Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Kako smanjiti potrosnju goriva?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kako smanjiti potrosnju goriva?

Strane: < .. 1 2 3 4

[ Pregleda: 27841 | Odgovora: 62 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9448
89.216.32.*



+10246 Profil

icon Re: Kako smanjiti potrosnju goriva?24.11.2015. u 08:01 - pre 101 meseci
Citat:
Lavlja_Jazbina: Ovaj deo nije tacan,ne uvlaci.Direktno se ubrizgava u cilindar,isto vazi i za dizel.


Naravno da ne uvlači iz brizgaljke. Poenta reči koje su pod navodnicima je da u taktu usisa u cilndru vlada potpritisak. U tom taktu, u taj potpritisak, brizgaljka šprica gorivo. Stoga, čak i mali pritisak u brizgaljkama može lepo da rasprši gorivo.

Kod dizela je skroz drugačije. Tamo se gorivo ubrizgava na samom kraju kompresije. Dakle, ne u potpritisak u taktu usisa, već u jako sabijen vazduh, na kraju takta kompresije. Zato je potreban veoma jak pritisak pumpe, da u tako sabijen vazduh uspe da ubrizga gorivo, i da se ono fino rasprši.


Ljudi, ubrizgavanje kod dizela i benzina je skroz drugačije. Čitava tehnika i tehnologija se potpuno razlikuju. Nema to veze jedno s drugim. Nemojte to da mešate. Jedino što postoji deo koji se istovetno zove "dizne" ili "brizgaljke", ali i njhova konstrukcija je skroz različita.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Kako smanjiti potrosnju goriva?24.11.2015. u 10:33 - pre 101 meseci
Citat:
Ubrizgavanje benzina (u usisnu granu, ili direktno u cilindre, svejedno) obavlja se u usisnom taktu

Uhvatio sam se za ovaj deo teksta previdevsi drugi po pitanju dizela.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9448
89.216.32.*



+10246 Profil

icon Re: Kako smanjiti potrosnju goriva?24.11.2015. u 11:21 - pre 101 meseci
Direktno ubrizgavanje kod benzinaca (kod običnih, jeftinih, serijskih automobila) počelo je sa mono-point ubrizgavanjem.

To je bila varijanta gde se, jednostavno, umesto karburatora, na iste šrafove namesti deo sa jednom brizgaljkom. Pa, kad je neki cilindar u usisnom taktu, umesto da srče iz karburatora, brizgaljka ubrizga. I gotova priča.
Onda se neko dosetio, pa je umesto jedne, mono-point brizgaljke, ubačeno za svaki cilindar po jedna, ali u usisnu granu, neposredno ispred cilindara.
Onda se opet neko dosetio, pa umesto u usisnu granu, namestio brizgaljke direktno u cilindar.

Svako sledeće tehničko rešenje je skuplje od prethodnog, i dobija se neki kvalitet, pre svega u tačno određenoj količini goriva u tačno određenom trenutku, što doprinosi ostvarenju veće snage.

Naravno, veća snaga je proizvod veće količine potrošenog (spaljenog) benzina. Prosečna potrošnja praktično (manje-više) ostaje u nekim poznatim okvirima.

Ipak je omogućeno, da motori sa relativno malom radnom zapreminom, uz turbo punjače potroše više goriva i ostvare znatno veće snage. Nekad je 75 KS na 1500 kubika bio vrh. Sada se 75 KS dobija i iz motora sa zapreminom od 1000 cc i manje.

OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kako smanjiti potrosnju goriva?

Strane: < .. 1 2 3 4

[ Pregleda: 27841 | Odgovora: 62 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.