Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Idealna potrošnja

elitemadzone.org :: AutoZone :: Idealna potrošnja

Strane: 1 2 3 4 5 6 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 55630 | Odgovora: 121 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 22:45 - pre 206 meseci
Citat:
SmilieBG: 1. motor radi sa 30% snage i treba mu vise benzina da sa manje snage pokrece vozilo;

Dobro, a kako se dobija snaga? Pa sagorevanjem benzina - kompjuter ubrizgava kao lud na obrtajima na kojima je predvidjeno da ima maksimalni obrtni moment/snagu, sta vec od toga. Ako nije tako, sta preporucujes u mom slucaju - kad izadjem na autoput da nagazim 220km/h i necu trositi gotovo nista?

Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

SmilieBG
Aleksandar Skodric
NL

Član broj: 13094
Poruke: 1821
*.adsl.wanadoo.nl.



+3 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 23:06 - pre 206 meseci
Snaga je potrebna za maksimalnu brzinu;
obrtni momenat za ubrzavanje;

kombinacija ova dva, za odrzavanje brzine.

Prema tome - ako hoces da ubrzas sto bolje i sa sto manje potrosnje - onda trebas da gledas na obrtni momenat. Ako je obrtni momenat recimo 200 nm pri 3500 obrtaja, onda bi ja u svakoj brzini menjao na oko 4,200 posto pri tom obrtaju, prelaskom u sledecu brzinu broj obrtaja pada do oko 3,200 odnosno tacno u zonu kada auto raspolaze sa najvecim obrtnim momentom.

Kada dostignem zeljenu brzinu, odrzavam je onoj brzini u kojoj je obrtni momenat idealan.

I PCtel - OPET (!!) zaboravljas, da postoje zakoni fizike, te aerodinamike, trenja i slicnog. Ne secam se tacno kako rekose, ali da bi isao 200 na sat treba ti recimo 200 konja. A da bi isao 300, treba ti 500 konja... ;-)

Sa sve vecom brzinom vozila, veci je otpor vazduha, kao i trenje guma. Opet, veci je otpor u krivini, nego na pravcu. Isto vazi i da je veci otpor uzbrdo, nego nizbrdo. Sve sto sam do sada naveo se odnosi na ravnu podlogu, pod nekim normalnim uslovima.

A ako i dalje mislite, da benzinci manje trose pri sporijem ubrzavanju i pri manjim obrtajima, zasto onda ja u sestoj brzini pri 60 km/h trosim vise benzina dok ubrzam do 120?! :| Dok kada bi to radio kroz 4-u i 5-u brzinu bi vremenski brze stigao do 120 km/h, trosio sve vreme ubrzavanja manje goriva i u totalu potrosio mnogo manje goriva nego da se vucem od 60 do 120 sestom brzinom... ;-)

Poz,
Sale

=========
Uporedi cene i karakteristike za vise od 10.000 proizvoda, izmedju ostalog:
Digitalni foto-aparati
Mobilni telefoni
Skolski pribor
=========
 
Odgovor na temu

vlada01us

Član broj: 2291
Poruke: 393
213.137.123.*



Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 23:07 - pre 206 meseci
@SmilieBG
Citat:
Tako, da i dalje stojim iza toga, da sporije ubrzavanje vozila, trosi vecu kolicinu goriva:

Jesi li bas siguran da je tako?
Citat:
kada sam u sestoj brzini pri 80 km/h i dam pun gas, potrosnja ode na oko 12,5 litara dok se brzina skoro ne menja.

Zasto tako? Zar auto ubrzava samo kada se da pun gas? Zar nece ubrzati i u sestoj, ako se nezno pojacava pritisak na papucu gasa, i imati malo vecu potrosnju, a ne sa 5,5 da skoci na 12,5l? E sad sto nece ubrzati za par sekundi, mislim da nije bitno.
EDIT
U prethodnoj poruci si napisao da tvoj auto toliko trosi pri brzini od 80km. Sada pise 60km.
Sesta nije za brzinu od 60km. Ne moze da se vozi 6-om. Ono nije da ne moze, ali 60km/h nije ni za cetvrtu, a kamoli za sestu.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8373
*.3dnet.co.yu.



+1349 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 23:17 - pre 206 meseci
Za najmanju potrošnju bilo kog automobila, postoji jedan jedini kriterijum - vrlo jednostavan:

Režim vožnje kojim se ostvaruje najmanja potrošnja je onaj kojim se postiže što veća brzina kretanja - sa što manjim otklonom papučice gasa (tj. količinom ubrizganog goriva).

Prosto kao pasulj. Naravno, tečna vožnja i izbegavanje najnižih obrtaja se podrazumeva.
 
Odgovor na temu

SmilieBG
Aleksandar Skodric
NL

Član broj: 13094
Poruke: 1821
*.adsl.wanadoo.nl.



+3 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 23:18 - pre 206 meseci
@vlada01us:
ali vreme i jeste vrlo bitan faktor u celoj prici.

Bas zato i verujem da sporijim ubrzavanjem trosis vise goriva. Prosta racunica:

od 60 do 120 km/h sa potrosnjom od prosecno 11 litara (ne moze manje, jer u suprotnom ne ubrzava) mi treba oko 30 sekundi.
od 60 do 120 km/h sa idealnom raspodelom snage / obrtnom momenta, do 120 stizem za 15 sekundi. Prosecna potrosnja u ovom slucaju je isto oko 11 litara.

U oba slucaja, pri konstantoj brizini od 120 trosi oko 7 litara.

Prema tome, zasto bi 15 sekundi duze trosio 11 litara na 100 kilometara? Svaki dan po 5 minuta duze potrosnje, pa x 30 dana... pa racunaj.

Druga stvar - zasto ne koristiti svu raposlozivu snagu. Ne pricam o tome da se spaljuju gume pri svakom kretanju sa crvenog, ali ne da se tegli i razvlaci do zeljene brzine. Jednostavno - odlucno na gas, do zeljene brzine, u sto kracem roku a onda odrzavati tu brzinu u idealnom rasponu obrtnog momenta pri kojem automobil sa najmanje potrosnje (= najvise snage) odrzava brzinu vozila.

Ako verujes drugacije - daj neko (logicno) objasnjenje.

Poz,
Sale

PS. ove gore mere su bazirane na 1.2 stilu sa 6 brzina.
=========
Uporedi cene i karakteristike za vise od 10.000 proizvoda, izmedju ostalog:
Digitalni foto-aparati
Mobilni telefoni
Skolski pribor
=========
 
Odgovor na temu

SmilieBG
Aleksandar Skodric
NL

Član broj: 13094
Poruke: 1821
*.adsl.wanadoo.nl.



+3 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 23:22 - pre 206 meseci
Citat:

Sesta nije za brzinu od 60km. Ne moze da se vozi 6-om. Ono nije da ne moze, ali 60km/h nije ni za cetvrtu, a kamoli za sestu.


On moze da ide sestom, ali da bi odrzao tu brzinu trosi vise goriva nego recimo cetvrtom. A opet, po logici nekih ovde (barem koliko sam razumeo iz odgovora), to je bolje i manje trosi jer je na manjem broju obrtaja ;) Ja samo hocu to da osporim.

Inace, moze 60 i sestom, ne cima, ne trese - ali se cuje po motoru da mu bash ne prija. Zato sam i uzeo malo excentrican primer ;)

@Nebojsa - a zar to sto si rekao, nije pri najvecem obrtnom momentu? Obrtni momenat je mera kojom automobil 'ubrzava' odnosno osecaj da vas sila zalepi za naslon sedista. U tom trenutku, auto najvise ubrzava, dok je papucica na 1/2 gasa ;-)

Poz,
Sale
=========
Uporedi cene i karakteristike za vise od 10.000 proizvoda, izmedju ostalog:
Digitalni foto-aparati
Mobilni telefoni
Skolski pribor
=========
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8373
*.3dnet.co.yu.



+1349 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 23:28 - pre 206 meseci
Nije na najvećem obrtnom momentu.

Područje najvećeg obrtnog momenta nije najekonomičniji režim. Najekonomičniji režim se postiže na način koji sam opisao. To je uvek ispod zone najvećeg obrtnog momenta.

Razlog što je tako je što otpori kretanja ne rastu linearno, nego sa kvadratom brzine. Zato je najekonomičniji režim uvek na nižoj brzini od one koja bi se imala u zoni najvećeg obrtnog momenta, jer su u njoj otpori daleko veći.
 
Odgovor na temu

vlada01us

Član broj: 2291
Poruke: 393
213.137.123.*



Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 23:31 - pre 206 meseci
Vidi, najmanja potrosnja auta je pri brzini 90km/h u najvecem stepenu prenosa. Tvoja racunica ne pije vodu, jer ako predjes 100km pri brzini od 90km, sestom, tvoj auto ce potrositi 5,5l. Ako ti vozis cetvrtom, trecom, istih 100km, istom brzinom-90km/h, vise ce goriva da ode. Fakat je tako.
 
Odgovor na temu

SmilieBG
Aleksandar Skodric
NL

Član broj: 13094
Poruke: 1821
*.adsl.wanadoo.nl.



+3 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 23:34 - pre 206 meseci
Nije tako ako u svim navedenim stepenima prenosa samo odrzavas tih 90 km/h. Vozio sam ga na tempomatu u raznim stepenima prenosa pri istim brzinama i uvek trosi isto ako je ravan put i ako samo (a tempomat je ;)) odrzava brzinu.

Jedini izuzetak u ovom je ako je u odredjenoj brzini, pri nizem stepenu prenosa broj obrtaja zaboden u crveno. Ako je to do 5k obrtaja, onda trose isto.

Objasni zasto mislis da auto u 3 i 4 stepenu prenosa trosi vise pri brzini od 90 km/h nego li pri istoj brzini u 5 ili (gde ima) 6-om stepenu prenosa.

Moja logika, zakljucak i iskustvo je da:
Ako motor pri 3,500 obrtaja ima max obrtni momenat i pri 4,500 max konja, onda motor sa svom raspolozivom snagom odrzava brzinu. Posto je veca snaga motora, onda mu treba i manje gasa da bi odrzao brzinu.

Ako je motor na 2,000 obrtaja (u mom slucaju je to oko 80 km/h u sestoj), onda ce takodje samo odrzavati brzinu sa minimalnom potrosnjom. Ali bilo kakvo ubrzanje (makar to bilo i naminimalnija uzbrdica) ce trositi mnogo vise da odrzi brzinu, nego li da to radi u nizem stepenu prenosa, gde je obrtna kriva u maksimalnom rasponu. Shodno tome - auto ce biti najekonomicniji, ako iz njega izvlacis uvek maksimum, a ne ako ga sporo vozis, tj ubrzavas.

Poz,
Sale
=========
Uporedi cene i karakteristike za vise od 10.000 proizvoda, izmedju ostalog:
Digitalni foto-aparati
Mobilni telefoni
Skolski pribor
=========
 
Odgovor na temu

vlada01us

Član broj: 2291
Poruke: 393
213.137.123.*



Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 23:39 - pre 206 meseci
Najsigurnije ti je da to proveris ako sam izmeris potrosnju, ne preko bord kompjutera, nego napunis rezervoar, predjes tvojim stilom voznje 50, ili 100km, dospes, izracunas potrosnju. Onda tih 50km. predji mirnijom voznjom, pa ponovo izmeri. Uvideces onda.
 
Odgovor na temu

SmilieBG
Aleksandar Skodric
NL

Član broj: 13094
Poruke: 1821
*.adsl.wanadoo.nl.



+3 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 23:44 - pre 206 meseci
Ja iz jednog rezervoara od 58 litara mogu da izvucem oko 1100 kilometara sa mojim nacinom ekonomicne voznje. Ali onda ne idem preko 110 km/h. Naravno, ubrzavam zustro do zeljene brzine, a onda je odrzavam na idealnom broju obrtaja, po mojim shvatanjima.

Neke normalne voznje mogu da predjem oko 750 kilometara sa jednim rezervoarom. I u ovom slucaju ubrzavam zustro, ali idem do 160 km/h gde je naravno mnogo veca potrosnja.

Takodje, gledao sam potrosnju na board compu i ona je pri konstantoj brzini ista u gotovo svim stepenima prenosa, izuzev prve, koja opet verujem da ima veze sa sinhronima i njenom raspodelom snage.

Poz,
Sale

PS. to merenje nema sanse, to mora biti u strogo kontrolisanim uslovima voznje, sto je u svakodnevnoj voznji ne moguce izvesti...
=========
Uporedi cene i karakteristike za vise od 10.000 proizvoda, izmedju ostalog:
Digitalni foto-aparati
Mobilni telefoni
Skolski pribor
=========
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8373
*.3dnet.co.yu.



+1349 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 23:46 - pre 206 meseci
Citat:
vlada01us: ako predjes 100km pri brzini od 90km, sestom, tvoj auto ce potrositi 5,5l. Ako ti vozis cetvrtom, trecom, istih 100km, istom brzinom-90km/h, vise ce goriva da ode. Fakat je tako.

Ovo je jasno, gore sam naveo razlog.

Citat:
vlada01us: Vidi, najmanja potrosnja auta je pri brzini 90km/h u najvecem stepenu prenosa

Ovo sigurno nije tačno. Najekonomičnija brzina je ispod 90 km/h. Podrazumeva se u najvećem stepenu prenosa i bez cimanja.
 
Odgovor na temu

SmilieBG
Aleksandar Skodric
NL

Član broj: 13094
Poruke: 1821
*.adsl.wanadoo.nl.



+3 Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.05.2007. u 23:56 - pre 206 meseci
@Nebojsa - prevideo sam tvoj odgovor (drugi). Elem, ne slazem se sa tobom. Barem ne u slucaju da govorimo o konstantoj brzini. Naime, ako se vozilo krece brzinom od 80 km/h, u petom prenosu, onda je na oko 2,300 obrtaja. Ako je max obrtni momenat na 3,200, onda motor koristi oko 60% ukupne snage da odrzava brzinu.

Ako se pri istoj brzini, stepen prenosa vrati u cetvrtu, motor ce proizvoditi na oko 3,000 obrtaja oko 90% ukupne snage. Sa vise snage - ista tezina vozila se lakse pokrece, te je potrebno manje goriva.

Ili ja gresim negde ;)

Poz,
Sale
=========
Uporedi cene i karakteristike za vise od 10.000 proizvoda, izmedju ostalog:
Digitalni foto-aparati
Mobilni telefoni
Skolski pribor
=========
 
Odgovor na temu

vlada01us

Član broj: 2291
Poruke: 393
213.137.123.*



Profil

icon Re: Idealna potrošnja08.05.2007. u 00:12 - pre 206 meseci
Citat:
Najekonomičnija brzina je ispod 90 km/h. Podrazumeva se u najvećem stepenu prenosa i bez cimanja.

Na primer? Koliko znam, u specifikaciji svakoga vozila brzina od 90km/h je najekonomicnija.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8373
*.3dnet.co.yu.



+1349 Profil

icon Re: Idealna potrošnja08.05.2007. u 00:14 - pre 206 meseci
Grešiš, i to dosta :).

Naime, snaga koju čitaš iz dijagrama snage je MAKSIMALNA snaga pri tom broju obrtaja, a to je daleko veća snaga od one koja se razvija pri ravnomernoj vožnji u tom broju obrtaja. Ona se može ostvariti kada maksimalno nagaziš gas pri tom broju obrtaja.

Auto srednje klase na 80-90 km/h troši na sve otpore nekih 15-tak KS.

Jer, kada bi na 3000 obrtaja u četvroj trošio, kako ti kažeš, 90% snage, kako bi mogao tako da ubrzava sa tih 80 do maksimalne brzine za koju mu je potrebno nekoliko (i do 10) puta više snage?

Apsurdno, zar ne ;)

Edit za vladu:

Najekonomičnija brzina za auto srednje klase je minimalna koja se može ostvariti u najvećem stepenu prenosa a da se motor ne guši i ravnomerno radi. U prevodu, nekih 70 km/h, za slabije aute nešto manje.

 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Idealna potrošnja08.05.2007. u 07:19 - pre 206 meseci
Pozdrav,

eto, ja vec na pocetku napisah kako je navedeni tekst tacan samo u pocetnim rezimima voznje dok se u predzadnjem i zadnjem stepenu prenosa stvar menja i broj obrtaja daleko drasticnije utice na potrosnju. Neko je vec napisao, mislim SmilieBG, da se zustrijim stizanjem do visih stepena prenosa i brzina od cca 90 km/h postize najekonomicniji rezim voznje.

Ovih 90 km/h je orjentaciona brzina za vecinu vozila ali nikako nije precizna mera. Tacno je i da se taj raspon najekonomicnije brzine krece od cak 70 pa do 100/105 km/h, zavisno od vozila i njegovih faktora (struktura guma, konstrukcija motora, masa, aerodinamika itd.). U svakom slucaju, rezim najekonomicnije voznje se menja sa tom brzinom i tada je neophodno "osetiti" onaj broj obrtaja neophodan za odrzavanje postojece brzine za koju pretpostavljamo da je idealna ili makar joj priblizna, ukoliko je posmatramo kroz rezim najmanje potrosnje.

Racunari u automobilima ponekada veoma cudno pokazuju potrosnju pa je i tu moguce zbunjivanje, posebno kod prvih susreta sa njima. Svojevremeno vozim audi 200, zadnji model pred A8, maksimalno opremljen ukljuciv i racunar sa svim rezimima potrosnje, i konstatujem da u prvoj i drugoj, bez obzira na ukljucenje ili ne-ukljucenje quatra/redukcije, moj rezim potrosnje je jednak kako god vozio - 43 litra, i tu spasa nema. Ovo mi je bilo veoma cudno jer, recimo, jedna Baccara mi je pre toga pokazivala uredno promene potrosnje i u ova dva stepena prenosa zavisno od nacina voznje u njima. Poseban je sok bio kada se uzme u obzir ocitavanje ukupne dnevne, mesecne ili sve predjene kilometraze gde vec odokativno bude dosta cudnih ocitavanja. Ipak, danasnji racunari to dosta precizno rade pa im, mislim, mozemo verovati.

U tom smislu, slazem se sa SmilieBG i njegovim zapazanjima vezanim za potrosnju apropo rezima voznje.

Pctel, mozda se lakse uklopis u temu ako prihvatis da se sa postizanjem okvirne "idealne" brzine u najvisim stepenima prenosa rezim menja, pa se tada vozi na nizim obrtajima od onih kojima dostizes tu brzinu. Mozda onda prekines slati ljude u zatvor za ono sto sam ne razumes.
 
Odgovor na temu

SmilieBG
Aleksandar Skodric
NL

Član broj: 13094
Poruke: 1821
*.adsl.wanadoo.nl.



+3 Profil

icon Re: Idealna potrošnja08.05.2007. u 08:41 - pre 206 meseci
Citat:
Jer, kada bi na 3000 obrtaja u četvroj trošio, kako ti kažeš, 90% snage, kako bi mogao tako da ubrzava sa tih 80 do maksimalne brzine za koju mu je potrebno nekoliko (i do 10) puta više snage?


Nisam siguran da sam razumeo sta si sa ovim mislio? :|

Auto, u 4-oj pri 3000 obrtaja ne trosi - nego koristi 90% ukupne snage koju motor moze da proizvede. U tom smislu, sa vise snage pokrece istu tezinu vozila. U slucaju da auto ubrzava, onda se prebacuje u sledeci stepen na taj nacin da broj obrtaja u sledecem stepenu opet pocne na od prilike maksimalnoj snazi motora, kako bi opet imao dovoljno snage da energicno ubrza. Posto je u pitanju 4-a brzina, onda bi bilo logicno da ce u 5-om stepenu dostici 120 km/h i 'sam' doci na 80% snage motora po broju obrtaja.

Naravno, da u najvisem stepenu prenosa, pri 4000 obrtaja ta brzina vec dostize (u zavisnosti od automobila) i preko 150 km/h gde se kao sto lancia88 rece stvari menjaju zbog otpora i svih drugih faktora. Ali pri 150 i nema vise stepena prenosa da bi se broj obrtaja smanjio. Uostalom, prvi topik je glasio:

[quote]Interesuje me pri kojem broju obrtaja motor troši najmanje goriva.[/qoute]

A ja sam na to odgovorio (uzimajuci u obzir da je benzinac i normalnu exploataciju vozila): pri maksimalnom obrtnom momentu u svakom stepenu prenosa i za zustrim ubrzavanjem. Tako, da cisto sumnjam da se neko gradskim ulicama vozi 150 na sat (mada ima ih, ali to je posebna tema :)).

Poz,
Sale
=========
Uporedi cene i karakteristike za vise od 10.000 proizvoda, izmedju ostalog:
Digitalni foto-aparati
Mobilni telefoni
Skolski pribor
=========
 
Odgovor na temu

vlada01us

Član broj: 2291
Poruke: 393
213.137.123.*



Profil

icon Re: Idealna potrošnja08.05.2007. u 13:38 - pre 206 meseci
Citat:
Najekonomičnija brzina za auto srednje klase je minimalna koja se može ostvariti u najvećem stepenu prenosa a da se motor ne guši i ravnomerno radi. U prevodu, nekih 70 km/h, za slabije aute nešto manje.

Nebojsa, mislim da ovo nije bas tako. Ja vozim dizela, pa i onda petom, na 70km, motor ne radi kako treba. On ce da odrzava tu brzinu, pa ce i da ubrzava, ali se dosta muci. Pa nekad moram da vratim u cetvrtu, da bih prestao sa opterecivanjem motora. Mogu misliti samo kako radi benzinac. Mislim da ne valja ta voznja za motor.
 
Odgovor na temu

Doberman
Milan Milanovic
Krusevac

Član broj: 2179
Poruke: 192
*.air.my-its.net.



+10 Profil

icon Re: Idealna potrošnja08.05.2007. u 21:07 - pre 206 meseci
@vlada01us
Covek je pitao na kom broju obrtaja ce motor najmanje da trosi a ne kako da, mu motor, sto duze traje.Još samo da dodam ubrzavanje brzinom puža takodje ne produžuje vek motora.
pozz
Ovcu možeš da šišaš više puta,ali samo jednom da je odereš!
Fibux kennel
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: Idealna potrošnja08.05.2007. u 22:43 - pre 206 meseci
Citat:
lancia88: Pctel, mozda se lakse uklopis u temu ako prihvatis da se sa postizanjem okvirne "idealne" brzine u najvisim stepenima prenosa rezim menja, pa se tada vozi na nizim obrtajima od onih kojima dostizes tu brzinu. Mozda onda prekines slati ljude u zatvor za ono sto sam ne razumes.

Covek nije pitao kako da ubrzava/usporava, vec je jasno i nedvosmisleno pitao "pri kojem broju obrtaja motor troši najmanje goriva" a na osnovu vasih pisanja moze doci do potpuno suprotnih zakljucaka. Ako izuzmemo gradsku voznju, pri normalnim uslovima na putu motor radi uglavnom na istom broju obrtaja i nema nekih non-stop ubrzavanja-usporavanja. Tu nema mesta diskusiji - motor manje trosi na manjem broju obrtaja, to bi trebalo da je trivijalno, svima poznato i da se podrazumeva. To je tako oduvek bilo, a jos je dodatno izrazeno kod injection motora koji da bi dobili jos snage pri visim obrtajima uspricavaju gorivo kao ludi.
Citat:
SmilieBG: Auto, u 4-oj pri 3000 obrtaja ne trosi - nego koristi 90% ukupne snage koju motor moze da proizvede. U tom smislu, sa vise snage pokrece istu tezinu vozila.

Dobro, to je jasno, nego ja ne vidim kakve to veze ima sa temom. Ako auto koristi 90% snage koju motor moze da proizvede, taj motor trosi 90% svoje maksimalne moguce potrosnje, dok ako koristi 15% snage koju motor moze da proizvede, trosi takodje veoma mali procenat svoje maksimalne potrosnje. Inace, peta brzina nije ni namenjena za ubrzavanje, vec da se cetvrtom dostigne zeljena brzina, a onda da se prebaci u petu kako bi se motor rasteretio i smanjila potrosnja. Kazem, generalno je to peta, to sto tvoj auto ima 6 brzina je zanemarljivo retka pojava.
Citat:
vlada01us: Mogu misliti samo kako radi benzinac. Mislim da ne valja ta voznja za motor.
To sve zavisi od auta do auta... Moj auto moze da odrzava brzinu i od 35 km/h u najvisem stepenu prenosa bez ikakvih problema, to je tako jer sve dotle ima dovoljno konjskih snaga. Neko rece da je prosecnom automobilu za odrzavanje brzine dovoljno 15 konjskih snaga, ali nije svaki auto isti - onaj koji ima 2000 kg sigurno ce za odrzavanje brzine traziti 3x vise snage nego neki od 700kg. Svaki auto ima drugaciju krivu snage i na drugacijem broju obrtaja dostize tih 15-30-45 ili koliko vec za tu tezinu treba konjskih snaga. Ipak, kao sto je vec receno, nije dobro opteretiti motor do granice izdrzljivosti, tako da ja ne vozim u najvisem stepenu prenosa ispod 55km/h, a ostali takodje neka probaju koja je minimalna brzina koju motor moze da odrzava u najvisem stepenu prenosa pa neka ubrzaju jos za 20 km/h i to je to.
Citat:
Doberman: @vlada01us
Covek je pitao na kom broju obrtaja ce motor najmanje da trosi a ne kako da, mu motor, sto duze traje.

Dobro, ali je pomenuo da je auto njegov a ne komsijin, pa se pitanje samo po sebi namece
Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Idealna potrošnja

Strane: 1 2 3 4 5 6 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 55630 | Odgovora: 121 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.