Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Idealna potrošnja

elitemadzone.org :: AutoZone :: Idealna potrošnja

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7

[ Pregleda: 45320 | Odgovora: 121 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Backy
Branislav Đurković
Treptač svetala
Beograd, Zvezdara

Backy
Član broj: 54113
Poruke: 2300
91.150.102.*

Jabber: backy@elitesecurity.org
ICQ: 231979809
Sajt: www.elitesecurity.org/o/p..


+121 Profil

icon Re: Idealna potrošnja24.07.2007. u 15:55 - pre 156 meseci
idealni teorijski uslovi se baš tako i zovu jer je sve idealno (po ideji, onako kako je zamišljeno)... u teoriji je sve moguće... najidealniji teorijski automobil u vakumu neće trošiti rad na održavanje konstantne brzine, već samo na njenu promenu
aka Vitez Koja
::
日本光学工業株式会社 :: One photo out of focus is a mistake, ten
photo out of focus are an experimentation, one hundred photo out of focus are a
style.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12048
*.ptt.yu.



+5237 Profil

icon Re: Idealna potrošnja24.07.2007. u 16:52 - pre 156 meseci
Uz duzno postovanje, debelo ste zagazili u teoretisanje, koje nama puno veze sa realnoscu i potrosnjom goriva. Napolju su realni uslovi, realne sile, realni motori i vozila, i realni vozaci, koji bi da trose sto manje goriva za identicne potrebe, ili da bi povecali potrebe za boravkom u kolima.

Poz.
 
Odgovor na temu

~Vojvoda

Član broj: 33831
Poruke: 578
*.dial.b92.net.

Sajt: tuningpower.web1000.com


+2 Profil

icon Re: Idealna potrošnja24.07.2007. u 18:08 - pre 156 meseci
dobro, pa sta ako teoretisemo? to nije zabranjeno
jes da smo malo zalutali u nadrealne i imaginarne svetove...
sto se tice realnog sveta, motor kao masina najvecu efikasnost postize u zoni maksimalnog obrtnog momenta, a najbolja efektivna potrosnja se ostvaruje, voznjom u najvecem stepenu prenosa, kada se ove dve tacke poklope, dobije se najbolji rezultat, znaci voznja na maksimalon ob. momentu u najvecem stepenu prenosa, bi trebala da bude najekonomicnija.
kod mog vozila to mu dodje na nekih 80-85 km/h, naravno, nije isto za druga vozila, kod jacih brzina ce biti veca, i obrnuto.

Speed costs money. How fast do you want to go?
http://tuningpower.web1000.com/
 
Odgovor na temu

Backy
Branislav Đurković
Treptač svetala
Beograd, Zvezdara

Backy
Član broj: 54113
Poruke: 2300
91.150.102.*

Jabber: backy@elitesecurity.org
ICQ: 231979809
Sajt: www.elitesecurity.org/o/p..


+121 Profil

icon Re: Idealna potrošnja24.07.2007. u 23:58 - pre 156 meseci
ovde je to mnogo puta pominjano...

vožnja na max. ob. momentu nije najekonomičniji način vožnje... to je režim vožnje u kojem je najbolji odnos dobijene snage i potrošenog goriva... za vožnju je dovoljnja i manja snaga, ali treba imati u vidu da je smanjenje snage nesrazmerno smanjenju potrošnje... to znači da je ako, lupam, za održavanje brzine dovoljna polovina snage motor neće prepoloviti potrošnju već će se smanjiji, opet lupam, za jednu četvrtinu... za pređeni put u 4. stepenu prenosa pri istoj brzini je potrebno manje goriva nego za isti u 3. (pretpostavimo samo da je ravan put)

ps. upravo sam shvatio da je problem u naslovu teme... jedna grupa (u koju ja spadam) pokušava da objasni najekonomičniji način, a druga grupa idealni odnos potrošnje i iskorišćenja
aka Vitez Koja
::
日本光学工業株式会社 :: One photo out of focus is a mistake, ten
photo out of focus are an experimentation, one hundred photo out of focus are a
style.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 15166



+2713 Profil

icon Re: Idealna potrošnja25.07.2007. u 19:25 - pre 156 meseci
Citat:
Backy:.. jedna grupa (u koju ja spadam) pokušava da objasni najekonomičniji način, a druga grupa idealni odnos potrošnje i iskorišćenja

pa idealna potrosnja bi trebalo biti da ide sto bolje i da trosi sto manje...sto se mene licno tice to je u zoni maksimalnog obrtnog momenta, sve ispod i iznad toga je van onoga sto motor maksimalno moze da pruzi, a maksimumu valjda tezimo zar ne?


Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

ZloPrase

Član broj: 146495
Poruke: 23
*.dynamic.sbb.co.yu.



+3 Profil

icon Re: Idealna potrošnja25.07.2007. u 19:36 - pre 156 meseci
A ko bi rekao vidiš da se ljudi konceptualno razilaze... Za neke je idealna potrošnja idealna potrošnja, a za druge je idealna potrošnja nešto drugo...
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 15166



+2713 Profil

icon Re: Idealna potrošnja25.07.2007. u 20:08 - pre 156 meseci
Da, izgleda da je za neke idealno da ne trosi nista
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

ZloPrase

Član broj: 146495
Poruke: 23
*.dynamic.sbb.co.yu.



+3 Profil

icon Re: Idealna potrošnja25.07.2007. u 20:22 - pre 156 meseci
A neki bi pak da voze kocke (i to po svemiru)...
 
Odgovor na temu

dd_dd
Na severu Bačke

Član broj: 44869
Poruke: 137
*.eunet.yu.

Sajt: www.kupiauto.com


Profil

icon Re: Idealna potrošnja22.08.2007. u 14:51 - pre 155 meseci
Felicia 1.3 43kW na obrtomeru ima osenčeno zeleno od 2000-3500 - što će reći da je najekonomočnije održavati obrtaje u tom opesgu...

Verovatno je i kod Logana približan interval...

Na slici se ne vidi ceo zeleni interval... ali čisto da vidite na šta mislim.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

real-fantastico
Sombor

Član broj: 122129
Poruke: 75
*.dialup.neobee.net.



+1 Profil

icon Re: Idealna potrošnja26.08.2007. u 10:28 - pre 155 meseci
Neznam da li je ta tvrdnja o voznji na relativno visokim obrtajima da bi bila mala potrosnja tachna!

Evo, ako hoce neko nek vozi 80-90 kmh na 3500-4000 obrtaja ( cca u 3 brzini ) i videce da mu je potrosnja otisla u nebo , a josh shto ce mu motor riknuti pre ...... Svi znaju da sa brojem obrtaja motor radi "napetije" , vishe se greje, vishe se haba itd..... u te prche o maloj potrosnji na tako relativno visokim obrtajima uopshte neverujem, jer ja lichno vozim Opel Astru 1.6i 55 kW i vozim tako shto sahltam brzine na 2500 obrtaja , a inache vozim kontsantno na 2000-2100 obrtaja ...... znachi izadjem na put, peta brzina i 2000 obrtaja , to je 90 km/h i milina od potrosnje za motor takve kubikaze, samo 7,5 litara plina ....... a u kombinovanom rezimu, tj prigradski put ( ima konstantno vozila , znachi nije da mozesh uhvati straftu i nekochiti ) i grad ( ova kombinacija mi je 90% vremena koriscenja kola ) potrosnja je 10 litara plina ! Ko ne veruje, nek slobodno dodje da mi napuni bocu plina i nek sedne samnom :)
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1497 Profil

icon Re: Idealna potrošnja26.08.2007. u 23:29 - pre 155 meseci
evo ponesto znam o ovoj temi.


auto trosi najmanje pri konstantnoj brzini pri sto manjem broju obrtaja. u praksi to je oko 80 km/h a sve preko toga otpor vazduha postaje veci tako da i potrosnja raste



ali ono sto je bitno kako stizemo do te brzine.



ako vozimo na obrtajima na kojima nam je idealan obrtni moment manje i vremena i puta da ubrzamo do te idealne brzine. ako vozimo na manjim obrtajima treba nam vise i vremena i puta da ubrzamo . sad ako brze vozim za kraci put stgnem do 80 kmh i i nastavljam dalje sa idealnom potrosnjom. za to vreme onaj ko sporije vozi jos nije stigao do 80 km/h tako da i dalje nije na idealnoj potrosnji. sad neko ko je pametniji od mene trebao bi da izracuna kolicinu goriva koju je potrosio drugi automobil da stigne do 80 kmh i put koji je presao i kolicinu goriva koju je potrosio prvi automobil za ubrzanje do 80 kmh + potrosnju za razliku duzine puta drugog i prvog auta do postizanja 80 km/h (naravno pri brzini oko 80km/h.)





inace istina je da sto manje koristimo kocnicu imacemo povoljniju potrosnju. takodje postoje jos neke cake kao recimo pred brdo treba ubrzati i onda odrzavati brzinu a na nizbrdici ubaciti u brzinu jer tada auto ne trosi nista.
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1497 Profil

icon Re: Idealna potrošnja26.08.2007. u 23:31 - pre 155 meseci
takodje nije u potpunosti istina da motor na visim obrtajima se vise haba. to zavisi od sirine cilindra i hoda klipa. naci cu vam formulu u ponedeljak pa cu okaciti ovde.
 
Odgovor na temu

real-fantastico
Sombor

Član broj: 122129
Poruke: 75
*.dialup.neobee.net.



+1 Profil

icon Re: Idealna potrošnja27.08.2007. u 10:13 - pre 155 meseci
Kruzno kretanje koje u ovom sluchaju pravi motor, mora nekako da se "napravi" ..... da bi se napravilo svi znamo kako to radi, i onda ne moze se tvrditi da se motor manje haba na 3500-7000 obrtaja nego na 2000 obrtaja! ( vishi broj obrtaja veca brzina rada klipova, a sa svakim zavrshenim ciklusom se motor haba ..... e sad jbg ako si to poredio sa voznjom na 1500 obrtaja, onda si u pravu, jer motor/benzinac na tom broju obrtaja nema nikakvu snagu a opterecuje se sa "momentom tereta" koji s svodi i predstavlja "moment motora" koji se ne moze ostvariti na toj brzini obrtaja i motor pochinje na se napreze itd.... jedino ta konstatacija vazi za nenormalnu voznju ispod 1900 obrtaja)

Sve je relativno pa i formule! Evo samo zdravom logikom zakljuchite da li ce da rikne motor koji se normalno vozi cca na 2000 obrtaja ili motor koji se gazi preko 3500 obrtaja pa navishe!
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12048
*.ptt.yu.



+5237 Profil

icon Re: Idealna potrošnja27.08.2007. u 12:54 - pre 155 meseci
bar u tehnici nije nista relativno, i filozofski, naprotiv, sve je proracunato, ako nije, moze da se sracuna.

Ako se filozofski pristupa motoru, tesko da mogu dobri zakljucci da se iskopaju.

Posto je realan predmet, treba uzeti sve parametre u obzir, ne samo broj obrtaja, vec i opterecenja, kako na radilici tako i u cilindrima, i reagovanje sistema za regulaciju, odnosno kontrola smese, i ugla paljenja..

Poz.
 
Odgovor na temu

real-fantastico
Sombor

Član broj: 122129
Poruke: 75
*.dialup.neobee.net.



+1 Profil

icon Re: Idealna potrošnja27.08.2007. u 17:32 - pre 155 meseci
Ma znam ja to, ali da sad ne ulazim u teoretisanje, poshto se ova tema sasvim nepotrebno razvlachi!

Dokazano je da, konkretno na mojim kolima ( govorim o mojim poshto znam da od 1900 obrtaja moze da vuche, tj tada pushtam kvachilo posle menjanja brzine ) ako vozim na otvorenom putu u petoj brzini na 2000 obrtaja, shto je 90 kmh da ce motor preci veci kilomtrazu pre generalke nego ako bi ga vozio u petoj brzini na 3000 i vishe obrtaja ........

Jedino na malim obrtajima gde se motor haba isto kao i na velikim obrtajima je ispod 1900 obrtaja, jer je to zona u kojoj motor nema dovoljno snage da nosi kola!

Dokazano milion puta i milion puta ce se dokazati i to je to, samo shto je kod nekih +/- 100 obrtaja u pitanju donje granice!

E i sad mora da se upotrebi ono "relativno" ....tj relativno je shta je kome idealna potroshnja .... u ovom sluchaju je chovek trazio da mu se kaze idealna najmanja potrosnja a da pri tom auto normalno ide!

Opet nekim ljudim to normalno je ili 100 ili 110 ili 150 kilometara na sat itd....
 
Odgovor na temu

totomoto
Sasa Jankovic
Srbija

Član broj: 77046
Poruke: 15
91.150.106.*



Profil

icon Re: Idealna potrošnja02.09.2007. u 11:09 - pre 154 meseci
Samo da dodam malo na temu habanja motora...

Time što će se vrteti na 3000 ili 3500 umesto na 2000 motor se neće habati značajno više. U tom režimu je još uvek u granicama normalnog opterećenja (pričamo o standardnim benzincima koji se vrte do 6000 obrtaja). Najveće habanje nastaje prilikom hladnog starta, pa ko hoće da prištedi motor, najbolje je da izbegava vožnju na kratkim relacijama (zimi to su sve relacije ispod 10-tak kilometara).
Istraživanja pokazuju da je prilikom svakog hladnog starta habanje motora jednako onom koje nastaje prelaženje 250 km puta.

Zato je jedini pravi lek da sačuvate motor korišćenje kvalitetnog ulja (sintetika), a da li ćete ga voziti na 2000 ili 3000 obrtaja, manje više je svejedno sa aspekta habanja...

Inače, prelazim mesečno oko 3500 - 5000 km tako da sam dosta eksperimentisao sa različitim režimima vožnje, i slažem se sa ljudima koji kažu da je s aspekta potrošnje bolje ubrzavati sa malo više gasa i menjati brzine na 3500-4000 obrtaja nego mučiti motor šaltanjem na 2500. Naravno, kada se postigne željena brzina ide šaltanje u najviši stepen prenosa koji tu brzinu može da održava. Međutim, prilikom preticanja, kada je potrebno naglo ubrzati recimo sa 70-80 na preko 100 ponovo je potrebno šaltati u niži stepen prenosa (onaj u kome će motor biti u režimu optimalnog obrtnog momenta), jer će tada ubrzanje biti najbolje, a i potrošnja manja.

Do nedavno sam vozio Fiat Stilo 1.8 16V sa 133KS, sa njim sam prešao 150.000 km, i sa opisanim načinom vožnje mi je gradska potrošnja bila ispod deklarisanih 11,5 lit na 100 km.

Sada vozim Škodu Octaviu 1.9 TDI, 105 KS i ovo mi je prvi dizelaš u životu. Teško mi je da se naviknem na dizelaša. Sada šaltam na 2000-2500 obrtaja (od maksimalnih 4500), a u preticanje krećem na nekih 2200-2500 obrtaja i koliko sam primetio, ni ovom motoru ne prijaju baš niski obrtaji (ispod 1500). Može se on voziti i na 1200 - 1300 obrtaja, ali tada zaboravite na naglo dodavanje gasa. Pri takvom dodavanju gasa, do nekih 1500 - 1600 obrtaja baš se oseti da se motor muči, a tek iznad 2000 vuče kako treba.
 
Odgovor na temu

ZloPrase

Član broj: 146495
Poruke: 23
*.dynamic.sbb.co.yu.



+3 Profil

icon Re: Idealna potrošnja02.09.2007. u 11:35 - pre 154 meseci
Sve u svemu... ?
 
Odgovor na temu

dean 21
auto-moto/chiptuning servis
Skopje-Macedonia

Član broj: 121351
Poruke: 149
217.16.91.*



Profil

icon Re: Idealna potrošnja02.09.2007. u 11:46 - pre 154 meseci
e pa ovako ... obrtaza i sve to je... djabe, evo zasto:
paziti na obrt motora ne vredi ,koja je to voznja ako ja non stop gledam u obrtomer....
a ne na ono sto se desava van vozila...lepe zene i ...
nego ovako...
svaki motor mora da potrosi odredjeni procenat goriva da bi odradio ono sto mu vi "kazete"
stvar je vrlo prosta, resenje je u pritiskanju papucice za gas...znaci sto se manje pritiska
to vozilo manje trosi.
i vrlo bitna stvar kada se krene (primer sa semafora) pritiskate jednom na gas..
drzite i ne pritiskate vise sve dok motor ne dostigne max obrt.momenta sto bi znacilo
max snage sa tim odredjenim povlacenjem goriva.
svaka promena na papucici na gas stvara vecu potrosnju.
znaci kada krenete od tacke A do tacke B i pritisnete pr.100 puta na gas..
nije isto kao i kad pritisnete 70 puta na gas.
na kraju da sumiramo: koliko pritiskate na gas toliko ce vase vozilo da potrosi goriva,
bez odredjene razlike sa kojim obrtajem vozite, znaci ne pritiskati na gas i da motor gusi
dok dostigne brzinu, nego pritiskajte postepeno na gas davajuci motoru tacno odredjenu kolicinu goriva
sve dok ne dostigne zeljenu brzinu.
za one koji imaju veci "sluh" za motore, sve je dobro dok se ne cuje ono mukanje iz filtera za vazduh,
kad se cuje mukanje znaci da motoru dajete vise smese on u tom momentu ne moze da je odradi i
veliki procenat ide niz izduv.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

agvozden
Aleksandar Gvozden
founder
Info-G
Beograd

Član broj: 37813
Poruke: 1107
*.bvcom.net.

Sajt: www.gvozden.info


+66 Profil

icon Re: Idealna potrošnja02.09.2007. u 13:33 - pre 154 meseci
Mislim da ovo sa brojem pritiskanja papučice gasa veze nema...

Broj pritiskanja kočnice je uticajan za potrošnju, a broj pritiskanja papučice gasa na brzinu. Ovo se najbolje primećuje na teškim teretnim vozilima, ali mislim da ima malo ljudi sa takvim iskustvom na forumima.

Koriščenje impulsa vozila itekako može uticati na potrošnju. Ali - i na bezbednost.

Stoga, ne preterujte. Manje košta koji litar goriva više nego slupan auto, ili nedaj bože nešto gore...
 
Odgovor na temu

filka
macedonia

Član broj: 92966
62.162.96.*



Profil

icon Re: Idealna potrošnja07.09.2007. u 17:46 - pre 154 meseci
Ako ste zavrsili sa fizikom hemijom i dokazivanjem teorija ,evo malo prakse mada deli malo od auto do auto jer ja imam LOGAN ali 1.6 sa kompjuterom i on kaze ovako ako das vise gas on trosi i vise goriva dali bilo prilikom voznje u gradu ili auto putu ako ides nad 3000 obrtaja trosi oko 8litra a ako drzizs oko 2500 onda je 5.5/6litra tako da brate vozi i uzivaj ne misli kolko trosi jer to je ipak DACIA.pozdrav...
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Idealna potrošnja

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7

[ Pregleda: 45320 | Odgovora: 121 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.