Veoma je interesantno posmatrati na primeru ove diskusije kolika je zaista snaga brenda.
Pokušaću da izvedem nekoliko zaključaka i da ih ilustrujem primerima.
Kada bi vas neko pitao za podjednak novac koji računar hoćete, sa Intel ili sa Via chipsetom, (ostale komponente podjednake), u velikoj većini bi izabrali Intel.
Ukoliko preformulišemo pitanje, uslovi nepromenjeni, pa sada ono glasi "Hoćete li Dell, IBM ili da mi sklopimo mašinu, dilema bi bila normalno između prva dva, nezavisno od chipseta.
Da ne bude zabune, ja bi se odlučio za IBM u ovom slučaju, a verujem i veliki deo učesnika u diskusiji bi slično birao brend. Kako Lancia88 reče, postoji neka sigurnost pri donošenju takve odluke.
Takođe smatram da su svi učesnici u diskusiji bolje informisani od prosečnog srpskog kupca, pa imate situaciju da brend mašine trijumfuju ukoliko su moje pretpostavke tačne.
Kada se cena u ovoj jednačini promeni u korist sklapanih računara, promeni se i odnos kupca, koji rezonuje, "kada sam već prisiljen da kupujem te igračke daj da prođem što jeftinije", te na taj način se prodaju sklapani računari. Takva situacija je bila donedavno na tržištu, pa imate na 2000 stanovnika, 30 računara i jednu računarsku firmu.
/napamet podaci/
Onda se pojavljuje nešto što se reklamira kao "domaći brend", a košta približno, ili još jeftinije nego sklapani računar. Ma šta svi vi i ja sa vama mislili o domaćem brendu, to će se prodavati više od žutih računara.
Možda u ovom koraku grešim, ali prateći tražnju koja je generalno mala, pa se ima vremena, mislim da sam u pravu. Samo je pitanje koja će to firma biti- CT, JD ili neka sasvim nova, u ovom slučaju nebitno, sada je to CT. Primer je Grand i Don kafa -domaći brend koji je pozatvarao veliki broj pržionica kafe sa svojom recepturom i ubitačnim marketingom, ili OMV pumpa koja prodaje mit o uvoznoj zapadnoj nafti, a u zbilji prodaje istu naftu iz iste (Pa-NS) rafinerije uspešnije od ovih koji blokiraju rafinerije, zašto mislite da će u prodaji računara biti drugačije?
Treba imati u vidu i edukovanost srpskog kupca, pa JD računare su kupovali zbog Milka čokolade na poklon.
Posebna priča ali nikako najmanje bitna je kakvo tržište odgovara krupnim ino kompanijama, da li rascepkano anarhično, ili uređeno sa razvijenim kanalima, a to je takođe velika priča.
Evo šta storm kaže u drugoj temi o jednom sličnom manjem brendu:
Citat:
ispada da oni to kućište (i svoje "ime") cene oko 700$, što je tragedija koliko je bezobrazno.
Naravno, niko nas ne tera da ih kupujemo, ali ja slične gluposti smatram za uvredu: ko je još normalan da plati istu konfiguraciju gotovo duplo skuplje, samo zbog jedne kante, koja i nije vrhunac kvaliteta. Dizajn namerno ne pominjem, jer "o ukusima ne treba raspravljati". Jel'? :)
Kada to radi Dell ili HP onda je potpuno druga priča. To je rezultat inženjerskog pristupa. Dosledno nema šta, ali i ilustracija snage brenda.
-----------
Onda ja pokušam da napravim poređenje između stranih-Dell i domaćih-CT trgovaca, ali snaga Dell branda počinje da se okreće protiv mene, što je fenomenalan pokazatelj da sam u pravu, ukoliko CT JD ili neko drugi istraje na stvaranju/održavanju domaćeg brenda. Samo je pitanje kada će ko priznati i kada će početi da se koriste isti argumenti kao u Dell slučaju?