivonjama?

Na primer, ulazim u market u Ustaničkoj kad mleko na sniženju.
Na narndžastom papiru jasno ispisano par dana pre isteka roka trajanja 1.5l za 126 dinara umesto redovne cene 190din.
I kasir mi ladno otkuca 190 dinara da platim.
"Ma kojih 190 dinara 3.14zda ti **** kad je na sniženju?".
Kasir se pokrije ušima mumla "slučajno" kao izvinjava se i naplati 126 dinara.

Ne može drukčije nego samo kulturno u njonju!

ademare

sada po novom je za Sve ljude starije od 65 godina besplatno !

A jel važi ako dovedem dedu koji stanuje u Kruševcu?

Bradzorf012

icon Re: Beograd, Afrika!18.05.2023. u 16:02 - pre 10 meseci
BrutalCoin:

ademare

sada po novom je za Sve ljude starije od 65 godina besplatno !

A jel važi ako dovedem dedu koji stanuje u Kruševcu?

Ako taj tvoj deda uspe da izvadi kartu sa slikom na GSP-ovim salterima onda vazi !

Ali sansa za tako nesto je vrlo mala , jer mora imati prebivaliste u LK na teritoriji grada Beograda !

Ko ne stanuje u Beogradu placa isto , dal je iz Krusevca ili Kanbere !

BrutalCoin

Član broj: 337807
Poruke: 126

+103 Profil

icon Re: Beograd, Afrika!18.05.2023. u 16:13 - pre 10 meseci
ademare

mora imati prebivaliste u LK na teritoriji grada Beograda !

Ko ne stanuje u Beogradu placa isto , dal je iz Krusevca ili Kanbere !

To sam i mislio.

Dakle, teret razlike u ceni će se prevaliti na poreske obveznike van Beograda.

Ooooooo deda, ne glasaj za SNS i "ne! Vučiću".

icon Re: Beograd, Afrika!18.05.2023. u 18:29 - pre 10 meseci
ademare:
Prvo , vrlo mastovita prica , Darkova . Zanimljiva i mastovita , nije suvoparan prikaz realnosti , vec malo maste nije na odmet ;)

Sapic pre 2-3 dana promenio sve oko karata !

Nema vise ni kod vozaca ni u kioscima nista !

Evo mi je kartica u dzepu, pa ako ti i ili neko drugi slučajno radite sa tom bazom podataka mogu vam poslati serijski broj kartice da vidite gde i kad je kupljena i dopunjena i nedate mi lagati. Jer, nije to neinformisanost ili bahatost prodavca da nam proda nešto što se ne koristi, već informacioni sistem za prodaju i dopunu radi. Veoma usporeno, ali radi. Probao sam par puta i da pozovem onaj broj za komunikaciju sa korisnicima na sajtu gsp ali niko se nije javljao. Na kraju sam guglao i naišao na informaciju da je validiranje (a samim tim i prodaja) karata obavezno sve dok se ne skine i poslednji validator. Konkretno, ako te kontrola uhvati u autobusu koji ima validator da nisi validirao (i prethodno kupio) kartu, predvidjena je kazna. Opet kažem, to sam sve pročitao, ne tvrdim da je tako, a ovo prethodno za kupovinu karte je tačno i evo mi je u džepu dostupne za svakog ko želi i može da izvrši proveru.

icon Re: Beograd, Afrika!18.05.2023. u 18:51 - pre 10 meseci
MajorFatal:

Da. Razum, takt i strpljenje dok se povlačimo pred nadmoćnijim neprijateljem, a kad krene juriš onda udri!

Verovatno nikada nisi bio u navedenoj situaciji. Nikakav razum, takt i strpljenje ne pomažu u sitaciji kad su neki birokratski drkoši ustali na levu nogu i rešili da bi bilo baš zabavno da zakasniš na avion, ti i još vas ko zna koliko. Kad je let u sred dana onda si uvek sam kriv što nisi došao na vreme, ali kad su u pitanju prvi jutarnji polasci onda ti ne vredi što si došao u ponoć - aerodromski službenici počinju sa radom kad počinju, a pilot hoće da upali mašinu i krene tačno na vreme. Ko je jači i agresivniji taj će da prođe, a ko je razumniji i taktičniji taj ostaje u srbiji. Što i nije toliki problem kad si iz Srbije, ali je ogroman problem ako si npr. Indijac koji leti u London pa menja avion u Beogradu...Taj ostaje u Srbiji N dana skroz neplanirano...

icon Re: Beograd, Afrika!18.05.2023. u 18:57 - pre 10 meseci
B3R1:

U helsinkiju imas placanje preko aplikacije sa play store, nisam merio koliko mi je trebalo da je nadjem ali verovatno manje od minut. Ali ima i tako kako kazes, pa juce kad je doleteo avion iz helsinkija putnici svi stali u red ispred parking automata sa namerom da kupe kartu za prevoz. Nama deluje glupo, a njima potpuno logicno, kulturoloska razlika.

icon Re: Beograd, Afrika!18.05.2023. u 19:02 - pre 10 meseci
@ Darko Nedeljković

Nismo se razumeli.

Ja sam te Pohvalio za lep tekst , nista vise ! Nista lose nisam napisao , i ne treba tako shvatati .

Znaci jos jednom sve pohvale za lep post !

dejanet
Beograd

Član broj: 19240
Poruke: 1181

+835 Profil

icon Re: Beograd, Afrika!18.05.2023. u 19:37 - pre 10 meseci
Taj nas kukavni aerodrom me je uvek podsecao na neku autobusku stanicu.

Doduse sada nemamo ni autobusku niti zeleznicku stanicu :(

Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: Beograd, Afrika!

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 12992 | Odgovora: 146 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.