Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Putarina za ulaz u centar Beograda?

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Putarina za ulaz u centar Beograda?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7

[ Pregleda: 27437 | Odgovora: 127 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Shadowed
Vojvodina

Član broj: 649
Poruke: 12851



+4784 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?10.06.2010. u 20:10 - pre 169 meseci
Sta znam, i meni je to prvo palo na pamet (medjugradski autobusi idu nekad oko Kalemegdana) ali kapiram da ne moz' to skretanje toliko trajati kao par kilometara duzi put.
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?10.06.2010. u 20:33 - pre 169 meseci
Hehe, nisi proveo 20 minutas u 29 cekajuci krkljanac na baniji. Ta raskrsnica je jedna od najgorih, tu niko nikog ne ferma i stalnos e ulazi u raskrsnicu iako se i iz aviona vidi da nece moci da se prodje. Plus se spajaju dve trake iz 29 u jednu. Ni u lepsa vremena 2003 kad sam svaki dan putovao na posao na NBGD to nije funkcionisalo kako treba, tu je vecito bio problem, danas je katastrofican.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?10.06.2010. u 20:35 - pre 169 meseci
Medjugradski autobusi treba da budu dislocirani na pozicije koje su malo dalje od centra, a blizu prohodnog izlaza iz BG. Mislim da je 3-4 lokacije dovoljno.

U centru grada treba limitirati, ili vremenski ograniciti teretni saobracaj, i vozila za snabdevanje, do 7-89 i posle 5 ili 6.

Parkiranje i zaustavljanje na ulici, kaznjavati mnogo rigoroznije, a taksistima odrediti zone gde mogu da uzimaju i ispracaju musterije..a ne gde im dune. Uzgred, formirati gradsku taksi sluzbu sa 2000 vozila, a ostali neka drze kvalitet, a ne da se bave i taksijem i trgovinom vozilima, i poljoprivredom...

Parkiranje u centru dodatno poboljsati, i vremenski korigovati, recimo, preko dana, u spicu, sat parkiranja tri puta veci, ali van te vremenske zone, tri puta jeftinije.

Tako se ne narusavaju ni potrebe ni "slobode", ali svako krece da kalkulise troskove..sto dovodi do smanjenja broja vozila.
Evo i rusi(kao vlasnici NIS-a) razmisljaju o razlicitim cenama goriva na razlicito lociranim pumpama...

Uzgred, kada bi se poboljsala radna disciplina, i limitiralo koriscenje sluzbenih vozila(30% vozila u centru su sluzbena) bilo bi manje guzvi i organizovaniji saobracaj..osim u spicu..

Uz izgradnju i formiranje, bar dva "prstena", smanjilo bi se ludilo u centru i "presecanje" centra grada iskidanog neartikulisanim semaforima..

U sustini postoji resenje, ali gradskoj upravi NE ODGOVARA da se dodje do nekakvog resenja, iz meni, zaista, nepoznatog razloga. Valjda uzivaju da su upuceni u "problematiku"(inace staru 50 godina), i da bi nova problematika, sa kojom bi trebali da se bave, bila pokazatelj pojedinacnih nesposobnosti...
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?10.06.2010. u 22:20 - pre 169 meseci
Citat:
stil
Ivane da li postoje velike garaže pre ulaska u gradska jezgra u gradovima u Nemačkoj ? Postoje. Odatle imaš šatlove koji te odvoze gde hoćeš kao što je i kod nas postojalo ali nije zaživelo. Parking i dalje postoji kod Centra Sava. Šatlovi se mogu uvesti ponovo to nije problem. Pa ako uđeš automobilom u centar grada koji tamo ima ograničen broj mesta zbog ograničenog prostora jelte i parkiraš tamo gde nije dozvoljeno - popiješ kaznu. Reci mi da li grešim. Da li je to jedno od rešenja kojim se rešavaju gužve. Jeste. Da li se naplaćuje parking mesto tamo na ulazu u grad naplaćuje se - dakle država ti je uzela novac. :) Ako će mo sad da cepidlačimo.


Ovaj - u toj Nemackoj >ne postoji< nikakva naplata za ulaz u bilo koji grad. Zapravo, tako nesto ne postoji NIGDE drugde na ovom svetu osim u 2 grada.

Dakle, to sto bi Beograd hteo da uvede je nesto sto je apsolutna RETKOST.

Da, postoji u Londonu... OK, hajde da vidimo par stvari:

a) London je 6-10x veci grad od Beograda, pa opet - sa jednog kraja Londona na drugi mozes doci za manje od sat vremena. Sa jednog kraja centralne zone do drugog mozes doci za manje od pola sata gradskim prevozom... Da li to mozes u Beogradu? Mozes malo sutra... a 6-10x manja povrsina

b) U Londonu u centralnoj zoni bez muke u roku od par minuta imas adekvatan prevoz do druge destinacije u centralnoj zoni, bez guzvi i zastajkivanja jer je metro ispod zemlje. Da li to imas u Beogradu? Imas malo sutra.

c) U Londonu vecina stanovnistva zivi VAN najuze urbane zone koja je rezervisana za biznis - u Beogradu to svakako nije slucaj, i nekakvim naplatama bi zapravo bilo osteceno stanovnistvo koje ZIVI u toj zoni i predstavlja ne tako mali % Beogradjana

d) U Londonu postoji prsten auto puteva koji omogucava da se zavrsavaju poslovi kupovine i sl. logistike bez da se ulazi u uzu gradsku zonu. U Beogradu sve bitno prolazi kroz centar grada - dakle svaka kupovina gde moras da koristis auto bi bila OPOREZIVANA dodatno sa ovim haracem.

Dakle, APSOLUTNO razliciti gradovi - jedan je najskuplji grad na svetu sa vise nego adekvatnim gradskim prevozom i urbanistickim planom koji je takav da naplata koriscenja automobila nmozda moze imati smisla - a drugi je haoticna tvorevina koja vec vise decenija nema adekvatan urbanisticki plan i adekvatnu putnu i saobracajnu mrezu

I sada bi neko da to "resi" tako sto ce da kopira London u naplati ulaza u grad?

Pa to je kao da pokusavas da resis problem komaraca tako sto ces da zapalis stan.

Citat:

Ponovo kažem nije u redu da ti sa svojim vozilom okupiraš grad i sam si u njemu a ovamo 50 ljudi u autobusu na sto stepeni ne može da prođe od tebe jer si se zaglavio na raskrsnici. Pozovi koleginice, kolege da krenu sa tobom i tako umesto 5 odvojenih automobila imaš jedan pa je kolona samo na toj jednoj družini kraća za dvadesetak metara pa pomnoži sa koliko automobila ima svakog dana u špicu pa vidi. Što se mene tiče ne mora da se naplaćuje samo neka uvedu da ne možeš da uđeš u centar grada kada si sam u vozilu. Zbog toga što su gužve nesnosne. I neka postave još parking mesta tamo gde je moguće i gotovo.


Guzve su sasvim normalan deo zivota u gradu sa sedmocifrenim brojem stanovnika. Ako ti smetaju guzve, mozda bi trebao da razmislis o preseljenju u neko manje mesto, umesto sto trazis da grad lici na palanku.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?10.06.2010. u 23:01 - pre 169 meseci
Dobro Ivane nemoj da si bukvalista :) Postoji rešenje za gužve u centru grada u vidu garaža pre ulaska u isti. Nisu ljudi ostavili nerešeno pitanje kakvo je kod nas sada. Kako će problem da se reši mene ne zanima. Bolje je kad nije po džepu ali problem mora da se reši jer je automobila svakim danom sve više. Još kad počne most da rade mogu da mislim šta će biti. <horor>

Sa druge strane ima više onih u autobusu nego onih u automobiilima tako da kad dođu izbori :)))

Ja ti predlažem jedno konstruktivno rešenje:D

Kupiš ovo i ne misliš :)

 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?10.06.2010. u 23:15 - pre 169 meseci
Pa nije tih "automobila sve vise" zato sto ljudi hoce da se vozaju, vec zato sto ocigledno imaju potrebu i zato sto im drugi vid prevoza ne zadovoljava potrebe. Ono, nije da u Beogradu neki bitan broj ljudi imaju plate od po par hiljada EUR pa eto, hoce malo da se vozaju kroz grad - moze im se, nije frka za benzin, parking itd...

Dakle, treba raditi na resavanju tih problema koji forsiraju ljude da se krecu automobilom kroz centar grada za gomilu stvari za koje jedan gradjanin bilo koje evropske metropole koristi metro ili voz, a ne na nekom pokusaju "smanjenja guzve" na nacin koji se uopste ne bavi samim problemom, vec iskljucivo ima za cilj da poskupi zivot gradjana.

Kada bi Beograd imao metro i adekvatne obilaznice, to bi sigurno eliminisalo ne tako mali deo outnickog saobracaja u uzem centru grada.

Samo... to treba da se gradi bogati... lakse je uvesti harac i nadati se da ce to da resi nesto.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?10.06.2010. u 23:24 - pre 169 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic: Pa nije tih "automobila sve vise" zato sto ljudi hoce da se vozaju, vec zato sto ocigledno imaju potrebu i zato sto im drugi vid prevoza ne zadovoljava potrebe. Ono, nije da u Beogradu neki bitan broj ljudi imaju plate od po par hiljada EUR pa eto, hoce malo da se vozaju kroz grad - moze im se, nije frka za benzin, parking itd...


Nisam siguran u ovo što tvrdiš. Viđao sam i viđam ljude u odelima i akt tašnama kako se voze u vozilima GSP. Tako da mislim da je to ipak stvar prestiža, navike i nekakvih običaja.
 
Odgovor na temu

a1200

Član broj: 28980
Poruke: 200
87.250.40.*



+744 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?10.06.2010. u 23:42 - pre 169 meseci
Ja kad pomislim na GSP na 30+ stepeni, dobijem napad, jer to garantuje da cu iz autobusa izaci mokar i oznojen... autobusi nemaju klimu, i podnosljivo je samo ako nije guzva... u suprotnom, to je prava sauna sa zagusljivim vazduhom. A najbolje od svega je sto na +36 C penzioneri zatvaraju prozore i one otvore na krovu... da ne nazebu od promaje. Srecom, pa taksiji (vecina) ima klimu... tako da kad je nepodnosljivo za setnju, moze da se plati adekvatan prevoz.

Kad bi javni saobracaj bio bolji, sigurno bi bile manje guzve na ulicama... ovako je to cisto moranje i nuzno zlo koristiti ga, nije ni cudo sto ljudi biraju kola kao prevozno sredstvo, iako su vishestruko skuplja...


evo ga snimak iz 2006 (barem je bilo hladno, pa se nisu toliko znojili) :)
 
Odgovor na temu

the_tosic

Član broj: 37314
Poruke: 381
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+128 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?10.06.2010. u 23:44 - pre 169 meseci
@Stil probaj da se vozis u 6a na 30+ :)

Inace ovi mini-busevi su odlicni al retko idu.
 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 00:01 - pre 169 meseci
Sad je tu pitanje šta je starije kokoška ili jaje. :) Da nema toliko vozila ne bi ni stigao da se oznojiš jer realno to nisu neka velika rastojanja. To se najbolje vidi ako prođeš tim trasama kada je neki praznik pa nema gužve.
 
Odgovor na temu

a1200

Član broj: 28980
Poruke: 200
87.250.40.*



+744 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 00:05 - pre 169 meseci
Mislio sam prvenstveno na guzvu u samom autobusu, a usled nedostatka adekvatnog broja vozila. Mada i guzva u sabracaju zna da prolongira patnju, a takodje kad bus stoji - e onda nema ni onog povetarca sa cistim vazduhom...

Ali sve muke se daju zaboraviti... u momentu muzickog "ugodjaja"
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4541



+711 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 00:08 - pre 169 meseci
Idi. Fale vam klime u autobusima? A šta je gospoda radila do pre 15 godina kad ni automobili nisu imali klime? Moraš da se znojiš usred leta? Ah jadan ti...

Svašta...
 
Odgovor na temu

a1200

Član broj: 28980
Poruke: 200
87.250.40.*



+744 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 00:15 - pre 169 meseci
Ja sam rekao da je podnosljivo kad nije guzva :). Dakle kad je guzva, prozori vishe ne pomazu, jer 100 tela na 36.7 C i spoljnom temperaturom vazduha od isto toliko cine cudo. Kad nema guzve, onda se montiras pored prozora ili ispod rupe na plafonu i onda je relativno ok...
 
Odgovor na temu

Aleksandar Đokić

Član broj: 13478
Poruke: 4793
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+638 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 02:58 - pre 169 meseci
tek ce biti problem, sve vise ljudi odlazi iz sela i najvise zavrsi u cuveni beograd, ako se nastavi sa praksom da cela srbija skuplja novce za bg, porezi itd. sve vise ce to biti problem, nece jedan most to resiti

Citat:
treba raditi na resavanju tih problema koji forsiraju ljude da se krecu automobilom kroz centar grada


nema tu problema, njih je sramota da idu gradskim prevozom jerbo su gospoda, narocito mladje generacije, ih pa gde ce onaj iz munze kunza konze da ide busom, daj molim te
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 08:41 - pre 169 meseci
Citat:
stil
Nisam siguran u ovo što tvrdiš. Viđao sam i viđam ljude u odelima i akt tašnama kako se voze u vozilima GSP. Tako da mislim da je to ipak stvar prestiža, navike i nekakvih običaja.


Cekaj... to sto si ti video ljude "u odelima i akt tasnama" u GSP-u znaci da svima odgovara GSP????

Nije mi bas najjasnija ta dedukcija...

Sto se teze o "prestizu i navikama" tice... znas kako, siguran sam da dobar deo Beogradjana ima ogroman problem da napravi budzet koji im pokriva neke potrebe normalnog zivota svakog meseca... nesto sumnjam da bi propustili priliku da ustede prilicnu lovu na benzinu i troskovima parkiranja da im GSP predstavlja adekvatnu zamenu za auto.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 09:04 - pre 169 meseci
Opet polazimo od toga da je ljudima koji su resili dupe da nastane u Beogradu to nekakvo bogom dano pravo? AKo neko ne moze da isfinansira svoj boravak u gradu onda lepo proda precenjen stan i presel se u manji grad. Ili najbolje da mi svi ostali placamo jos i dodatni porez za resavanje beogradskih komunalnih problema da nam se Beogradjani ne stresiraju mnogo.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 09:14 - pre 169 meseci
Ne kontam mmix, kakve to veze ima sa POTREBOM ljudi da koriste automobile?

Pa oni UPRAVO UPRKOS vecoj ceni posedovanja i koriscenja automobila koriste automobil, a ne autobus - dakle, ocigledno problem nije FINANSIJSKE prirode, inace bi koristili GSP koji je visestruko jeftiniji nego eksploatacija automobila.

Da se ne lazemo, u Beogradu autobus za mnoge potrebe NIJE adekvatna zamena za auto. Takodje, autobusi su u Beogradu mahom puni i pri vrhu kapaciteta - dakle, ocigledno ih koristi puno ljudi i nije da nedostaje dovoljno musterija za GSP. Ali to jednostavno NIJE dovoljno, i ostali saobracaj se obavlja preko putnickih vozila.

I sada nekom padne na pamet da uvede "porez na koriscenje beogradskih ulica" ... to je apsolutno besmislen porez. Besmislen je jer ne cini APSOLUTNO NISTA da se resi bilo koji od fundamentalnih problema koji izazivaju guzve, a gotovo sasvim sigurno NECE bitno smanjiti guzvu jer vrlo verovatno koriscenje automobila jeste nestisljivo - koriste ga oni koji:

a) Moraju
ili
b) Koji imaju novca sasvim dovoljno da im neki dodatni porez ne predstavlja problem

Ja ne mogu nikako da razumem odobravanje dodatnih globi ciji je pravi cilj iskljucivo podrska skoro pa bankrotiranoj kamarili.

Iskreno, voleo bih kada bi gradska vlada uvela ovaj porez kada bi on konacno postao katalizator za opstu gradjansku neposlusnost. Ono, ljudi bi trebalo da traze vidljive rezultate od drzave koja im nabija poreze za koriscenje mobilnog telefona (?!?!?), koja im nabija putarine koje su enormno velike za kvalitet puteva (?!?!) itd.... Koja bre zajebancija, za 30 godina nisu OGRADU od mosta promenili bre.. a kamo li nesto drugo.

Ali svi znamo da se to nece desiti, jer ce gro stanovnistva biti u apatiji ili ce biti od onih kojima ce to cini malo zadovoljstvo jer im je, eto, drago da neko drugi placa nesto.

Ako ako... to je odlican put napred. :(
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 09:35 - pre 169 meseci
Pa radi se upravo o tome da njihova POTREBA nije vaznija od funkcionisanja grada, niti da oni imaju pravo da svoju POTREBU stavljaju na prvo mesto u spisku interesa jednog grada. Ako grad ima X parking mesta a Y>X vozaca svaki dan trazi parking mesto onda cena parkiranja mora da ide gore dok Y ne buide jednako X. Ako je to 500din/sat onda je to 500 dinara na sat, naravno da nece svi moci to da priuste, u tome je i poenta, da se ljudi PRISILE da koriste GSP kakav god da je, kome se ne svidja vreo GSP bus evo Pancevo, biciklom za 15 minuta sa coska na cosak. To ce pod a) resiti problem vozila i zagadjenja u centru, b) stvoriti realan pritisak da se resi problem javnog prevoz jer ce pritisak novih putnika goniti i tu cenu na gore c) smanjiti populaciju grada na meru koja je odgovarajuca njegovom logistickom i infrastrukturnom kapacitetu, d) prisiliti kompanije da malo porazmisle i o mogucnosti da svoje kancelarije/proizvodne kapacitet otvore i negde drugde. Ne moze ovoliko ljudi da zivi i funkcionise normalnu u Beogradu, neko mora da bude priced-out.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 09:42 - pre 169 meseci
Ivane da razgraničimo neke stvari.

Mene nerviraju gužve na ulicama Beograda uostalom nađi mi nekoga kome one ne smetaju u bilo kojem gradu u svetu ne samo u Beogradu. Da, one smetaju i vozačima automobila i putnicima u autobusu GSP. Dakle svima je u interesu da se taj problem reši. To je i moj motiv.

Meni je bitno da od tačke A do tačke B stignem za najkraće moguće vreme. Kako će to da se postigne mene ne zanima - shvataš. Super je kad čovek ima automobil - ima određenu dozu slobode može lakše da planira vreme ne mora das se gura sa ljudima i tako to. Čisto da ne pomisliš da imam nešto protiv vozača automobila i automobila kao takvih uopšte i sam sam imam dozvolu. Sve je to super.

Međutim ulice gradova koji imaju malo dužu istoriju jednostavno nemaju dovoljnu širinu da prime toliki broj vozila tako da dolazi do zastoja, tako da se za neku trasu za koju bi inače trebalo desetak minuta normalne vožnje sada sa ovolikim brojem vozila potrebno dva tri puta više. Očigledno je da kada pogledaš broj automobila pa pomnožiš njihovu dužinu + neophodno bezbedno rastojanje između njih vidiš da su ulice začepljene njihovim prisustvom. Jednostavno iz obzira prema ostalim sugrađanima bilo da oni imaju novca za svoj auto ali ne žele da prave gužvu ili onih drugih koji nemaju novca za svoj auto pa se takođe voze GSP om treba shvatiti da je to što se vozite u automobilu sami privilegija a ne pravo. Pravo je kad izađeš van gradskog jezgra na otvoren put, u centru grada je privilegija.

E sad što se tiče plaćanja za ulazak u centar grada. Generalno nisam za to ali ako će to da smanji gužve i svima ostalima koji žele da brže stignu od tačke A do tačke B nemam ništa protiv. Ako ti nećeš da pokažeš solidarnost prema meni zbog čega bi ja imao razumevanja za tebe.



 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Putarina za ulaz u centar Beograda?11.06.2010. u 09:49 - pre 169 meseci
Citat:
mmix
Pa radi se upravo o tome da njihova POTREBA nije vaznija od funkcionisanja grada, niti da oni imaju pravo da svoju POTREBU stavljaju na prvo mesto u spisku interesa jednog grada. Ako grad ima X parking mesta a Y>X vozaca svaki dan trazi parking mesto onda cena parkiranja mora da ide gore dok Y ne buide jednako X. Ako je to 500din/sat onda je to 500 dinara na sat, naravno da nece svi moci to da priuste, u tome je i poenta, da se ljudi PRISILE da koriste GSP kakav god da je, kome se ne svidja vreo GSP bus evo Pancevo,


Pa to je normalno - parking mesta su komercijalna kategorija i treba forsirati da se svaka nova zgrada MORA graditi sa parkingom.

Medjutim, kakve to veze ima sa nekom naplatom ulaza u grad? To je besmislica koja postoji samo u Londonu ljudi bre.

Citat:

biciklom za 15 minuta sa coska na cosak. To ce pod a) resiti problem vozila i zagadjenja u centru, b) stvoriti realan pritisak da se resi problem javnog prevoz jer ce pritisak novih putnika goniti i tu cenu na gore c) smanjiti populaciju grada na meru koja je odgovarajuca njegovom logistickom i infrastrukturnom kapacitetu, d) prisiliti kompanije da malo porazmisle i o mogucnosti da svoje kancelarije/proizvodne kapacitet otvore i negde drugde. Ne moze ovoliko ljudi da zivi i funkcionise normalnu u Beogradu, neko mora da bude priced-out.p


Poskupljenje troskova zivota u Beogradu se, mmix, desava vec konstantno u poslednjih 10 godina.

Pa, opet, Beograd je sve veci i veci - ne zato sto je nekom dunulo da bude "urban" vec zato sto je Beograd, realno, jedan od 2 ili max. 3 centra u Srbiji u kojima je moguce imati ekonomski prosperitet.

Tu vec ulazimo u debelu problematiku drzavnog planiranja, de-centralizcacije itd...

Ali poenta svega je da su zapravo problemi koji to izazivaju vrlo duboki i sistemski, i nikakvi dodatni porezi to nece resiti. Pogotovu kada se jako dobro zna da je drzava u enormnom deficitu zbog javne administracije i da ce pare od tih dodatnih poreza otici NE na izgradnju metroa, mostova i sl... vec na finansiranje politickih vezara i "marketinskih agencija" koje su vlasnistvo svakog srpskog prosperitetnog politicara.

Uostalom, kud ces veci dokaz od prosecne cene zivota u Beogradu 2000-te i 2010-te... Da li je to nateralo ljude da beze odatle?

Aham...

Citat:
stil
Pravo je kad izađeš van gradskog jezgra na otvoren put, u centru grada je privilegija.


Molim? Gde to pise?

To je neka tvoja zamisao - koja postoji samo u Londonu, i to iz specificnih razloga. U Srbiji a ni u ostatku Evrope a i sveta to naprosto NIJE TACNO. A samo poredjenje Beograda i Londona je vec razlog da se covek zapita ima li pilota u avionu.

Citat:

E sad što se tiče plaćanja za ulazak u centar grada. Generalno nisam za to ali ako će to da smanji gužve i svima ostalima koji žele da brže stignu od tačke A do tačke B nemam ništa protiv. Ako ti nećeš da pokažeš solidarnost prema meni zbog čega bi ja imao razumevanja za tebe.


Problem je sto to NECE resiti problem guzvi jer su ti problemi fundamentalni i vezani za ekonomiju Srbije koja je centralizovana i neadekvatnost urbane saobracajne mreze u Beogradu. I ne znam o kakvim solidarnostima pricas - ovde se radi o nezasticenom analnom seksu prema gradjanima Srbije u cilju finansiranja bezobrazne korumpirane i skoro bankrotirane vlasti, koji ti podrzavas jer mislis da ce ti zivot uciniti komfornijim (a nece).

To je zapravo tuzno, i taj nedostatak solidarnosti i otpora drzavnoj torturi i tolerisanje najgorih bezobrazluka od strane drzave jer ce "komsiji crknuti krava" je upravo razlog zasto u Srbiji stvari ne idu na bolje, i zasto se mnogi pitaju kako to da 5.10.2000 nije doneo promene koje su ocekivali.

Razmisli - koliko je skocila registracija vozila u proteklih 10 god? Koliko je skocio benzin u proteklih 10 god? Parking? PA OPET, ljudi voze automobile u Beogradu jer MORAJU.

Sta, dodatni porez ce da ih spreci?

Mislim da nece - i zato, da bi tebi bio cist vazduh, mislim da je najbolje da ukinemo automobile u Beogradu. Sta mislis o tome?

[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 11.06.2010. u 11:00 GMT+1]
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Putarina za ulaz u centar Beograda?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7

[ Pregleda: 27437 | Odgovora: 127 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.