Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Orao pao, orao pao...

elitemadzone.org :: MadZone :: Orao pao, orao pao...

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 13599 | Odgovora: 56 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Srđan Pavlović
Specijalna Edukacija i Rehabilitacija MNRO
Vojvodina, Bačka Palanka

Srđan Pavlović
Član broj: 139340
Poruke: 5571
77.46.145.*

Sajt: www.oligofrenolog.com


+382 Profil

icon Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 14:30 - pre 168 meseci
http://www.b92.net/info/vesti/..._category=16&nav_id=436099

Citat:
Beograd -- Avion "orao" vazduhoplovstva Vojske Srbije srušio se u Gružansko jezero, a pilot se spasao katapultiranjem. Ministarstvo odbrane: Uzrok je tehnički kvar.


Nadam se da ce covek biti bez ozbiljnih povreda, a mi ostadosmo bez jos jednog orla. Koliko li ih jos ima u "voznom stanju"?

Ako je uzrok pada tehnicki kvar, onda je valjda odgovornost na onima koji su zaduzeni za odrzavanje aviona.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 14:37 - pre 168 meseci
Avion je namerno srusen u jezero. Hidraulicki kvar na stajnom trapu, zaglavio se, ne moze da se izvuce. Sletanje na stomak je previse opasno i za pilota i za osoblje na aerodromu (prinudno sletanje na pistu bez tockova). U dogovoru sa kontrolom i komandom procenjeno je gde se katapultirati i gde usmeriti avion.

U pitanju je Orao sa oznakom 25156, tek remontovan, znaci u dobrom letackom stanju.

No, desava se.

Pilot je OK.
 
Odgovor na temu

Srđan Pavlović
Specijalna Edukacija i Rehabilitacija MNRO
Vojvodina, Bačka Palanka

Srđan Pavlović
Član broj: 139340
Poruke: 5571
77.46.145.*

Sajt: www.oligofrenolog.com


+382 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 14:39 - pre 168 meseci
Citat:
Hidraulicki kvar na stajnom trapu, zaglavio se, ne moze da se izvuce.

Ok, desava se... jel postoji mogucnost da se iskoristi nesto
od toga sto je palo u jezero, osim za "staro gvozdje"?
 
Odgovor na temu

Miroslav Cvejić
Technical Lead
Revel Systems UAB
Vilnius, Lithuania

Član broj: 802
Poruke: 6609
*.adsl-a-8.sezampro.rs.



+536 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 14:44 - pre 168 meseci
S obzirom koja je otkupna cena aluminijuma na otpadima, bolje da požure jer već ganferi kupuju maske za ronjene na pijaci. :)
 
Odgovor na temu

Horvat

Član broj: 17332
Poruke: 3042
dynamic-213-198-193-231.adsl.eunet.rs.



+165 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 14:56 - pre 168 meseci
:S
svake godine barem jedan padne, za par godina broj aviona ce biti nula (s obzirom da je i danas jako velik broj)
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 15:19 - pre 168 meseci
Tesko da moze nesto da se izvuce, eventualno nesto od avionike i sistema ako je neosteceno.
 
Odgovor na temu

Wi-Fi

Član broj: 260194
Poruke: 195
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+208 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 15:24 - pre 168 meseci
Citat:
Horvat: :S
svake godine barem jedan padne, za par godina broj aviona ce biti nula (s obzirom da je i danas jako velik broj)

Pa dobro, ima dosta Galebova, 21, par 29-ki, Orlova... A ne bi bilo lose da se opamete pa kupe nekoliko novih...
 
Odgovor na temu

Odin D.
Mlađi referent za automatizaciju
samoupravljanja

Član broj: 37292
Poruke: 2549



+8370 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 15:35 - pre 168 meseci
Citat:
Srđan Pavlović:a mi ostadosmo bez jos jednog orla. Koliko li ih jos ima u "voznom stanju"

Svi su manje-vise u voznom stanju. No za tu bransu kljucno je koliko ih je u letnom stanju.... 
 
Odgovor na temu

3way

Član broj: 241428
Poruke: 1425



+2403 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 15:47 - pre 168 meseci
Citat:
cozmo_im
U pitanju je Orao sa oznakom 25156, tek remontovan, znaci u dobrom letackom stanju.


Znaci da nije bio u dobrom stanju.

Citat:
cozmo_im:
No, desava se.


S obzirom koliko imamo aviona i koliko piloti imaju naleta, gledano procentualno, ovo je uzasno...
Sedam sutlijasa,
za sedam samuraja,
za sedam tramvaja.
 
Odgovor na temu

Horvat

Član broj: 17332
Poruke: 3042
dynamic-213-198-193-231.adsl.eunet.rs.



+165 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 15:49 - pre 168 meseci
Citat:
Wi-Fi: Pa dobro, ima dosta Galebova, 21, par 29-ki, Orlova... A ne bi bilo lose da se opamete pa kupe nekoliko novih...


koliko je to "dosta"?
od koje love?
 
Odgovor na temu

Wi-Fi

Član broj: 260194
Poruke: 195
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+208 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 16:16 - pre 168 meseci
Par desetina, dovoljno za ovaj nas vazdusni prostor. Ali da nam treba nesto modernije - treba. Love ima, samo se pogresno trosi
 
Odgovor na temu

Flo33
Slovenija

Član broj: 137113
Poruke: 738



+1554 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 16:54 - pre 168 meseci
A za šta konkretno nam trebaju novi avioni? Bombarderi, lovci, izviđači?
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 17:04 - pre 168 meseci
@3 Way

Avion je bio remontovan i u punom letackom stanju. Nije mu ovo prvi let posle remonta!

Drugo, ovakve stvari se cesto desavaju i na savrseno odrzavanom F-16 pa nikom nista!

Elem, desava se i to je to. Putnicki avion slece bez tockova jer mora zbog putnika, a Orao koji je borbeni avion sa naoruzanjem i leteca "bomba" slece prinudno, ali na ovakav nacin. Isto vazi i za ostala ratna vazduhoplovstva. Americki piloti se katapultiraju i za manje kvarove i avion leti u nepovrat.

Bitno je da padne gde ne ugrozava nikog i da pilot bude spasen.

S obzirom na sile koje avion (borbeni) trpi tokom trenaznih letova, moguce je da se desio neki kvar na hidro-pumpama, linkovima, ili se zaglavio mehanizam tockova.
 
Odgovor na temu

3way

Član broj: 241428
Poruke: 1425



+2403 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 18:03 - pre 168 meseci
@cozmo
Znam ja sve to, samo nije isto kada ameri bace jedan avion i kada ga mi bacimo...Ovo sto mi imamo je saka jada, svaki put se smorim kada odem na neki letacki program...Al dobro, kad se nema para, nema se...
Sedam sutlijasa,
za sedam samuraja,
za sedam tramvaja.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 19:14 - pre 168 meseci
Citat:
cozmo_im
Avion je bio remontovan i u punom letackom stanju. Nije mu ovo prvi let posle remonta!

Drugo, ovakve stvari se cesto desavaju i na savrseno odrzavanom F-16 pa nikom nista!

.....
S obzirom na sile koje avion (borbeni) trpi tokom trenaznih letova, moguce je da se desio neki kvar na hidro-pumpama, linkovima, ili se zaglavio mehanizam tockova.


Nazalost se pojacava pomalo zaboravljeni los obicaj. Da se remont radi pro forme, uz eventualne ustede i "samo" preglede. A to se odrazava na terenu.

Aviona sve manje, remonti sve redji, a remonteri imaju kapacitete i neophodan im je novac za medjuzivot, izmedju poslova.

Po meni, cenu ovoga aviona treba da plati firma koja ga je remontovala, pa makar sami sebi vadili po bubreg i pola jetre.

Ili da se ukine avijacija, pa da se konacno kaze da smo miroljubivi, da smo u krizi, i da smo bez para.

Ovako, glumljenje nekih aktivnosti, tek da bi neka grupacija imala povod za opstanak sopstvene zabave, nema smisla..

Moguce je da godisnje padne jedan ili pet fantoma...ali koji je to promil doticne vojne sile, i na kakvim su lokacjama rasporedjeni, i da li se to desava zbog "remonta"..da bi se olako upotrebilo u istoj recenici sa orlom srpske avijacije..

Poz
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 19:54 - pre 168 meseci
Remont je radio Moma Stanojlovic, oni su veoma iskusni, znaju Orla napamet, sto se tice remonta sigurno je odradjen kako treba, postujuci sve norme i propise. Oni su stvarno eksperti na tom polju, pedantni i rade ljudi svojski.

Orao inace ima fuckin' fabricki problem s tom hidraulikom (Prva Petoletka).

Evo tek sad u vestima objavili serijski broj aviona (he, he, znaci moje kolege su uvek precizan izvor informisanja, sve saznam par sati pre zvanicne objave).

Koliko sad vidim, pokusao je i klasicnu foru da ga cimne o pistu (stajni trap, tj. nogu) ali nije uspelo.

Sa borbenim avionom opasno je prinudno sleteti na pistu sa pola izvucenog trapa.

Takodje, lete samo remontovani avioni, jako cesto i intenzivno i normalno je da se na njima desi neki kvar ili greska pilota. Pa nece na onima koji su prizemljeni...
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 20:16 - pre 168 meseci
Moj apdejt. Sad sam se cuo sa bivsim sefom iz Mome Stanojlovica.

Elem, najcesci uzrok udesa Orla je stajni trap. Ne moze prinudno da sleti sa nekim neotvorenim trapom (jednom ili dve noge) a da se ne raspadne (prevrce se).

Delovi ugradjeni na poslednjem remontu su novi i nema govora da je remont lose uradjen. Moma od pocetka remontuje Orlove i vec prve godine proizvodnje aviona su osvojili kompletan remont. Preko 30 god. iskustva.

25156: Leteo je 40 puta, ukupno 24 casa naleta posle remonta. Nakon sto nije uspeo mehanicki da izvuce nogu stajnog trapa, Jocic je pokusao da touch-go procedurom na silu spusti nogu trapa tako sto dodirne suprotnom nogom pistu, odnosno poskoci da bi inercijom ispala druga noga trapa. Kako to nije uspelo i kako s Orlom ne sme tako da se slece, a pri tom je imao 200 lit goriva, odluceno je da iskoci a avion pusti da padne u jezero.

Avion je minimalno ostecen. Jocicu ima frakturu 9-og torakalnog pršljena, srećom bez oštećenja kičm.moždine. Posle iskakanja je bio u kontaktu s kontrolom letenja i dao podatke o polozaju.

25156 je skoro imao problem s otvaranjem kabine, ali to je reseno.

Samo jedan slucaj je zabelezen da je neko sleteo bez jedne noge trapa s Orlom pre 20 i kusur godina u Banja Luci ali tom prilikom ni sam pilot nije znao da slece bez izbacenog stajnog trapa i pravo je cudo kako se sve zavrsilo po avion i pilota.
 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 21:58 - pre 168 meseci
Zar je moguće da do sada nije urađena nekakva modifikacija koja bi rešila problem sa izvlačenjem stajnog trapa. Mislim ako se zna da problem postoji ili povucite avion iz upotrebe ili ga modifikujte i rešite problem. Džaba remont ako je i remontovan neispravan.
 
Odgovor na temu

Srđan Pavlović
Specijalna Edukacija i Rehabilitacija MNRO
Vojvodina, Bačka Palanka

Srđan Pavlović
Član broj: 139340
Poruke: 5571
77.46.145.*

Sajt: www.oligofrenolog.com


+382 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 22:04 - pre 168 meseci
Ocigledno je isplativost na strani statusa-kvo po pitanju tehnickog resavanja toga,
a i postavlja se pitanje koliko trenutni dizajn aviona u celini dopusta da se vrse neke
modifikacije na nekim njegovim odredjenim delovima.
 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: Orao pao, orao pao...03.06.2010. u 22:41 - pre 168 meseci
Pa ne znam baš. Koliko košta školovanje jednog pilota (pod uslovom da preživi pad ostaje u bolnici izbačen iz stroja) i koliko košta jedna izgubljena letelica.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: Orao pao, orao pao...

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 13599 | Odgovora: 56 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.