Kada je ispravan regler, i napon je oko 14,5V, tada se accu dopunjava sa nekih pola ampera(i sa tendencijom opadanja struje), dok se kapacitivno ne popne do skoro 14V. U takvom slucaju, nikakvi potrosaci, ako ne prelaze recimo 600W, ne preopterecuju alternator.
Posto su bliski naponi, deo potrosnje preuzima i accu.
Ako regler ne radi, zahvaljujuci maloj unutrasnjoj otpprnosti accu, struja punjenja, sa 16 V(a alternator pokusava i vise da podigne), moze da prebaci 20A, sto znacajno PREDopterecuje alternator, sa startnih 320W.
Razni potrosaci(npr, farovi, grejaci..), na 16V imaju dodatno povecanu potrosnju 10%, pa se ukljucenje manifestuje preopterecenjem alternatora.
Accu ne "preuzima" opterecenje, posto mu je sada vec znacajno, za male otpornosti) nizi napon, tako da je alternator napregnut izmedju velike struje punjenja i velike potrosnje. Velika struja punjenja moze da pregreje accu, da izazove izdvajanja vodonika, da napravi pritisak i pokrivi celije, pa nije bas za zapustanje.
Poz