AcaDorcol dipl.ecc.
Član broj: 162574 Poruke: 880 *.redcross.org.yu.
|
Skidanje volana zapocinje pronalazenjem kratkog krstastog srafcigera, koji ima dovoljno kratku osovinu, i dovoljno je velikog ``krsta`` za odvijanje krstastih zavrtanja (da nije suvise sitnog rastera). Krstas sa dugackom osovinom nema mesta da se proturi sa zadnje strane, pa je zato potreban sto kraci. Rupe su oko 8 mm i napipaju se prstima od pozadi.
Sa zadnje strane gumenog jastuceta (izmedju tela volana i kokpita) nalaze se dve rupice u kojima su krstasti srafovi, koji citavu metalnu osnovu i gumenu pokrivku jastuceta crne boje, drze za sivi tocak volana. Kratkim krstastim srafcigerom odvijes ta dva srafa i citavo jastuce se skida. (govorimo o skidanju jastuceta za Pande koje ga imaju, inace raniji modeli imaju malo drugaciji volan).
Prilikom skidanja treba imati u vidu da je metalna baza jastuceta povezana zicom sa massom na tocku volana, pa nista ne treba trgati, vec se lepo otkaci buksna i sve se lepo odvoji. U sklopu te baze jastuceta se nalazi i spiralna opruga koja sa jedne strane lezi na matici osovine volana a sa druge daje kontakt za sirenu, na bazi jastuceta i nekakvim bakarnim prstenovima (pisem po secanju, pa su ovo otprilike glavni delovi kojih se secam) Ispod jastuceta se onda jasno vidi velika matica koja tocak volana pricvrscuje na osovinu volana. Srafcina je sigurno jedno 26 ili tako nesto, i jako je zategnuta, pa je preporucljivo da se ima malo-jaci kilo kljuc za odvijanje i ponovno zasrafljivanje tocka volana na osovinu volana. Zaboravio sam tacno, ali mi se cini da je ta matica sa levim gvintom, pa treba obratiti paznju da li se odvija na levo ili na desno, kako se ne bi nesto skrljalo.....
Bakarni kontakt sirene je lako ocistiti nekim sredstvom, ali najcesce sirena ne radi ne zbog tog kontakta na volanu, vec zbog propadanja kontakata na samoj sireni, koja se nalazi ispod prednjeg branika sa vozaceve strane (sto sam imao priliku i licno da iskusim) - te sam promenio samu sviraljku, mada sam i staru uspeo da popravim.
Dalje nisam skidao, ali predpostavljam da je nakon skidanja tocka volana, lako svuci i ceo sklop sa rucicama prekidaca, s tim da se obrati paznja na sve zice, konektore i sl, a mislim da bi morala da se skine i plasticna maska koja skriva deo oko kontakt brave itd......Nevracanje rucice migavca verovatno dolazi od toga sto se istrosio zubac za vracanje (jer kazes da skljucne, ali ne vraca), i to verovatno zato jer se zubac koji vraca migavac od upotrebe istupio. Ponekad je dovoljo podmazati mascu taj sklop (zubac) i onda bude sve OK.
Sklop prekidaca na volanu sa rucicama mislim da ima da se kupi u prodaji, ali ne znam cenu, koja verovatno i nije mala....
Jos nesto, kad se vraca sve na svoje mesto, prvo se na osnovu jastuceta od metala navuce gumena obloga jastuceta, pa se tako vraca na volan, a ne da prvo zasrafis metalni deo, pa da navlacis gumu jastuceta, jer na gumi postoje mali ispusti, koji moraju leci u rupice tog metalnog nosaca, inace drugacije nece sve leci kako treba......
Ja sam kao sto rekoh sve to skidao sumnjajuci da sirena ne radi zbog tog kontakta, ali sve je u stvari bilo do sviraljke i kontakata na njoj, koji su zardjali......
Skidanje sirene nije lako, zbog teske pristupacnosti, ali mislim da je bolje proveriti prvo sviralu, pre nego kontakt na volanu, pa ako je na svirali sve OK, tek onda skidati jastuce........
Ako treba jos detalja tu sam.......
|