Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Punjenje i servis amortizera

elitemadzone.org :: AutoZone :: Punjenje i servis amortizera

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 26974 | Odgovora: 43 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

vladagrujic

Član broj: 159007
Poruke: 168
*.bitsyu.net.



Profil

icon Punjenje i servis amortizera03.06.2008. u 22:34 - pre 2341 dana i 9h

Interesuju me iskustva (i dobra i loša) u vezi sa punjenjem i servisom amortizera na autu.
Postoje servisi koji daju čak i garanciju od 12 meseci na tako remontovan amortizer.
Do sada nikada nisam punio amortizere, ali me je razlika u ceni novog i remontovanog amortizera bacila u dilemu (novi 7500 din - remontovani 20 eura)
Pozdrav
 
Odgovor na temu

vladd
Beograd

Član broj: 37217
Poruke: 9463
77.46.242.*



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera04.06.2008. u 00:35 - pre 2341 dana i 7h
Nekada je bilo moguce neke vrste amortizera prihvatljivo kvalitetno remontovati, ako su uljni. Sada je vise kao privremeno resenje do nabavke novih. S obzirom na postojanje i aftermarket ponuda, osim standardne, fabricke ili zamenske, tesko da je to neko kvalitetno, pouzdano i opravdano resenje.

Pogotovo ne znam sta bi bilo sa garancijom, ako u incidentnoj situaciji otkaze amortizer, sleti se sa puta..da li garancija pokriva amortizer ili cela kola.

Za ozbiljnu i pouzdanu voznju, sigurno nije preporuka.

Mada, sta se sve krece po ulicama i na cemu se stedi..ringispil (ili ruski rulet) se vrti i dalje..

Poz.
 
Odgovor na temu

sasa022

Član broj: 15151
Poruke: 3987



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera04.06.2008. u 00:52 - pre 2341 dana i 6h
Laptopovi Laptopovi

@vladagrujic

Za koji auto su amortizeri ?

Za Golfa 2,Kadetta,..... se novi amortizeri mogu naci za 20-ak €
www.youtube.com/watch?v=sB1ke-LdGFI
Ponekad moraš da odeš samo da pokažeš da možeš.
 
Odgovor na temu

yu1ny
Beograd KN04ET

Član broj: 85832
Poruke: 1782
*.eunet.yu.



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera04.06.2008. u 09:02 - pre 2340 dana i 22h
Pre neku godinu sam se "prevario" i za mog Forda Eckorta otišao na to čuveno punjenje amortizera u jednoj firmi u Zemunu, da joj ne navodim ime...
Ljudi su stvarno zamenili sva 4 komada repariranim i dali garanciju od 3 meseca.
Tačno toliko su i trajali
 
Odgovor na temu

vladagrujic

Član broj: 159007
Poruke: 168
*.bitsyu.net.



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera04.06.2008. u 11:00 - pre 2340 dana i 20h
U pitanju su amortizeri za Mitsubishi Galant-a. Cene novih su sledeće:
- Manje poznati i lošiji prizvođači 6000 din (zadnji a prednji su još skuplji)
- Monroe, Kayaba 7500 do 8000 din (zadnji)
- Original Mitsubishi (Kayaba) 12500 din.
Cene su po komadu.
Prednje amortizere sam zamenio (novi Monroe) još pre godinu dana i do sada su se pokazali ok.
Problem za dotični auto su i šolje amortizera. Nigde ne mogu da se kupe nove. Pojedini prodavci ucenjuju sa cenom (isporuka po porudžbini) od 8000 din. po komadu. Ludo, zar ne?
U međuvremenu sam čuo za nekog lika u Smederevu. Kažu da radi kompletan remont amortizera (i pertlovane) za 20-ak eura. Uz to ide i garancija od 12 meseci. Imam kolegu koji je kod njega radio amortizere na BMW-u pre 3 godine i još su ok. Takođe kažu da može da pojača tvrdoću amortizera tako što će sipati gušće ulje (meni se to baš i ne radi zbog potrebnih zamena na trapu).
Pozdr.
 
Odgovor na temu

vladd
Beograd

Član broj: 37217
Poruke: 9463
79.101.186.*



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera04.06.2008. u 12:14 - pre 2340 dana i 19h
Ja sam ubacio turske, Gabrijel, amortizere napred, i traju vec 5 godina, sto se trajanja tice, mada nisam presao 100k km za to vreme.
Zadnje stavi gasne, za Galanta, on ima mnogo laksi zadnji deo.

Ta prica sa uljima je budalastina, kakva crna gusca ulja.

Razvale amortizer, zamene gumice ili dihtunge i zavare ponovo.
Kao da ce prostor, kanali i materijal u unutrasnjosti nije promenio.

Svaki dugotrajniji i ozbiljniji remont (nalik remontu hidraulicnih cilindara) kostao bi kao pola novog amortizera, najmanje..

Budzevina najtuznija..

Bolja je i nova losa kopija nego razvaljivanje matorog originala.

Poz.
 
Odgovor na temu

vladagrujic

Član broj: 159007
Poruke: 168
*.bitsyu.net.



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera05.06.2008. u 00:30 - pre 2340 dana i 7h
Ja ipak danas uradi servis i punjenje amortizera. Da probam i to čudo. Za sada sam više nego zadovoljan. U povratku sam namerno išao oko 80km po lošijem putu da bi proverio amortizere.
Za sada je sve i više nego ok. Imaju jačinu novih i potpuno se isto ponašaju. To znam zato što mi ovo nije prvi auto gde sam zamenio amortizere (na prethodnim sam u par navrata ugradio nove). Uz to su mi i podigli auto za 20mm, zato što su se vremenom opruge sabile.

Vladd, što se tiče priče o uljima, svi znamo da ulja vremenom gube viskozitet (pogotovu u amortizeru gde su izložena velikim pritiscima i zagrevanju). Priča o zameni ulja je i te kako potrebna ukoliko amortizer ima 15 godina i slabiju jačinu rada. Ukoliko nije došlo do fizičkog oštećenja unutrašnjosti cilindra ili klipa ne vidim zašto bi kvalitetno urađen remont bio problem. Po tvome bi npr. na svakom curenju kočionih cilindara trebalo da se menja ceo cilindar a ne samo gumice.
Uzgred, likovi su mi delovali vrlo profesionalno (što se tiče rada u postupku reparacije - za otvaranje am. su koristili strug). Nikakvo zavarivanje amortizera nije bilo. Na telu narežu navoj, pa tu naviju kapu. Tu je još i garancija od 12 meseci. Iz iskustva znam da amortizer koji prođe 2,3 meseca rada biće ok. još dugo vremena.
Nazad na autu su bili gasno-uljni amortizeri , pa sam se malo pribojavao oko servisa.

Sada, tu postoji i zamor materijala zbog starosti. Ali, ako tako gledamo, onda i razni No Name delovi nisu imuni od fabričkih grešaka. Ko nam garantuje da su materijali koji se koriste u izradi dotičnih rezervnih delova (zbog pojeftinjenja proizvodnje), u rangu kvaliteta potrebnih da bi taj deo bezbedno i dugo funkcionisao ispravno. Svako ko poznaje tehnologiju obrade materijala, zna da u uslovima Srbije i novi rezervni delovi mogu biti opasniji od polovnih, skinutih sa nekog auta uvezenog iz Švajcarske ili Nemačke. Daleko od toga da sam za ugradnju polovnih delova, ali smatram da se mnogo igramo sa raznim "firmama".
Mnogo sam se raspričao, udavio sam vas.

Ukratko, pratiću situaciju narednih mesec, dva (da li am. cure ili im je oslabila snaga),pa ću o promenama da vas izvestim.
U svakom slučaju, uvek mi ostaje mogućnost kupovine novih Monroe ili Kajaba am., ukoliko ne budem zadovoljan sa ovim remontovanim. Uzgred, verovatno su i ti am. proizvedeni u Turskoj ili Kini.

Za kraj da ne zaboravim. Po njihovim rečima, jedan od potrebnih poslova na pojačanju tvrdoće amortizera je i sipanje gušćeg ulja. Pošto znam kako se pojedini sklopovi konstruišu (proračun naprezanja i dimenzionisanje elemenata koji ga čine), tražio sam da amortizer bude fabričke čvrstoće, tj. da u njega sipaju ulje fabričke gradacije.
Poz.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Art Direktor National Geographic
magazine Srbija
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 4855
*.adriamedia.co.yu.



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera05.06.2008. u 09:35 - pre 2339 dana i 22h
Ja sam 2002 punio na Corolli amortizere (prednje). Sad je 2008 i dalje rade sasvim normalno, nista ne lupa, nista ne seta, sve kako treba. Ustvari samo jedan je malo curkao ali su mi uradili oba. U to vreme cene su bile paprene za amortizere pa sam ih punio (recimo tad je bilo nesto reda 300 DEM najjeftinija varijanta bez zamene), i dosad nema problema (6 godina i skoro 80.000km). Zadnje sam menjao pre godinu i po posto su sad povoljniji, stavio sam Bilstein (bilo je oko 100e oba sa zamenom).
 
Odgovor na temu

vladd
Beograd

Član broj: 37217
Poruke: 9463
79.101.241.*



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera05.06.2008. u 10:03 - pre 2339 dana i 21h
Ekonomski ima neko opravdanje, remont amortizera, ali je to srazmerno lose resenje. Srazmerno ulozenom novcu.

Da ne sirim diskusiju, ne zelim da bodrim i da podrzavam takav nacin "odrzavanja" (u pravom smislu pod navodnicima).

Nije samo u pitanju zamor materujala, nego deformisanost cilindara, koja se zapunjuje "punijim" gumicama...

Posebno diskusija o guscem ulju..

Ne kazem da ne moze da posluzi, i da su od drveta, jednostavno nije dovoljno kvalitetni resenje, sklono iznenadnim otkazma, koji mogu a ne moraju da se dese.

Zasto bih svoju glavu stavljao u torbu, kada vec ne mogu da garantujem da se necu naci u situaciji naglog kocenja i pokusaja izbegavanja prepreke..
To je ionako "samo" prigusivac oscilacija, pa toliki svet vozi ljuljajuca vozila...istina ima nesto i sudara, naglih skretanja..

Ali, ponavljam, ne mogu da podrzim krparenje, saobracaj je ipak ozbiljna i opasna aktivnost.

Poz.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Art Direktor National Geographic
magazine Srbija
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 4855
*.adriamedia.co.yu.



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera05.06.2008. u 11:09 - pre 2339 dana i 20h
Ja koliko sam razumeo moji prednji amortizeri su imali uloske koji se mogu menjati, tako da mislim da je to odradjeno na taj nacin.

Uglavnom meni se auto od tad bolje ponasao napred nego pre zamene (punjenja cega god) tih ulozaka. Na zadnjim toga nema, a i cene su bile pale pa sam zamenio amortizere.

Meni je majstor zvanicni distributer Monroe amortizera i proverio mi je prednje i dalje su tip-top. Sad kad odu ti ulosci, menjacu ih, naravno.

Punjenje jeste i po meni polovicno i kratkotrajno resenje, e sad ne znam za tu zamenu ulozaka ali tada mi je i majstor rekao da je to u redu.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
zarsilic@gmail.com
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Moderator
Član broj: 73724
Poruke: 10041
*.eunet.yu.



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera05.06.2008. u 11:51 - pre 2339 dana i 19h
Na Zapadu je praksa da se amortizeri menjaju svakih 30.000 km.
Licno mislim da je to preterano, ali za nase puteve je to prihvatljivo. Apsolutno se slazem sa zamenom, a ne sa remontom. Nisu vise ni preterano skupi kao nekad i ne isplati se igrarija sa dopunjavanjem.

"Pravljenje" amortizera je neizbezno ako se zeli postici posebna karakteristika amortizera: specijalna priprema automobila ili spotrske varijante na motociklima koje se ne mogu svrstati u tipske te za njih ne postoji "univerzalna" opcija.

U svakom slucaju amortizere kao i pneumatike treba blagovremeno zamenuti i ne treba cekati 5 do 12.


P.S. Postoji izreka: guma glavu cuva.
Ja bih dodao: i amotrizeri.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Art Direktor National Geographic
magazine Srbija
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 4855
*.adriamedia.co.yu.



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera05.06.2008. u 12:50 - pre 2339 dana i 18h
Kakvih 30.000km, na Toyoti meni su zadnji trajali skoro 170.000km dok nisu krenuli da curkaju i da se oseca kad se auto rukom zanjise.

Ne znam kakvi su to automobili ali ako tako kratko traju amortizeri to su onda sudnjeri.

Servis za amortizere zna da proceni jesu li za zamenu ili ne. Ako ne lupaju, ne cure, ne njisu, ako auto ima zaustavni put koji je deklarisan, onda su dobri, zar ne?

Tacno se i oseti u voznji kad su losi. Meni su se vozne i kocione karakteristike na prednjem trapu poboljsalje nakon zamene ulozaka. Isto vazi i za zadnji kraj kad sam zamenio amortizere.

E sad ne znam kolika je razlika u tome, posto to je ustvari novi amortizer, samo je nosac uloska ostao stari (ono sto mi je moj majstor rekao). Odnosno ne znam koja je razlika izmedju toga i punjenja, pretpostavljam da nije isto.

Tj. kako meni pise u uputstvu McPherson stub se kod mene rastavlja. A mozes da stavis i onaj koji se ne rastavlja, nema uloska. Neke su Corolle imale takav, neke su imale gasne pozadi, nije bilo isto, iako je isti model. Zavisno od godista.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
zarsilic@gmail.com
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Moderator
Član broj: 73724
Poruke: 10041
*.eunet.yu.



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera05.06.2008. u 14:03 - pre 2339 dana i 17h
25 do 30.000 je preporuka ADACa kao i proizvodjaca amotrizera (bas Monro i potencita ovaj podatak).

Slobodna procena majstora ne znam sta je? Moze biti dobra a mozda i ne?

Zamena amortizera se ne vrsi kad oni procure ili prolupaju vec kad izgube odredjeni procenat svog amortizujuceg svojstva (da ne sirimo temu).

Ja ih takodje ne menjam na preporucenoj kolometrazi vec se oslanjam na neko sopstveno iskustvo i znanje. Medjutim, samo kraickom uva slusam sta majsori kazu.

Zamena uloska nije remont i dopunjavanje vec ima odlike novog amortizera.
Sto se nosaca tice, ako je proizvodjac predvideo ovu operaciju sa uloscima, onda ocigledno moze.
(Zamor materijala je slozenija tema da bi se o njoj tek tako diskutovalo i proizvodjac je sigurno imao uvid u taj "problem").

Postoje i nekakve gume u "okolini" amortizera koje je takodje potrebno zemeniti. Pored bezbeddnosti one doprinose i uzitku pri voznji (ako neko za tako nesto ima osecaj). Vozna je tisa i sa manje vibracija.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Art Direktor National Geographic
magazine Srbija
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 4855
*.adriamedia.co.yu.



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera05.06.2008. u 14:59 - pre 2339 dana i 16h
Meni su menjali te uloske i sve gume - imam ih dve, neka sto ide izmedju amortizera i solje (kao rebrasta koja se izvlaci i uvlaci) i jedna koja ide oko amortizera na gornjoj polovini tamo kuda se izvlaci teleskop.

Na mojim prednjim je mogao da se menja ulozak, ali na zadnjim recimo ne.

E sad ta preporuka za Monroe, mislim da je to malo prerano, mada ne znam za koja vozila. Za Corollu se, koliko vidim servisno uputstvo, menja kad procuri ili kada je zaustavni put los, gume se neravnomerno trose kao i trap. Nisam imao uopste tih problema dok nije krenuo taj jedan da curka, auto je njihao na jednoj strani vise i malo vuko udesno pri kocenju. Kad su zamenili uloske, sve se vratilo ko kad je bio nov maltene.

Zadnji su krenuli da lupkaju i malo je mekan postao pa sam ih menjao.

E sad to punjenje, radio je moj ortak, nije imo nekih problema, ali ne znam koliko je bezbedno. Doduse sad su amortizeri pojeftinili dosta, ne naplacuje se zamena ako kod distributera/servisa ih kupis...

A za japance su najskuplje solje i opruge. Meni za dve solje traze skoro 100e (jedna mi pocela da lupka).
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
zarsilic@gmail.com
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Moderator
Član broj: 73724
Poruke: 10041
*.eunet.yu.



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera05.06.2008. u 15:28 - pre 2339 dana i 16h
Citat:
cozmo_im: Meni za dve solje traze skoro 100e (jedna mi pocela da lupka).


Kod te Astre sto ti je u uzem izboru ovo kosta 30 e sa zamenom!
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Art Direktor National Geographic
magazine Srbija
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 4855
*.adriamedia.co.yu.



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera05.06.2008. u 15:41 - pre 2339 dana i 16h
E, ali za neverovati to je jedan od najskupljih delova - homokineticki (zajedno sa manzetnom) sa zamenom ispadne 50e!

Komutator 50e recimo, amortizeri sa zamenom prednji su recimo ispod 10000 din - ovo ispade ko amortizeri.

Ali je reko majstor da ce nadje neki aftermarket ko pravi.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
zarsilic@gmail.com
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Moderator
Član broj: 73724
Poruke: 10041
*.eunet.yu.



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera05.06.2008. u 15:54 - pre 2339 dana i 15h
Primera radi, 4 komada BILSTEIN (2 napred i 2 nazad) za OPEL Vectru kostaju 6.000 din. Doduse bez zamene koja nije problem. Svaki serviser to zna napraviti, a i malo vestiji samovac to ume.



[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 05.06.2008. u 17:17 GMT+1]
 
Odgovor na temu

vladagrujic

Član broj: 159007
Poruke: 168
*.bitsyu.net.



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera13.06.2008. u 19:10 - pre 2331 dana i 12h
Dobro, svako ko se razume bar malo u mehaniku zna da se amortizeri menjaju na nekih 70% fabričke snage. Samo ima jedan problem: gde u Srbiji postoji servis gde se to može izmeriti. Sve se svodi na pritiskanje auta i iskustvo majstora.
Sada malo o temi:
Prvi utisci posle pređenih 1000km i skoro 15 dana od odrađenog zahvata.
Iako sam i sam malo skeptičan po pitanju punjenja i servisa amortizera, za sada je sve ok. Amortizeri i dalje imaju snagu fabričkih i dobro se ponašaju. Videćemo dokle će biti tako, da ne prizivam zlo.
Normalno da sam zamenio i odstojne gume i manžetne amortizera. To se mora montirati novo, zato što od njih direktno zavisi funkcionalnost i dugotrajnost amortizera (bio on nov ili servisiran).
Habanje amortizera je u direktnoj zavisnosti od mnogo činilaca.
Napr.:
Na jednom od prethodnih auta koje sam vozio, usled plinske boce zapremine 80l i vožnje velikog tereta u autu, zadnje amortizere sam zamenio nakon 50000km. Ovi sledeći su mi trajali do prodaje auta na nekoj kilometraži od 270000km. Dugotrajniji su bili zato što više nisam imao bocu u gepeku od 80l, već od 35l i nisam vozio velike terete. Prednji amortizeri su ostali fabrički i nisu imali potrebe za zamenu ni posle 270000km. Treba napomenuti da sam prilikom zamene zadnjih am. ugradio fabričke(originalne).
Dakle, na trajnost utiču i kvalitet puta, zatim da li se vozilo vozi pod velikim opterećenjem, kvalitet i redovna zamena guma, kontrola i pravovremena zamena istrošenih delova trapa.
Zato sam protiv striktnog određivanja (npr. zamena nakon 30000km ili 2 godine) radnog veka amortizera.
Normalno, sa punjenjem i servisom amortizera nisam hteo da ugrozim ni dovedem u opasnost ni moj,a ni život drugih učesnika u saobraćaju. Dovoljno dugo sam u saobraćaju da mogu da procenim kada je auto nesiguran za vožnju (uostalom, prednji am. su novi Monroe). Svrha cele ove priče na forumu je utvrđivanje da li je moguće uraditi takav zahvat da to bude bezbedno, kvalitetno i trajno.
Pozdrav.

[Ovu poruku je menjao vladagrujic dana 13.06.2008. u 20:25 GMT+1]
 
Odgovor na temu

bobansuzuki
petrovic boban
poljoprivrednik

Član broj: 184701
Poruke: 9
194.106.174.*



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera14.06.2008. u 12:43 - pre 2330 dana i 19h
ja sam punio amortizere na opel omegi pre godinu dana svaki dan po 50 kilometara do posla i nekad i vise prelazim imam do asvaltiranog puta 800 metara makadama. kao novi su i sad ... pre godinu ipo je moj komsija stavio na mondea nove monroove i to mu je doneo neki lik iz svajcarske kao tamo su kvalitetniji cisto za uporedjivanje nisu nista bolji od ovih sto sam punio
 
Odgovor na temu

floydauto

Član broj: 68788
Poruke: 14
*.adsl.verat.net.



Profil

icon Re: Punjenje i servis amortizera17.06.2008. u 12:01 - pre 2327 dana i 19h
Ako si u Smederevu radio remont amortizera kod Bobo-a, nemas zasto da brines. Covek ne "puni" amortizere on radi kompletan remont, inace je proveo dosta vremena u Italiji na specijalizaciji bas iz te oblasti kao i oblasti trkackih amortizera.
Neko je vec pomenuo da se trkacki amortizeri namenski prave (proizvode) taj auto servis se bas time i bavi, tako da sto se tice "obicnog" putnickog programa, to je savladano odavno. Vozi slobodno i uzivaj sa svojim novim amortizerima, meni su radili i amortizere za vozila koja su radila u obuci kandidata i nikad nije bilo problema.

Pozdrav od Darka
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Punjenje i servis amortizera

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 26974 | Odgovora: 43 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.