u ovoj situaciji
imovinsko stanje traktorista, uopste nije vazno
ni najmanje
sta voze od kola, kakve su im kuce, koliko su im udaljene njive, cena psenice, cena dodatnih sredstava, cena nafte, koju dimezniju stuba drustva oni predstavljaju ... nista od toga nije vazno i tacka.
postoje 2 jako vazne stvari
-problem osvetljenja-
Ukoliko policajci utvrde da pojedincu na osobnom (ili bilo kakvom drugom, sem traktora) vozilu nedostaje
1 (jedno) svetlo, taj pojedinac dobija mogucnost da iskusi zadovoljstvo menjanja sijalice po noci
na licu mesta. Ko se nije zezao sa tim ne zna sta je ekstaza.

Ukoliko kvar ne moze da se otkloni, vozac naravno dobija dobitni tiket i placa policajcu po tarifi ili za kafu.
Zasto je onda traktorima dozvoljena voznja u stelt modu?
Takva voznja je blago receno bolesna. Podlozna kazni. Takvo vozilo je neispravno za saobracaj. ...
A opet policija to pozdravlja.
Inace, pored toga sto traktoristi ugrozavaju sve oko sebe sa stelt modom, oni ugrozavaju i same sebe, jer cak iako se vuku po putu pr 20kmh opet mogu da poginu kad ih neko zakuca sa stotkom.
-problem blata (i stajskog djubreta)-
Na primeru par clanova se pokazalo da nije nemoguce ocistiti gume pri izlasku na asfalt. Cak se @zarsilic setio lopate. Takodje i po drugim drzavama traktoristi ciste gume, zasto se onda to kod nas tolerise.
Pretpostavljam, da bi posao besplatnog ciscenja guma i/ili asfalta bio jako primamljiv traktoristima kad bi poceli da dobijaju stimulaciju u vidu kazne za taj prekrsaj.
Naravno ciscenje blata po kisi nije nimalo lako, ali opet stoji cinjenica da je upravo na kisi to blato na cesti najproblematicnije.
Novi zakon o saobracaju je doneo gomilu poostravanja i novih globa za vozace auta, sto se nesto od toga ne bi odnosilo i na traktoriste.
Postoji i par manje vaznih problema izmedju kojih je najveci ...
-Godisnji tehnicki pregled, registracija i osiguranje-
Ako imate to zadovoljstvo da prezivite bliski susret sa traktorom, nalazite se u problemu sto ne mozete bas da naplatite stetu, jer vecina traktora nije osigurana. Tj. osiguravaju se samo prve godine.
Uvodjenjem obaveznog tehnickog pregleda i osiguranja bi to dosta poboljsalo situaciju.
Mana, sto bi tim tehnickim pregledom bilo iskljuceno 80-tak % traktora.
Dodatno bi traktoristi morali da placaju malo vise od dve paklice cigara mesecno na ime troskova.
Sad ce traktoristi da udare kuknjavu na sav glas kako je to udarac po njihovu egzistenciju,
ali opet ne zaboravimo da svi ostali korisnici puteva u srbiji, svake godine moraju da placaju te globe (a neki od sada ce morati da placaju 2 puta godisnje)
Prema ovome, spada da su traktoristi zbilja pripadnici zasticene vrste.
Samo sto nisu oni ti koji su ugrozeni, vec smo svi mi ostali ugrozeni od njih.
I sta nam onda ostaje na kraju,
da nosimo oruzje pa da odstreljujemo divlje traktore (eventualno i traktoriste) po putevima kad vid licne zastite?
"Hmmm", rekao je, "...suprostavlja se nadrealizmu prikrivene metafore..." Razmišljao je tome na trenutak, a onda je zatvorio beležnicu s mrkim osmehom.
"I smrt je za njih suviše dobra"