Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Idealna potrošnja

elitemadzone.org :: AutoZone :: Idealna potrošnja

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 55514 | Odgovora: 121 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

iognjen
><>>>>>><<

Član broj: 23903
Poruke: 37
80.74.160.*



Profil

icon Idealna potrošnja06.05.2007. u 21:22 - pre 206 meseci
Pozdrav,

Imam Daciu Logan 1.4 MPI, kupio sam Ambiance Pack. Interesuje me pri kojem broju obrtaja motor troši najmanje goriva. Verujem da ljudi koji su kupili isti ovaj model sa putnim kompjuterom mogu da mi daju odgovor. Unapred hvala!
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16357



+2922 Profil

icon Re: Idealna potrošnja06.05.2007. u 22:31 - pre 206 meseci
Motor ima najmanju potrosnju kada radi u zoni najveceg obrtnog momenta, a to je za benzince od 3-5000rpm...ovo mu dodje kao univerzalno pravilo, i tada bi trebalo saltati.
Skroz je pogresno misljenje da ako vozis lagano manje trosi benzina, naravno u nekim umerenim okvirima.

Detaljnije bas za taj motor ne znam, ali pomoglo bi kada bi nasao grafikon krive obrtnog momenta.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

MarkBg

Član broj: 141323
Poruke: 165
194.106.184.*



+5 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 08:09 - pre 206 meseci
Cekaj, pa zar logan ne pokazuje trenutnu potrosnju?


Inace mislim da bakara nije u pravu, gde moze malo da trosi na 4-5k obrtaja??

ako hoces malu potrosnju samo ga ti vozi lagano, ubrzavaj lagano i odmah prebacuj u visu brzinu. saltaj na oko 2500 obrtaja, a inace vozi na oko 2000-2200 i bice ti niska potrosnja.
 
Odgovor na temu

Doberman
Milan Milanovic
Krusevac

Član broj: 2179
Poruke: 192
*.air.my-its.net.



+10 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 10:43 - pre 206 meseci
bakara je ipak u pravu, samo nije detaljno objasnio,evo citata sa jednog naseg sajta o automobilima:
"Mnogi misle da će, ako sa semafora budu kretali brzinom "puža", znatno smanjiti potrošnju. Ipak, ovde postoji jedna "caka" koja na prvi pogled deluje kontradiktorno. Naime, ako želite manju potrošnju, dajte puni gas i menjajte vredno brzine. Kod punog gasa, prigušna zaklopka stoji u najpovoljnijem položaju za potrošnju u usisnoj grani. Međutim, ovu navedenu rečenicu morate u potpunosti razumeti, te ćemo je i pojasniti. Nije nužno da pritisnete papučicu gasa "do daske", već da samo odlučno date gas. Zatim, menjajte brzine daleko pre crvenog polja na obrtomeru, a ono najvažnije – morate znati na kom broju obrtaja motor postiže maksimalni obrtni moment, jer je upravo tada agregat najefikasnije radi. Na primer, ako imate Opel Astru II 1.6 koja maksimalni obrtni moment postiže pri 2.800 o/min, potrebno je prebaciti u više stepen prenosa između 3.200 i 3.400 o/min. Kod nekih drugih automobila je to malo drugačije – kao, recimo, kod Toyote ili Honde, čiji motori često postižu najveći obrtni moment na 4.000 o/min, ali još od 2.500 o/min daju preko 90% obr. momenta, tako je u tom slučaju potrebno šaltanje na oko 4.000 o/min."
Pozz

Ovcu možeš da šišaš više puta,ali samo jednom da je odereš!
Fibux kennel
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 11:13 - pre 206 meseci
Pozdrav,

i ovo je uslovno: radi se o prvim stepenima prenosa, na predzadnjem i zadnjem stepenu potrosnja je ipak vezana za broj obrtaja jer ko bi inace terao kola sa 4-5K obrtaja 90 km/h. Tekst odlicno pojasnjava stil voznje u pocetnim brzinama ali ne naglasava to osim u delu koji pocinje sa kretanjem sa semafora iz cega se da zakljuciti o cemu se radi. Ovo ce reci da postoji nekoliko uslova voznje i rezima za najmanju potrosnju.
 
Odgovor na temu

Doberman
Milan Milanovic
Krusevac

Član broj: 2179
Poruke: 192
*.air.my-its.net.



+10 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 11:32 - pre 206 meseci
Slazem se ali je sam preneo samo deo teksta kao reakciju na prethodni post od MarkBg.
Inace ceo tekst moze da se vidi na: http://www.automarket.co.yu/servisne/kako_zimi_trositi_manje.asp
Nadam se da na ovaj nacin ne krsim pravila foruma.
Pozz
Ovcu možeš da šišaš više puta,ali samo jednom da je odereš!
Fibux kennel
 
Odgovor na temu

MarkBg

Član broj: 141323
Poruke: 165
194.106.184.*



+5 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 12:40 - pre 206 meseci
Brate, taj covek moze da pise sta hoce, kad god sam bilo koji auto stiskao stalno do 4000 obrtaja i onda tek menjao brzinu-a narocito po gradu, potrosnja je isla u P.M.

I sam taj tekst mu je je nelogican. kaze toyote i honde razvijaju maks obrtni moment na oko 4000, a vec od 2500 imaju 90% obrtnog momenta, ali ipak vi gurajte svaki put na 4000 obrtaja zbog onih 10% mislim, nebuloza.

ja koliko sam citao, potrosnja raste bas ako stalno "odlucno dodajes gas", tj. kad stalno naglo ubrzavas.

Uostalom,neka te neko provoza autom koji pokazuje trenutnu potrosnju pa vidi koliko trosi na 2000 a koliko na 4000 obrtaja.

Ili posto tvoj logan izgleda ne pokazuje trenutnu potrosnju, sipaj 10 litara goriva i vozi ga lagano kako sam ti ja rekao,uvek lagano pritiskaj papucicu,lagano ubrzavaj, saltaj u visu brzinu vec na 2500-2700 o/min,a gledaj da ga na pravcima konstantno vozis na oko 2000-2200 o/min. naravno to ne vazi kad ides uzbrdicom nekom, onda mu daj gas da se ne muci sa 2200 obrtaja. ali u svakoim slucaju 3000 o/min nemoj uopste ni da prelazis i vidi koliko si kilometara presao. onda opet sipaj 10 litara, svaki put "odlucno pritiskaj gas", tj. ubrzavaj naglo i menjaj brzinu na 4000 obrtaja pa vidi koliko si takvom voznjom presao pa uporedi i zakljuci sam.

naravno potrebno je da vozis na priblizno istim relacijama i u priblizno istim uslovima.
 
Odgovor na temu

planerso
planerso
SERBIA

Član broj: 135977
Poruke: 59
*.114.eunet.yu.



Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 12:57 - pre 206 meseci
Citat:
MarkBg: Cekaj, pa zar logan ne pokazuje trenutnu potrosnju?




Nivo opreme Ambiance Pack u opremi nema putni kompjuter.
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 16:51 - pre 206 meseci
Pozdrav,

MarkBg, da si vozio nekada kola sa automatskim menjacem i pokazivacem broja obrtaja, zabezeknuo bi se koliko je pod uslovima kretanja iz mesta, sve napisano prilicno tacno. Automatski menjac je predvidjen da menja stepen prenosa pri priblizno idealnom broju obrtaja a to je definitivno iznad tih 2-2,5 K obrataja. Ili mislis da su automatski menjac projektovali da puno trosi?

Da se neko ne uhvati deklarisanih potrosnji, ona je deklarisana na jedva malo vecu od one kod manuelaca i to sa idealnom voznjom tako da su razlike zanemarive.
 
Odgovor na temu

MarkBg

Član broj: 141323
Poruke: 165
194.106.184.*



+5 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 17:40 - pre 206 meseci
Logan koliko ja znam nema automatski menjac a i da ima onda ovo pitanje ne bi covek ni postavio

a ako je automatik neki parametar onda bi trebao sa njim svaki auto da trosi manje, mislim ako on sve tako idealno obavlja, a po pravilu auto sa automatikom trosi barem malo vise.
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 17:57 - pre 206 meseci
Pozdrav,

sad upravo proverih, nisam pisao poruku na mandarinskom jeziku, ne znam onda otkud ovoliko nerazumevanje.... ;)

Jednostavno, nebitno je koji automobil ima a koji nema automatski menjac, da si vozio ITI JEDAN automobil sa automatskim menjacem a da ima obrtomer, video bi na kojim obrtajima menja brzinu automatika. To su obrtaji znacajno visi od raspona 2-2500, te otud i moje poredjenje. Ako pritom znamo da vozila sa automatskim menjacem trose jedva malo vise od manuelaca i to u uslovima idealne promene brzina, analogija je jasna: niski obrtaji pri promeni brzine nikako ne mogu biti uslov za manju potrosnju vec samo obratno.
 
Odgovor na temu

MarkBg

Član broj: 141323
Poruke: 165
194.106.184.*



+5 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 19:05 - pre 206 meseci
Pa dobro, na koliko to obrtaja automatika menja brzinu i na koliko po tebi treba menjati?
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 19:46 - pre 206 meseci
Meni nije poznat primer nijednog automobila koji trosi vise pri brzini 80km/h nego pri 120 km/h, vec naprotiv, u petoj se voznjom 120km/h potrosi 10%-30% vise goriva nego pri 80km/h kod svakog meni poznatog modela automobila. Voznja na 2000-2500 obrtaja ne samo da je najbolja za potrosnju, vec i za motor.
Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

SmilieBG
Aleksandar Skodric
NL

Član broj: 13094
Poruke: 1821
*.adsl.wanadoo.nl.



+3 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 19:59 - pre 206 meseci
Bakara je dao najtacniji, mada vrlo kratak odgovor.

Kriva obrtnog momenta pokazuje pri kojem broju obrtaja motora, motor proizvodi najvise konjskih snaga. Kod benzinaca je to kao sto bakara rece izmedju 3 i 5k obrtaja. Kod dizela, mnogo manje. U oba slucaja nebitno da li je to automatik ili manuelni menjac.

Kada motor proizvodi maksimalni broj konjskih snaga, onda mu treba manje goriva da pokrece istu tezinu automobila. Prema tome, logicno je da ce auto najmanje trositi onda kada koristi maksimalnu snagu - to jest u najvecem opsegu obrtnog momenta.

Auto najvise trosi:
1. kada se upali (da se pokrene motor);
2. da se automobil iz stanja mirovanja pokrene.

Automobil, jednom u pokretu, zahteva vrlo malo benzina / snage da odrzi tu brzinu (naravno, na ravnom).

Prema tome, idealno je voziti:

1. kada se krece, pun gas do najvise tacke krive maksimalnog obrta;
2. tada se salta u vecu brzinu;
3. 1 i 2 se ponavljaju dok se ne postigne zeljena brzina kretanja, a zatim se ta brzina odrzava u onom stepenu prenosa koji je najblizi maksimalnom obrtnom momentu.

Sto se tice automatika i zasto on trosi vise, postoje 2 glavna razloga:
1. automobil ne moze da koci motorom, posto ga automatik uvek izbacuje na 'ler' kada se pusti gas. Noviji automobili (zapravo negde od 1992-e) sa injection motorima, imaju osobinu, da kada se pusti gas, ali se menjac ostavi u brzini - prekida se dovod goriva u motor, posto tockovi, koji su u pokretu proizvode dovoljno snage da se motor ne ugasi. Na ovaj nacin, benzin se stedi. Automatik ovo ne moze da radi, barem ne stariji automatici.
2. automatik, iako pri optimalnoj voznji prebacuje u sledeci stepen to je isto tako tesko i postoci u svakodnevnim usluvima. Sa manuelcem se moze vise 'igrati' i biti pazljiviji na potrosnji benzina.

Poz,
Sale
=========
Uporedi cene i karakteristike za vise od 10.000 proizvoda, izmedju ostalog:
Digitalni foto-aparati
Mobilni telefoni
Skolski pribor
=========
 
Odgovor na temu

~Vojvoda

Član broj: 33831
Poruke: 578
*.dial.b92.net.

Sajt: tuningpower.web1000.com


+2 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 20:26 - pre 206 meseci
Vozite po "skolski" i ne bojte se za potrosnju. Ne vredi se opterecivati sa tim. Jednostavno neko ima sluha za motor neko ga nema. Ja ne bih mogao da vozim auto i da svaki sekund buljim u obrtomer kada ce dostici zeljene obrtaje i da pritom pratim saobracaj.
Jedino sto zvuci normalno jeste: ne visoki rpm, sve preko 3500, je stetno po motor i tracenje goriva, i treba da se koristi samo u kriticnim situacijama.
Polako do najveceg stepena prenosa i voziti u njemu, ako to uslovi puta i gustina saobracaja dozvoljavaju.
Speed costs money. How fast do you want to go?
http://tuningpower.web1000.com/
 
Odgovor na temu

vlada01us

Član broj: 2291
Poruke: 393
213.137.123.*



Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 20:57 - pre 206 meseci
Citat:
Prema tome, idealno je voziti:

1. kada se krece, pun gas do najvise tacke krive maksimalnog obrta;
2. tada se salta u vecu brzinu;
3. 1 i 2 se ponavljaju dok se ne postigne zeljena brzina kretanja, a zatim se ta brzina odrzava u onom stepenu prenosa koji je najblizi maksimalnom obrtnom momentu.

Kakav pun gas, pa ne govori se o trkama, nego o normalnoj voznji.
 
Odgovor na temu

MarkBg

Član broj: 141323
Poruke: 165
194.106.184.*



+5 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 20:58 - pre 206 meseci
Prvo nije tacno da benzinci maks. snagu razvijaju na 3-5k obrtaja. ko vam je to rekao? to je notorna glupost. razvijaju je uglavnom na 5000-6000 obrtaja, neki i na vise.

Konkretan Logan je razvija na 5500 o/min. sto se tice obrtnog momenta, maksimalni razvija na 3000 o/min. Smilie ako si mislio na obrtni moment a ne na snagu to sto si napisao jos i ima smisla- da treba saltovati na 3000 obrtaja. medjutim i dalje tvrdim
da ko zeli nizu potrosnju treba uvek lagano da ubrzava, a ne naglo (odnosno kako autor citiranog teksta kaze "odlucno").

Dalje, iz prakticnog iskustva sam naucio da je za manju potrosnju bolje saltovati i pre 3000 o/min, ja sam konkretno bio napisao 2500-2700, pretpostavljam da je vec i na tim obrtajima dostupno mozda i 90% obrtnog momenta. apsolutno se slazem sa vojvodom kad kaze da je najbolje drzati broj obrtaja od 2000-2500.

smilie, ono sto po meni nikako nije tacno je da prilikom voznje konstantnom brzinom treba voziti onom u kojoj ce obrtaji biti sto blizi broju na kom motor razvija maks. obrtni moment. po tome ispada da recimo 80-90 kad vozis u 4. na 3000 obrtaja manje trosi auto nego kad isto toliko vozis u 5. na oko 2000. to naravno uopste nije tacno, nema veze sa zivotom. ne znam gde dolazite do tih dezinformacija.

uzmite bilo koji atuo sa putnim kompjuterom koji pokazuje trenutnu potrosnju i povremeno bacajte pogled na displej. sto bi rekle lale- sve ce vam se samo kaasti

Uostalom pitanje je bilo na kom broju obrtaja motor najmanje trosi. odgovor je -na najmanjem prihvatljivom ili da to uoblicim preciznije vozi ga na 2000 obrtaja kad vozis konstantnom brzinom i sigurno da ce ti potrosnja biti niska.

[Ovu poruku je menjao MarkBg dana 07.05.2007. u 22:16 GMT+1]
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 21:21 - pre 206 meseci
Citat:
SmilieBG: Kada motor proizvodi maksimalni broj konjskih snaga, onda mu treba manje goriva da pokrece istu tezinu automobila. Prema tome, logicno je da ce auto najmanje trositi onda kada koristi maksimalnu snagu - to jest u najvecem opsegu obrtnog momenta.

Za ovakve dezinformacije bih ja slao u zatvor...
Evo, moj auto po specifikaciji maksimalnu snagu ima na 6500 rpm (to bi u petoj bilo 220 km/h), po tvojoj prici je ekonomicnije da vozim 220km/h nego 80km/h?!
Takodje, po specifikaciji se maksimalni obrtni moment postize na 4600rpm, sto je u petoj oko 155km/h. Suprotno tvojim shvatanjima, pri toj brzini potrosnja je skoro 10 l/100km, dok je pri 70-80 km/h tek nesto vise od 5l/100 km. Ne razumem se bas nesto u proracune motora SUS, ali taj ocigledan primer me dovodi upravo do suprotnog zakljucka - motor ce vise trositi sto vecu snagu proizvodi.
Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16357



+2922 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 21:25 - pre 206 meseci
Ja sam znao da ce oko ovoga biti velike diskusije i bas zbog toga nisam hteo da trosim tastaturu :D
Citat:
MarkBg: ono sto po meni nikako nije tacno je da prilikom voznje konstantnom brzinom treba voziti onom u kojoj ce obrtaji biti sto blizi broju na kom motor razvija maks. obrtni moment. po tome ispada da recimo 80-90 kad vozis u 4. na 3000 obrtaja manje trosi auto nego kad isto toliko vozis u 5. na oko 2000. to naravno uopste nije tacno, nema veze sa zivotom. ne znam gde dolazite do tih dezinformacija.

uzmite bilo koji atuo sa putnim kompjuterom koji pokazuje trenutnu potrosnju i povremeno bacajte pogled na displej. sto bi rekle lale- sve ce vam se samo kaasti :)

E, vidis upravo ovde gresis, motor manje trosi na 3000 u nizem stepenu prenosa nego u visem na 2000, naravno ovo zavisi i od konkretnih uslova saobracaja, ali mislim da se razumemo medjusobno...
Ova tvoja prica o stednji ima jedino smisla ako vozis dizelasa.

Ako imas bord komp. vrlo lako mozes proveriti potrosnju, ako ubacis u 4 brzinu na 2000rpm videces da motor vise trosi nego u trecoj na 3000rpm.


Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

SmilieBG
Aleksandar Skodric
NL

Član broj: 13094
Poruke: 1821
*.adsl.wanadoo.nl.



+3 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 22:13 - pre 206 meseci
@marko i pctel: umesto konja, trebalo je svakako da pise maks obrtni momenat - moj lapsus.

Zatim, pricam sada samo o benzicima, posto je topik o benzincu.

Uzmimo ovako primer:

60 km/h u petoj brizini se vrti prakticno na leru (tik iznad 1000 obrtaja). Na tim obrtajima automobil, tj motor raspolaze sa oko 30% ukupne snage, odnosno sa 30 konja ako motor ima deklarisanih 100 konja. E, sada: automobil u svakom trenutku ima, recimo 1000kg. Sada vi meni objasnjavate, da ce motor manje da trosi kada koristi 30 konjskih snaga da odrzi automobil mase 1 tone, nego kada koristi recimo 80 konja? Pa onih 30 moras da upregnes onda iz sve snage, tj da mu das vise gasa, tj da trosi vise benzina...? :| Ne, ne vidim logiku.

Drugo - kada se kaze da je maksimalni obrtni moment od recimo 170 Nm pri recimo 3800 obrtaja, onda se to odnosi na svaki stepen prenosa (nisam siguran za prvu i za rikverc, posto oni nisu sinhroni). Uglavnom, u tom rasponu obrtnog momenta, motor proizvodi najvise snage. Sa vise snage - lakse se pokrece ili odrzava brzina vozila iste tezine. Sa manje snage - motor mora vise da 'radi' da bi odrzao istu brzinu, a da ne pricam o ubrzavanju.

Imam stila, sa board kompjuterom i pokazivacem trenutne i prosecne potrosnje na njemu. Menjac ima i 6 brzina. Recimo, pri 80 km/h u sestom stepenu prenosa, sa mojim stilo voznje trosi oko 5,5 litara na 100 kilometara i motor se vrti na 1,800 obrtaja. Na istih 80 km/h u 4-oj brzini na oko 3,500 obrtaja trosi - 5,5 litara.

E, sada - kada sam u sestoj brzini pri 80 km/h i dam pun gas, potrosnja ode na oko 12,5 litara dok se brzina skoro ne menja. Do 100 bi mi trebalo oko 15-ak sekundi. Dok, u cetvrtoj brzini, pri 80 km/h kada dam pun gas, potrosnja ode na oko 12,5 litara, a do stotke stizem za svega par sekundi.

Sve u svemu: u sestoj bi 10 sekundi duze trosio 12,5 litara. Zasto? Zato jer motor radi sa 30 konja u sestoj brzini, dok u 4-oj posto je vec na maximumu obrtnog momenta mog motora radi sa svih 80 raspolozivih... ;)

Tako, da i dalje stojim iza toga, da sporije ubrzavanje vozila, trosi vecu kolicinu goriva:
1. motor radi sa 30% snage i treba mu vise benzina da sa manje snage pokrece vozilo;
2. potrebno vreme da se dostigne zeljena brzina je duze, odnosno umesto da dnevno motor bude opterecen (pod gasom) 15 minuta, auto bude 20 minuta pod opterecenjem...

Kod dizela je druga prica, ali sada pricamo o benzincima :)

Poz,
Sale
=========
Uporedi cene i karakteristike za vise od 10.000 proizvoda, izmedju ostalog:
Digitalni foto-aparati
Mobilni telefoni
Skolski pribor
=========
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Idealna potrošnja

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 55514 | Odgovora: 121 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.