Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 30779 | Odgovora: 123 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor14.08.2010. u 20:22 - pre 166 meseci
Pod pretpostavkom da negde moze da se napravi identican 1.6D iz Guzonje da li ga je moguce dovesti na nivo da zadovoljava danasnje Euro standarde po pitanju izduvnih gasova?

Iako generalno ne volim VW divim se ovom motoru zbog njegove konstrukcije i mogucnosti da guta sta god mu se sipa u rezervoar. Posto velike auto marke idu iskljucivo na odrzavanje cene novih automobila dodavanjem svega i svacega zbog ovih ili onih razloga, povecanja nivoa standarda, sigurnosti itd. kada bi se ovaj motor (pod gornjom pretpostavkom) ugradio u auto savremene konstrukcije mislim da bi bio pun pogodak kao auto predvidjen za tranziciju ka novim vidovima pogona, elektro, hidrogen, itd.
 
Odgovor na temu

sasa022

Član broj: 15151
Poruke: 4501



+361 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor14.08.2010. u 22:50 - pre 166 meseci
Kako mislis da mu sipas bilo sta na cega hoce da ide,a da katalizator "ostane citav" ???

Kompanijama nije u interesu da prave stvari koje ce trajati decenijama... sve je danas podredjeno profitu pa se non-stop
izmisljaju neki novi sistemi i standardi da bi se prethodna generacija proglasila zastarelom i bila zamenjena novom.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor15.08.2010. u 00:34 - pre 166 meseci
Pa recimo biodizel, ali bi bio neophodan turbo i malo bolja kontrola sagorevanja. Znaci TDI..egr...

Eto resenja, TDI na biodizel

Poz
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor15.08.2010. u 11:37 - pre 166 meseci
to je dizel motor sa "vihornom" komorom i pritiskom ubrizgavanja goriva od cca 130-140bar-i

ne može dostići ni euro3 normu, a relativno mali pritisak ubrizgavanja (umanjeni zahtevi prema pumpi) mu dozvoljava da koristi i "lošije " gorivo...

ipak mu je mesto u muzeju
 
Odgovor na temu

boki01
Srbija - Europa

Član broj: 12820
Poruke: 248
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+10 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor19.08.2010. u 20:56 - pre 166 meseci
Kod benzinca je to sve mnogo jednostavnije.

Fijat je na primer, svoj 900 ccm motor zastarele konstrukcije sa bregastom osovinom sa strane i lancem proizvodio tamo negde od kraja 60-tih pa sve do 2002 ili 2003. Zvuči neverovatno, jel da? Još kad vam kažem da je pri kraju proizvodnje išao kao EURO 3 a da taj motor zapravo vodi poreklo još iz Fiće ili ti Fijata 600 i da je kao takav mator kao biblija i da je konstruisan još krajem 50-tih.

Ajmo prvo malo istorije: Fiat je konstruisao krajem 50-tih godina četvorocilindrični motor 767 ccm za svoj model Fiat 600 (u taj isti auto je išao i dvocilindraš od 633 ccm koji je kasnije malo razbušen i stavljen u opet nadaleko čuveni 126P ili ti Peglicu).

Motor 767 je kasnije evoluirao u Fiatu 850 za koji su mu razbušene stubline i dobio je 843 ccm. Konačna evolucija se desila ako ne grešim 1968 godine kada je taj motor od 843 još malo razbušen i dobio je 903 kubika. Premijerno je ugradjen u Fiat 850 Coupe pomenute 1968. god. Zatim je 1974. ubačen u Fiat 127 (na njegovoj bazi je radjen kasnije naš Jugo, a naslednik modela 127 je Uno). E taj 903 vam je sigurno poznat iz Juga 45, s tim što se naša domaća verzija pokazala loše, a original "Talijan" je bio mašina bez greške.

Dakle, da se potsetimo, taj 903 ili ti "razbušena" Fićina mašina je imao radilicu u samo 3 ležaja, bregastu sa strane pogonjenu lancem, jednogrli karburator, mehaničku pumpu goriva, platinsko paljenje... Zadnja serija tog motora je imala istu mehaničku konstrukciju, ali savremeno elektronsko ubrizgavanje, katalizator, 2 lambda sonde, elektronsku regulaciju gasa (step motor), električnu potapajuću pumpu u rezeorvaru i još neke poslastice koje su od dede napravile Euro 3.

Fiat je taj 903 ugradjivao i u Autobjanki (nasledila ga Lancia Y10), zatim u Pandu, pa u Uno, a onda je išao i u Cinquecento početkom 90-tih (zapremina minorno umanjena na 899 ccm) sa elektronskim ubrizgavanjem (kao Euro 1), a zatim i u Seicento (od 98) s početka kao Euro 2, a od 2001 pa do kraja proizvodnje kao Euro 3.

Najviše tih Seicenta sa 903 motorom je završilo u Poljskoj gde se i pravio u Fiatovoj fabrici, a lepu količinu je uvezla i Delta za tržište srbije, a negde do kraja 2000-te prodavao se i u Nemačkoj i ostalim zemljama EU. Potom su za "razvijeni zapad" uglavnom išli Fire 1100 (1108) u Seicentu i Pandama i motori Fire 1000 (999 ccm) u Pandama negde do 1999. godine kada je taj 999 prestao da se proizvodi. Kratko izmedju 1986 i 1991 pravio se i Fire 750 koji se ugradjivao samo u Pande.

Ne znam zašto sam vam sve ovo ispričao, ali ko zna, možda vam nekad i zatreba ;)


[Ovu poruku je menjao boki01 dana 19.08.2010. u 22:08 GMT+1]
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor20.08.2010. u 10:25 - pre 166 meseci
Citat:
boki01: Zadnja serija tog motora je imala istu mehaničku konstrukciju, ali savremeno elektronsko ubrizgavanje, katalizator, 2 lambda sonde, elektronsku regulaciju gasa (step motor), električnu potapajuću pumpu u rezeorvaru i još neke poslastice koje su od dede napravile Euro 3.


E na ovo sam sve mislio. Stari 1.6D preraditi u neki SDI.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor20.08.2010. u 10:37 - pre 166 meseci
Ocigledno nesto nije u redu sa tim 1,6D, kada nije doziveo renesansu. I tocak sa volovske zaprege je reinkarnirao kroz felne...

Ili je inzenjerski nategnut, pa nije bilo mesa za doradu, ili je problem u neki konstruktivnim detaljima, koje ni tehnologija ne moze da premosti.

Da je bio vredan paznje...


Poz
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor20.08.2010. u 11:25 - pre 166 meseci
Citat:
HoT_Steppa: E na ovo sam sve mislio. Stari 1.6D preraditi u neki SDI.


ima VW SDI 1.7 koji je evoluirao iz 1.6 i koji se ugrađivao u polo.... opšti utisak... nije bio ni približno dobar kao 1.9...
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
*.exe042.net.



+768 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor20.08.2010. u 11:28 - pre 166 meseci
Moze li neko ko se malo bolje razume od mene da objasni zasto je na primer taj 1.6 D iz ranijih golfova bio bolji od recimo 1.6 D iz ford escorta? Da li je prelazio vise kilometara? Da li je trosio manje? Da li je imao vise KS? Da li je imao bolji obrtni moment? Da li je mozda bolje palio na minusu? Da li je odrzavanje bilo jeftnije? Da li su popravke bile jednostavnije? ...

Ako neko zna jos neki 1.6 D motor vredan pomena moze slobodno da uporedi sa tim. Ja nisam bas toliko upoznat. Znam da su japanci(mazda) imali 1.7

Hvala
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor20.08.2010. u 12:53 - pre 166 meseci
VW-ov 1.6D je imao vihornu komoru a fordov 1.6D predkomoru... motor sa vihornom komorom u odnosu na motor sa predkomorom je imao:
-manju specifičnu potrošnju
-nemirniji (glasniji) rad
-manji stepen kompresije
-veći pritisak ubrizgavanja goriva
-lakši hladan start (hladna predkomora i uzani otvori na njoj prave problem vazduhu grejanom visokim pritiskom kompresije u cilindru)
- trajnost motora zavisi prvenstveno od tehnologa-metalurga, pa projektanta-konstruktora
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor20.08.2010. u 13:22 - pre 166 meseci
boki01, ovo što kažeš "još malo razbušen pa se dobilo to i to... onda je to još malo razbušeno pa se dobilo..." nije baš tako bilo ali nećemo sad cjepidlačiti... bitna je suština... zamjerili bi jedino da umjesto 01 stoji 13
 
Odgovor na temu

boki01
Srbija - Europa

Član broj: 12820
Poruke: 248
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+10 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor20.08.2010. u 13:49 - pre 166 meseci
Osnovna razlika izmedju tog Fordovog 1,6D, Opelovog 1,6D, te recimo Fiatovog 1,7/1,9D, svi iz sredine 80-tih i VW 1,6D je u kvalitetu izrade.

Ipak ono što bi jedan ljubitelj Volkswagenovog 1,6D trebao da zna je da su Renaultov 1,6D iz istih godina i Peugeotov 1,9D/1,7D prelazili više kilometara, bili su tiši, a činjenica je i da su imali manju potrošnju goriva.

- Fordov 1,6D tačnije 1608 ccm je bio prvi Fordov Diesel. Pošto je Evropska filijala Forda bila čvrsto vezana za matičnu fabriku u US, a kako u Americi dizeli nisu bili popularni, taj 1,6D je bio prvenac Evropske filijale Forda iz Kelna (Köln, Nemaöka) pa kako se prvi maöiäi bacaju u vodu, ni ovaj nije mogao steäi bog zna kakvu slavu.

- Slična priča je i sa Opelovim 1,6D. Opel je kao i evropski Ford bio filijala američkog GM-a. Ovaj Opelov je za nijansu bio i gori od pomenutog Fordovog i uz neke Fijatove dizele, može se smatrati jednim od najgorih malolitražnih dizel motora svih vremena.

- Fiatova serija 1,7D/1,9D kao i nešto jako malo napravljenih 1,3D koji su ugradjeni u prve serije Una i po koju Pandu, stvarno su bili loši motori. Kao i Fordovi i Opelovi, čim bi malo produvali i izgubili kompresiju, pravili su silne probleme svojim vlasnicima. Standardno su zimi loše palili.

- Najzanimljiviji su tamo negde sredinom osamdesetih (jer svi ovi motori o kojima pričam su iz tog vremena), bili su Francuzi. Renault je imao dugu tradiciju sa Dizelima velikih zapremina (kamioni i busevi) isto kao i Fiat, ali Italijani iz ko zna kog razloga, dugo godina nisu uspeli da naprave pristojan putnički dizel. Kod Renaulta, njihov putnički prvenac 1,6D je bukvalno bio "prvo pa muško" ili pogodak pravo u metu. Znatno tiši od pomenute konkurencije, pa i od VW-ovog 1,6D, Renaultove mašine su bile jako dugovečne. Još slavniji od Renaultovih dizela, bili su Peugeotovi 1,7D/1,9D. Njihova slava se protegla do današnjih dana. Izuzetno mirno su radili i prelazili su jako, jako puno kilometara. Ovi Peugeotovi dizeli su delili kritičare, stručnu javnost i vlasnike vozila na one koji su tvrdili da su u rangu Mercedesovih dizela koji su pre 25 godina bili neprikosnoveni i one druge koji su smatrali da Mercedesi ipak prelaze nešto više kilometara.

Pomenuti Peugeotovi dizeli kao i Renaultovi su bili poznati i po tome što su odlično palili i na niskim temperaturama i pred kraj radnog veka kada su već uveliko dimili i kada im radne karakteristike nisu bile ni blizu fabrički propisanim. Peugeot je imao veliko iskustvo u izradi malolitražnih Dizel motora i bio je jedini proizvodjač koji je krajem 60-tih godina prošlog veka proizvodio male aute sa Dizel motorom 1,3 litra zapremine. Bio je bezmalo 20 godina u prednosti nad konkurencijom.

- Ono o čemu se na našim prostorima manje zna, bili su Japanci. Oni su takodje imali sijaset izvrsnih malolitražnih mašina, naročito Nissan, ali i Toyota i Mazda, te Isuzu koji je kasnije ušao u GM koncern i snabdevao dizelima Opel. Ford je posle par propalih pokušaja sa malim dizelima, počeo da kupuje Peugeotove diesele i danas su svi dizeli u Fordovima, Pežoove mašine.


===============

Noćni, ajde nisu ga razbušili - Klonirali su ga ili ti kopirali i malko uvećali :)
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor20.08.2010. u 15:27 - pre 166 meseci
@boki01

izneo si niz paušalnih procena u novinarskom stilu (što je baki milo to joj se i snilo).... poredio si nešto što se ne da porediti...
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9514
*.teletrader.com.



+10255 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor20.08.2010. u 15:32 - pre 166 meseci
Citat:
goat:izneo si niz paušalnih procena u novinarskom stilu (što je baki milo to joj se i snilo).... poredio si nešto što se ne da porediti...

Ne vidim šta je tu paušalno ? Ali msilim da je zapravo zaboravio da napiše epilog: A onda je Fijat uveo u produkciju JTD i svima "zadao domaći".
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor20.08.2010. u 15:50 - pre 166 meseci
Citat:
Java Beograd: Ne vidim šta je tu paušalno ? Ali msilim da je zapravo zaboravio da napiše epilog: A onda je Fijat uveo u produkciju JTD i svima "zadao domaći".


da si ti živ i zdrav baš taj Fiat je u svoj model Croma tamo neke 1985-6 uveo prvi dizel motor sa direknim ubrizgavanjem goriva u cilindar ... jeste bio loš ali se prvi osnažio da to uradi u malolitražni motor..... pa je prvi uveo multijet (ubrizgavanje u tri sloja), na sreću uspešan projekat..


.... paušalno je neprecizno, netehnički argumentovano... jednostavno pecačka priča (kad moram ovako grubo da se izrazim)..
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
*.exe042.net.



+768 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor20.08.2010. u 16:12 - pre 166 meseci
@Boki01

Iz ovoga sto si napisao zakljucujem da je taj renault-ov 1.6D bio cak i bolji od vagenovog. Zasto onda o njemu ne vladaju mitovi? Ili ti mitovi vladaju samo kod nas?
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor20.08.2010. u 19:34 - pre 166 meseci
O kakvim mitovima se radi?
 
Odgovor na temu

vidan kv
Pavlovic Vidosav
Autoservis Srbo,vlasnik
Kraljevo

Član broj: 59792
Poruke: 1632
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+115 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor20.08.2010. u 21:05 - pre 166 meseci
Taj Renoov jeste bio bolji a ne vladaju mitovi iz razloga jer ga nije "pakovao" TAS a što opet znači da je svaki ljakse mogao sebi da priušti VW posle jedne dooobre ture bikova predate u optkup u ZZ.....takođe su taj mit o VW dodatno podgrevali gastarbajteri zaboravljajući da je to ustvari "narodni auto"....bio je i ostao prosek neverovatno precenjen pre svega u BiH i Srbiji.....pozzzz!
....ο τολμών νικα!
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor20.08.2010. u 22:13 - pre 166 meseci
Citat:
vidan kv:...jer ga nije "pakovao" TAS...

U TASu su se i motori sklapali?

Taj 1.6D VW, da li je isao i u Audi 80?
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor20.08.2010. u 23:04 - pre 166 meseci
Citat:
vilil1: U TASu su se i motori sklapali?


Kakva su ovo pitanja u TAS-u se i dan danas sklapa novi audi A4, A6 pa i Q7...
Taj 1.6 d iz tas-a je bio duplo gori od njemackog i mogao je duplo manje da predje... nisu se samo motori sklapali vec su se i glave motora izlivale domace... U audija 80 je isao 1.6d i u starog cc a i u "jaje" sve do '91 godine...

Sve u svemu bilo je X boljih motora od tog kao na primjer gore pomenuti pezoov 1.9d, mnogi japanski motori itd... meni je smijesno kad se govori o motoru te klase pominjati kako "vladaju mitovi" kao da se radi o nekom vanserijskom sportskom motoru iz BMW alpine npr...
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kako bi izgledao nov VW 1.6D motor

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 30779 | Odgovora: 123 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.