Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije

[es] :: Elektronika :: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije

Strane: << < .. 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 667357 | Odgovora: 951 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

6a6ar09a
BG

Član broj: 202029
Poruke: 80
91.148.66.*



Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije26.04.2010. u 14:25 - pre 171 meseci
Ram je mogao da izbegne i sa dva lezaja. Bez obzira sto cev nije idealna njen unutrasnji precnik se moze obraditi (centrirati), tek toliko da se napravi priprema za kuciste lagera, napraviti kuciste lagera, zavariti... i to je to. Kada se to lepo uradi nema ni vibracija niti bilo kakvog buckanja :)
Donji (noseci) lezaj bi trebalo da bude lezaj sa kosim valjcima a gornji najobicniji kuglicni.
 
Odgovor na temu

muscorp
Vozdovac

Član broj: 198741
Poruke: 257
*.adsl-2.sezampro.yu.

Sajt: www.muskorp.com


+4 Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije26.04.2010. u 14:51 - pre 171 meseci
Cemu bi mu sluzio gornji lezaj ako nema rama.
Ljuba
 
Odgovor na temu

krle_ue
marko krstovic
Uzice

Član broj: 202994
Poruke: 11
*.dynamic.isp.telekom.rs.



Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije26.04.2010. u 14:59 - pre 171 meseci
muscorp,
možete li mi odgovoriti na privatnu poruku upućenu Vama?

Krća kralj!
 
Odgovor na temu

muscorp
Vozdovac

Član broj: 198741
Poruke: 257
*.adsl-2.sezampro.yu.

Sajt: www.muskorp.com


+4 Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije26.04.2010. u 15:06 - pre 171 meseci
Krle

odgovorio sam Vam na PP
Ljuba
 
Odgovor na temu

6a6ar09a
BG

Član broj: 202029
Poruke: 80
91.148.66.*



Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije26.04.2010. u 15:15 - pre 171 meseci
Gornji lezaj sluzi da drzi rotor odnosno gornji kraj cevi, koja rotira oko sipke, u centru. Moze umesto njega i bronzana biksna ali lager je uvek bolje resenje. Taj gornji lager (obzirom na funkciju i malo opterecenje) moze biti najobicniji kuglicni lezaj, i lakse (i jeftinije) je naci neki takav lager nego juriti bronzu, praviti biksnu...
 
Odgovor na temu

muscorp
Vozdovac

Član broj: 198741
Poruke: 257
*.adsl-2.sezampro.yu.

Sajt: www.muskorp.com


+4 Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije26.04.2010. u 15:27 - pre 171 meseci
Vladina konstrukcija
nema fiksnu osovinu rotira se glavcina i ta cev mu glumi osovinu.
Ako bi sve prepravljao kako predlazes onda je jednostavnije da krila poveze sa tri kraka koja bi zavario na jednu plocu i sve direktno
spojio sa glavcinom.I onda ima samo lezaje u glavcini (sada ih ima 2) i generator mu je u sredini rotora i ima mnogo bolji raspored tezista.I nema strugarskih radova.

Krle mesinger mi neradi
samo Skype
Ljuba
 
Odgovor na temu

6a6ar09a
BG

Član broj: 202029
Poruke: 80
91.148.66.*



Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije26.04.2010. u 16:33 - pre 171 meseci
Da, ovo prethodno se odnosi na jedno malo drugacije (a ne postojece, Vladino) resenje, tj. na resenje koje eliminise i ram i ankerisanje. I nisam nista predlozio (jer ne verujem da bi bilo puno smisla raditi prepravku tog obima), pre je bilo u formi obavestenja...

Ovo drugo (krila sipkom direktno vezana na plocu rotora) je OK ako su krila niska i laka (recimo do 1m) i obim vetrenjace relativno mali. Za malo ozbiljija krila i vece precnike (obime vetrenjaca) ipak se stavlja cev, dva lagera i bar par sipki za svako krilo.
 
Odgovor na temu

muscorp
Vozdovac

Član broj: 198741
Poruke: 257
*.adsl-2.sezampro.yu.

Sajt: www.muskorp.com


+4 Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije26.04.2010. u 17:06 - pre 171 meseci
Evo dokumentacije
Za krila h=1500mm R=1200mm
samo sto Vlada ne moze sada ovako da odradi jer mu je unutrasnja vertikalna cev, na krilu, postavljena na pogresno mesto.
Ljuba
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

vladimir_nikolic
Beograd

Član broj: 35216
Poruke: 37
*.adsl-3.sezampro.yu.



Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije26.04.2010. u 17:27 - pre 171 meseci
Hvala na svim konstruktivnim opservacijama.Puno mi znace naznake gde bi mogla da se poboljsa ova moja konstrukcija.Ovo mi je prva vetrenjaca i verujem da nije najbolje optimizovana.Svakako ce iskustvo u radu i vasi komentari puno znaciti,jer ne mislim da stanem sa konstruisanjem. Cisto da napomenem da mi je veliku glavobolju napravio bas taj drugi(gornji )lager, zbog centriranja.Svaki deo je morao perfektno biti obradjen na strugu da ne bi ""bacao"" prilikom okretanja.Takodje ,centralna osovina je bila problematicna da se nadje a da ne bude kriva. Na kraju sam jedva nasao debelozidnu besavnu cev ,solidno pravu.A za ram sam se odlucio iz razloga sto je upravo ta centralna osovina zavarena za dupli distancer od keca, pa na lezaj. Nije mi ostavljala dovoljno jak utisak mehanicke cvrstoce, pa sam za svaki slucaj dodao ram. Vise kao sistem za poboljsanje sigurnosti nego kao nameru.
Vladimir
 
Odgovor na temu

6a6ar09a
BG

Član broj: 202029
Poruke: 80
91.148.66.*



Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije26.04.2010. u 17:44 - pre 171 meseci
@muscorp

Kada bi sad pokusao bilo da povecavas visinu bilo obim (ba bi ustinuo malo vise snage vetra), to resenje bi bilo sve losije i losije (povecava se ili tezina krila, ili se smanjuje krutost sipki koje bi trebalo da nose krila...) i u jednom momentu ces doci u situaciju da radis onako kako sam rekao (dva lagera i cev).


@vladimir_nikolic

Vlado, ne boj se. Svaku koju napravis bice ti zadovoljstvo... ali kad je budes pogledao posle godinu-dve recices sam sebi; Eh al sam bio #^%$#
Ne postoji idealna tj. uvek moze bolje...


 
Odgovor na temu

muscorp
Vozdovac

Član broj: 198741
Poruke: 257
*.adsl-2.sezampro.yu.

Sajt: www.muskorp.com


+4 Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije26.04.2010. u 18:36 - pre 171 meseci
Trenutno razgovaramo o Vladinim dimenzijama
I mogućnosti poboljšanja u tim merama.A i kada budemo povećavali mere ležajeve nećemo
ubacivati u cev nego ćemo ih montirati na noseću konstrukciju i da budu samopodešljivi da se nebi patili
kao Vlada da centrira krutu vezu na bravarski ram.To je prilično problematično u garažnim uslovima.
Možda ćemo praviti konstrukcije gde neće ni biti ležajeva nego ćemo koristiti magnetnu levitaciju u donjem delu
rotora koji će ujedno biti i nosač magneta i to radijalno postavljenih, a vertikalu ćemo odraditi pomoću preciznih kliznih ležajeva i osovina, koje mogu da se nabave kod nas.

Ljuba
 
Odgovor na temu

6a6ar09a
BG

Član broj: 202029
Poruke: 80
91.148.66.*



Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije26.04.2010. u 20:01 - pre 171 meseci
:) Da, trenutno razgovaramo o dimenzijama Vladine vetrenjace (ne o "Vladinim dimenzijama", Vlada je verovatno malo visi i malo uzi od vetrenjace koju je fotografisao) i ja ni jednog trenutka nisam rekao da resenje koje si pokazao ne bi bilo upotrebljivo dok god su krila relativno mala (imajuci na umu ono sto je Vlada vec napravio i imajuci na umu da dok god su krila relatvno mala i lagana to nece imati uticaj ni na plocu rotora ni na nosace krila ni na lager rotora). Sto si nervozan?

Rekao sam i da postoji bolje resenje i da je ono ociglednije sto su dimenzije vetrenjace vece i iza toga stojim. Vezivanje krila na dve ili vise tacaka je uvek bolje od vezivanja na jednoj.

Sta cete Vi raditi... to je samo Vas izbor... Nemojte samo da persirate sami sebi ("mi cemo")... Mozda neko nece. :)

Za nekog je "pacenje" i problematicno mu je da upasuje i centrira dva lagera... Za nekoga nije.
(upotreba lagera uvek podrazumeva strugarsku pripremu i ne mozete je izbeci ako zelite iole normalan proizvod)

A resenje levitacijom je sjajno resenje i osnova je takozvanog Maglev resenja vetrenjaca sa vertikalnom osom... to je ovde na (na temi) vec nekoliko puta prezvakano... i (po meni) to jeste najbolje resenje.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

muscorp
Vozdovac

Član broj: 198741
Poruke: 257
*.adsl-2.sezampro.yu.

Sajt: www.muskorp.com


+4 Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije26.04.2010. u 22:10 - pre 171 meseci
Babara,

Prilozi neku konstrukciju ili crtez gde su lezajevi upasovani u cev, jer priznajem da ja nemogu da ukapiram potrebu za tako necim.
Da nebi zamarali ljude jalovom diskusijom.

Ljuba
 
Odgovor na temu

krle_ue
marko krstovic
Uzice

Član broj: 202994
Poruke: 11
*.dynamic.isp.telekom.rs.



Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije26.04.2010. u 22:34 - pre 171 meseci
da, ozbiljno, i ja bih voleo da vidim na koji način je cev upasovana u ležaj!
mene zanima, uopšteno (ne vezano za ovu konstrukciju), da li je osovina provučena kroz lager i kao takva zavarena za njegov unutrašnji prsten?
tj. način na koji je ona pričvršćena kroz glavčinu

Krća kralj!
 
Odgovor na temu

muscorp
Vozdovac

Član broj: 198741
Poruke: 257
*.adsl-2.sezampro.yu.

Sajt: www.muskorp.com


+4 Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije26.04.2010. u 23:07 - pre 171 meseci
Vlado,

Pojasni nam gornju vezu glavcine sa cevkom.Predpostavljam da je tesno napasovana kako bi mogao da rastavis konstrukciju da bi montirao rotore i stator.
Kako fiksiras kompletna krila za centralnu cev.Dali si zabusio mesta za srafove ili planiras samo da ih pritegnes na cev.
Ljuba
 
Odgovor na temu

6a6ar09a
BG

Član broj: 202029
Poruke: 80
91.148.66.*



Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije26.04.2010. u 23:27 - pre 171 meseci
Musa, sve za tebe.

Usput, nije "lezaj upasovan u cev" vec je (pogledaj prvi post na ovoj strani) pripremljena cev, u njoj kucista lezaja, a lezaji sedaju u njih.

Evo primera koji ti moze objasniti;

- i potrebu za vecim krilima

- i potrebu za ne dva nego vise drzaca krila

- videces i cev (a i uz malo maste i ako se potrudis, siguran sam da ce ti biti jasno gde su lageri)

Da ti bas ne crtam, ako se slazes.

http://www.youtube.com/watch?v=fNudnI5tzf8&feature

Pozdrav
 
Odgovor na temu

6a6ar09a
BG

Član broj: 202029
Poruke: 80
91.148.66.*



Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije26.04.2010. u 23:36 - pre 171 meseci
@krle_ue

Ako nadjes da je bilo ko pomenuo to sto ti pominjes, "cev upasovana u ležaj" ja ti placam pivo i... vetrenjacu po izboru. :)

Ili ti je svejedno da li je cev u lezaju ili lezaj u cevi (mada je i ovo lezaj u cevi nekorektna interpretacija, pogledaj prvi post na ovoj strani).

Pozdrav
 
Odgovor na temu

vladimir_nikolic
Beograd

Član broj: 35216
Poruke: 37
*.adsl-a-1.sezampro.yu.



Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije27.04.2010. u 08:27 - pre 171 meseci
Evo detalja spoja osovine i lezaja.Na osovinu je zavaren dupli sendvic distancera za keca, pa onda usrafljen na glavcinu. Donji disk za magnete ide sa zadnje strane glavcine okrenut naopacke,tako da se poravna sa zavarenim distancerima.
Uzgred, nosaci krila se mogu skinuti sa osovine. To je tako zamisljeno zbog ubacivanja gornjeg diska za magnete. Ali da ne komplikujem, kad budem montirao komplet vetrenjacu bice sasvim jasno.Gornji spoj je uradjen na isti nacin kao i donji.(distancer zavaren za cev,pa usrafljen za glavcinu.



Vladimir
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

muscorp
Vozdovac

Član broj: 198741
Poruke: 257
*.adsl-2.sezampro.yu.

Sajt: www.muskorp.com


+4 Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije27.04.2010. u 08:58 - pre 171 meseci
Babara

Bas taj prvi post i nije jasan, kazes da se ram moze izbeci ako se napasuje u cev (gore i dole) kuciste lezaja.
I zato mi nije bilo jasno čemu sluzi taj gornji ležaj.Pa sam želeo da mi to pojasniš da bi mogao da ukapiram.
I na ovom videu koji si poslao nema nikakvog gornjeg ležaja.
I tu je cev osovina kao i kod Vlade (samo daleko preciznija i verovatno ok kevlara a ne od cevke sa otpada),a ceo rotor se vrti u donjem delu durektno na generatoru.
Druga je stvar kada se koristi noseća konstrukcija, a i onda se ležajevi ne pasuju u cev nego se kućišta,montiraju na samu konstrukciju, kao što je to i Vlada uradio.
I obično su ti ležajevi samo podesivi (zbog nepreciznosti izrade kada su rotori veće visine, a i nema potrebe za strugarskom obradom).
To sto na ovom rotoru koji si poslao ima vise tačaka za povezivanje krila je zato sto je to rotor od 9m a krila prilično elastična i tanka za tu visinu.
Vladina krila su urađena sasvim drugačije, imaju veoma jaku ramnu konstrukciju i potpuno su samonosiva.
Drugo ovaj Lenz oblik nemože da se povećava u mnogo većim razmerama, lepo rade na nižim brzima ali su "prljava" na većim, to jest smanjuje im se efikasnost.
To nisu aero dinamična krila kao sto su ova na videu koji si poslao maksimalno idu do 1.6TSR iako ja sumnjam da je i toliko.
O tome je Permag mnogo stručnije pisao u nekom od ranijih postova.

Ono što sam ja zamerio Vladinoj konstrukciji je to, što mi se čini sa slike da je osovinu (cev) kruto vezao za gornju glavčinu (ležaj), jer mislim da je teško precizno centrirati tako vezan ležaj za konstrukciju koja je još i relativno elastična i koja će se sigurno "izvijati" i to će onda stvarati otpor kod rotacije (ona je trebalo da se poveže barem u 3 tačke).Sada može da doda još jedan takav ram pod 90 stepeni u odnosu na postojeći i tako dodatno ukruti konstrukciju.
Inače konstrukciju je mogao da izbegne da je krila spustio niže to jest da mu alternator bude u sredinu krila, tako spušta težižte i skraćuje osovinu na pola.
U tom slučaju bi osovina bila fiksna a rotor bi se vrteo oko dva ležaja postavljena na kracima koji povezuju krila, a sam rotor od alternatora bi nosila krila, jel ova izvedba krila to dozvoljavaju.

Ja predlažem da apsolviramo ovu diskusiju oko ležajeva možda se nismo najbolje razumeli.
Ljuba
 
Odgovor na temu

permag
Miodrag Perić
nezaposlen
Beograd

Član broj: 187966
Poruke: 88
*.dynamic.sbb.rs.



+2 Profil

icon Re: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije27.04.2010. u 09:12 - pre 171 meseci
...ako bih mogao nešto da kažem...
 
Odgovor na temu

[es] :: Elektronika :: Izgradnja vetrenjace za proizvodnju el.energije

Strane: << < .. 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 667357 | Odgovora: 951 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.