Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?

Strane: 1 2

[ Pregleda: 7955 | Odgovora: 34 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?28.05.2010. u 20:04 - pre 170 meseci
Slučajno pročitah u SAT-u o nekom mercedesu koji ima izraženo podupravljanje, i napisan zaključak da je to napravljeno da bi obični vozači lakše kontrolisali prilikom proklizavanja. Moja reakcija na to je bila WTF??? Reakcija je bila zbog toga što se ja nekako mnogo bolje osećam kada auto proklizava zadnjim delom umesto prednjim. Tačnije, kada počne da proklizava prednjim delom, meni se čini da je potrebno vreme za ispravljanje putanje mnogo veće nego kada proklizava zadnji deo. Bar je tako moje iskustvo:

Ranije sam vozio auto sa zadnjim pogonom, koji je izuzetno proklizavao zadnjim delom čak i kada ne dajem jak gas u krivinama, ali sam ja to uvek rešavao jednostavnim puštanjem gasa i volana koji se u nekoliko stotinki ispravi i time auto savršeno normalno nastavi vožnju. Mislim da sam samo jednom imao potrebe za kontrom (i lelujao 2-3 puta levo desno po putu), i to na nizbrdici po kišnom vremenu u grčkoj. Toliko mi je to proklizavanje ušlo u vožnju da sam imao naviku da po kiši sve lakat ili slične krivine tako prelazim (u krivini dam jači gas i pustim volan a odmah zatim pustim i gas, i već sam okrenuo auto za 90 stepeni). Vrlo brzo i efikasno

Međutim, šta se onda desilo: kupio sam focus, koji ima pogon na prednjim točkovima. Nije problem fokus, a ni prednji pogon: Auto je bolji od prethodnog, a pri tome uglavnom u krivinama pri oštrijoj vožnji klizi sa obe osovine identično (nema ni podupravljanje ni preupravljanje), i time neverovatno precizno prati željeni smer vožnje bez ikakve potrebe za korekcijom volana na bilo koju stranu. Time sam naravno oduševljen, mada moram priznati da mi nedostaje onako uzbudljivo prelaženje preko lakat krivina koje sam mogao da radim ranije. Ono od čega mi se diže kosa na glavi jeste da u određenim krivnama sa specifičnim nagibima asfalta, po jako toplom vremenu, ne skreće tamo gde želim, nego nastavlja pravo. Problem koji imam sa tim podupravljanjem je u tome što mi za vraćanje automobila na potrebnu putanju treba mnogo više metara nego sa starim automobilom koji je preupravljao. Nekada sam mogao jednostavno da pustim volan i gas, i problem rešen a auto ide tamo gde treba (jer se zanošenjem upravo okrenuo ka smeru u kome treba da nastavi put). Ovde puštanje gasa ne rešava uvek problem, a volan moram da ispravim i ponovo okrenem ali blaže (da ne bi opet proklizao preko nosa), što je ipak operacija koja mnogo duže traje a auto i dalje ne ide tamo gde treba. Dakle, mnogo stresnija situacija.

Uzgred, ovde sam zanemario ESP koji se u podupravljanju aktivira sa određenim kašnjenjem pa mi daje priliku da rešim problem pre njega. Do sada nikada nisam slučajno uleteo u podupravljanje koje je morao ESP da rešava umesto mene, ali ESP koji čuči da me spase ne sprečava moju kosu da se nakostreši čim oseti podupravljanje . P.S. Lakat krivine sada prelazim pomoću ESP-a, koji uspeva po brzini i efikasnosti da izvede otprilike nešto slično onoj varijanti koju sam radio sa prethodnim automobilom , ali je sada mnogo manje uzbudljivo.

Dakle, od čega se vama manje diže kosa na glavi: od zanošenja zadnjeg kraja, ili od proklizavanja preko nosa? I zbog čega?
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?28.05.2010. u 20:35 - pre 170 meseci
Kada je vec rec o "lezanju" na drumu, ja bih radije LSD

Poz
 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
95.180.92.*

Sajt: www.terrarenting.com


+492 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?28.05.2010. u 22:09 - pre 170 meseci
Citat:
vladd: Kada je vec rec o "lezanju" na drumu, ja bih radije LSD

Poz


E ova ti je NAJBOLJA do sad
Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?29.05.2010. u 14:47 - pre 169 meseci
E, nemoj da mi kvarite temu. Oću odgovore: šta vama manje smeta: zanošenje zadnjeg kraja ili klizanje preko nosa.

Molim moderatora da obriše svoj komentar
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?29.05.2010. u 15:40 - pre 169 meseci
@pisac,

Mislim da je to stvar navike... Ja sam vecinu svoje voznje proveo u vozilima sa pogonom na zadnje tockove, pa sam skroz navikao na njihovo ponasanje (i mane zimi ;-) i zanosenje zadnjeg dela mi je normalna stvar, kao i nacin kako da to korigujem.

Opet, da sam proveo vise vremena sa FWD vozilima, recimo Audi modelima, verovatno bi bilo upravo suprotno.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?29.05.2010. u 15:53 - pre 169 meseci
Citat:
pisac: E, nemoj da mi kvarite temu. Oću odgovore: šta vama manje smeta: zanošenje zadnjeg kraja ili klizanje preko nosa.

Molim moderatora da obriše svoj komentar




Zasto??

Da li si vozio auto sa Limited Slip Diferential-om, pa imas losa iskustva sa "lezanjem na drumu??

Ne znam ja na sta si ti DRUGO mislio...

Poz
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?29.05.2010. u 17:09 - pre 169 meseci
Moj auto ima lagan zadnji kraj i ume da zanosi. Nista nesto strasno, ali dok se ne navikne neko, izgleda cudno. Prednji kraj (iako ima prednji pogon) odlicno drzi putanju. Nekih 20kg u gepeku resava problem. Ali mi se ne svidja sam osecaj, iako ga sad vec napamet i instiktivno u sekundi korigujem, u pocetku je trazilo navikavanje. Nekako vise mi se svidja da se to desava prednjem, nego zadnjem kraju auta...
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?29.05.2010. u 20:34 - pre 169 meseci
nemam baš nešto mnogo kose na glavi da bi dao potpun odgovor, ali pošto je pitanje "glasačkog" tipa glasam za podupavljanje.... razlog - ima manje da se radi ....
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?31.05.2010. u 10:19 - pre 169 meseci
pisac, imao si ti dosta srece dok si vozio zadnju vucu...
Velika je greska pustanje volana i gasa da bi se auto korigovao a pogotovo na malo vecoj brzini ili na klizavom putu... Sto se tice preupravljanja sve zavisi od vozaca pa ce interesantno zvucati podatak da je porsche sa zadnjom vucom brzi na stazi od onog sa kvatro pogonom a sa istim motorom...
Podupravljanje je svojstveno vozilima sa vecim i jacim motorom na prednjoj osovini iz prostog razloga inercije zbog tezine samog motora... sjecamo se npr. golfa VR6 koji je podupravljao i sa kojim se cak i abs palio po suvom na svakom kocenju ako se malo zivlje vozi...
 
Odgovor na temu

AstralPro
NS

Član broj: 73891
Poruke: 901
77.243.28.*



+288 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?31.05.2010. u 15:49 - pre 169 meseci
po meni jezivije je kad prednji kraj bezi tj umesto kroz krivinu ide napolje. to mi se skoro desilo i da nisam vratio u trecu i pun gas , verovatno ne bih sad ovo pisao ;)

[Ovu poruku je menjao vladd dana 03.06.2010. u 01:20 GMT+1]
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?01.06.2010. u 10:00 - pre 169 meseci
Nije ni zanosenje zadnjeg kraja, recimo, u krivini zalivenoj blatom, manje "uzivanje"..

Ispadanje iz linije krivine, i tendencija vozila da ode sa putanje, iznenadno ili uz predhodne simptome, nije uopste prijatan trenutak u voznji.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?01.06.2010. u 17:55 - pre 169 meseci
Citat:
Nocni:Velika je greska pustanje volana i gasa da bi se auto korigovao a pogotovo na malo vecoj brzini ili na klizavom putu...

Umesto ručnog ispravljanja volana (koji nema servo), samo pustiš da se sam munjevito ispravi, i time dobijaš mnogo bržu reakciju. Za veće brzine možda nije najpogodnije rešenje, ali za manje je vrlo efikasno. E, sad, ako imaš servo, onda je volan mnogo tromiji i kao takav nije pogodan za puštanje. A što se tiče gasa, ne vidim nijednu drugu mogućnost nego da se gas u potpunosti pusti.

Raspoložen sam da čujem druga rešenja

[Ovu poruku je menjao vladd dana 03.06.2010. u 01:15 GMT+1]
 
Odgovor na temu

veselinovic
Jovan Veselinovic
Ist. Sarajevo

Član broj: 7761
Poruke: 3880
91.191.34.69



+335 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?01.06.2010. u 19:15 - pre 169 meseci
Moje iskustvo,
pri manjim brzinama svejedno je dal je pod ili preupravljanje, uz malo znanja i srece ces se izvuci, ali pri vecim brzinama i u duzim krivinama je svako upravljanje osim zeljenog, pogubno.
Ipak, za dugacke krivine gore je kad prednji kraj prokliza, jer dodavanje gasa dovodi do izlijetanja u sledecem trenutku zbog povecanja ionako prevelike brzine.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?01.06.2010. u 19:55 - pre 169 meseci
Eee zato je LSD prava stvar(makar se neki salili)..

Dodavanje gasa je neophodno samo ako su pogonski tockovi, OBA, u zahvatu na podlogu. Ako se odigne jedan(ili izgubi zahvat), greskom vozaca ili losim predradnjama, nema smisla zavitlavati rasterecen tocak.

Ali uz diferencijal koji povecava otpor na rasterecenom tocku(preraspodeljuje deo snage i na onaj optereceni) onda je dodavanje gasa neophodno..naravno uz par predradnji..od slucaja do slucaja.

Volan se ne ispusta, osim ako se ne vozi bas lagano, mislim nakon laganog skrtanja u bocnu ulicu moze se propustiti kroz sake..ali nikako ne odvajati i spustati ruke..dok oko konstatuje problem, ruka doputuje..preslo se par metara..do pesaka ili parkiranog vozila...

Poz
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?01.06.2010. u 20:34 - pre 169 meseci
Pisac, sada pominjes neko vozilo bez serva a sa zadnjom vucom koje ja nisam vidio vec 20 godina... mozes li mi objasniti na koje si vozilo mislio?
Kada se divlja i krivine se prolaze velikim brzinama onda se mora zajedno pritiskati gas i kocnica i kod zadnje vuce se mora agresivno udarati kontra pa se vozilo odrzavati gasom u drugu stranu kad kliza kao na trkama... za sve ovo morate imati snazan motor... ali ja sam drugo mislio... moze se kod novijih vozila pretjerati pa pustiti esp-u da radi posao i da ciljanim kocenjem tockova koriguje putanju umjesto vas sto je vjerovatno bilo predmet rasprave u toj emisiji ako je mercedes bio novi... mada nisam gledao... Kod kvatro pogona vozi se na poseban nacin kad se pretjera a vozilo sa kvalitetnim kvatro pogonom kao mercedes npr. drzi kao pegla i treba mu mnogo vise da pocne da kliza... vrlo su vazne gume, kontakt sa podlogom, snaga motora kao i niz drugih parametara kao sto je poznat raspored snage izmedju prve i druge osovine itd.
Svakako, najgore sto se moze desiti je promjena podloge u samoj krivini... nailazak na vodu ili na neki pijesak usred krivine rezultuje gubitkom kontrole i vrlo je tesko kontrolisati klizanje dalje osim u slucaju da esp pocne da koriguje i da se ima dovoljno prostora za samo klizanje...

 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?01.06.2010. u 23:22 - pre 169 meseci

Pa, jedan od najvećih razloga zašto vozila sa zadnjim pogonom klizaju zadnjim krajem, je upravo prekoračenje momenta sile trenja točkova, koje izvode zajedničkim snagama pogonski momenat i momenat inercije. Čim se oduzme pogonski momenat (tj. pusti se gas), momenat inercije ostaje manji od momenta sile trenja i točkovi hvataju podlogu a zanošenje prestaje.

Naravno, mislim na neke normalne brzine i normalne uslove vožnje, a ne neke sulude vožnje.

Citat:
Nocni: sada pominjes neko vozilo bez serva a sa zadnjom vucom koje ja nisam vidio vec 20 godina...

Paaa, ima ih dosta, kreću se po ulicama, ali ne primećuješ da nemaju servo jer izgledaju sasvim isto kao i oni sa servom . Ford Sierra recimo ima varijante bez serva. Uzgred budi rečeno, ja bih vrlo rado kupio i ovaj Focus bez serva, da se nudila takva mogućnost. Volan bez serva se mnogo lakše upravlja nego volan sa servom kome taj servo ne radi (recimo dok voziš sa ugašenim motorom), a servo je na otvorenim putevima u potpunosti nepotreban. A pošto sam vozio taj isti automobil (koji nisi video 20 godina) i sa servo letvom i sa običnom letvom volana, mogu reći da servo sucks (s čime se moja žena neće složiti, ali ko pa nju pita išta ozbiljno u vezi automobila)! Servo unosi dodatni "tepih" između volana i točkova, i time se gubi neposredan osećaj podloge pri upravljanju, a pri tome se ne dobija baš ništa na udobnosti na otvorenom putu.

Citat:
Nocni: Kada se divlja i krivine se prolaze velikim brzinama onda se mora zajedno pritiskati gas i kocnica i kod zadnje vuce se mora agresivno udarati kontra pa se vozilo odrzavati gasom u drugu stranu kad kliza kao na trkama...


Nisam ja mislio na reli, trke i drifting, već na normalnu (ili bar blizu normalne) vožnju po krivinama na nekom putu. Znači, voziš pod gasom (kada je auto pod gasom, a ne vozač ), i onda ti se desi proklizavanje u nekoj krivini...

[Ovu poruku je menjao vladd dana 03.06.2010. u 01:18 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?01.06.2010. u 23:33 - pre 169 meseci
Citat:
pisac
(recimo dok voziš sa ugašenim motorom)


A zasto bi to radio? :-)
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?02.06.2010. u 08:42 - pre 169 meseci
pisac, toliko si smijesnih stvari napisao da je mozda tebi i nepotrebno pojasnjavati bilo sta... Naravno bez serva sa zadnjom vucom se ni ne proizvodi nista vec dvadesetak godina pa ni ta sierra... Vjerovatno nisi cuo za progresivni servo koji ima sve manju snagu sto se vozilo krece brze da nebi vozacu uskratio osjecaj ali sa tobom o tome pricati je skroz smijesno... jer ti bi htio focusa bez serva kojeg bi mogao da vozis ugasenog na nizbrdicama ali nije bilo da se kupi
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?02.06.2010. u 11:07 - pre 169 meseci

Citat:
Nocni:Vjerovatno nisi cuo za progresivni servo koji ima sve manju snagu sto se vozilo krece brze da nebi vozacu uskratio osjecaj ali sa tobom o tome pricati je skroz smijesno...


Čuo, čuo, a ima i fokus nekakav sport mod u kome vozim a koji ima neke slične osobine, međutim, ti svakako možeš dati svoje razloge zašto je mnogo bolje imati servo koji manje ili više neuspešno pokušava da imitira svoje nepostojanje, nego nemati servo uopšte i time zaista imati pun osećaj.

Parkiranje ne uzimam kao ozbiljan razlog. To je argument za moju ženu sa kojim bi se ona vrlo rado složila.

Citat:
Nocni:jer ti bi htio focusa bez serva kojeg bi mogao da vozis ugasenog na nizbrdicama ali nije bilo da se kupi


Nije bilo, tačno, ali mogu i ovog da vozim ugašenog na nizbrdicama , samo malo jače silujem volan (nego da nema servo) i malo jače gazim kočnicu.

[Ovu poruku je menjao vladd dana 03.06.2010. u 01:22 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Deep|Blue
Srce Srbije

Član broj: 631
Poruke: 1431
195.178.63.*

ICQ: 101830817


+314 Profil

icon Re: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?03.06.2010. u 09:36 - pre 169 meseci
opet pisac jase

Citat:
pisac: Pa, jedan od najvećih razloga zašto vozila sa zadnjim pogonom klizaju zadnjim krajem, je upravo prekoračenje momenta sile trenja točkova, koje izvode zajedničkim snagama pogonski momenat i momenat inercije. Čim se oduzme pogonski momenat (tj. pusti se gas), momenat inercije ostaje manji od momenta sile trenja i točkovi hvataju podlogu a zanošenje prestaje.
Naravno, mislim na neke normalne brzine i normalne uslove vožnje, a ne neke sulude vožnje ...

Pisac, zbilja su ti super ovi zakljucci iz fizike, ali molim te prosvetli nas kakve su ti bile ocene iz doticnog predmeta u skoli ...
Zbilja si super kad krenes primenjenom fizikom da potvrdjujes svoje teorije

Kad udjes u krivinu, usred promene smera kretanja sila inercije deluje lateralno na auto, dok ga sila "pogona" vuce ili gura po putanji krivine ... ukoliko oduzmes silu pogona, ostaje ti samo lateralna sila inercije, koja ce te izbaciti iz krivine, a ne da ta vrati na putanju ... veruj mi, sila inercije je poprilicno tvrdoglava, i ne menja smer tako lako .

Naravno da ce deo uloge u smirivanju vozila imati karakteristika tockova da nisu namenjenji za lateralno kretanje, (iako su upravo oni krivi za proklizavanje svojom nemogucnoscu da se krecu lateralno ) ali ako je brzina iole veca cak ni tockovi nece promeniti smer inercije, vec ces da sletis sa puta.


Citat:
pisac
...
Parkiranje ne uzimam kao ozbiljan razlog. To je argument za moju ženu sa kojim bi se ona vrlo rado složila....
...A pošto sam vozio taj isti automobil (koji nisi video 20 godina) i sa servo letvom i sa običnom letvom volana, mogu reći da servo sucks (s čime se moja žena neće složiti, ali ko pa nju pita išta ozbiljno u vezi automobila)...

Zar ti dozvoljavas svojoj zeni da vozi!?!?
dobro, ajde barem nisi generalizovao da sve zene ne znaju niusta oko automobila, ali ajde da te obradujem ... [sarkazam]inace i ja placem od muke kad moram da vozim auto sa servo volanom, ko to ima pravo da mi oduzme moje zadovoljstvo mlacenja i natezanja sa volanom?![/sarkazam]
samo jos cekam da ispalis izjavu da ti bolje kocis bez abs-a nego sa abs-om

steta sto zastava nije proizvodila juga sa zadnjim pogonom, to bi verovatno ispunilo tvoja ocekivanja po pitanju mehanike




"Hmmm", rekao je, "...suprostavlja se nadrealizmu prikrivene metafore..." Razmišljao je tome na trenutak, a onda je zatvorio beležnicu s mrkim osmehom.
"I smrt je za njih suviše dobra"
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Podupravljanje ili preupravljanje (od čega vam se manje diže kosa na glavi)?

Strane: 1 2

[ Pregleda: 7955 | Odgovora: 34 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.