Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje

elitemadzone.org :: AutoZone :: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 24835 | Odgovora: 63 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

dejankr
Dejan Krsmanovic
JavaEE programer
Beograd

Član broj: 7842
Poruke: 384
*.sbb.rs.



+1 Profil

icon O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 08:13 - pre 182 meseci
Nešto zamrla tema, a? :)

Evo da malo dodam novih informacija vezano za održavanje cee'd-a (CRDi 1.6).

Odradio sam prošle nedelje prvi servis (u isto vreme mi se poklopilo godinu dana i 15000 km). Bio sam u servisu Đorđević u Beogradu, koji je jedan od dva ovlašćena servisa za Kiu u Beogradu.
Promenjeni filteri goriva, klime, vazduha i ulja. Sipano 5.5 l polusintentičkog ulja (Mobil). Cena - 15200 din. U stvari puna cena je valjda 16900 ali daju neki popust od 10% koji praktično važi za sve (prvi put ti daju taj popust zato što si nova mušterija a posle dobiješ člansku kartu koja ti opet omogućava taj popust). U servisu u Ugrinovačkoj je dosta skuplje - oko 20000 din. Malo sam zvao i servise po Srbiji i cene su uglavnom između ove dve cifre, bar za one servise koje sam zvao. S obzirom da sam se psihički pripremao na berbu ušiju u Ugrinovačkoj po ceni od 20000 sad mi ovih 15-tak i ne deluje previše, pogotovo pošto u okruženju imam više poznanika sa novim kolima i svi plaćaju tek nešto jeftinije od ovoga.

Sam servis mi deluje OK, mali je (3 mesta), ali možeš da sačekaš dok ti završe auto i da im visiš nad glavom i gledaš šta rade, što u Ugrinovačkoj nije moguće. Zamolio sam ih da mi malo dotegnu i ručnu (jako visoko je hvatala od početka) što su mi takođe odradili.

Jedina razlika u odnosu na servis u Uginovačkoj je što ovde sipaju Mobil a tamo Castrol.

Inače, auto za sada i dalje radi ko sat :)


 
Odgovor na temu

walkerz

Član broj: 37849
Poruke: 48
95.180.48.*



Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 08:27 - pre 182 meseci
Nije mi bas jasno zasto je proizvodjac propisao polusinteticko ulje, ipak je to moderan motor, zasto jednostavno ne sipaju sintetiku :)
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 08:42 - pre 182 meseci
U takve motore bez problema ide i mineralno 15W40...

Za nase uslove je polusintetika nekad i bolji izbor (losije gorivo, tezi uslovi voznje), te mozda postoji potreba za malo guscim uljem.

Posto su danas sva ulja apsolutno odlicna i ispunjavaju sve norme zadate od proizvodjaca, ne vidim uopste problem. Danas cak i mineralno ulje izdrzi bez ikakvih problema 10.000km (ja ga cak menjam od pocetka na 10.000km pa nista s autom nije).

Ono sto pise u servisnoj knjizici moze da se sipa uz postovanje intervala zamene i nema da te boli glava.

Samo pratis API/ACEA specifikacije.

Danas moze bilo koje ulje da se mesa sa bilo kojim drugim uljem bilo koje gradacije, bez ikakvih problema dokle god je iste API/ACEA specifikacije.

Ah, ti stari mitovi - tipa ispiranje motora ako menjas sa mineralnog na sinteticko i slicno... boze...

Ulje koje se danas koristi je SL ili SM/CF, CG, CH... pa sipas bilo kog proizvodjaca ako ispunjava te norme, nema tu cile-mile.

P.S. Sintetika je na bazi mineralnog, uz par dodataka...
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8281
194.106.167.*



+1337 Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 09:36 - pre 182 meseci
Citat:
cozmo_im

P.S. Sintetika je na bazi mineralnog, uz par dodataka...


khm, khm...sa ovim se ne bih baš složio...

Razlike su strukturalne
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 09:52 - pre 182 meseci
@cozmo_im

jesil ti trezan?


@dejankr

Proveri u uputstvu za vozilo koje je ulje preporuceno za tvoje vozilo pa uporedi sa onim koje su sipali.

(Mobil poseduje nekoliko "podvarijanti" koje mogu da nadomeste propisani kvalitet a da se gradacije ne poklope).
 
Odgovor na temu

dejankr
Dejan Krsmanovic
JavaEE programer
Beograd

Član broj: 7842
Poruke: 384
*.sbb.rs.



+1 Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 10:01 - pre 182 meseci
Citat:
walkerz: Nije mi bas jasno zasto je proizvodjac propisao polusinteticko ulje, ipak je to moderan motor, zasto jednostavno ne sipaju sintetiku :)


I meni je bilo malo čudno ali ne upitah ih ništa za to. Pogotovo što je jedan od majstora pitao drugog - "Jel beše za prvi servis ide polusintetičko?". Ne znam da li je to značilo da možda na sledećim servisima sipaju nešto drugo ili ne...
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 10:15 - pre 182 meseci
Citat:
zarsilic: @cozmo_im
jesil ti trezan?


Ja bih ostale posavetovao malo da osveze svoja znanja... posto i u TDI motore kao i D-4D u ovlascenim servisima po Austriji i Nemackoj se sipa 15W40... tako da...

Elem, vrlo korisno za citanje i podizanje znanja:

"Synthetics

Despite their name, most synthetic derived motor oils (ie Mobil 1, Castrol Formula RS etc ) are actually derived from mineral oils - they are mostly Polyalphaolifins and these come from the purest part of the mineral oil refraction process, the gas. PAO oils will mix with normal mineral oils which means Joe public can add synthetic to his mineral, or mineral to his synthetic without his car engine seizing up (although I've heard Mobil 1 is actually made by reformulating ethanol).
The most stable bases are polyol-ester (not polyester, you fool). When I say 'stable' I mean 'less likely to react adversely with other compounds.' Synthetic oil bases tend not to contain reactive carbon atoms for this reason. Reactive carbon has a tendency to combine with oxygen creating an acid. As you can imagine, in an oil, this would be A Bad Thing. So think of synthetic oils as custom-built oils. They're designed to do the job efficiently but without any of the excess baggage that can accompany mineral based oils. "

"Mixing Mineral and Synthetic oils - the new hotness

That's the thing with progress - stuff becomes out-of-date. Fortunately for you, dear reader, the web is a great place to keep things up-to-date, so here's the current thinking on the subject of mixing mineral and synthetic oils. This information is based on the answer to a technical question posed on the Shell Oil website.
There is no scientific data to support the idea that mixing mineral and synthetic oils will damage your engine. When switching from a mineral oil to a synthetic, or vice versa, you will potentially leave a small amount of residual oil in the engine. That's perfectly okay because synthetic oil and mineral-based motor oil are, for the most part, compatible with each other. (The exception is pure synetics. Polyglycols don't mix with normal mineral oils.)
There is also no problem with switching back and forth between synthetic and mineral based oils. In fact, people who are "in the know" and who operate engines in areas where temperature fluctuations can be especially extreme, switch from mineral oil to synthetic oil for the colder months. They then switch back to mineral oil during the warmer months.
There was a time, years ago, when switching between synthetic oils and mineral oils was not recommended if you had used one product or the other for a long period of time. People experienced problems with seals leaking and high oil consumption but changes in additive chemistry and seal material have taken care of those issues. And that's an important caveat. New seal technology is great, but if you're still driving around in a car from the 80's with its original seals, then this argument becomes a bit of a moot point - your seals are still going to be subject to the old leakage problems no matter what newfangled additives the oil companies are putting in their products."
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 10:32 - pre 182 meseci
Uputstvo o koriscenju i odrzavanju vozila koje se dobije sa vozilom je ocenas.

Svako odstupanje od njega je na sopstveni rizik: rizik da se tokom eksploatacije dogode nepredvidjenje promene i rizik da se izgubi pravo na garanciju.

(U TDI motore novije generacije, sa partikularnim filterom je posebno propisan kvalitet ulja, tj nije dovoljan uslov da bude sintetsko. O mineralnom nema ni govora.)
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 10:49 - pre 182 meseci
Citat:
cozmo_im: Danas moze bilo koje ulje da se mesa sa bilo kojim drugim uljem bilo koje gradacije, bez ikakvih problema dokle god je iste API/ACEA specifikacije.

Ah, ti stari mitovi - tipa ispiranje motora ako menjas sa mineralnog na sinteticko i slicno... boze...

Ulje koje se danas koristi je SL ili SM/CF, CG, CH... pa sipas bilo kog proizvodjaca ako ispunjava te norme, nema tu cile-mile.

P.S. Sintetika je na bazi mineralnog, uz par dodataka...


Jao Bože... nemoj da guglaš i poturaš te citate kao nekakve aksiome...

Da si IKADA video kako mogu da reaguju različita ulja kad se pomešaju, ne bi prepisivao, nego bi ćutao. Reakcija ume da bude poput koka-kole - pena na sve strane i totalno haotičan rad motora.

Postoje razlozi zašto se to nikada ne radi. Ti jesi "mythbuster".... ali Ti jedino mit nedostaje.

Pozdrav

P.S. Evo nudim svoje umeće u baratanju kamerom (kao i kameru, naravno), pa da napravimo jedan kratki "mythbust" serijal probe mešanja ulja na Tvom automobilu... čisto da vidimo koliko si u pravu. Onda to možemo da okačimo na youtube... neko da se smeje, neko da plače".
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 10:56 - pre 182 meseci
Citat:
StORM48
Ti jesi "mythbuster".... ali Ti jedino mit nedostaje.

Pozdrav

P.S. Evo nudim svoje umeće u baratanju kamerom (kao i kameru, naravno), pa da napravimo jedan kratki "mythbust" serijal probe mešanja ulja na Tvom automobilu... čisto da vidimo koliko si u pravu. Onda to možemo da okačimo na youtube... neko da se smeje, neko da plače".



A ovo je poseban biser:

Citat:
cozmo_im:
P.S. Sintetika je na bazi mineralnog, uz par dodataka...



 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 11:18 - pre 182 meseci
Citat:
StORM48: Jao Bože... nemoj da guglaš i poturaš te citate kao nekakve aksiome...

Da si IKADA video kako mogu da reaguju različita ulja kad se pomešaju, ne bi prepisivao, nego bi ćutao. Reakcija ume da bude poput koka-kole - pena na sve strane i totalno haotičan rad motora.

Postoje razlozi zašto se to nikada ne radi. Ti jesi "mythbuster".... ali Ti jedino mit nedostaje.

Pozdrav]


Storme nemoj se blamirati...

Znaci od mog ortaka Ascona je trebala crci pre 100.000km, umreti od naslaga i slicno zato sto je sipano unutra i mineralno, i polusinteticko i sinteticko i 20W60 long life i sve i svasta, apsolutno razlicitih gradacija i kvaliteta bez ikakvog ispustanja, provere i slicno? U taj 1.6 OHC motor nema sta nije sipano i pomesano, i nista mu nije. Dakle, sipan je longlife 20W60 u 10W40 i to litra (motor trosio litar na 1500km zadnjih stotinak iljada). I tako cim potrosi litru on dovati i sipa sta nadje pod rukom. I na kraju je otvorio motor da menja karike - kad ono motor cist ko suza - nema garezi, nema naslaga.

What's the point? Menjao je ulje redovno i filtere, dolivao kad god dodje na minimum. I nista se nije desilo. Posto je cesto vozio van grada dolivao je sta stigne (dnevno par stotina km, pa mora da dolije 3-4dcl). I motoru nista, cak se ni potrosnja ulja nije povecala.

Nit se sta desava kad sipas sinteticko u mineralno. I obratno.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 11:20 - pre 182 meseci
Citat:


Ajmo na obuku:

"Despite their name, most synthetic derived motor oils (ie Mobil 1, Castrol Formula RS etc ) are actually derived from mineral oils - they are mostly Polyalphaolifins and these come from the purest part of the mineral oil refraction process, the gas. PAO oils will mix with normal mineral oils which means Joe public can add synthetic to his mineral, or mineral to his synthetic without his car engine seizing up (although I've heard Mobil 1 is actually made by reformulating ethanol)."

Covece, pa to su osnove!

Jedina prednost sitnetike nad mineralnim je produzen vek trajanja i redja gradacija pa moze da se koristi i na -30 bez problema. Za nase uslove je 10W40 sasvim dovoljno za zimski letnji interval zamene.

Uostalom oteraj svog 1.9TDI Golfa da ti zamene ulje u Austriji ili Nemackoj i nemoj se cuditi kad na racunu vidis da su sipali 15W40.

A API/ACEA oznake ako ne razumete, onda nemam sta s vama da razgovaram...

Ajde Storme, sta je oznaka za benzinca, sta za dizela i za koje motore je namenjeno recimo SL/CF ulje?

P.S. Evo sta kazu u Porscheu za recimo 2.0TDI - od 5W40 do 20W50 sve moze. Oni sipaju 5W40 Castrol (50501) a u Nemackoj ti se moze desiti da sunu 15W40 (stednja bato) na redovnom servisu.

[Ovu poruku je menjao cozmo_im dana 06.04.2009. u 12:31 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.eunet.yu.



+1269 Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 11:30 - pre 182 meseci
@ cozmo_im
Ne zelim s tobom da polemisem. Neverovatno malo znas. Ne znas ni kako se proizvodi ni mineralno, a ni sintetsko ulje.

Odreagovao sam samo zato sto postoji mogucnos da svojim komentarima nekom naneses stetu.



Citat:
cozmo_im:
P.S. Evo sta kazu u Porscheu za recimo 2.0TDI - od 5W40 do 20W50 sve moze.


Naravno. Oba su sintetska a gradacija je povezana sa klimatskim podrucijem koriscenja vozila.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 11:56 - pre 182 meseci
Kakvu stetu?

Nikakve stete nema ako se prati uputstvo koje dobijete uz kola i idete u ovlasceni servis dok ste u garanciji a posle nastavite da idete u servis koji je namenjen vasem tipu vozila?

Lepo sam napisao pratis uputstvo i sipas to sto pise u istom.

Jedini motor za koji znam da striktno mora sinteticko ulje u Porsche grupaciji je 1.8T koji ide u Audi (ne znam da li ide u VW), uljni kanali su problem, moze doci nakon 50.000km do pojave taloga i pada pritiska ulja (zapusi se protok ulja kroz uljne kanale ako se koristi gusce ulje). Preporuka je vec cuveni Castrol 5W40 50501. Sticajem okolnosti sam vozio jedan A4 1.8T (karavan) koji je prosvirao jer nije na vreme menjanjo ulje jer tupavi Audi/VW koncern ne priznaje SLUDGE kao problem kod tih motora.

 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 12:06 - pre 182 meseci
Citat:
zarsilic: @ cozmo_im
Ne zelim s tobom da polemisem. Neverovatno malo znas. Ne znas ni kako se proizvodi ni mineralno, a ni sintetsko ulje.


Jel imas nekog u rafineriji (ja imam) pa znas?

Ajd kako?

Oddakle dolazi Polialfaolefin? Iz vaduha mozda? Ili ce pre biti da je to najfiniji sastojak mineralnog ulja... Posle ide dodavanje poliol estera itd itd.

Naravno da sinteticko NIJE isto kao mineralno, ali glavni sastojak se nalazi u jednom i u drugom pa se mogu bez brige pomesati.

Odnosno ne moras da peres motor da bi presao na polusintetiku ili sintetiku, jednostavno ispustis ulje i sipas drugo.

I bez problema mozes da pomesas ulja u nekoj situaciji kad nisi u prilici da biras (kao sto je moj ortak ostao u Solunu sa Lancerom bez litre i nesto ulja, pa je dolivao polusintetiku u mineralno i presao preko 1000km tako bez problema, njemu su vodjice stradale pa mu je auto naglo poceo trositi ulje).

Ja ne kazem ljudima da mesaju ulja ili sipaju nesto van specifikacije, vec da u motor ide sve sto je po specifikaciji u uputstvu proizvodjaca. Odnosno da to sto pise bez problema moze da se sipa u motor.
 
Odgovor na temu

dejankr
Dejan Krsmanovic
JavaEE programer
Beograd

Član broj: 7842
Poruke: 384
*.sbb.rs.



+1 Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 12:10 - pre 182 meseci
Citat:
zarsilic
@dejankr

Proveri u uputstvu za vozilo koje je ulje preporuceno za tvoje vozilo pa uporedi sa onim koje su sipali.

(Mobil poseduje nekoliko "podvarijanti" koje mogu da nadomeste propisani kvalitet a da se gradacije ne poklope).


Ovo je iz deo uptustva za Cee'd-a gde su preporuke za ulja i ostalo. Ja se baš ne razumem u problematiku i ne vidim da li i gde piše da li ide sintetičko ili polusintetičko ulje.



Nije mi sada ovde faktura da proverim šta su stvarno sipali.

Inače i po nekim stranim forumima vidim da ljudi pominju da im sipaju polusintetička ulja za cee'd-a.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 12:22 - pre 182 meseci
Kod tebe (ne kod tebe nego u benzinac CEED moze cak i starije ulje SJ za benzince. Imam negde tacnu tabelu od koje do koje godine su koje oznake... evo:

SL za benzince - Current - For all automotive engines presently in use. Introduced in the API service symbol in 1998.

Za dizel je kod tebe vidim oznaka: CH-4 - Introduced in 1998 for high-speed four-stroke engines. CH-4 oils are specifically designed for use with diesel fuels ranging in sulphur content up to 0.5% weight. Can be used in place of CD, CE, CF-4 and CG-4.

Znaci API/ACEA na ulju stoji ovako: SL/CF naprimer ili SL/CH-4 (ti gledas drugu oznaku za dizel motor). Pre ce biti SM/CH-4

Znaci gledas API/ACEA oznaku: CH-4 ACEA B4 ako nemas filter CP filter (za cestice cadji) ili CH-4 ACEA C3 ako ga imas.

Posto znam napamet za VW, evo recimo za cuveni 1.9 TDI od 105KS, ide 10W30 ili 15W40. Odnosno

VW 505.01 standard
API/ACEA SL/CF

Dakle SVAKO ALI SVAKO ULJE KOJE IMA SL/CF ili 505.01 na sebi IDE taj motor recimo. NEBITNO je da li je sintetika, polusintetika, sintetika, ulje koje ima tu oznaku na sebi ide u taj motor i NISTA drugo (recimo SJ ili nesto drugo).

Recimo 2.0TDI je isto 505.00 ili 505.01 po VW standardu (SL/CF).


 
Odgovor na temu

walkerz

Član broj: 37849
Poruke: 48
95.180.48.*



Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 12:36 - pre 182 meseci
Neko je ranije postavio ove planove odrzavanja, ali nisam mogao da nadjem gde, pa sam postavio ponovo:

Za benzinski motor:




I za dizel:




E sad, ako sam dobro razumeo, ovo ulje ide za benzinca (polu-sinteticko): http://www.castrol.com/castrol...=9014098&contentId=7027375

a ovo za dizel (sinteticko): http://www.castrol.ae/index.ph...id=266&lang_id=1&pid=1
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 12:54 - pre 182 meseci
@cozmo
Šta Ti imaš od škole, osim što imaš brata ovamo i komšiju onamo?

Moja struka je mašinstvo, a samim tim i oblast o kojoj Ti pričaš tako "znalački", prepisujući neke gluposti sa Google-a, pa mi nije jasno kakvim ličnim referencama raspolažeš?

Pozdrav
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje06.04.2009. u 13:24 - pre 182 meseci
Citat:
StORM48: @cozmo
Šta Ti imaš od škole, osim što imaš brata ovamo i komšiju onamo?
Moja struka je mašinstvo, a samim tim i oblast o kojoj Ti pričaš tako "znalački", prepisujući neke gluposti sa Google-a, pa mi nije jasno kakvim ličnim referencama raspolažeš?
Pozdrav


Moja struka je masinstvo ako te zanima + kontrola letenja. Prvo, nije prepisivanje sa google-a vec iz katalogizacije ulja Valvoline i Castrol (burazer ih ima gomilu).
Otuda i ova tabela za API/ACEA specifikaciju za odredjene tipove automobila. Ta tabela NEMA veze sa proizvodjacima vec sa specifikacijom ulja za odredjene tipove motora i godista proizvodnje benzinskih i dizel motora.

Ulje za benzinske i dizel motore se koristi po API/ACEA specifikaciji a ne po imenu proizvodjaca i gradaciji. Ne mozes da kupis Valvoline 5W40 i da sipas samo zato sto pise da u tvoj motor ide sintetika 5W40. Mozes naravno, ali ako pise menja se na 15000 a ti si mozda uzeo ulje SJ specifikacije a kod tebe ide SL specifikacija, onda mora da se menja na 10 a ne 15k. Mislim, naravno da nista nece biti, ali u SL specifikaciji postoje neki aditivi kojih nema u SJ specifikaciji a namenjeni su motorima posle 1995-te godine recimo, te ce motor imati produzenu zastitu i interval od 15000km umesto 10000km.

Nisu dzaba te specifikacije - one su tu da iskoristis maksimum iz motora a da pri tom motor ima pravilnu zastitu. Mozes ti sipati i druge specifikacije, ali menjati u duplo kracem intervalu od propisanog jer ne cisti isto naslage SJ ili SL specifikacije. Motoru moze stetiti samo NEPRAVILNA i NEREDOVNA zamena ulja po specifikaciji ulja koje je sipano i nista vise. Svako ulje je certifikovano da podmazuje i stiti motor samo odredjeni certifikat naglasava upotrebu tog ulja.

Lepo sam pitao da li uopste znate sta su te specifikacije i zasto postoje?

Mozda jedino ako si mislio na mesanje ulja u motorima iz sedamdesetih i ranih osamdesetih godina koji su koristili sasvim drugacije specifikacije... kod novih motora i novih tipova ulja (sa sadasnjim specifikacijama) mesanje ulja nece unistiti motor.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: O uljima...mineralno vs. sintetika, kombinovanje

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 24835 | Odgovora: 63 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.